Kui suurematel teedel on vastutulijaid nii palju, et naljalt kaugtulesidki eriti kasutada ei saa ,pole neist lisatuledest suurt tolku. Teine jama on kuidagi eriti hästi särama saadud liiklusmärkide ja igasuguste postidega (mul isegi täiesti tehaseseades kaugtuledega), nende tagant teele tulevat looma on üsna halvasti näha
Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Tegelikult on töötav lahendus olemas, ka Eestis on seda katsetatud. Pidi ikka liiga kallis olema: https://www.plastimat.de/en/products/ro ... -reflector
Re: Autotehnikateema
Kolm aastat tagasi jõudis teema ka ajakirjandusse. Kas asi vahepeal edasi ka arenenud, seda ei tea.STI69 kirjutas: ↑09 Juul, 2024 7:10 Tegelikult on töötav lahendus olemas, ka Eestis on seda katsetatud. Pidi ikka liiga kallis olema: https://www.plastimat.de/en/products/ro ... -reflector
https://maaelu.postimees.ee/7207819/jah ... reflektori
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
OLAVI kirjutas: ↑08 Juul, 2024 6:44Eile kell 12.18 juba panin viite, eelmisele lehele, samale artiklile, koos AutoIdioodi asjakohase tõlkega EU Liiklushartas avaldatud ametlikust tekstist, mis kirjeldab planeeritud nõudeid autotootjatele ja muude teemakohaste linkidega.Manurhin kirjutas: ↑08 Juul, 2024 6:03 Oluline muudatus: kõikidel uutel autodel Euroopa Liidus peab olema automaatne kiirusepiiraja
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?
Aga kuna kaasaegne lugeja vist ei osta uusi autosid ja ei usu üldisi EU kehtestatavaid trende ning ei viitsi lugeda pikemaid tekste, siis vist seetõttu jäi see post tähelepanuta?
Postitus Postitas Manurhin » 08 Juul, 2024 6:53
Vabandust, tõesti jäi kuidagi kahe silma vahele.
Ei tasu vabandada, sest "Kordamine on tarkuse ema".
Tahtsin ainult delikaatselt vihjata, et seltsimeestele kes ei saa aru lausest: "Näe ja ole nähtav" või ei suuda oma valgustite valgusnumbreid kokku liita, siis nendele on EU plaanide poolt kodanike elu mõjutamise mõistmine vist "väga tume maa".
Ja 3 aasta pärast on vaja halada, et "miks keegi minule varem ei rääkinud" või "esitage tõendid".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Mu meelest on LEDbaride jms. lisatulede puudus, et kui peab lähikatele ümber lülitama siis ei näe s...agi. Silmad harjuvad lisatulede tekitatud heledusega ära ja lähikate valgus tundub nagu pimedus, põhimõtteliselt.
Eraldi teema on toredad sellid, kes oma prožed peale jätavad. Kas hajameelsusest või pohuismist. Ikka jõhker on sihukesele debiilikule vastu sõita.
Eraldi teema on toredad sellid, kes oma prožed peale jätavad. Kas hajameelsusest või pohuismist. Ikka jõhker on sihukesele debiilikule vastu sõita.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vanasti reguleeriti taolisi asju pagasnikus leiduva pesapallikurika või sõrgkangiga, neutraliseerides liigsed tuled.
Vähemalt 1990ndate esimeses pooles. Kui ma noorena harrastasin 100W tuledega sõitmist, millele lisaks põlesid veel suured 55W udukad (100 m pealt meenutas tuumaplahvatuse vaatamist), on korra üritatud. Muidugi, kui autost välja tulin, kaasas mõnekilose kaaluga roolilukk, siis kadus omakohtu soov ära, ju siis polnud solvang nii suur, et Ford Sierra meest suutis 412 Mosse pimestada.
Politsei on ka korra noominud, et miks te noormees valgustatud asulas kaugtuledega sõidate. Ma ei hakanud neid muidugi valgustama, milles tegelikult asi on, vaid lasin kõrvad lonti ja ütlesin, et unustasin. Kui sul on lähituledes 100W pirnid sees, siis muidugi, valgustab nagu väsinud Sierra kaugtuled.
Hiljem, vanema ja targemana olen mõistnud, et pole vaja taoliselt siga mängida ja ise muhku norima minna.
Tõsi, 412 originaallaternad olid piisavalt vastupidavad ja kvaliteetsed, et see vägivald välja kannatada - tänapäeva auto plastmassist laternad sulaks kiiresti üles. 412 reflektor oli plekist ja kroomitud ning klaas oli päris klaasist, ning latern päris suur ka. Kuigi palja käega ei maksnud katsuda, võis käe põletada. H4 pirne oli selleks saada küll, nii 80W/100W kui ka 100/110W, peal muidugi hoiatus, et "For off road use only".
Loodan, et mõistate nüüd mu sapisust igasugu imetulede lisamise vastu, meenutab enda hilisteismelise meeletuid aastaid. Hiljem olen üritanud põhilaternad ikka korras hoida, vajadusel neid vahetada ning kasutada tugevdatud valgusega (kuid legaalse võimsusega) pirne.

Politsei on ka korra noominud, et miks te noormees valgustatud asulas kaugtuledega sõidate. Ma ei hakanud neid muidugi valgustama, milles tegelikult asi on, vaid lasin kõrvad lonti ja ütlesin, et unustasin. Kui sul on lähituledes 100W pirnid sees, siis muidugi, valgustab nagu väsinud Sierra kaugtuled.
Hiljem, vanema ja targemana olen mõistnud, et pole vaja taoliselt siga mängida ja ise muhku norima minna.
Tõsi, 412 originaallaternad olid piisavalt vastupidavad ja kvaliteetsed, et see vägivald välja kannatada - tänapäeva auto plastmassist laternad sulaks kiiresti üles. 412 reflektor oli plekist ja kroomitud ning klaas oli päris klaasist, ning latern päris suur ka. Kuigi palja käega ei maksnud katsuda, võis käe põletada. H4 pirne oli selleks saada küll, nii 80W/100W kui ka 100/110W, peal muidugi hoiatus, et "For off road use only".
Loodan, et mõistate nüüd mu sapisust igasugu imetulede lisamise vastu, meenutab enda hilisteismelise meeletuid aastaid. Hiljem olen üritanud põhilaternad ikka korras hoida, vajadusel neid vahetada ning kasutada tugevdatud valgusega (kuid legaalse võimsusega) pirne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Põhjus võib olla ka liig eredaks keeratud armatuurivalguses või ka kuskil silme ees sirav nuti- või gps seade._dumbuser_ kirjutas: ↑07 Juul, 2024 18:13 Ma ka aru ei saa mismoodi neile kõiksugu lollakate lambikeste fännidele ei jõua pärale, et kui esiklaas on puhas ning tulede peal ka sitt maha klopitud aga ikka kottigi ei näe siis ehk peaks hakkama mingit silmaviga kahtlustama.
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kiiruse piiramise funktsiooni saab Hiluxil õnneks ka menüüst täiesti välja lülitada, piirangute näitamine armatuuris jääb.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Paar päeva tagasi hukkus kokkupõrkes põdraga üks tuntud anestesioloog.
Nagu kuulda oli, siis soodustavaks asjaoluks oli mingi piduri venimine, millest hakati mööda sõitma ja siis juhtuski.
Poleks venijat, poleks ka õnnetust.
Minu moto on, et maanteel venijad, kes sõidavad kolonn sabas, peaks saama trahvitud sama mõõduga, mis analoogse numbriga ületajad.
Sõidan iga päev Paldiski-Saue vahet ning Keila-Valingu vahel, kus on kummaski suunas 1 rada ning pidevjoon keskel, on igapäevane probleem, et mingi 60ga munev liiklusgeenius muneb ees ja 10 autot kolonnis sabas. Siis lähevad lahti igasugu napikad ja ohtlikud asjad.
Ma ei tea, kuidas see täna reguleeritud on, aga kui mina autokoolis käisin (oli juba EV seadus siis), oli asi sedasi, et kui sa ei sõida teel lubatud suurima kiirusega ja sinu taha tekib kolonn (see algab teisest autost), pead sa paremale võtma ja võimaldama kiirematel mööduda. Tänastes "autokoolides" sellist pisiasja vist ei õpetatagi. Gaz-52 juhile (mis polnud kiire auto ja maanteel 90 ei läinudki) taoti seda õpetajate poolt eest ja tagant sisse.
Nagu kuulda oli, siis soodustavaks asjaoluks oli mingi piduri venimine, millest hakati mööda sõitma ja siis juhtuski.
Poleks venijat, poleks ka õnnetust.
Minu moto on, et maanteel venijad, kes sõidavad kolonn sabas, peaks saama trahvitud sama mõõduga, mis analoogse numbriga ületajad.
Sõidan iga päev Paldiski-Saue vahet ning Keila-Valingu vahel, kus on kummaski suunas 1 rada ning pidevjoon keskel, on igapäevane probleem, et mingi 60ga munev liiklusgeenius muneb ees ja 10 autot kolonnis sabas. Siis lähevad lahti igasugu napikad ja ohtlikud asjad.
Ma ei tea, kuidas see täna reguleeritud on, aga kui mina autokoolis käisin (oli juba EV seadus siis), oli asi sedasi, et kui sa ei sõida teel lubatud suurima kiirusega ja sinu taha tekib kolonn (see algab teisest autost), pead sa paremale võtma ja võimaldama kiirematel mööduda. Tänastes "autokoolides" sellist pisiasja vist ei õpetatagi. Gaz-52 juhile (mis polnud kiire auto ja maanteel 90 ei läinudki) taoti seda õpetajate poolt eest ja tagant sisse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Üks huvitav kontingent on "70-ga sõitjad". Vahet pole kas 90 alas või 50 alas, kiirus on tüüpidel 70. Kusjuures nad vist pikivahet ka ei adu eriti, kuna asulas kipuvad ennast eessõitja stangesse kinni sõitma, praktiliselt. A ma pole suutnud profileerida, kas tegemist ättidega või mõne muu grupiga, üritanud käpelt eest ära saada.
Re: Autotehnikateema
See teema on keeruline. Sõitja valib enda jaoks ohutu kiiruse... nii nagu tema tunnetab, et suudab ohutult sõita.Minu moto on, et maanteel venijad, kes sõidavad kolonn sabas, peaks saama trahvitud sama mõõduga, mis analoogse numbriga ületajad.
Sõidan iga päev Paldiski-Saue vahet ning Keila-Valingu vahel, kus on kummaski suunas 1 rada ning pidevjoon keskel, on igapäevane probleem, et mingi 60ga munev liiklusgeenius muneb ees ja 10 autot kolonnis sabas. Siis lähevad lahti igasugu napikad ja ohtlikud asjad.
Ma ei tea, kuidas see täna reguleeritud on, aga kui mina autokoolis käisin (oli juba EV seadus siis), oli asi sedasi, et kui sa ei sõida teel lubatud suurima kiirusega ja sinu taha tekib kolonn (see algab teisest autost), pead sa paremale võtma ja võimaldama kiirematel mööduda. Tänastes "autokoolides" sellist pisiasja vist ei õpetatagi. Gaz-52 juhile (mis polnud kiire auto ja maanteel 90 ei läinudki) taoti seda õpetajate poolt eest ja tagant sisse.
Sundides teda kiiremini sõitma võib tekkida uus oht - juht ei saa ohutu sõiduga enam hakkama... mis omakorda viib järgmise teemani, milleks on sõiduoskus, erinevate liiklusvahendite ja juhtide teele pääsemine/lubamine jms.
Lisaks...
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtivLS § 50. Sõidukiiruse valimine
(7) Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
§ 53. Juhtide vastastikused kohustused möödasõidul
(4) Kui sõidutee laius, kulg või seisund koos tiheda vastassuunaliiklusega ei võimalda ohutult mööda sõita aeglasest, suurest või piiratud sõidukiirusega sõidukist, peab sellise sõiduki juht vähendama kiirust ning vajaduse korral hoidma esimesel võimalusel võimalikult tee äärde, et tema taha kogunenud sõidukid pääseksid ohutult mööda.
...mis omakorda viib jälle järgmise teemani, milleks on sõiduteede laius (ja sõidutee kogulaiuse see laius kus saab ohutult kas liigelda või peatuda teisi takistamata)...
viewtopic.php?p=567446#p567446
Re: Autotehnikateema
Sa suudad järjekordselt tõestada (eriti kui meenutada ka sinu hiljutist pesapallikurikaga vehkimise juttu), et sa oled üks lihtlabane ülekasvanud rullnokk.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Juul, 2024 15:01 Paar päeva tagasi hukkus kokkupõrkes põdraga üks tuntud anestesioloog.
Nagu kuulda oli, siis soodustavaks asjaoluks oli mingi piduri venimine, millest hakati mööda sõitma ja siis juhtuski.
Poleks venijat, poleks ka õnnetust.
Minu moto on, et maanteel venijad, kes sõidavad kolonn sabas, peaks saama trahvitud sama mõõduga, mis analoogse numbriga ületajad.
Sõidan iga päev Paldiski-Saue vahet ning Keila-Valingu vahel, kus on kummaski suunas 1 rada ning pidevjoon keskel, on igapäevane probleem, et mingi 60ga munev liiklusgeenius muneb ees ja 10 autot kolonnis sabas. Siis lähevad lahti igasugu napikad ja ohtlikud asjad.
Ma ei tea, kuidas see täna reguleeritud on, aga kui mina autokoolis käisin (oli juba EV seadus siis), oli asi sedasi, et kui sa ei sõida teel lubatud suurima kiirusega ja sinu taha tekib kolonn (see algab teisest autost), pead sa paremale võtma ja võimaldama kiirematel mööduda. Tänastes "autokoolides" sellist pisiasja vist ei õpetatagi. Gaz-52 juhile (mis polnud kiire auto ja maanteel 90 ei läinudki) taoti seda õpetajate poolt eest ja tagant sisse.
Kust sa võtad, et see möödasõidetav venis?
PS. Ja selle pesapallikurikaga ole ettevaatlik, õige mees võib sulle su enda kurikaga mõistuse pähe taguda.
Re: Autotehnikateema
Ma olen ka selliseid kohanud. Roolis olijat pole alati suutnud tuvastada, kuna asub teine sõiduka suhtes kõrgel ja alati peeglisse ei paista.wolfgang kirjutas: ↑11 Juul, 2024 15:14 Üks huvitav kontingent on "70-ga sõitjad". Vahet pole kas 90 alas või 50 alas, kiirus on tüüpidel 70. Kusjuures nad vist pikivahet ka ei adu eriti, kuna asulas kipuvad ennast eessõitja stangesse kinni sõitma, praktiliselt. A ma pole suutnud profileerida, kas tegemist ättidega või mõne muu grupiga, üritanud käpelt eest ära saada.
Aga väga tüüpiliselt on tegu kuni mitmekümnetonnise täismassiga liikuriga. Töömehed ühesõnaga.
OK, seda ma suudan mõista, et 90 alas 70-ga sõidetakse. Raske koorem, küttekulu, tehnoseisund, mis iganes. Loll, kes seda põhjendada ei oska.
Aga mis vigastus sama liikurit 50-alas 70-ga suruma sunnib?
Re: Autotehnikateema
Kaumis kahtlane heietus, sest sedasorti liikurite juhte kannustab tagant Töö- ja puhkeaja seadus ning vaevalt nad massiliselt 90 alas 70ga kulgevad. Muu suurekaaluline transport on aga teedel piisavalt marginaslne nähtus, et imelik on nende ümber mingot teemat arendama asuda.Aga väga tüüpiliselt on tegu kuni mitmekümnetonnise täismassiga liikuriga. Töömehed ühesõnaga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Ma kirjutasin neist, keda mina kohanud olen.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist