Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas vanahalb »

davidsoniharald kirjutas: 01 Aug, 2024 21:53 Norras - 16kmh üle ja 450euri trahvi. Asulaväline kiirus on seal 80 (nagu ka Soomes). Rikas riik, suured trahvid. Inimesed pidurdavad ennem piirangut, et märgini jõudes oleks juba õige kiirus.
Ma pole Norras väga palju sõitnud kuid tundub et kiirus on vastavalt teeoludele. Venelased on jubedaid jutte rääkinud et kuidas iga üle-kilomeeter on kohe trahv kiiruskaameralt. Võib- olla on need kaamerad idapiiri ääres et reeglid paika panna. Võib-olla ka Lõuna- Norras kus liiklus tihedam. Soomest Norrasse sõites pole ma küll ühtegi kaamerat näinud väljaspool asulat ja ka politsei on olnud ainult piiripunktis.
Tundras ma sõitsin esimesel korral samuti seaduse järgi ja kohalikud panid mööda nagu tühjast küünist. Tänavu suvel oli ilusa ilmaga normaalne tempo 130 umbes Piibe maantee laiusel tühjal teel. Põtrade , jalgratturite jms kohtamisel lastakse hoog maha.
Asulas oli samuti - kui asula kiirusega sõita siis nagunii mingi kohalik kaubik rippus otse sabas ja surus lõpuks 70- ga mööda. Kaamerad on aegsasti tähistatud ja suured. Nende vaateväljas on jah kõik täis rahu ja pikka meelt.

Soomes on kiirus talvel 80 ja suvel tihti 100. Isegi niisugustel kitsastel teedel kus muarust oleks 80 õigem. Aga igal maal oma tavad. Politsei on vahel kiirust mõõtmas. Mulle on küll mulje jäänud et otsitakse üldisest voost oluliselt kiiremalt sõitjaid.

Kiiruskaamerad on lõuna pool päris palju. Sealt ei tule automaatsed trahvid. Võib saada ka hoiatuse või üldse mitte midagi kuigi sähvatus käib. Viimati kui uurisin siis selgitati et see pole automaatsüsteem vaid politseiametnik kaalub asjaolusid ja kas määrab trahvi või mitte. Tuttav on saanud linna 50 alas 60 eest kirjaliku hoiatuse. Mina aegade jooksul kolm sähvatust aga mitte ühtegi trahvi. Samamoodi on olnud ka elupõlistel soomlastel kes retsid pole. Rets on see kes 100 km lõigul kolm korda kaamerasse sõidab :) Või piirmäära väga julgelt ületab. See on headele inimestele juba liig mis liig.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

1) Mina mäletan aega, kui normaalsetel maanteedel pandi suveks välja 100 km/h märgid, kus hilissügisest kevadeni oli 90. Tundus mõistlik ja de facto teevad paljud liiklejad seda siiani.
2) Enamus kruusateid on meil samuti 90, isegi need kus mõnda kurvi annab 50-ga välja keerata. Ehk siis lubatud suurin kiirus ei ole sageli kooskõlas tegelikkusega ja seda mõlemas suunas.
3) Tallinn-Tartu lõigul 120 km/h alas on minu hinnangul protsentuaalselt kiiruseületajaid vähem, sest väga paljude sõidukite mootorid on selle kiirusega juba väga “pöördes” ja lärmakad, ka minu tööautol kusjuures. Ehk siis see väide ei pruugi paika pidada, et niikuinii lastakse veel 10 km/h üle. “Lennukeid”, kes madallennul mööda panevad on muidugi alati ja igal pool.
Kas Tallinn-Tartu uuel, neljarajalisel lõigul, kus kiirus on 120km/h, on üldse mõni traagiline avarii olnud? Eesti kõige kiirem lõik, aga võib-olla kõige turvalisem. Kas siis alati on universaalselt kiirus süüdi ?
4) Pole ca 10 aastat ühtegi trahvi saanud ja ei poolda absoluutsel kihutamist, aga eeltoodule tuginedes ei ole väga paljudel lõikudel “suurim lubatud sõidukiirus” mõistlik ega ohutu ning Transpordiamet oma “suurepäraste” ideedega muudab olud veel ohtlikumaks. Raskeid liiklusõnnetusi põhjustavad ikka põhiliselt roolijoodikud või rullnokad vmt, kellele peenhäälestatud piirangud niikuinii ei mõju. Põhjamaade tasemele saame ikka alles siis, kui ka meil on palju 2+2 maanteid, kus laupkokkupõrked on sisuliselt välistatud. Igasugu lollakad kummipostid jms säästumeetmed lihtsalt ei tööta või teevad asja veel hullemaks, nagu hiljuti on saanud lugeda.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
teeline35
Liige
Postitusi: 1838
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas teeline35 »

) Enamus kruusateid on meil samuti 90, isegi need kus mõnda kurvi annab 50-ga välja keerata. Ehk siis lubatud suurin kiirus ei ole sageli kooskõlas tegelikkusega ja seda mõlemas suunas.
Mina mäletan veel aega kus juht pidi valima ise ohutu teeoludega sobiva sõidukiiruse. Ja kui libedaga teelt välja panid kuna piirkiiruse märgid lubasid 90 või 70nega, aga tee oli jääs. Tänapäeval on süüdi teehooldus kes pole piirkiiruse märke välja vahetanud, sel ajal juht, kes ei arvestanud teeoludega!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kriku »

Ka praegu on see nii, vt. LS §50 lg. 3.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Erureamees »

1) Mina mäletan aega, kui normaalsetel maanteedel pandi suveks välja 100 km/h märgid, kus hilissügisest kevadeni oli 90. Tundus mõistlik ja de facto teevad paljud liiklejad
Olen suurema osaga Su jutust nõus, välja arvatud, mis puudutab maanteid. Meie teed on vägagi head. Ei saa võrrelda Pariis- Bordeaux kiirteed Tallinn- Tartuga. Liiklusintensiivsus erineb suurusjärkudes. Saksamaa riigiteed (need kollase viidaga, mitte autobahnid) on tihti suurema koormuse juures palju kitsamad, kurvilised ja tihti ka mitte niiväga siledad. Belgia vastavad teed ei kannata üldse kriitikat. Itaalias on SS- teed väga sandis seisus enamuses. Ka Soomes ja põhjamaades ei moodusta kiirteed kuigi märkimisväärset osa. Norras on tavateel 60 km/h keskmise saavutamine kangelastegu igal aastaajal. Ralli ajal leidsin meeldiva üllatusena, et lätlastel on teisejärguliste teede seisukord kõvasti paranenud. 15 aastat tagasi oli peale Via Balticat ja veel paari tähtsamat teed mujal väga sant sõita. Olen kõigi Euroopa teedega just tagahoovi, mitte paraadpoole pealt tuttav. Pole käinud ainult endises Jugos peale Sloveenia ja Maltal, Küprosel ja Iirimaal.
Suuresti on asi siiski inimestes kinni. Ja positiivset liikluspropat nagu Karemäe tegi oleks ka vaja.
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2179
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas speedsta »

Põhja-Norra ja Soome teed on küll üsna hästi sõidetavad, aga peab ettevaatlik olema igasugu mühkude-kühmde osas, neid on palju. Sildade juures tasub enamasti hoog veidi maha võtta. Vahepeal ikka oli "tissi" märke (liiklusmärk 152) ja kes see jõuakski neid panna, kui siis kasutada Lätlaste lahendust, et iga 10 km tagant hoiatab märk järgneva 10 km ebatasase tee eest. Konkreetsemaks näiteks E6 täiesti põhjas.
Kokkuvõtval - kiirus tuleb valida vastavalt oludele + arvestamine põhjapõtradega.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui vaadata osade PPA ja TA ametnike kihku selle kaameratevahelise "keskmise kiiruse" trahvitavaks muutmisel, siis selle taga ongi tahe/soov muuta rahaks need +10 sõitjad. Kaamerad saadavad praegu trahve kõige peale, mis mõõteviga 4 kmh ületab, meil tööautodega majas ikka juhtub ja vähim, mida ma näinud olen, on trahv 3 kmh ületamise eest.

Ja seda väita, et PPA-d kuidagi ei huvita kogutavad trahvisummad....no jah. :P
Ja absoluutne lemmik on järjest enam igasugu mõttetud piirangud, mida nagunii keegi ei täida, näiteks mingi lampi pandud 70 lõik - sea seal üles "varitsus" ja trahviraha plaan nädalaks täitub ühe päevaga.

Transpordiameti "katsemõõtmine" kevadel olevat olnud nimme pandud selliste mõttetute piirangute alades, mida nagunii keegi ei täida (ja ei saa aru ka, miks see seal on), loomulikult fikseeriti seal palju ületamisi - mida oligi antud agenda tõestamiseks tarvis :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas pwn13 »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Aug, 2024 16:54 Kui vaadata osade PPA ja TA ametnike kihku selle kaameratevahelise "keskmise kiiruse" trahvitavaks muutmisel, siis selle taga ongi tahe/soov muuta rahaks need +10 sõitjad. Kaamerad saadavad praegu trahve kõige peale, mis mõõteviga 4 kmh ületab, meil tööautodega majas ikka juhtub ja vähim, mida ma näinud olen, on trahv 3 kmh ületamise eest.
Mis selles keskmise kiiruse mõõtmise asjal siis viga on? kaoksid ära need kaamera eest raskelt pidurdavad juhid.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas ahto42 »

Üldiselt Gps järgi 95kmh ei puutu keegi. Kolmjalalt olen saanud see maiTikupoisi juures suunaga Tallinna poole kurvi peal. autode jorus. hoidsin 3 auto pikkust vahet eessõitjaga ja käis plaks. 77kmh, veaga +/-4kmh. Nii oli otsuses kirjas. 15€, elasin üle. Samas ajan ka Telia süüks, sest mitte neilt ostetud telos 99% ei toimi VoLTE, (tööandja nr). Oligi kõne pooleli ja Waze ei töödanud/hoiatanud. Oleks poleks.

2021 sain Tartu linnapiiril. Räpina poolt sissesõidu juures on Annemõisa bussipeatus ja seal nad armastavad ka ringilt välja kiirendaiaid oodata. Oli otsusel kirjas 58Kmh ja +-4kmh. Sellest jäi selline kummanile tunne, et äkki ikka jahivad neid. Just kiirendus korraks, kellel ei juhtuks hetkes ja siis jääb sinna 50 kanti pidama. Oma autot ju tunned ja pedaalivajutust ka, et püsida seieriga 50 juures ja mitte kramplikult. Et jah, sellest oli nagu valus/pettumus, mis siis, et summa oli 12€.
Ju nad teavad, et ma olen 22aasta jooksul ainult u90€ga liikluses riiki toetanud ja seepärast nüüd jahivad..... :dont_know: :lol:
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 02 Aug, 2024 20:18 ... Just kiirendus korraks, kellel ei juhtuks hetkes ja siis jääb sinna 50 kanti pidama.
Oma autot ju tunned ja pedaalivajutust ka, et püsida seieriga 50 juures ja mitte kramplikult. ...
Uuematel autodel on kiirusepiiraja, mida kahjuks paljud juhid kasutada ei oska (tähelepanek kiiruspiiraja arvustustest).
See seatud kiirusele 55km/h ja võib linnas max kiirendada, nii et spidomeetrit ei peagi vaatama.
Ise kasutan praktiliselt igapäevaselt.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

teeline35 kirjutas: 02 Aug, 2024 11:18
) Enamus kruusateid on meil samuti 90, isegi need kus mõnda kurvi annab 50-ga välja keerata. Ehk siis lubatud suurin kiirus ei ole sageli kooskõlas tegelikkusega ja seda mõlemas suunas.
Mina mäletan veel aega kus juht pidi valima ise ohutu teeoludega sobiva sõidukiiruse. Ja kui libedaga teelt välja panid kuna piirkiiruse märgid lubasid 90 või 70nega, aga tee oli jääs. Tänapäeval on süüdi teehooldus kes pole piirkiiruse märke välja vahetanud, sel ajal juht, kes ei arvestanud teeoludega!
Minu jutu mõte oli see, et meil on (kruusa)teid, kui võib sõita 90km/h, aga 365 päeva aastas on see võimatu ja meil on teelõike, kus piirang on 90km/h, kuid võiks täiesti vabalt suvel 100 km/h sõita (ja seda vanasti ka suvel lubati), aga tänasel päeval on see keelatud. Ehk siis see kiirusepiirang on paljuski orienteeruva väärtusega, seda nii üles kui allapoole.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas ahto42 »

OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2024 21:11
ahto42 kirjutas: 02 Aug, 2024 20:18 ... Just kiirendus korraks, kellel ei juhtuks hetkes ja siis jääb sinna 50 kanti pidama.
Oma autot ju tunned ja pedaalivajutust ka, et püsida seieriga 50 juures ja mitte kramplikult. ...
Uuematel autodel on kiirusepiiraja, mida kahjuks paljud juhid kasutada ei oska (tähelepanek kiiruspiiraja arvustustest).
See seatud kiirusele 55km/h ja võib linnas max kiirendada, nii et spidomeetrit ei peagi vaatama.
Ise kasutan praktiliselt igapäevaselt.
Vot ei ole sellist funktsiooni
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2024 21:11
ahto42 kirjutas: 02 Aug, 2024 20:18 ... Just kiirendus korraks, kellel ei juhtuks hetkes ja siis jääb sinna 50 kanti pidama.
Oma autot ju tunned ja pedaalivajutust ka, et püsida seieriga 50 juures ja mitte kramplikult. ...
Uuematel autodel on kiirusepiiraja, mida kahjuks paljud juhid kasutada ei oska (tähelepanek kiiruspiiraja arvustustest).
See seatud kiirusele 55km/h ja võib linnas max kiirendada, nii et spidomeetrit ei peagi vaatama.
Ise kasutan praktiliselt igapäevaselt.
Õnneks ei ole sellist funktsiooni
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kilo Tango »

AMvA kirjutas: 03 Aug, 2024 14:23
OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2024 21:11 ...
See seatud kiirusele 55km/h ja võib linnas max kiirendada, nii et spidomeetrit ei peagi vaatama.
Ise kasutan praktiliselt igapäevaselt.
Õnneks ei ole sellist funktsiooni
Ja milles see õnn siin seisneb?
aksel90
Liige
Postitusi: 1124
Liitunud: 17 Jaan, 2013 2:47
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas aksel90 »

isakene kirjutas: 01 Aug, 2024 21:48 Terve Euroopa on kokku leppinud, et 90 on mõistlik. Samuti on meil kujunenud vaikimisi kokkulepe, et +10 on heades tingimustes mõistlik ja tolereeritud. Mulle sobib. Ma ei ütle, et ma kunagi ja mingitel tingimustel seda ei ületa, aga kui üldine ja ühiskondlik kokkulepe on selline, siis rikkumise korral vahele jäädes vasta püksa saamise üle vinguda ja seadusesilma mendiks nimetada on lihtsalt nõme.
Ei ole sellist kokkulepet, see on mingi sinu enda ettekujutus.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist