Efektiivne oli ka
Nuuh, see oli efektiivne siis, kui me veel vaesed olime. Ökonoomika oli ensv-s mingil viisaastakul moodne tegija...
Nüüd, kui me juba 17 aastat viie rikkama Euroopa riigi seas oleme olnud ja riigiametite rahastusega probleeme pole, on muud efektid efektiivsed....
Kõige pealt tuleb panna euroasfalt, siis freesida augud sisse ja joonistada punased rõngad ümber aukude.... edasi värvida punased rõngad asfalti värvi, sest punane on kuidagi vale värv tundub ja värvida uued rõngad kollasega. Siis värvida kollased rõngad asfalti värviga üle, sest need sattusid kogemata valesse kohta. Uued rõngad tulevad siis juba valged ja plastist kauakestvad ning helendavad. Tee serva võiks ehitada helendavad 2m kõrgused aiad, et tõmmata varakult juhtide tähelepanu freesitud aukudega teelõigule. 1km kaugusele mõlemas suunas kindlasti megaviit 6 korda neli meetrit teavitusega freesitud aukudega rahustavast teelõigust. 0,5km kaugusele teine, duubelviit.
Pärast esimest talve, kui teekatte alla pääsenud vesi jäätudes aukude servad üles on tõstnud, tuleb kogu asfalt üles freesida, uus teekate panna ja uued augud sisse freesida. Alustuseks siis jälle punased rõngad joonistada, siis kollased ja lõpuks valged. Kui siis jälle aasta hiljem peale talve kõik jälle praguneb ja lainetab, siis jälle vana asfalt ära, uus asemele ja aukude asemele, mis kahjuks ennast ei õigustanud, ehitame ümmargused asfaltkünkad ehk kuplikesed. Punane rõngas ümber, siis kollane jne... Teeviidad 0,5 ja 1,0km kaugusel kummaski suunas tuleb uued panna, sest enam pole freesitud aukudega rahustav teelõik, vaid nüüd on asfaltküngastega rahustav.
Vahepeal võib projekti täiustada parklatega kummaski lõigu otsas, kuhu saab sõiduki parkida ja jala minna uurima, kuidas rahustavat lõiku kõige rahulikumalt läbida.... tänavavalgustid võiks panna.... markeeriva kohtvalgustina iga künka kohale....
Nu siis vahepeal, kui seda asja on saanud ikka juba aastaid seal arendada, on liiklus-, liiklusohutus- ja liikuvusspetsidel aeg edasi liikuda uutele kõrgematele ametipostidele.... võttes kaasa ka kogu mälu.....
Siis viis...v kümme aastat hiljem tulevad uued liikuvusspetsid ülikoolidest ja hakkavad seal katsetama hoopis freesitud aukude kasutamist, sest tundub hea idee olevat... need künkad-kuplikesed tahavad sahameeste pärast talvel ära laguneda, freesitud augud oleks kindlasti etemad... ja parklatest juhtide jalgsi liikumine rahustava lõiguni vajab turvalist keegteed....