Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Aug, 2024 12:02
Taaniel Tina kirjutas: 19 Aug, 2024 10:18 No on ikka lollus välja mõeldud. Juhtimiskogemust ikka mitukümmend aastat, aga tekitasin esimese hooga ikkagi liiklusohtliku olukorra.
Kui tahavad liiklust rahustada, siis pangu üles kiiruskaamerad. Mõjub väga hästi.
Mida antud rajatis takistama peaks, kihutamist? Ma proovinud pole, aga pildilt vaadates ütleks, et M-tech vedrustusega BMW (kollased Bilsteinid jne) normaalse 225 suverehviga läheb sealt 100 kmh kuiva ja sooja asfaldiga läbi iga kell.

On vaja, et rullnokad hakkaks katsetama, kes kiiremini sõidab?
Uhh, ise ei ole koha peal käinud, aga targutama on järjekordselt mihkel. Sa võid sealt "sotiga" läbi sõita ainult oma unelmates.
Käisin nimelt ka just sealt läbi, mõttetu käkerdis ehitatud.
professional retard
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Fucs »

Ukraina kogemustest õpivad...
blok-postyi.jpg
blok-postyi.jpg (12.59 KiB) Vaadatud 1180 korda
järgmine level on
Pilt
.
... ja see juba väga pädevalt rahustab liiklust.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas krijgsvolk »

Fucs kirjutas: 19 Aug, 2024 19:22 Ukraina kogemustest õpivad...
blok-postyi.jpg

järgmine level on
Pilt
.
... ja see juba väga pädevalt rahustab liiklust.
Ära kutsu kurja välja! Vaat kui vaatavad igatsu värvi planeedipäästjad, roheullikesed ning "kõige hea poolt ja kõige paha vastu" võitlejatest tohmanid jm toda sorti publik neid pilte... Brrrrr! :mrgreen:
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mart2 »

krijgsvolk kirjutas: 20 Aug, 2024 3:12
Fucs kirjutas: 19 Aug, 2024 19:22 ... ja see juba väga pädevalt rahustab liiklust.
Ära kutsu kurja välja! Vaat kui vaatavad igatsu värvi planeedipäästjad, roheullikesed ning "kõige hea poolt ja kõige paha vastu" võitlejatest tohmanid jm toda sorti publik neid pilte... Brrrrr! :mrgreen:
No nemad oleks nõus KOHE sellised tõkked teedele panema - ikkagi autoliikluse vähendamine! :cry:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Fucs »

Jah. Tuleb rohkem teiste häid kogemusi siin rakendada. Nt. ägedad Hiina kogemused on kuidagi kahe silma vahele meil jäänud....
Wyoming.jpeg
Wyoming.jpeg (77.29 KiB) Vaadatud 926 korda
Pilt

Võib ka liikumissuunas progresseeruva sügavusega auke tee sisse kaevata. Servad kindlasti punase ja kollase värviga ära ka värvida, siis on ilusam.

Üks võimalus oleks nt sügavad veetõkked teha (veega kraavid), kus hooga sisse sõites vesi limul hoo maha võtab. Soojenduskaablid ja termoandurid sisse, et talvel ka toimiks.

Ohh.... kui saaks kuidagi Transpordiametisse maksumaksja raha peale, küll ma siis alles reguleeriks liikuvust ja viiks ellu innovaatilisi lahendusi (ikka ohvkoos maksumaksja raha eest)...

*
2017
Teadusuuringud: lamavad politseinikud tõstavad õhusaastet.
https://novaator.err.ee/609838/teadusuu ... ohusaastet
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Rebane11 »

Efektiivne oli ka 80 alguse teeparandus. Siis käis see nii, et kord aastas brigaad käis tee läbi ja viskas augu suunas mõne labidatäie asfalti. Autod sõitsid selle siis kinni. Praegugi teeõgvenduse tõttu säilinud üks lõik, mis paikadest koosnebki. Mäletan, et kui korra Mossega Valgas käisin, siis loksutas ikka suus mõne plommi lahti.
Hiljem kui Kalevis nätsu tootma hakati, oli sellest suur abi. Puhver suus.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Fucs »

Efektiivne oli ka
Nuuh, see oli efektiivne siis, kui me veel vaesed olime. Ökonoomika oli ensv-s mingil viisaastakul moodne tegija...

Nüüd, kui me juba 17 aastat viie rikkama Euroopa riigi seas oleme olnud ja riigiametite rahastusega probleeme pole, on muud efektid efektiivsed....

Kõige pealt tuleb panna euroasfalt, siis freesida augud sisse ja joonistada punased rõngad ümber aukude.... edasi värvida punased rõngad asfalti värvi, sest punane on kuidagi vale värv tundub ja värvida uued rõngad kollasega. Siis värvida kollased rõngad asfalti värviga üle, sest need sattusid kogemata valesse kohta. Uued rõngad tulevad siis juba valged ja plastist kauakestvad ning helendavad. Tee serva võiks ehitada helendavad 2m kõrgused aiad, et tõmmata varakult juhtide tähelepanu freesitud aukudega teelõigule. 1km kaugusele mõlemas suunas kindlasti megaviit 6 korda neli meetrit teavitusega freesitud aukudega rahustavast teelõigust. 0,5km kaugusele teine, duubelviit.

Pärast esimest talve, kui teekatte alla pääsenud vesi jäätudes aukude servad üles on tõstnud, tuleb kogu asfalt üles freesida, uus teekate panna ja uued augud sisse freesida. Alustuseks siis jälle punased rõngad joonistada, siis kollased ja lõpuks valged. Kui siis jälle aasta hiljem peale talve kõik jälle praguneb ja lainetab, siis jälle vana asfalt ära, uus asemele ja aukude asemele, mis kahjuks ennast ei õigustanud, ehitame ümmargused asfaltkünkad ehk kuplikesed. Punane rõngas ümber, siis kollane jne... Teeviidad 0,5 ja 1,0km kaugusel kummaski suunas tuleb uued panna, sest enam pole freesitud aukudega rahustav teelõik, vaid nüüd on asfaltküngastega rahustav.

Vahepeal võib projekti täiustada parklatega kummaski lõigu otsas, kuhu saab sõiduki parkida ja jala minna uurima, kuidas rahustavat lõiku kõige rahulikumalt läbida.... tänavavalgustid võiks panna.... markeeriva kohtvalgustina iga künka kohale....

Nu siis vahepeal, kui seda asja on saanud ikka juba aastaid seal arendada, on liiklus-, liiklusohutus- ja liikuvusspetsidel aeg edasi liikuda uutele kõrgematele ametipostidele.... võttes kaasa ka kogu mälu.....

Siis viis...v kümme aastat hiljem tulevad uued liikuvusspetsid ülikoolidest ja hakkavad seal katsetama hoopis freesitud aukude kasutamist, sest tundub hea idee olevat... need künkad-kuplikesed tahavad sahameeste pärast talvel ära laguneda, freesitud augud oleks kindlasti etemad... ja parklatest juhtide jalgsi liikumine rahustava lõiguni vajab turvalist keegteed....
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas vanahalb »

Kruusateed tuleb taastada , asfalt ei ole loodussõbralik. Kõigele lisaks tehti seda Vene ja Valgevene bituumenist.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

Hoolimata sellest et absoluutselt kõik seda üllitist kritiseerivad ,on Transpordiamet otse loomulikult ainult positiivset tagasisidet saanud :wall: https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12031 ... ulahendust
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Rebane11 »

Kusjuures ma pidin pea kraavi kunagi sõitma- kusagil Saaremaal märk mingist tõusust või langusest. Mägieestis elades selliseid ei kohta ja hetkeks võttis ehmatusest/üllatusest tummaks. Hetk võib aga maksta elu....
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas manjabes »

Rebane11 kirjutas: 20 Aug, 2024 21:35 Kusjuures ma pidin pea kraavi kunagi sõitma- kusagil Saaremaal märk mingist tõusust või langusest. Mägieestis elades selliseid ei kohta ja hetkeks võttis ehmatusest/üllatusest tummaks. Hetk võib aga maksta elu....
Kui liiklusmärk nii endast välja viib, siis äkki oleks targem bussiga reisida?
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

aksel90 kirjutas: 16 Aug, 2024 0:44
parkija kirjutas: 14 Aug, 2024 15:09 Pealkiri ERR ist : Tallinna liikuvuse uuring pakub välja kesklinna 1+1 tänavad ja künnised .
link artiklile ka :https://www.err.ee/1609424383/tallinna- ... a-kunnised
Need plaanid on ikka väga kaldu ebamugavuse tekitamise suunas, st häirida inimesi millegi kasutamisel nii kaua, kuni ollakse sunnitud loobuma, selle asemel, et panna põhirõhk mugavuse suurendamisele ja luua niimoodi eeldused, et inimesed loobuvad ise. Alustuseks võiks ühistranspordi aretada tasemele, kus see tõepoolest hakkaks pakkuma arvestatavat konkurentsi autoga liiklemisele ja siis hakata mõtlema sõiduradade kärpimisele. Aga mitte vastupidi.
Ma ei saa aru, kust meie valitsejatel ja ametnikel tekib see üliagarus ja soosv teha asju nii, et vint on täiega üle keeratud. Nii selles Tallinna nn. "liikluskorralduse" trendis, kui ka meie kangelaslikus võitluses kliima pärast, mille käigus me endale edukalt ise jalga laseme.

Esimese kohta on mul värskeid tähelepanekuid üle lahe, kuna vaba päev ja soodsad laevapiletid tekitasid mõtte üle tüki aja põhjanaabrite pealinna külastada. Kuna olin autoga, siis oli hea võrrelda nende liikluskorraldust autojuhi silmae läbi. Kuna soomlasi meile kogu aeg eeskujuks tuuakse, siis on võrdlus vägagi asjakohane.
Esiteks jalgaratturitest ja jalgrattateedest. Pole neid rattureid seal sugugi nii palju, kui meile üritatakse väita. Võib-olla natuke rohkem kui Tallinnas, aga siiski nii vähe, et isegi mingit loendust poleks mõtet teha. Autode suhe ratturitesse on ehk 50:1, võib-olla isegi rohkem. Ja eile oli ometi suurepärane päev rattal sõitmiseks - 22 kraadi sooja ja päikesepaiste. Arvan, et kui on pluss 5 ja vihm siis on neid rattureid veel vähem. Rattateed on kõik tehtud ja märgitud kõnniteedele, ei märganud mitte kuskil, kus rattateid oleks tehtud autoteede sõiduradade arvel nagu meil (eriti debiilne on see Suurtüki tänava lõik, kus ma mitte kunagi pole ühtegi ratturit kohanud).
Teiseks autojuhtide peedistamisest. Pole mitte mingit peedistamist a'la stiilis, et teeme neljarealisest magistraalist 1+1 sõidurajaga tänava ja ülejäänud sõiduradadele paneme lillekastid. Kõik kesklinna tänavad on täpselt sama laiad (ühe erandiga, aga sellest hiljem), nagu nad olid aastal 1994. Kesklinna läbivad mitmerealised magistraalid koos mitmetasandiliste ristmikega ja neid ehitatakse veel juurde. Ja just mitte rattateid, vaid autoteid. Sellest erandist - tõesti, Etelä-Esplanaadil on üks sõidurida autodelt ära võetud ja sinna on pandud lillekastid ja pingid. Aga miskipärast olid eranditult kõik pingid tühjad ja inimesed eelistasid istuda Esplanaadi pargis. Huvitav küll miks? :D.
'
Lisaks on ka kesklinnas autoga parkimine lihtsam kui Tallinnas, parkida võib enamuse tänavate ääres üksikute eranditega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma arvan, et see Tallinnas toimuv jama pole kuigivõrd seotud kliimaga, vaid Savisaare-Valdmanni ajastu ametnike tööstiil ongi selline ja see jookseb vana auru peal edasi. Linnavalitsuses tekib mingi "roheline" idee, ametnikud rõõmustavad "******me autojuhte" ja lähebki :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Aug, 2024 8:49 Ma arvan, et see Tallinnas toimuv jama pole kuigivõrd seotud kliimaga, vaid Savisaare-Valdmanni ajastu ametnike tööstiil ongi selline ja see jookseb vana auru peal edasi. Linnavalitsuses tekib mingi "roheline" idee, ametnikud rõõmustavad "******me autojuhte" ja lähebki :dont_know:
Valdmanni ajastuga võrreldes on asi ikka hoopis järgmisele tasandile jõudnud. Valdmann ei osanud sellest isegi unistada. Ja ma kuulen seda juttu mitte mingite ametnike suust, vaid linnapea ja abilinnapeade poolt.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Uus level on kindlalt see kiiruspiirangute teema kesklinnas.
Ainult sellest ma ei saa aru, miks piiduda 30 märkidega, olgem loovad - ka 5, 15, 20 jne on igati väärt piirangud.
Et autojuht ei tegeleks kõrvaliste asjadega, siis igale tänavajupile oma piirang, et juht jälgiks kramplikult märke, nii on liiklusvool veel hektilisem.

Mulle meenub siinkohal mu kalli kodulinna peatänav, kus sai 52ga õppesõitu tehtud ja kus igal ristmikevahel oli erinev peatumise ja parkimise korraldus, õpetaja teeb kõrval kogu aeg tillikaid, et peatume siin. Häda sulle, kui ei mäletanud, mis märk peale ristmikku oli.

Tänase linnavalitsuse üks rumaluste initsiaatoreid pidi olema teatav kastirataste ärimees.

Aga ametnikke puutub see niipalju, et kui abilinnapea annab korralduse teha "roheline tänav", siis seda ellu viivad ikka ametnikud ja nende kandev moto on ikka autojuhtide arvelt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline