Ei ole ise teinud sellist asja. Kuid eeldatavalt on vana rihm pikemaks veninud. Ehk tuleks panna niimoodi nagu vana rihm oleks tegelikust natuke lühem

Ei ole ise teinud sellist asja. Kuid eeldatavalt on vana rihm pikemaks veninud. Ehk tuleks panna niimoodi nagu vana rihm oleks tegelikust natuke lühem
Venivad rohkemgi kui pool hakkast. BMW M20 mootori hammasrihm venis selle 60 000 km jooksul pea hamba võrra ning tegemist on suht lühikese rihmaga veel.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2024 7:35Teostatav aga kui tekib juhus kus uue rihma ja vana rihma asendid erinevad poole hamba võrra (levinud just pikkade rihmade puhul) - kumba hambasse siis panna?vanahalb kirjutas: ↑29 Aug, 2024 22:06 Siis kui kohe alguses tundub et uus hammasrihm et pruugi õigesti peale sattuda võib vana rihma kõigepealt pikuti pooleks lõigata. Igavene sant töö aga kiirem kui pärast märkide asukohta mõistatada.
Edasi saab välimise poole maha tõmmata ja sättida sinna uue hammasrihma mis läheb täpselt samadesse hammastes kus vana oli. Pool vanast rihmast on ju veel paigal. Järgmiseks teine pool vanast rihmast noaga pooleks ja uus lõpuni peale.
On olemas ka ebavõrdse hambasammuga rihmad ja nende rihmade peal on ka omad märgid, mis tuleb paigaldades rihmarataste märkidega kohakuti sihtida.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2024 7:35Teostatav aga kui tekib juhus kus uue rihma ja vana rihma asendid erinevad poole hamba võrra (levinud just pikkade rihmade puhul) - kumba hambasse siis panna?vanahalb kirjutas: ↑29 Aug, 2024 22:06 Siis kui kohe alguses tundub et uus hammasrihm et pruugi õigesti peale sattuda võib vana rihma kõigepealt pikuti pooleks lõigata. Igavene sant töö aga kiirem kui pärast märkide asukohta mõistatada.
Edasi saab välimise poole maha tõmmata ja sättida sinna uue hammasrihma mis läheb täpselt samadesse hammastes kus vana oli. Pool vanast rihmast on ju veel paigal. Järgmiseks teine pool vanast rihmast noaga pooleks ja uus lõpuni peale.
Sellist hammasrihma vahetust tahaks lausa päriselt nähaKapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2024 12:41Venivad rohkemgi kui pool hakkast. BMW M20 mootori hammasrihm venis selle 60 000 km jooksul pea hamba võrra ning tegemist on suht lühikese rihmaga veel.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2024 7:35Teostatav aga kui tekib juhus kus uue rihma ja vana rihma asendid erinevad poole hamba võrra (levinud just pikkade rihmade puhul) - kumba hambasse siis panna?vanahalb kirjutas: ↑29 Aug, 2024 22:06 Siis kui kohe alguses tundub et uus hammasrihm et pruugi õigesti peale sattuda võib vana rihma kõigepealt pikuti pooleks lõigata. Igavene sant töö aga kiirem kui pärast märkide asukohta mõistatada.
Edasi saab välimise poole maha tõmmata ja sättida sinna uue hammasrihma mis läheb täpselt samadesse hammastes kus vana oli. Pool vanast rihmast on ju veel paigal. Järgmiseks teine pool vanast rihmast noaga pooleks ja uus lõpuni peale.
Aga eks siis arvestad, et su uus rihm lühem on. Ehk järgmisse hambasse.
Sai su käest juba tükk aega tagasi küsitud, mis autodel ja mootoritel sellised on aga pole vastust siiani?OLAVI kirjutas: ↑30 Aug, 2024 14:06On olemas ka ebavõrdse hambasammuga rihmad ja nende rihmade peal on ka omad märgid, mis tuleb paigaldades rihmarataste märkidega kohakuti sihtida.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2024 7:35Teostatav aga kui tekib juhus kus uue rihma ja vana rihma asendid erinevad poole hamba võrra (levinud just pikkade rihmade puhul) - kumba hambasse siis panna?vanahalb kirjutas: ↑29 Aug, 2024 22:06 Siis kui kohe alguses tundub et uus hammasrihm et pruugi õigesti peale sattuda võib vana rihma kõigepealt pikuti pooleks lõigata. Igavene sant töö aga kiirem kui pärast märkide asukohta mõistatada.
Edasi saab välimise poole maha tõmmata ja sättida sinna uue hammasrihma mis läheb täpselt samadesse hammastes kus vana oli. Pool vanast rihmast on ju veel paigal. Järgmiseks teine pool vanast rihmast noaga pooleks ja uus lõpuni peale.
Usun, et Kanadasse tulevad Teslad vast USA-st, miks neid Hiinast peaks vedama? Euroopa puhul Tesla 3 tuleb Hiinast ja Tesla Y Saksamaalt. Btw, olen nüüd kah elektrika omanik, eile sain kätte.Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Aug, 2024 10:04 Kanada uus elektriauto toll pidi puudutama ka Teslat, kas meil ka taoline hinnalisa tuleb?
Sellist hammasrihma vahetust kirjeldas mulle üks tuttav kellelt nõu küsisin
Seda ei määra niivõrd mitte auto- ega mootoritootja vaid konkreetse varuosa (rihma)tootja ja selle põhjuse mõistmiseks on vaja tunda mootori ehitust ning tööpõhimõtteid ning sain aru, et nii elementaarse asja küsimine "selliste spetside" poolt on lihtsalt norimine.
Oot, ära nüüd hakka keerutama.OLAVI kirjutas: ↑31 Aug, 2024 0:50Seda ei määra niivõrd mitte auto- ega mootoritootja vaid konkreetse varuosa (rihma)tootja ja selle põhjuse mõistmiseks on vaja tunda mootori ehitust ning tööpõhimõtteid ning sain aru, et nii elementaarse asja küsimine "selliste spetside" poolt on lihtsalt norimine.
Kui hakkad autol rihma vahetama ja näed uuel rihmal peal märke ning suunanooli, siis tasub uurida rihma tootja poolt kaasa pandud kasutusjuhendit ning mitte seda minema visata.
(Odavatel rihmadel ei pruugigi rihmamärke olla kuigi mootoritootja neid näeb ette ja seepärast tasub alati enne rihmavahetust kontrollida rihma hammaste arvu.)
Need sellised mootorid, milledel rihama hammaste arv jagatuna väntvõlli hammasrihmaratta hammaste arvuga on täisarv.
(Vajalikud hammaste numbrilise arvu leiab ka mootoriosade kataloogidest.)
Kuna rihma koormus suureneb koos klappide avanemisega alati teatud vända asendil ja täisarvulise hambasuhte korral hakkatakse igal rihma ringil samu rihmahambaid rohkem koormama, siis need "pidevalt rohkem koormatavad" rihmahambad tehakse erinevad rihma eluea pikendamiseks.
Kui rihma hammaste arvu jagatis vändaratta hammaste arvuga erineb täisarvust, siis igal rihma ringil töötavad erinevad rihmahambad ja need rihmad on sümeertilised ning ei ole kindla asendiga.
Kuna hammasrihm on erinevates vända asendites erineva pingega, siis on rihma hammaste vahed tehtud erineva vahega, et sõltuvalt rihma pingsusest kontakti hetkel oleks rihma hammaste hambumine rihmaratta hammastega võimalikult täpne.
Kas oleks siiski võimalik saada selliste mootorite kohta, mis kasutavad erineva sammuga hammasrihma, infot. Sa ju tundud teadvat, pane siis siis valmistaja ja mootori tüüp. Ja sooviks ka siis linki sellistele rihmadele.OLAVI kirjutas: ↑31 Aug, 2024 10:10Kuna hammasrihm on erinevates vända asendites erineva pingega, siis on rihma hammaste vahed tehtud erineva vahega, et sõltuvalt rihma pingsusest kontakti hetkel oleks rihma hammaste hambumine rihmaratta hammastega võimalikult täpne.
(Suurema koormusega kohas on rihmahammaste vahe (normaalses pingeta olukorras) väiksem, et suurema pingsusega hetkel sattuks hammas õigesse kohta.
See erinevus on piisavalt väike, et seda ise välja mõõta aga rihmatootjad põhjendavad seda niimoodi.)
Ise oma autodele olen rihmad alati rihmal olevate märkide järgi paigaldanud ja vale paigaldusega vähenevat rihma eluiga ei ole ise katsetanud.
Ajamite hammasrihmade hammaste kujud ja rihmade pikkused on standartiseeritud ja ei ole mitte margipõhised.
Universaalseid, sümmeetrilisi hammasrihmu on odavam toota ja suure tõenäosusega paigaldavad odavamad töökojad, odavaima teenuse otsijale, odavamaid rihmu mis nagunii saavad "ennetähtaegselt otsa".
Kusjuures ka odavamate rihmade tootjad annavad kataloogides oma universaalrihmadele vajaliku sobivuse, sest "kasutada ju saab".
Autoomanik ise puutub probleemiga kokku, kui tahab oma masinale hästi head (kallist) rihma ja siis selle pakendist leiab märkidega rihma koos selle paigaldusjuhendiga, mille tähtsusest ta aru ei saa.
Ei maksa unustada, et tehases auto koostamisel kasutatud detailid peaks kestma auto garantiiaja lõpuni aga järelpaigalduse detailid ainult Tarbijakaitse seaduses ettenähtud aja jooksul.
Ja seda eesmärki silmaspidades ka laiatarbe varuosi toodetakse.
Jama, hammasrihm on pidevalt sama pingega, lihtsalt väntvõlli eri asendites rakendub hammasrihma tõmbepoolele erinev tõmbejõud.
Kasutajad foorumit lugemas: Qwerty226 ja 1 külaline