Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

vanahalb kirjutas: 28 Juul, 2024 10:31 Kui Venemaal on tootmisvõimekus täiesti kokku kukkunud siis võib-olla täna tulevad Ukraina rinde Uralid tõepoolest Jamz -236 mootoritega liinilt välja :scratch:

Aga muidu - Ural ei ole mitte Zil 131 analoog vaid Zilist palju suurem auto. Kui neid tootma hakati siis kas polnudki N-Liidus mingit alternatiivi Jamz mootoritele mida Maz ja Kraz kasutasid. Või pandi Uralidele bernsiinimootor mingitel teistel kaalutlustel. Enamus Urale läks sõjaväele ja kõigepealt katsetati ju igasugustes tingimustes ja diisel on polaarjoone taga selline nagu ta on.
Krt seda teab mis põhjusel aga algselt oli Ural bensiinimootoriga Ural 375. Silma järgi vaadates saab aru kitsaste ribidega radiaatorivõrest. Seesama suuremaks puuritud Zili mootor oli ka Laz liinibussidel ja veel võib-olla kuskil.
/---/
Näib et Ural läks Jamzide peale 90ndate alguses, kui Kamazi mootoritehas maha põles. Ju ei jagunud mootoreid endalegi ning tuli "ajutiselt" Jamzi peale üle minna.
Bensukas vast oli algul seepärast et Ural oli nagunii Zili filiaal ning diislit polnud neil endilgi. Vanade katsevideote järgi näib et suuresti olid nad mõeldud poolhaaget vedama. Tollal (väljatöötamise ajal) polnud veel Zil131'te ning ju olid nood veokad mõeldud Zil157 asemel rakette vedama.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

OLAVI kirjutas: 29 Juul, 2024 11:50
ahto42 kirjutas: 29 Juul, 2024 9:20 No Thinkdiag/autel/snapon/topdon vast saavad veel lihtsamate hooldusasjadega hakkama.
... üle 5 aasta vanuste masinate juures aga nooremate juures ei pruugi.
Ehk standartseid veakoode saab lugeda aga tootjapõhiseid koode ei pruugi lugeda.

(Mul on üks noorem auto, mille isegi vin koodi ei suuda universaaltestrid lugeda aga sisestades aasta vanema auto koodi või margipõhise testriga, pääseb toiminguteks ligi.)

Näiteks teatud mootorite tüüpveaks on, et standard kood näitab lambdaanduri viga aga tegelikult on sisselaskes lisaõhu kanal kinni ja tegelikult lihtsaimaks raviks ei pea neist kumbagi ega tarkvara näppima, vaid tuleb lisaks üks tavaline autorelee paigaldada.
Ehk standard koodid ei pruugi näidata konkreetset viga vaid võivad näidata "puudulikult teostatud toimingut".
22 aasta tiguani luges probleemidetta, codeeringut ei lasknud S/S maha võtta(lahendasin Aliexpress kaabiga), 2016 A6 sai kodeerida S/S välja.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Diisliga Ural olevat kasutanud Mazi käigukasti, kuna Zili omad ei pidanud vastu. Mazi 6-potise mootori kastutamine Kamazi asenduseks viitab justkui sellele, et Mazi käigukast istus ka Kamazi mootori otsa. See võimaldas sellist ratsi, et 7-liitrise mootoriga Laz bussile (nn pikk turist, millel taga ka uks oli) läks suhteliselt lihtsalt peale Mazi diiselmootor.

Jamzi mootoreid kasutasid selle tulekahju järel ka Kamazid ise (ja muud autod, mis Kamazi mootorit eeldasid). Isegi meil liikus taolisi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Bensiinimootoriga Uralil oli samuti Maz käigukast.
Laz bussile Maz diisli külge aretamine tähendas eelkõige kaotust lõppkiiruses kui ülekanded samad jäid sest diislil on pöördeid vähem. Selline Laz oleks võib-olla 60-70 km/t piirdunud. Need isetehtud T-40 või või Belarussi mootoritega Zil-id ja Gaz- id oli kõik aeglased. Siis oleks tulnud ka kiiremad sillareduktorid panna.

Üldiselt oli nõuka-ajal unifitseerimist üksjagu.
Algselt raketivedukiks mõeldud traktor T-150 K ei kõlvanud sõjaväe arvates selleks mitte ja siis anti kogu see projekt põllumajandusele. Sellel oli V6 mootor SMD 62 mille isegi põllumehed kõlbmatuks tunnistasid.
Küll aga oli ta lihtsalt asendatav Maz V6 Jamz mootoriga. Probleem oli ainult selles et ega neid Maz mootoreid kuskil vabalt saada polnud ja kõva lahing käis ning kast konjakit läks kui see mootor mõnest laost välja kirjutati.
Kui lisaks sai ka Maz tagasilla reduktori (või olid need külgülekande planetaarid) võis juba lõppkiiruses autodega võistelda.
Üks otsitud reduktori oli veel Raba-MAN reduktori mis originaalis oli Ikarus bussidel kuid istus väga hästi ka veoautodele ja muteada andis samuti kiirust juurde.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meie klassi veeti taolise Laz-ga mitu aastat kartuleid võtma sügisel. See pikk "Turist", mil üks aknavahe rohkem ja taga on uks. Sõitis ikka kiiremini ka kui 60-70, ainult müra oli jube. Urali mootor samal bussil (samuti sõidetud) undas kuidagi pehmelt ja uinutavalt. Ja selle diisliga oli jube vibra, need polnud kuigi hästi tasakaalus/leevendatud ja ka Mazi peal vibras ja plärises mis kole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10215
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Nõuka-aegsete busside põhihäda oli lehk. Ikarusel oli sees spetsiifiline plastiku/diisli haisu segu. Laz/Paz bussidel oma hais. Sõitsin aastaid iga nädalavahe ca. 8 tundi kokku Ikarusega (reisijana) ja lõpuks oli selline tunne, et ei taha enam bussi peale minna - lihtsalt see hais ajas iiveldama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks küsimus ole juhi/mehhaaniku töökultuuris ikka, kui kütusesüsteem kuskilt lekib või hoolduse käigus kogu mootoriruum kütust täis lädistatakse, siis haisebki. Ja noh, lõhnakuusk ja salongipesu tulid hiljem.

BTW, keegi eespool kirjutas - vene sõiduautole ei ole bensiinilehk ainuomane probleem. Mäletan, et minu mossel küll polnud bensiinilõhna salongis. Sai autopoest ostetud korralikku Gatesi bensiinivoolikut ja klambrid ning ei mingit lõhna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 01 Aug, 2024 11:02 Eks küsimus ole juhi/mehhaaniku töökultuuris ikka, kui kütusesüsteem kuskilt lekib või hoolduse käigus kogu mootoriruum kütust täis lädistatakse, siis haisebki. Ja noh, lõhnakuusk ja salongipesu tulid hiljem.

BTW, keegi eespool kirjutas - vene sõiduautole ei ole bensiinilehk ainuomane probleem. Mäletan, et minu mossel küll polnud bensiinilõhna salongis. Sai autopoest ostetud korralikku Gatesi bensiinivoolikut ja klambrid ning ei mingit lõhna.
Kust poest sa nõukaajal seda Gatesi voolikut ja korralikke klambreid said?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ütlesin ma kuskil, et nõuka ajal? Või funktsionaalse lugemise probleem?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 01 Aug, 2024 14:42 Ütlesin ma kuskil, et nõuka ajal? Või funktsionaalse lugemise probleem?
Jutt oli sellest, kuidas need sõidukid vanasti/nõuka ajal lõhnasid
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vene sõiduautole ei ole bensiinilehk ainuomane probleem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ikarusel oli salongi soojendus nn kerogaas ehk umbes samasugune nagu praegult ehituspoes müüdavad diiselsoojendid. Spetsiifiline vinguhais võis sealt pärineda.
Samas oli see seade kodus garaažis vägagi tarvilik aga jällegi - kõigepealt tuli kuidagi küüned taha saada.
Laz bussi soojendus oli mumeelest samuti midagi Hitleri- aegset. Võib-olla summititoru või väljalaske kollektor soojendas salongi minevat öhku.

Kõik sellised õhk-õhk soojusvahetid haisevad kasutamisel. Tänapäeva bussidel on tosooliga radiaatorid toas. Ükskõik millega siis vedelikku soojendatakse, sealt ei satu hais salongi.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 01 Aug, 2024 21:40 Ikarusel oli salongi soojendus nn kerogaas ehk umbes samasugune nagu praegult ehituspoes müüdavad diiselsoojendid. Spetsiifiline vinguhais võis sealt pärineda.
Samas oli see seade kodus garaažis vägagi tarvilik aga jällegi - kõigepealt tuli kuidagi küüned taha saada.
Laz bussi soojendus oli mumeelest samuti midagi Hitleri- aegset. Võib-olla summititoru või väljalaske kollektor soojendas salongi minevat öhku.

Kõik sellised õhk-õhk soojusvahetid haisevad kasutamisel. Tänapäeva bussidel on tosooliga radiaatorid toas. Ükskõik millega siis vedelikku soojendatakse, sealt ei satu hais salongi.
Ikaruse kero oli selline nagu on tänapäeval ka Webasto ja Eberspächeri kerod, ehk eraldi põlemiskamber. Ehituspoe diislisoojendiga polnud seal midagi ühist.
https://ikarusbusclub.ru/books/Store/Ik ... lub_ru.pdf
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eraldi põlemiskambritega diiselpuhurid on samuti täiesti olemas ja müügil, ainult seal pole võimalik osta 36kW puhurit 400 euro eest nagu Bauhofis.
Ikaruse disain põhines paljuski saksa osadel, vaevalt nad sinna rumalusi kopeerisid. Oli ikka täiesti eliitne pill sotsmaade busside hulgas. Sõitsin sellisega mõni aasta tagasi (reisijana) Muuseumiööl, üks renoveeritud Ikarus oli - täitsa tänapäevaselt sõidab, kui antud eksemplari räigelt vibreeriv ja plärisev summuti ehk välja arvata (liinibussidel küll sedasi ei teinud).

Päris kindlasti diiselkero põlemisgaase salongi ei juhitud. Pigem asi selles, et bussid olid vanad ja logud, tihendite vahel vilistas tuul ja kui kohvivõitu diisel kohapeal käis, oli tuba ka vingu täis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas: 01 Aug, 2024 15:16
Kapten Trumm kirjutas: 01 Aug, 2024 14:42 Ütlesin ma kuskil, et nõuka ajal? Või funktsionaalse lugemise probleem?
Jutt oli sellest, kuidas need sõidukid vanasti/nõuka ajal lõhnasid
Tea nüüd, ma pea aastat 15 suure koguse mossedega majandanud ja üheski sõitvas isendis pole peadpööritavat bensiinihaisu tundnud. Muid lõhnu küll. Viimane auto, mis bensiini järele lehkas, oli Molotov. No ja Zilid muidugi kah, aga seal oli põhjus muus- sohvrid tavatsesid kabiinis jämedat voolikut hoida.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist