Ma pole Norras väga palju sõitnud kuid tundub et kiirus on vastavalt teeoludele. Venelased on jubedaid jutte rääkinud et kuidas iga üle-kilomeeter on kohe trahv kiiruskaameralt. Võib- olla on need kaamerad idapiiri ääres et reeglid paika panna. Võib-olla ka Lõuna- Norras kus liiklus tihedam. Soomest Norrasse sõites pole ma küll ühtegi kaamerat näinud väljaspool asulat ja ka politsei on olnud ainult piiripunktis.davidsoniharald kirjutas: ↑01 Aug, 2024 21:53 Norras - 16kmh üle ja 450euri trahvi. Asulaväline kiirus on seal 80 (nagu ka Soomes). Rikas riik, suured trahvid. Inimesed pidurdavad ennem piirangut, et märgini jõudes oleks juba õige kiirus.
Tundras ma sõitsin esimesel korral samuti seaduse järgi ja kohalikud panid mööda nagu tühjast küünist. Tänavu suvel oli ilusa ilmaga normaalne tempo 130 umbes Piibe maantee laiusel tühjal teel. Põtrade , jalgratturite jms kohtamisel lastakse hoog maha.
Asulas oli samuti - kui asula kiirusega sõita siis nagunii mingi kohalik kaubik rippus otse sabas ja surus lõpuks 70- ga mööda. Kaamerad on aegsasti tähistatud ja suured. Nende vaateväljas on jah kõik täis rahu ja pikka meelt.
Soomes on kiirus talvel 80 ja suvel tihti 100. Isegi niisugustel kitsastel teedel kus muarust oleks 80 õigem. Aga igal maal oma tavad. Politsei on vahel kiirust mõõtmas. Mulle on küll mulje jäänud et otsitakse üldisest voost oluliselt kiiremalt sõitjaid.
Kiiruskaamerad on lõuna pool päris palju. Sealt ei tule automaatsed trahvid. Võib saada ka hoiatuse või üldse mitte midagi kuigi sähvatus käib. Viimati kui uurisin siis selgitati et see pole automaatsüsteem vaid politseiametnik kaalub asjaolusid ja kas määrab trahvi või mitte. Tuttav on saanud linna 50 alas 60 eest kirjaliku hoiatuse. Mina aegade jooksul kolm sähvatust aga mitte ühtegi trahvi. Samamoodi on olnud ka elupõlistel soomlastel kes retsid pole. Rets on see kes 100 km lõigul kolm korda kaamerasse sõidab
