Kriku kirjutas: ↑08 Juul, 2024 13:34
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Juul, 2024 13:18Kuskil Sirtsu soos taolist asja kohapeal valades ei pruugi üldse vajalikke tingimusi olla, näiteks veetase on maapinnast -60 cm ja kaevatud auk on kiiresti vett täis.
Vee alla valatakse ju ka?
Eks otstarbekuse küsimus on, valada saab igas veeaugus, ka sildade postid ju valatakse põhimõtteliselt jõkke. Kertsi sild on ju kesk merd ka. Lihtsalt 1, 2 või 8 asja pärast on ehk otstarbekas hakata ehitusdrenaazi ja hüdrotehnikat kasutama, 600 punkriga saame kokku täitsa astronoomilise summa.
Olen ehitanud betoonkeldrit, kus taldmik on ca -3+ meetrit, vesi aga talvel oli peaaegu maapinna kõrgusel. Suvel langes -1,5 peale. See tähendas ehitust ümbritseva drenaaztorustiku ehitamist, kust tuli vett 24/7 välja pumbata. Kui iga jaopunkri pärast hakata taolist jama tegema, siis kulub see punkrite raha üksnes ehitusplatsi ettevalmistusele ära. Lisaks igasugu probleemid betooni veekindlusega (on sitasti vibratud, ei jää pidama), vuugilintidega jne.
Muidugi tõsi on selles, et kui antud kohas on vesi nt -60 cm suveajal, siis on see koht sobimatu positsioonide rajamiseks, juba põlveltkaevik on seal hetkega vett täis. Ehk ülearu vesisesse kohta ei saaks positsioone nagunii rajada. Võib - teha midagi sellist, mis oli 1944 Krivasoos või Karjala soodes.
See intervjuu oli Warren Betooni esindajaga, antud asutus teeb liikluskorralduseks vajalikke betoonist asju, millest suurim on umbes 2 m pikkune plokk tee sulgemiseks. Julgen väita, et taoliste kogemuste pagasi juures saab see tee raske olema ja eks sellest ka jutt, kuidas betoonist punkrite transpordi probleem on palju õhku.
Betooni ja betoonist tarindi veekindlaks saamiseks on täna igasugu asju turul, tuntuim turustaja on Langeproon Inseneriehitus. On olemas mikseris betooni sisse segatav veekindluslisand Xypex vees lahustuvates kilekottides, on erinevad töövuugi tihendid valandite vaheliseks tihendamiseks ja kindlasti veel sada asja ja lõppeks pole kallis ka see betoon bituumenmastiksiga katta. Oma kogemusest- probleem pole mitte eriti betooni enda või töövuukide lekkimine, vaid igasugu läbiviikude pidama saamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.