Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Huvitav dokument Hiina romusõidukite seadusest.
https://www.global-regulation.com/trans ... F5LyehxRpw
Hiinas on lubatud teedel liikuda sõidukitel kas teatud aastad või max lubatud läbisõidu täitumiseni või veel mõned piirangud, näiteks kolm järjestikku ülevaatuse tehnokontrolli veaga.
Kui mõni nendest piiridest on saabunud, kuulutatakse sõiduk romusõidukiks ja tuleb utiliseerida.

Näiteks sõiduautode lubatud max kasutusiga on 10a või 500 000km ja kaherattalistel 13 aastat või 120 000km.

Huvitav, et kui Hiina autotootjad hoolega võõraid turge odavate sõidukitega vallutavad, et kas välismaistele turgudele on neil huvi ja vajadus toota kestvamat tehnikat kui peavad kodumaal müüma?
Vähe usutav, et kui praegu osta 3 aasta vanune Hiina e-auto, et siis sellele on 7 aasta pärast varuosi saada.
Paistab, et euroopast toodud kasutatud Hiina auto liisingusse võtmisel on selle jääkväärtus liisuaja lõpuks 0eur.
Näiteks Volvo on ju ka tänaseks päevaks Hiina auto.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas speedsta »

Sama Zil-130 vms sarnase sõiduki näitel tekkis küsimus: kas ja mis efekti annab, kui paigaldada tänapäevane karburaator? Reguleerimise võimalused küllap paremad, aga ökonoomsust vaevalt, kui siis hoopis suurema kütte koguse pealt mõni lisajõud? SA kasutuses olnud UAZ maasturitele oli pandud peale Solexid, ju sellele mingi hea põhjus oli. Paluks just tehnilist laadi vastust, mitte arvamusi.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tüübil ilmus just video, kus mootor käivitati. Kasutati Edelbrocki 4 kambrilist, tundus, et mehhaanilise teise kambriga mudelit. Mis suurus, ei viitsinud kaevama hakata.

Tulemus: mootor käivitub poolest pöördest ja reageerib gaasi andmisele momentaalselt. Umbes analoogne efekt tekib ka mosse mootoril, kui sinna panna Lada (Weberi tüüpi) karbuss. Tuleb sellest, et membraaniga kiirenduspump on lihtsalt ägedam kui kolviga kiirenduspump, mida Zil karbuss kasutab. Seda Zili karbussi K-88 sai autokoolis uuritud ühte- ja teistpidi, paras kirvetöö on.

Siiski, paljalt karbussiga võimsus kaks korda ei kasva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 28 Juul, 2024 18:42 Huvitav dokument Hiina romusõidukite seadusest.
https://www.global-regulation.com/trans ... F5LyehxRpw
Hiinas on lubatud teedel liikuda sõidukitel kas teatud aastad või max lubatud läbisõidu täitumiseni või veel mõned piirangud, näiteks kolm järjestikku ülevaatuse tehnokontrolli veaga.
Kui mõni nendest piiridest on saabunud, kuulutatakse sõiduk romusõidukiks ja tuleb utiliseerida.

Näiteks sõiduautode lubatud max kasutusiga on 10a või 500 000km ja kaherattalistel 13 aastat või 120 000km.

Huvitav, et kui Hiina autotootjad hoolega võõraid turge odavate sõidukitega vallutavad, et kas välismaistele turgudele on neil huvi ja vajadus toota kestvamat tehnikat kui peavad kodumaal müüma?
Vähe usutav, et kui praegu osta 3 aasta vanune Hiina e-auto, et siis sellele on 7 aasta pärast varuosi saada.
Paistab, et euroopast toodud kasutatud Hiina auto liisingusse võtmisel on selle jääkväärtus liisuaja lõpuks 0eur.
Näiteks Volvo on ju ka tänaseks päevaks Hiina auto.
Sa oled teinud järeldusi info baasil, millel ei pruugi sinu järeldustega midagi pistmist olla. Hiinlaste autokasutuse piiranguid analüüsides peaks olema rohkem infot, kasvõi näiteks nende TÜV süsteemi kohta.
Kui auto on ametlikult müüdud EU-s, siis kehtivad selle auto suhtes ka EU seadused, kaasa arvatud tootja kohustus tagada teatud aja jooksul oluliste varuosade saadavus. Vastasel juhul on sul võimalus kaevata autotootja kohtusse.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

speedsta kirjutas: 28 Juul, 2024 20:10 Sama Zil-130 vms sarnase sõiduki näitel tekkis küsimus: kas ja mis efekti annab, kui paigaldada tänapäevane karburaator? Reguleerimise võimalused küllap paremad, aga ökonoomsust vaevalt, kui siis hoopis suurema kütte koguse pealt mõni lisajõud? SA kasutuses olnud UAZ maasturitele oli pandud peale Solexid, ju sellele mingi hea põhjus oli. Paluks just tehnilist laadi vastust, mitte arvamusi.
Kindlasti effekt on rikkama segu näol, aga mootori tööst määrab nukkvõll ja plokikaane voolavus.
liiga rikas segu ei ole ka alati hea
7 min juures sellest juttu
https://www.youtube.com/watch?v=hf8AKYjaEmg
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 28 Juul, 2024 20:22 ....
Kui auto on ametlikult müüdud EU-s, siis kehtivad selle auto suhtes ka EU seadused, kaasa arvatud tootja kohustus tagada teatud aja jooksul oluliste varuosade saadavus.
Vastasel juhul on sul võimalus kaevata autotootja kohtusse.
Jah, need nõuded kehtivad ka tänapäeval aga selliste kliendiõiguste kasutamine ei pruugi olla nii lihtne kui esialgu paistab, et seaduse järgi oleks nagu kõik olemas aga tegelikult on nagu "kurele oleks liual rooga pakutud".

Juba ammu on igal auto omanikul õigus saada auto kohta, auto tootja käest remondijuhendeid.
Kui paljud autoomanikud oskavad leida üles autotootja veebipoe, kust nad saaksid oma auto kohta remondiinfot?

Näiteks kui Audi omanik isegi leiab netist üles selle ametliku infojagamise koha ja näeb päevahinnaks 30eur, siis on vara rõõmustada, sest kasutustingimuste järgi on kaardiga makstes min ettemaksu summa 310eur+KM.

Eelmisel kuul jagatud infokirja järgi on nüüd vaja kliendil normaalseks teenusekasutamiseks osta spets sideseade D³ Edge Box (näen hinda ca 11 000eur), sest:
https://www.iam-net.eu/cms/index.php/de/sermi.html
Taotlege SERMI kinnitust ja autoriseerimist

Alates 1. aprillist 2024 ei ole ettevõtetel enam juurdepääsu varguse ja turvalisusega seotud sõiduki OBD-funktsioonidele ega remondi- ja hooldusteabele (RMI), kui need ettevõtted ei ole SERMI-tunnustatud ja nende töötajad ei oma SERMI-volitusi.

IAM-NET.EU-na pakume oma SR-RMI divisjoni kaudu oma kasutajatele huvitavatel tingimustel SERMI teenust, mis hõlmab ettevõtte heakskiitu ja töötajate volitamist tunnustatud vastavushindamisasutuses

https://herstellerdiagnose.eu/herstelle ... d3-dge-box
Esimesel Golfil oli üks juhtplokk (vastutab mootori juhtimise eest) – täna on autosse paigaldatud 50, 70, 100 või enam juhtseadet.

Kõik, kes on huvitatud kaubamärkidest VOLKSWAGEN | VOLKSWAGEN NFZ | AUDI | ISTE | CUPRA | SKODA | MAN-TGE | MERCEDES-BENZ | SMART | BMW | MINI soovib töötada iseseisvalt, vastavalt tootjale ja ökonoomselt, ei saa kuidagi mööda tehaseühendusest andmeserveriga, sest kaasaegsed sõidukid eeldavad sobivalt varustatud keskkonda, kuhu kuuluvad ka vastavad tootjaspetsiifilised andmeserverid. Need ei sisalda mitte ainult tarkvaravärskenduste ja spetsiaalsete tööriistade andmemahuteid, vaid käitavad ka diagnostikatarkvara ja välkandmete igapäevast värskendusteenust.

Volkswageni tehaseühendus D³ Edge Box kaudu
D³ Edge Box on Volkswageni spetsiifiline seade, mis arvestab oluliselt suurenenud andmemahuga ja vastab uute sõidukipõlvkondade nõuetele. Seetõttu on see tootja ja teenindusettevõtte vahelise IT infrastruktuuri oluline komponent. D³ Edge Box asendab nüüd jaemüügis varem kasutatud MirrorServer2 lahendusi


Varuosade saadavusest.
Päris palju on netist leida kurtmist kus garantiiliste autode varuosade tarneperiood on üle poole aasta ja kuna tegu on uute garantiiliste masinatega, siis puudub omanikul õigus oma autot ise remontida ning kuni 3 aasta vanustele autodele puuduvad ka B varuosad.

Ehk oma 20 aasta vanuse bemmi piduriklotse võib ju vahetada aga käesoleval kümnendil toodetud autol ei pruugi ka see enam iseseisvalt õnnestuda, kui on vaja hooldusprogrammiga aktiveerida klotsivahetuse režiim.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

OLAVI kirjutas: 29 Juul, 2024 0:35
Eelmisel kuul jagatud infokirja järgi on nüüd vaja kliendil normaalseks teenusekasutamiseks osta spets sideseade...
Mersu omanikuna kehitan selle jutu peale õlgu. Oma 24-aastasele vanakesele pääsen siiani ligi vaid Star Diagnostics nimelise originaalaparaadiga, mis maksab endiselt hingehinda. Kuna ammu enam ei toodeta ja sajandialguse autosid on käibel küll ja veel. ECU-t ehk mootori juhtblokki ja veel mõnda pisividinat loevad ka mõned üksikud vanemad muud diagnostikad, aga kogu ülejäänud mudru jaoks käib praeguseni ainult tehase originaalaparaat.

Jah, Star Diagnosticsi HHT on ära häkitud ja programm netist vabalt saadaval. Aga töötab ta raibe ikkagi vaid MB enda multiplekseriga ja üksikute loetud Dell 6** seeria läpakatega. Toimivate komplektide hinnad algavad ebays €600 kandist. Nu ei hakka ühe-kahe vana mersu omanik enda auto jaoks seda soetama...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 28 Juul, 2024 23:25 Kindlasti effekt on rikkama segu näol, aga mootori tööst määrab nukkvõll ja plokikaane voolavus.
liiga rikas segu ei ole ka alati hea
7 min juures sellest juttu
https://www.youtube.com/watch?v=hf8AKYjaEmg
Miks see tänapäevane karbuss peab tingimata rikkamat segu andma? Võib ju õigesti häälestada?
"Tänapäevasega" käivitub paremini, töötab ühtlasemalt, on paindlikum, läheb kiiremini pöördesse - isegi kui lisavõimu paljast karbussist ei tulegi. Ja mis igasugu "näppimisel" ehk kõige tähtsam - häälestamine on lihtsam, kuna selleks on terve virn varuosi saadaval. Düüsid, kiirenduspumba nukid, ökonomaiseri klapid jne jne jne. Ameeriklastel on V8 performance terve majandusharu. Zili originaalne K-88 tüüpi karbuss on paras kirvetöö, algelisem veel kui need "kollased" K-126 tüüpi karbussid (mis 53, Volga ja Mosse peal olid).

Lihtsalt antud juhul, kui sisselase, kaaned ja nukk jäid muutmata või piirdus see väikse sobitamise ja valujälgede lihvimisega, siis lisa sellest karbussist pole teab mis suur. Kindlasti mitte 150->300 hobust. Nii suur võimsuse tõus eeldab vabahingavas mootoris väga dramaatilisi muudatusi ja antud mootor ei pruugi pärast üldse Zil-131 vajadustele vastata (madalas otsas vähe jõudu, kogu aeg vaja pööret anda).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 29 Juul, 2024 0:35
AMvA kirjutas: 28 Juul, 2024 20:22 ....
Kui auto on ametlikult müüdud EU-s, siis kehtivad selle auto suhtes ka EU seadused, kaasa arvatud tootja kohustus tagada teatud aja jooksul oluliste varuosade saadavus.
Vastasel juhul on sul võimalus kaevata autotootja kohtusse.
Jah, need nõuded kehtivad ka tänapäeval aga selliste kliendiõiguste kasutamine ei pruugi olla nii lihtne kui esialgu paistab, et seaduse järgi oleks nagu kõik olemas aga tegelikult on nagu "kurele oleks liual rooga pakutud".

Juba ammu on igal auto omanikul õigus saada auto kohta, auto tootja käest remondijuhendeid.
Kui paljud autoomanikud oskavad leida üles autotootja veebipoe, kust nad saaksid oma auto kohta remondiinfot?

Näiteks kui Audi omanik isegi leiab netist üles selle ametliku infojagamise koha ja näeb päevahinnaks 30eur, siis on vara rõõmustada, sest kasutustingimuste järgi on kaardiga makstes min ettemaksu summa 310eur+KM.

Eelmisel kuul jagatud infokirja järgi on nüüd vaja kliendil normaalseks teenusekasutamiseks osta spets sideseade D³ Edge Box (näen hinda ca 11 000eur), sest:
https://www.iam-net.eu/cms/index.php/de/sermi.html
Taotlege SERMI kinnitust ja autoriseerimist

Alates 1. aprillist 2024 ei ole ettevõtetel enam juurdepääsu varguse ja turvalisusega seotud sõiduki OBD-funktsioonidele ega remondi- ja hooldusteabele (RMI), kui need ettevõtted ei ole SERMI-tunnustatud ja nende töötajad ei oma SERMI-volitusi.

IAM-NET.EU-na pakume oma SR-RMI divisjoni kaudu oma kasutajatele huvitavatel tingimustel SERMI teenust, mis hõlmab ettevõtte heakskiitu ja töötajate volitamist tunnustatud vastavushindamisasutuses

https://herstellerdiagnose.eu/herstelle ... d3-dge-box
Esimesel Golfil oli üks juhtplokk (vastutab mootori juhtimise eest) – täna on autosse paigaldatud 50, 70, 100 või enam juhtseadet.

Kõik, kes on huvitatud kaubamärkidest VOLKSWAGEN | VOLKSWAGEN NFZ | AUDI | ISTE | CUPRA | SKODA | MAN-TGE | MERCEDES-BENZ | SMART | BMW | MINI soovib töötada iseseisvalt, vastavalt tootjale ja ökonoomselt, ei saa kuidagi mööda tehaseühendusest andmeserveriga, sest kaasaegsed sõidukid eeldavad sobivalt varustatud keskkonda, kuhu kuuluvad ka vastavad tootjaspetsiifilised andmeserverid. Need ei sisalda mitte ainult tarkvaravärskenduste ja spetsiaalsete tööriistade andmemahuteid, vaid käitavad ka diagnostikatarkvara ja välkandmete igapäevast värskendusteenust.

Volkswageni tehaseühendus D³ Edge Box kaudu
D³ Edge Box on Volkswageni spetsiifiline seade, mis arvestab oluliselt suurenenud andmemahuga ja vastab uute sõidukipõlvkondade nõuetele. Seetõttu on see tootja ja teenindusettevõtte vahelise IT infrastruktuuri oluline komponent. D³ Edge Box asendab nüüd jaemüügis varem kasutatud MirrorServer2 lahendusi


Varuosade saadavusest.
Päris palju on netist leida kurtmist kus garantiiliste autode varuosade tarneperiood on üle poole aasta ja kuna tegu on uute garantiiliste masinatega, siis puudub omanikul õigus oma autot ise remontida ning kuni 3 aasta vanustele autodele puuduvad ka B varuosad.

Ehk oma 20 aasta vanuse bemmi piduriklotse võib ju vahetada aga käesoleval kümnendil toodetud autol ei pruugi ka see enam iseseisvalt õnnestuda, kui on vaja hooldusprogrammiga aktiveerida klotsivahetuse režiim.
See, et auto omanikul on õigus saada remondijuhendeid on mu jaoks küll uudis, tahaks selle kohta tõendust.

See link, mis sa SERMI kohta postitasid ei ole mitte klienti puudatav vaid remonditöökodasid (KFZ-Fachbetriebe).
Sellest klotsivahetusest pole kah mõtet erilist raketiteadust teha. Jah, loomulikult on seda kergem teha arvutist, vaid üks klahvivajutus. Aga vajadusel tehakse sed ka oliliselt lihtsamalt, abisk vaid jupp juhet ja aku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ehk oma 20 aasta vanuse bemmi piduriklotse võib ju vahetada aga käesoleval kümnendil toodetud autol ei pruugi ka see enam iseseisvalt õnnestuda, kui on vaja hooldusprogrammiga aktiveerida klotsivahetuse režiim.
Esimene levinud suurseeriaauto, millel oli vaja "klotsivahetuse reziimi" oli Mercedes W211, aastal 2003 (21 a tagasi)
https://en.wikipedia.org/wiki/Sensotronic_Brake_Control

Tõsi, antud elektrohüdraulilised pidurid osutusid probleemseks ja hiljem neist loobuti. Hea teada, et kõik 20a vanad autod polegi arhailised.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellest klotsivahetusest pole kah mõtet erilist raketiteadust teha. Jah, loomulikult on seda kergem teha arvutist, vaid üks klahvivajutus. Aga vajadusel tehakse sed ka oliliselt lihtsamalt, abisk vaid jupp juhet ja aku.
Antud Mercedese puhul (vt eelmine post) võib klotsivahetus "nagu vanasti" igasugu asju esile kutsuda, soovitaks mitte proovida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

No Thinkdiag/autel/snapon/topdon vast saavad veel lihtsamate hooldusasjadega hakkama.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 29 Juul, 2024 9:20 No Thinkdiag/autel/snapon/topdon vast saavad veel lihtsamate hooldusasjadega hakkama.
... üle 5 aasta vanuste masinate juures aga nooremate juures ei pruugi.
Ehk standartseid veakoode saab lugeda aga tootjapõhiseid koode ei pruugi lugeda.

(Mul on üks noorem auto, mille isegi vin koodi ei suuda universaaltestrid lugeda aga sisestades aasta vanema auto koodi või margipõhise testriga, pääseb toiminguteks ligi.)

Näiteks teatud mootorite tüüpveaks on, et standard kood näitab lambdaanduri viga aga tegelikult on sisselaskes lisaõhu kanal kinni ja tegelikult lihtsaimaks raviks ei pea neist kumbagi ega tarkvara näppima, vaid tuleb lisaks üks tavaline autorelee paigaldada.
Ehk standard koodid ei pruugi näidata konkreetset viga vaid võivad näidata "puudulikult teostatud toimingut".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu 24a vanusel Volvol, kui naine sellega sõitnud on, põleb pahatihti mootorituli. Panen siis OBD2 skänneri külge ja on üks ja sama viga "Catalyst efficiency below treshold".

Maakeeli, näine töristab liiga madalate pööretega ja katt ei lähe õieti tuliseks (ega tööta siis ka õigesti). Antud autol on lambda kati ees ja kati taga, kahe näitude võrdlemisel otsustab, kas katt töötab või mitte. Ülevaatusel muide näitab auto paremaid heitgaase kui mu 15a nooremad tööautod näidanud on, tükati on CH ja CO täitsa nullis.

Minu käes pole see tuli sel põhjusel kordagi põlema läinud. :D
Korra olen vahetanud nullvõlli asendi solenoidi ja 11a kõik diagnostikavajadused on see 30 eurone skänner ära täitnud. St näitatud viga on ka tõesti olnud ja viidatud jupi vahetamisel on viga kadunud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 29 Juul, 2024 9:03 See, et auto omanikul on õigus saada remondijuhendeid on mu jaoks küll uudis, tahaks selle kohta tõendust.
Kumba nüüd leida ei suuda, kas juriidilist Tarbijakaitse alusdokumenti või seda kohta kust autoremondihuviline eratarbija margipõhist infot saab ametlikult osta?

Kui mõne margipõhise tehnilise toe poe suudad leida, siis neil on tavaliselt üldosas ka viited seadusandlikele aktidele, mille alusel need lehed on loodud.
See link, mis sa SERMI kohta postitasid ei ole mitte klienti puudatav vaid remonditöökodasid (KFZ-Fachbetriebe).
Kliendi rahakotti puudutab see sedavõrd, et kui ametlikud remondikojad on sunnitud teatud täiendavate nõuete (näiteks remondiruumi sisetemperatuur) täitmiseks hinda tõstma, siis tõstavad hinda ka "mitteametlikud kuurialused" või viimased lõpetavad üldse tegevuse aga kogu teenuse ja "kõrged laed" maksab kinni ikkagi klient.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline