Lemet kirjutas: ↑13 Sept, 2024 23:49
Leedukas küsib kõigi, ka väikeste N1 autode eest teemaksu (tavatsevad mõlemal pool, nii Läti kui Poola suunal paari paari kilomeetri kaugusel passida) Lätis on aastast 2017 üle 3 tonni samuti maksualune, väiksemad saavad ilma.
Politseinik väitis veel, et ainult suurematel teedel ja väiksematel võib niisama sõita . Leedus vist politseinikke ei näinudki ja Lätis olen alates 2019 aastast Hiluxiga jumal teab mitu korda käinud ilma maksu maksmata, selline ignorant siis
Viimati muutis maksipoiss, 14 Sept, 2024 10:04, muudetud 1 kord kokku.
Mingis Itaalia linnas, vist kahe aaga Milaanos, ei pannud hullumeelse liikluse keerises tähele, et viibin bussirajal. Lausa kaks korda. Kuu-kaks hiljem tuli tähitud kiri. Maksad kohe, on trahv 70 raha, täpselt määratud ajal 100 ja kui lähed kohtusse ja kaotad, siis 200. Maksin kohe. Kirjas oleval aadressil võisin oma autot ka elektroonilisel moel fikseeritud kujul imetleda.
Ja siis tuli teine nõue. Arvasin, et eksitus ja ei reageerinud. Aasta hiljem hakkas mingi Itaalia õigusbüroo kirju saatma. Tekkis mõningane ärevus. Aga kuna tegeleme ka Itaalia suunaga, siis sai läbi mitme inimese asjatundjalt nõu küsitud ja see soovitas kõik ära unustada. Nii ka tegin. Võlanõudjaid pole tulnud ja kahjuks pole veel ka Itaaliasse sattunud. Tea, kas oleks maanteel rutiinse kontrollimise käigus tuvastatud eelneva rikkumise pärast ka platele viidud.
Järgmine. Sõitsime ikka väga öösel, nii kahe paiku Valkas üle piiri ja nagu naksti peatati Läti piirikate poolt. Õnneks oli esimest korda üle mitme aja kaasas auto dokumendid, roheline kaart ja juhtimisõigust kinnitav dokument, meil piisaks ID kaardist. Kõik oli viisakas ja päriti ainul, kuhu tee viib? Ikka RIX lennujaama. Sooviti head teed. Muideks, kõik esitasid oma dokumendid, mitte ainult juht. Kas meie pool on öösel samasugune kontroll?
Valgas ID kaart peab ikka taskus olema.
Mind ka korra pidas Läti piirivalve. Kehtiv ID oli ununenud lugerisse. Aga taskunurgas oli aegunud ID kaart, ulatasin selle. Märkasid kohe, et ei kehi enam. Seletasin, mis ja kuidas, toksisid siis vanalt kaartilt andmed oma arvutisse ja mu jutt klappis. Soovitati ikka kehtivat dokumenti edaspidi kaasas kanda.
Autodokumentide kaasaskandmine Lätis ja Leedus lõppes varem kui Eestis.
Ühed mu sugulased läksid kaubareisele Valmieras ja seal kontrolliti. Naisel polnud dokumente kaasas, viidi Riiga isiku tuvastamiseks. Janti terveks päevaks, aga õhtuks said koju. See oli aastaid tagasi, siis ehk polnud arvutiasjandus veel nii arenenud.
Politsei saab tegelikult täna tuvastada Eestis elavat isikut ka ilma ühegi dokumendita, kui näiteks teate peast oma isikukoodi. Autos ilmub ekraanile teie silmnägu ja eks siis võrreldakse. Isikukood seepärast, et Jaan Tammesid on Eestis kümneid ja otsimine võtab aega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maksipoiss kirjutas: ↑14 Sept, 2024 9:49...ja Lätis olen alates 2019 aastast Hiluxiga jumal teab mitu korda käinud ilma maksu maksmata, selline ignorant siis
Lätis on teemaksuta sõitmise eest ette nähtud 800€ boonus Läti eelarvesse.
Päevapilet, mis selle boonuse välistab, maksab 8€...
Enkus kirjutas: ↑16 Sept, 2024 15:58
Lätis on teemaksuta sõitmise eest ette nähtud 800€ boonus Läti eelarvesse.
Päevapilet, mis selle boonuse välistab, maksab 8€...
500-1000.- väitis politseinik. Loomulikult ostnuks päevapileti kui aimanuks et veoautoga sõidan