Näen siin funktsionaalse lugemise puudujääke. Tsiteerisid ainult sind toetavaid lauseid?
Loe see Transpordiameti paber veelkord mõttega läbi ja vasta küsimusele, mitu kaugtulelaternat võib korraga põleda ja kas võib põleda ka paaritu arv kaugtulelaternaid?
Alustade sellest näiteks:
Sõiduki valgustussüsteemi kontrollides peab arvestama, et elektriühendused peavad tagama, et
korraga töötaksid vähemalt 2 sümmeetriliselt paigutatud laternat, kuid mitte rohkem, kui 4
kaugtulelaternat. (lisa 1 kood 203 nõue 1) ning nende valgustugevuse kontrollarvude summa ei tohi
ületada 100. Juhul kui üheaegselt lülituvaid kaugtulelaternaid on rohkem kui kaks paari või
nende kontrollarvude summa suurem kui 100, peavad ülearused tulelaternad olema sõidukilt
eemaldatud või sõiduki elektrisüsteemi muudetud selliselt, et nõutud tingimused oleks
täidetud.
Ühesõnaga, sõiduautole võib tõesti olla kuni 6 kaugtulelaternat (2 sünnipärast ja 4 lisatud), kuid põleda võib neid korraga kuni 4 tükki.
Täpselt sama jutt muide on ka selle paaritu arvuga - põleda võib korraga paarisarv.
Ehk siis: igaüks võib ehitada endale sellise 1980 ralli MM auto, millel on nina prozektoreid täis, kuid kaugtulede sisselülitamisega võib korraga põleda endiselt 4 laternat (2 auto tehases pandut ja 2 lisatut) ja need ei või anda valgust rohkem kui kontrollarv (referentsarv) 100.
Transpordiamet kavatseb sel aastal (2024) legaliseerida ära ühe ribakujulise laterna põlemise sõidu ajal. Võibolla on juba teinud. Autoleht kirjutas sellest nii paar kuud tagasi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.