Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Vanal hallil ajal, kui sõideti auruautodega pidi sõidu alguses pisut ootama, kuni auru rõhk tõusis vajaliku suuruseni. Meie isad ja isaisad pidid ootama, kuni karburaator jõudis pisut soojeneda, siis sai tooreklapi nupu sisse lükata ja ilma purtsutamata sõitu alustada. Meie ajal peab enne sõidu alustamist kõiksugu idiootlikud ja lihtsalt sõitu segavad juhiabid välja lülitama ja alles siis teele. Ei midagi uut siin päikese all...
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.Walter2 kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Olen käinud Levil jõulude paiku. Sai tavatuledega täitsa hakkama.davidsoniharald kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:42Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.Walter2 kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Re: Autotehnikateema
Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.davidsoniharald kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:42Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.Walter2 kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Noh, põhimõtteliselt saab ju ka hoopis ilma tuledeta kah sõita, paljalt valge kepi najal. Kui ma kord politseinikult küsisin, et kas nende bussi ette paigutatud kahest LEDiribast tolku kah on, kostis ametimees, et vaieldamatult ja lisas hea võrdluse- kui ma tavaliste tuledega pimedas näen, et ma sõidan, siis nende lisatuledega ma näen seda ka, kuhu ma sõidan. Peale seda panin endale LAZERite pika riba ette ning pole kordagi kahetsenud.Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma ka aru ei saa mismoodi neile kõiksugu lollakate lambikeste fännidele ei jõua pärale, et kui esiklaas on puhas ning tulede peal ka sitt maha klopitud aga ikka kottigi ei näe siis ehk peaks hakkama mingit silmaviga kahtlustama.
Re: Autotehnikateema
Küllap siis on Skandinaavias miski pandeemia käsil ja pealekauba ka terav meedikute puudus, seal iga teine auto lisatuledega...

Kui ma kusagil linnas või lähedal elaks, ilmselt ka ei vinniks lisatuledega jännata. Aga seni kuni ma suure osa oma liikumistest pimedas tühje maanteid sõidan, tahan et eest korralikult valge oleks. Ma olen isegi mõningaid autosid näinud, mille lambid halogeenidega korralikku valgust toodavad, aga mul pole siiani õnnestunud ühtki omada. Niipalju, et kunagi tööauto Peugeot Partner oli täitsa arvestatavate laternatega. A las ta siis olla pealegi meditsiiniline, peaasi et valge ja turvaline.

Viimati muutis isakene, 07 Juul, 2024 20:15, muudetud 1 kord kokku.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Ma Väga Väikese Aruga Karuna ei ole 53 sõiduaasta peale veel aru saanud lisatulede vajalikkusest.
(Ega sellest, mis põhjusel peaks polaaröö pimedus olema pimedam Eesti detsembriöö pimedusest.)
(Ega sellest, mis põhjusel peaks polaaröö pimedus olema pimedam Eesti detsembriöö pimedusest.)
Kremli troll.
Re: Autotehnikateema
Polaaröö ei olegi pimedam aga pimedat aega on palju. Mingil ajal terve ööpäev ja seal kus selline loodusnähtus esineb ei ole ka liiklus nii tihe kui Berliini ümber. Ja et liiklus on hõre pole teede valgustamisega eriti vaevutud tegelema . Mõned aspektid veel ja see kõik annab tulemuse et Kesk-Euroopa liikluse jaoks projekteeritud autole võiks mõne laterna lisaks panna. Autod tehakse ikka sinna turule kus kõige rohkem ostjaid on. Kui konkreetselt Soomest rääkida on veel hulk suvilaomanikke kelle onn on "kohe siinsamas, 500 km kirdesse" ja seal käiakse nädalavahetusel saunas.
Üldplaanis on see samast vallast vaidlus et kas aastaringselt on mõtet sõita Kesk-Euroopa lamellidega või võiks rehve vastavalt hooajale vahetada. Täitsa vabalt võib sõita nii lamellidega kui "Saksamaa gabariidituledega" ja sõidetaksegi kui kord aastas käiakse põhja pool suusatamas või ongi kogu aasta läbisõit nii 5000 km. Aga suurema kilometraazi korral väsitab see ära ja hakkavad tekkima "peaaegu juhtus" situatsioonid. Millest lõpuks koguneb üks "juhtuski" ja selle ärahoidmiseks pole 200-300 EUR lisalatern liiga suur kulu. Aga kohustust seda külge riputada loomulikult ei ole. "Igaühele oma " nagu laagri väravagi peale oli raiutud.
Käisin veel juhtumisi poes ja poemees oleks nagu milnetti ja mu kurtmist valet värvi tulede üle lugenud. Nüüd olidki uueks hooajaks toodud kahevärvilised ledbarid. Valge ja kollane mida siis vastavalt silmanägemisele salongist ümber saab lülitada. Täitsa EU ja teeliikluskõlbulik kraam pilusilmsetelt sõpradelt
Üldplaanis on see samast vallast vaidlus et kas aastaringselt on mõtet sõita Kesk-Euroopa lamellidega või võiks rehve vastavalt hooajale vahetada. Täitsa vabalt võib sõita nii lamellidega kui "Saksamaa gabariidituledega" ja sõidetaksegi kui kord aastas käiakse põhja pool suusatamas või ongi kogu aasta läbisõit nii 5000 km. Aga suurema kilometraazi korral väsitab see ära ja hakkavad tekkima "peaaegu juhtus" situatsioonid. Millest lõpuks koguneb üks "juhtuski" ja selle ärahoidmiseks pole 200-300 EUR lisalatern liiga suur kulu. Aga kohustust seda külge riputada loomulikult ei ole. "Igaühele oma " nagu laagri väravagi peale oli raiutud.
Käisin veel juhtumisi poes ja poemees oleks nagu milnetti ja mu kurtmist valet värvi tulede üle lugenud. Nüüd olidki uueks hooajaks toodud kahevärvilised ledbarid. Valge ja kollane mida siis vastavalt silmanägemisele salongist ümber saab lülitada. Täitsa EU ja teeliikluskõlbulik kraam pilusilmsetelt sõpradelt

Re: Autotehnikateema
Paistab, et "väikse kogemusega" juhid ajavad sassi "sõidutee valgustamise" ja "sõiduala valgustamise".
Ees oleva "maantee valgustamiseks" tavaliikluses piisab, et kui valgustada auto ees olevat teed 15 kraadi laiuse kiirevihuga, mis tagaks otse ees 200m kaugusel valgustatuse 1 Lux.
Kui tuleb mängu talvetee, lage väli, pimedus, loomad ja soov näha 200m eespool ning 50m kaugusel teekõrval (looduse foonil) olevaid loomi, siis oleks vajalik kiirevihk laiusega ca 45 kraadi ja valgustatus peaks olema 300m kaugusel 1 Lux.
Kuna punktist lähtuv valguskiirguse intensiivsus väheneb võrdeliselt kauguse ruuduga, siis ongi teatud olukordades vaja rohkem valgusenergiat.
Ees oleva "maantee valgustamiseks" tavaliikluses piisab, et kui valgustada auto ees olevat teed 15 kraadi laiuse kiirevihuga, mis tagaks otse ees 200m kaugusel valgustatuse 1 Lux.
Kui tuleb mängu talvetee, lage väli, pimedus, loomad ja soov näha 200m eespool ning 50m kaugusel teekõrval (looduse foonil) olevaid loomi, siis oleks vajalik kiirevihk laiusega ca 45 kraadi ja valgustatus peaks olema 300m kaugusel 1 Lux.
Kuna punktist lähtuv valguskiirguse intensiivsus väheneb võrdeliselt kauguse ruuduga, siis ongi teatud olukordades vaja rohkem valgusenergiat.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Oluline muudatus: kõikidel uutel autodel Euroopa Liidus peab olema automaatne kiirusepiiraja
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Eile kell 12.18 juba panin viite, eelmisele lehele, samale artiklile, koos AutoIdioodi asjakohase tõlkega EU Liiklushartas avaldatud ametlikust tekstist, mis kirjeldab planeeritud nõudeid autotootjatele ja muude teemakohaste linkidega.Manurhin kirjutas: ↑08 Juul, 2024 6:03 Oluline muudatus: kõikidel uutel autodel Euroopa Liidus peab olema automaatne kiirusepiiraja
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?
Aga kuna kaasaegne lugeja vist ei osta uusi autosid ja ei usu üldisi EU kehtestatavaid trende ning ei viitsi lugeda pikemaid tekste, siis vist seetõttu jäi see post tähelepanuta?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Vabandust, tõesti jäi kuidagi kahe silma vahele
.

Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Talvetee, eriti Lapis, on reeglina lumega kaetud ja see vähendab tegelikult vajamineva valgusvõimsuse vajadust oluliselt, kuna ei toimu valguse neeldumist tumedatel pindadel.OLAVI kirjutas: ↑07 Juul, 2024 20:53 Paistab, et "väikse kogemusega" juhid ajavad sassi "sõidutee valgustamise" ja "sõiduala valgustamise".
Ees oleva "maantee valgustamiseks" tavaliikluses piisab, et kui valgustada auto ees olevat teed 15 kraadi laiuse kiirevihuga, mis tagaks otse ees 200m kaugusel valgustatuse 1 Lux.
Kui tuleb mängu talvetee, lage väli, pimedus, loomad ja soov näha 200m eespool ning 50m kaugusel teekõrval (looduse foonil) olevaid loomi, siis oleks vajalik kiirevihk laiusega ca 45 kraadi ja valgustatus peaks olema 300m kaugusel 1 Lux.
Kuna punktist lähtuv valguskiirguse intensiivsus väheneb võrdeliselt kauguse ruuduga, siis ongi teatud olukordades vaja rohkem valgusenergiat.
Ja selle kiirtevihu laiuse kohta - kui suur on sinu aktiivse vaatevälja laius kiirusel 100 kmh?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Valgustugevusi ka kontrollisid?Lemet kirjutas: ↑07 Juul, 2024 18:08Noh, põhimõtteliselt saab ju ka hoopis ilma tuledeta kah sõita, paljalt valge kepi najal. Kui ma kord politseinikult küsisin, et kas nende bussi ette paigutatud kahest LEDiribast tolku kah on, kostis ametimees, et vaieldamatult ja lisas hea võrdluse- kui ma tavaliste tuledega pimedas näen, et ma sõidan, siis nende lisatuledega ma näen seda ka, kuhu ma sõidan. Peale seda panin endale LAZERite pika riba ette ning pole kordagi kahetsenud.Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.
Tänapäeva sõiduautol on halogeenidega kahe põhilaterna referentsarvude summa enamasti 50-70, sinna juurde lisades midagi "millega nüüd näeb ka kuhu sõidan" on suure tõenäosusega lubatut kõvasti ületav valgustugevus, selle lisatulede panekuga jamamise asemel võiks siis parem panna 100W halogeenid või hiina ksenoonid, kui teiste pimestamine väga teemaks pole.
Kui laternad on korralikud, siis minu kogemust mööda piisab ka suurendatud valgustugevusega (Osram Night Breaker nt) pirnidest, ma sõidan töölt kodu igapäevaselt 50 km mööda pimedavõitu metsavaheteid ja olen siiani sõidetud saanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: lennumudelist ja 1 külaline