
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Sõnad "uus" ja "vana" on subjektiivsed suhtelised mõisted, kui ei ole teada, et millist võrdlusskaalat kasutatakse.
Ajalises mõõtmes, 40 aastase juhistaažiga inimesele võib 10 aasta vanune auto olla "uus auto" aga esindusse just lõppenud garantiiga autot hooldusesse viies antakse üheselt mõista, et "kuhu sa oma rondiga ronid".
Paljud ostjad hindavad auto vanust juhiabide ja Android Auto ja telo ühendatavuse järgi ning kui neid ei ole, siis on tegu "vana autoga", mille ostmist isegi ei kaaluta.
Tehnoloogia võrdluses saab kriteeriume palju rohkem olla aga enamasti on "uue auto" puhul tegu viimase moororiversiooniga, mis näiteks kaasaegsete bensuautode mootorite puhul võiks tähendada otsepritset silindrisse ja muutuvat klapiajamit ning muid detailirohkeid, töökindlust vähendavaid tehnilisi uuendusi.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.maksipoiss kirjutas: ↑23 Sept, 2024 20:50Samast. Jämeda mustriga rehviga Hilux on sellega võrreldes igatahes hiirvaikne.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Sept, 2024 9:01 Ma ei tea, mis mudelist ja versioonist sa täpselt räägid, aga kuni 2018/19 toodetud istmetega, Combi versioonid on umbes sama vaiksed/häälekad kui meil väga popid aasia päritolu odavad "linnamaasturid". Olen taolistega sõitnud umbes 240 tuhat, talvel ainult naeltega ja kabiinis maanteekiirustel saab ka häält tõstmata juttu ajada.
Loomulikult pole tegemist premium autoga, kuid odava väikeautoga konkureerib küll.
Samas taoliste rehvide mõju juhitavusele piiroludes on pehmelt öelda kahtlane.
Pane kaubikule ka sellise kõrgusega rehvid, on ka hiirvaikne.
Muide 17-tolliste 40 kõrgusega rehvidega Mercedes C-klass müriseb pinnatud teel kui kurat.
Kindlasti on ka pärisjeebil/pikapil vedrustus energiamahukam ja suure kummipuksidega, mitte nagu sõiduomadustele heal teel häälestatud sõiduauto.
Mina Hiluxiga sõitnud pole, olen D-maxiga ja ei ütleks, et ta päris hiirvaikne oleks. Kuid veoauto kohta üllatavalt vaikne ja mugav ebatasasel teel.
Viimati muutis Kapten Trumm, 24 Sept, 2024 10:37, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Minu naise korea pisiautol oli ka 7a garantiid. Ja peale kuluosade seal pole garantiiajal midagi vahetatud. Ostmise ajal otsisin hoolega vigu ja ainus, mis leidsin, oli üks läbipõlenud numbritule pirn. Tõsi, mõne aastaga mõned asjad tekkisid, põhiliselt seoses konditsioneeri ja pilukate varuosalogistikaga.OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 17:40Ei ole ime, kui garantiiremont kestab pool aastat ja seaduse järgi on kõik õige.
7 aastat garantiid võib ju olla aga kui tahad 7 aasta pärast seda masinat liisingule tagasi müüa, siis võib selguda, et masina väärtus on 0eur, sest rikas ei taha vana autot ja vaene ei julge nii tehnoloogilist autot omale eluliselt vajalikeks igapäevasteks sõitudeks osta (sest tal puudub raha kasvõi ühe keerulisema elektroonika remondi tegemiseks).
Autol täitsa vabalthingav vanakooli 1,2 rida 4 mootor, 63 kW.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Liising ja automüüja kahasse lüpsavadki sinu arvelt rohkem amortisatsiooni kui tegelikult õige oleks. Eelkõige müüja tagasiostu riskide katteks. Kuna see tingib suurema kuumakse, siis liisingu võit seisneb rohkemas intressis. Win-win, omanik maksab. Peale liisingu lõppu auto jääkväärtusega välja ostes pole keeruline seda raha mõne päevaga kahekordistada, kui mõistus ja käed töötavad.Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 20:01 Veidral kombel pole ükski minu viimasest neljast autost remonti vajanud, ainult hooldused. Kolm neist on olnud Kia-d.
Välja olen nad vahetanud enne liisingperioodi lõppu ja huvitaval kombel on alati auto tagasiostuväärtus olnud kõrgem kui liisingujääk, nii et olen raha tagasi saanud. Aga üldiselt kui miski esindus peaks ajusid keppima hakkama garantiiremondi vms, siis see jääb ka viimaseks korraks sealt osta. Konkurents autoturul on piisavalt tihe.
Sama kehtiks ka kui keegi hakkaks kaugelt autosid pekki keerama. Selle firma autosid enam ei ostetaks.
Mäletan, et liisingust välja ostetud 3200 eurose jääkväärtusega Honda oli vaja nädalavahetusel korralikult puhtaks nühkida ja esmaspäeva lõunaks oli müüdud 7000 euroga, eriliselt higistamata. 3800 eurot nagu maast leitud, auto tagastamisel ja mugav olemisel oleks selle raha autoesindus lihtsalt tasku pannud, sest siis ostavad nad selle liisingust sama 3200-ga ja müüvad isegi kallimalt kui eraisik küsiks.
Mina julgustaks küll proovima, kui liising läbi saab ka auto kuulutusehindade ja jääkväärtuse vahel on ikka paar tuhat, võiks proovida see raha ise teenida. Seda enam, et siis sa ei pea alluma kartellikokkuleppele nimega "nõuded liisinguauto tagastamis" ja omast taskust maksma auto müügiks ettevalmistamise kulusid, mille arvelt esindus pärast teenib.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ahah. Et kõrge profiiliga rehvid ei kõlba piiroludes kusagile?Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:27 Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.
Samas taoliste rehvide mõju juhitavusele piiroludes on pehmelt öelda kahtlane.

Nunuh.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Teema on selles, et maja (st pank) teeb kas sissemakse või kuumakse või kombineerituna lepingu maksegraafiku justnimelt sellise, et lepingujääk oleks pidevalt niimoodi panga kasuks, et sul poleks soovi lepingust taganeda. Ega pangale seda autot vaja ei ole. Või kui sul selline soov peaks ikkagi tekkima, siis jääb vahele selline "puhver-lõige", millega pank oma tagasivõturiski ära maandab kuhugi. Kui "käär" tagasi võtja jaoks ikka tagurpidi üles jääb, siis saab teha lepingust taganejale vmt veel ka lisaarve sõiduki müügiks vajalikule nõuetele vastavusse viimiseks. A´la tavakorda viimise eest, müügiettevalmistus jne. Ka seda on omal ajal pankurite poolt tehtud. See on see aspekt. Maksimumsummana nägin omal ajal kõrvalt, kuidas täitsa normaalses korras 400t kroonisele autole tehti (Sampo panga poolt) pea 100-tuhandene puudustekõrvaldamiste-arve. Auto ise müüdi pangaga partnerlussuhetes oleva autoaia poolt "kordusenampakkumisel" (õigemini küll öelda "piiratud osalejatega vähempakkumisel") soodsa odava hinnaga maha (ostjaid ei olnud!) ja firmale esitati hüvitamiseks pea 100tonni eegune arve....Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:43
Liising ja automüüja kahasse lüpsavadki sinu arvelt rohkem amortisatsiooni kui tegelikult õige oleks. Eelkõige müüja tagasiostu riskide katteks. Kuna see tingib suurema kuumakse, siis liisingu võit seisneb rohkemas intressis. Win-win, omanik maksab. Peale liisingu lõppu auto jääkväärtusega välja ostes pole keeruline seda raha mõne päevaga kahekordistada, kui mõistus ja käed töötavad.
Mäletan, et liisingust välja ostetud 3200 eurose jääkväärtusega Honda oli vaja nädalavahetusel korralikult puhtaks nühkida ja esmaspäeva lõunaks oli müüdud 7000 euroga, eriliselt higistamata. 3800 eurot nagu maast leitud, auto tagastamisel ja mugav olemisel oleks selle raha autoesindus lihtsalt tasku pannud, sest siis ostavad nad selle liisingust sama 3200-ga ja müüvad isegi kallimalt kui eraisik küsiks.
Mina julgustaks küll proovima, kui liising läbi saab ka auto kuulutusehindade ja jääkväärtuse vahel on ikka paar tuhat, võiks proovida see raha ise teenida. Seda enam, et siis sa ei pea alluma kartellikokkuleppele nimega "nõuded liisinguauto tagastamis" ja omast taskust maksma auto müügiks ettevalmistamise kulusid, mille arvelt esindus pärast teenib.
Aga hoopis teine teema on, kui peaks selguma, et mitte keegi sellist autot enam ei taha. Näiteks aja kulgedes on liisingleping ajale jalgu jäänud lihtsalt.
Kohe esimese näitena: Et näiteks auto on "küll kena ja kabe tükk", ja isegi liigub müümise aspektist, aga ilmselgelt edasiseks kasutamiseks vajab akupakk vahetust... Ja siis selgubki, et keegi peab lolli hakkama otsima, või kuskil kellegi vahel mingit hinda edasi-tagasi saagima kompromissiks, sest sellist autot sellisel kujul keegi sellise raha eest ei taha. Kellegi kontole hakatakse kirjutama seda akuvahetuse arvet. Ja sel juhul peab müüja/liisingust taganeja/vmt ikka kõva vend olema, et pank talle tema enda poolt ära kasutatud akupaki väljavahetuse eest arvet ei esita. Sest selle pärast sa hakkadki seda autot pangale tagasi lükkama, sest "tabuuni vahelt enam ei tule", ja sa oled kindel, et pank sulle normaalse kulumise taastamiseks arvet selga ei keera.
Ja see on ainult üks pähe tulev näide.
Eelmise kriisi ajal mäletan, oli olukordi, kus turg oli meil üle ujutatud kobedatest autodest, mis olid reas müüki pandud enne "suurt ja kallist hoolet", võeti viimast ja siis pandi müüki, sest rahaga oli kitsas ja isegi "seda suurt arvet" ei tahtnud keegi maksta, seda enam, et siis oli see "eluaegsete automaatkastide" kallilt vasta-taevast-lendamise mure suurelt õhus ja siis veeretati seda arvet edasi-tagasi kes kuidas oskas müüja ja ostja vahel.... oli selliseid olukordi meil....
Siia kohe ka näide Argentiinast: oli selline jutt, et järelturul lähevad ainult need masinad, mida on võimalik odavalt remontida. Kasutatud autot, millel on võimalikud keerulised ja kallilt parandatavad rikked ja remondid, ei ole "õiglase hinna eest" teps mitte lihtne müüa, kuna ostjaid lihtsalt ei ole. Odavalt alla "mõistliku õiglast hinda"- palun väga. Lihtsalt inimestel ei ole raha ega soovi võtta riski ja soetada kasutatud sõiduk ja teostada kalleid ja keerulisi remonte. Võetakse selline, mis on töökindel ja odav remontida.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Seal on ka näha, miks ei kõlba. Vaid profile kättesaadav juhitavus, libisemine igas suunas - vähemalt asfadil. Üks hästi ehitatud Civic "püksirihmadel" oleks kindlasti kiirem, sest taoline igas suunas ja iga otsaga libisemine pole just kiireim edasijõudmise viis.isakene kirjutas: ↑24 Sept, 2024 12:14Ahah. Et kõrge profiiliga rehvid ei kõlba piiroludes kusagile?Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:27 Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.
Samas taoliste rehvide mõju juhitavusele piiroludes on pehmelt öelda kahtlane.![]()
Nunuh.https://www.youtube.com/watch?v=Mmh-ew1swD4
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mulle seletati, et auto odavnemisest kiirem maksmine (mis tingib turuhinnale tublisti alla jääva jääkväärtuse) pidi olema eelkõige esinduste soov maandamaks kasutatud autode müügiga kaasnevaid kulusid ja riske. Kui vähegi käed otsas ja nupp nokib, siis isegi soodushinnaga ise müües võib kergesti tuhandeid teenida. Vaatad auto24-s palju sellised maksavad, võtad odavama hinnast 10% maha (tavaline kauplemise summa) ja paari päevaga on müüdud. Pikalt püsivad müügis need ülehinnatud logisevad ja mustad autod, mis igapäev sõidavad ja millele on pandud hea kirves hind, et järsku mõni loll ostab. Lihtsalt auto peab olema ostjale apetiitne, puhas-korras ja ilma mingite ilmsete vigadeta. Ei ole vaja hakata hingehinda võtma, kujundage hind odavamate korras autode järgi, kiirus loeb, auto kuulutuse vananedes huvi väheneb kiiresti (auto24-s saab müüa statistikat vaadata), selle värske huvi harjal on kõige lihtsam müüa pluss auto seistes tekivad igasugu riskid (keegi kraabib ära vms). Auto olgu niipalju korras, et ülevaatuspunktis tehnoülevaatusega sarnasele kontrollile auga vastu pidada.Teema on selles, et maja (st pank) teeb kas sissemakse või kuumakse või kombineerituna lepingu maksegraafiku justnimelt sellise, et lepingujääk oleks pidevalt niimoodi panga kasuks, et sul poleks soovi lepingust taganeda. Ega pangale seda autot vaja ei ole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 13:41 ... Vaid profile kättesaadav juhitavus, libisemine igas suunas - vähemalt asfadil. Üks hästi ehitatud Civic "püksirihmadel" oleks kindlasti kiirem, sest taoline igas suunas ja iga otsaga libisemine pole just kiireim edasijõudmise viis...



Asfaldiööbikud on rääkinud. Hau.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma kuskil eespool seletasin ka, et madalama ja laiema profiiliga rehv võimaldab (ilma rehvi veljelt maha tuleku ohuta) kasutada nii pehmemat karkassi kui kummisegu, mistõttu on "püksirihmad" tavaliselt parema pidamisega kui samalaiad, kuid kõrge profiiliga rehvid.
Kes on mõlemat näpu vahel veeretanud, saab aru, millest jutt. Kõrge profiiliga rehv tuleb teha suhteliselt jäik, et see pööretel esinevate külgjõudude toimel veljelt maha ei tuleks.
Sel põhjusel ongi tänapäeval kõikide kiirete tänavaautode rehvid üsna "püksirihmad" ja keegi ei kasuta sportauto all näiteks 245/70 R16 rehvi (pikapite levinud mõõt).
Volvo maastikuuniversaal XC70 kasutab näiteks tänapäeva mõistes "kummikooke" 215/65 R16, mis Tallinna kuumaastikul on ülimugavad/vaiksed, kuid ei kutsu väga äkilisi liigutusi tegema, kuna juhitavus muutub kiiresti kõikuvaks ja ebakindlaks.
Kes on mõlemat näpu vahel veeretanud, saab aru, millest jutt. Kõrge profiiliga rehv tuleb teha suhteliselt jäik, et see pööretel esinevate külgjõudude toimel veljelt maha ei tuleks.
Sel põhjusel ongi tänapäeval kõikide kiirete tänavaautode rehvid üsna "püksirihmad" ja keegi ei kasuta sportauto all näiteks 245/70 R16 rehvi (pikapite levinud mõõt).
Volvo maastikuuniversaal XC70 kasutab näiteks tänapäeva mõistes "kummikooke" 215/65 R16, mis Tallinna kuumaastikul on ülimugavad/vaiksed, kuid ei kutsu väga äkilisi liigutusi tegema, kuna juhitavus muutub kiiresti kõikuvaks ja ebakindlaks.
Viimati muutis Kapten Trumm, 24 Sept, 2024 14:32, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 14:28 Ma kuskil eespool seletasin ka, et madalama ja laiema profiiliga rehv võimaldab (ilma rehvi veljelt maha tuleku ohuta) kasutada nii pehmemat karkassi kui kummisegu, mistõttu on "püksirihmad" tavaliselt parema pidamisega kui samalaiad, kuid kõrge profiiliga rehvid.



- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mine hari end eespool.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sa pole vist neid püksirihmasid ise kunagi vahetanud?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Olen näpuvahel veeretanud nii 245/40 R17 püksirihmasid kui 245/70 R16 pikapi rehve, usu või ära usu, aga vastupidiselt levinud eksiarvamusele on pikapi omad palju kõvemad/jäigemad. Inimesed kipuvad miskipärast arvama, vist sõiduomaduste pärast, et püksirihmad on ülikõvad ja kõrged rehvid mitte.
Ma ise rehve ei vaheta, selleks on rehvimehed. Ärme keskkooli füüsikasse ka takerdu, et rehvi laiusest haardevõime ei sõltu.
Ma ise rehve ei vaheta, selleks on rehvimehed. Ärme keskkooli füüsikasse ka takerdu, et rehvi laiusest haardevõime ei sõltu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: plärmo ja 2 külalist