Sellele tahtsingi vihjata. Ja nagu akf AMvA juba ütles, ka sellele, et tulevast B-kategooria juhti sellise küsimusega läbi kukutada on inimvihkajalik.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:56 ... Antud probleemirada, mis pealiskaudsel vaatlusel juba ilmneb, räägib selget keelt, et Transpordiamet on ekspertidelt mingi mitut pidi mõistetava jama tellinud. ...
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Kremli troll.
Re: Liikluse planeerimisest
Kui sinine ja valge auto on registreeritud kui kategooria N1 - on ka need veokid
Re: Liikluse planeerimisest
Huvitav, kas vastuseks võiks sobida: Tuginedes (politsei poolt teostatud) liiklusjärelevalve statistikale ca 50% tõenäosusega ei ole antud veok kooskõlas liiklusseadusega.
Kas on ka selline vastusevariant, nagu fifty-fifty?

Selgituseks: Politsei on aegajalt teavitanud järjekordse reidi järel avalikkust, et olukord on kohutav või vähemalt halb. Kiirelt otsides jäi pihku mõni näide (okei küll ammused):
https://arileht.delfi.ee/artikkel/75290 ... on-kohutav
https://epl.delfi.ee/artikkel/73732677/ ... -probleeme
Tsitaate:
Tänavu avastatud rikkumisi mullustega kõrvutades ei ole näha paranemist.
***
Raskeveokite kontrollimisel avastati 71 rikkumist ehk peaaegu igal teisel peatatud veoautol oli mõni puudus või selle juht rikkus seadust.
Viimati muutis Peeter, 24 Sept, 2024 12:14, muudetud 1 kord kokku.
Re: Liikluse planeerimisest
Kas B-kategooria sõiduki juhtimisõigust taotlev isik peab koolitusprogrammi järgi üldse kursis olema AETR-iga (töö- ja puhkeaja seadus). AETR seab nõuded ka sõidukile ja ka antud juhtumil ei ole võimalik pelgalt pildi järgi hinnata autorongi vastavust LS nõuetele (NB! küsimus on just nimelt nii sõnastatud!) ilma AETR-i aspekti käsitlemata ja ammugi veel, kui B-kategooria sõidukijuhi koolituse programmis ei ole AETR-i poolt autorongile määratud nõuete käsitlemist ettegi nähtud.olevtoom kirjutas: ↑24 Sept, 2024 11:03Sellele tahtsingi vihjata. Ja nagu akf AMvA juba ütles, ka sellele, et tulevast B-kategooria juhti sellise küsimusega läbi kukutada on inimvihkajalik.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:56 ... Antud probleemirada, mis pealiskaudsel vaatlusel juba ilmneb, räägib selget keelt, et Transpordiamet on ekspertidelt mingi mitut pidi mõistetava jama tellinud. ...
Kas B-kategooria sõiduki juhtimisõigust taotlev isik peab hakkama selgeks õppima ka C-, CE-, D-, DE-kategooria sõidukile ja selle juhile esitatud täiendavad nõuded? (Näiteks teadma, millised dokumendid peavad olema kaasas ja millised nõuded peavad olema täidetud D-kategooria mootorsõidukiga näiteks tellimusvedu teostades....
Viimati muutis Peeter, 24 Sept, 2024 12:12, muudetud 2 korda kokku.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kui selliseid asju küsitakse B-kategooria juhilt, siis on see järjekordne ametnikulollus. Jah, kontrollitakse seaduse tundmist, kuid antud kategooria juhi jaoks on see sama ebaoluline, kui küsida purilendurilt, kust peab luba küsima, kui soovitakse lenanta üheleikiirusega (oli selline küsimus lennueksamites täitsa sees GPL litsentsi jaoks). Ehk siis puudub seos vajadusega.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Mina näen pildil, et päeva- või lähituled põlevad ainult sellel oranzil Peugeoti moodi autol. Muudel ei põle 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Ei ole.
Veokil puuduvad .... [Sorry.. nüüd tuleb ametlik viide

... IRWWWE/ECE/324 E/ECE/TRANS/505 Regulation No.70 (E Regulation No. 70/01) Annex 12 page 33 "REAR MARKING PLATES (CLASS 2 AND CLASS 4)"
https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/m ... 070r1e.doc
EV määruse "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele"
https://www.riigiteataja.ee/akt/120052020006?leiaKehtiv
lisas:
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
13. juuni 2011. a määrus nr 42
„Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnonõuded ning nõuded varustusele”
Lisa 6
(majandus- ja taristuministri
16.08.2019 määruse nr 54 sõnastuses)
E-REEGLITE NIMEKIRI
"R 70 15.05.1987 Suure ja raskesõiduki märk"
(Tunnusmärk «Pikk- või raskeveos. Haagise ja autorongi tunnusmärk»)
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... _lisa7.pdf#


Liiklusseadusele eelnenud ja kuni 30.06.2011 kehtinud "Liikluseeskirjades" olid need elementaarselt ja üheselt arusaadavalt ära toodud lisas nr.4 (sh. graafiline osa)
"Vabariigi Valitsuse 2. veebruari 2001. a määruse nr 48 «Liikluseeskiri» lisa 4 "TUNNUSMÄRGID""
https://www.riigiteataja.ee/akt/13346553
Nüüd on "graafiline osa" pärast tunde surfamist saadaval selles ülal viidatud unece.org algdokumendis

. .
See on siis nüüd see osa INFO-st mida autokoolides õpetatakse õppekava alusel ja mida koolis käija ise välja otsima ei pea... aga kes ise tahab üles leida algallikad ja seadused, peab neid mööda netti taga otsima ja tuhnima, et üles leida nt see, mida siis konkreetselt tähendab nt. "E-reegel nr.70". Või siis "E-reegel nr.69" (E-reeglite nimekirjas on neid 133 reeglit). Haige värk selle üle igasuguse piiri mindud regulatsioonide tavainimesele arusaadavaks ja kättesaadavaks tegemisega ja meie seaduseandja võimekusest asju normaalselt esitleda/esitada/kirja panna. Liiklusseaduse ja seonduvate määruste lisades puuduvad üldse "Tunnusmärgid" kui sellised.
Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele
https://www.riigiteataja.ee/akt/103032011006?leiaKehtiv
Liiklustestid.ee kirjutab mulle:
https://liiklustestid.ee/liiklusmargid/tunnusmargid/Liiklusmärgid jagunevad järgmistesse rühmadesse:
Hoiatusmärgid
Eesõigusmärgid
Keelu- ja mõjualamärgid
Kohustusmärgid
Osutusmärgid
Juhatusmärgid
Teeninduskohamärgid
Lisateatetahvlid, edaspidi – tahvel (tahvlid).
Teemärgistus
Tunnusmärgid
Reguleerija märguanded
Samas peab ka B-kat. juht teadma, mida need



või ka need


tunnusmärgid tähendavad ja kus ning millal kasutatakse. "Pikk- või raskeveos" puhul kasvõi möödasõidu võimaluste hindamisel ja planeerimisel... eriti nt. pimedas.
Mis puudutab seda
.

.
siis mina ei näe erilisi probleeme. Õige vastus on ju ilmselge.
Re: Liikluse planeerimisest
Transpordiamet uuendas autojuhiloa saamiseks vajalikku teooriaeksamit. Tapa autokoolist läks korraga 46 õppijat eksamit tegema, enamik neist ajateenijad. Kõik viimseni kukkusid läbi.
Autokoolide liidu president Neeme Külmallik ütleb, et midagi on nende uute küsimustega väga valesti. „Ei ole ju võimalik, et praktiliselt kõik kukuvad läbi. Just eile (esmaspäeval – A. L.) sai 18st vaid üks tehtud.“
Külmalliku sõnul on tegemist viimase tilgaga karikasse – transpordiameti sõiduõppe-alane tegevus on pikalt autokoole häirinud. Autokoolide liit saatis uuendustega seoses välja ka avaliku pöördumise, kus nõutakse, et amet eemaldaks esimesel võimalusel uued eksamiküsimused, algataks põhjaliku siseauditi ja vabastaks tööülesannete täitmisest ametnikud, kelle ebapädevus on viinud praeguse olukorrani.
Kaitsevõime on ohus
Külmallik sõnab, et suurim probleem on eksamil läbi kukkuvad ajateenijad. „Kaitsevägi jääb nii oma autojuhtidest ilma! Kaitseväes on kogu tegevus planeeritud nii, et aasta lõpuks peaks olema näiteks 700 juhti juures. Nüüd saab võib-olla ainult 50. See pöörab Eesti kaitsevõime pea peale!“
Transpordiamet uuendas autojuhiloa saamiseks vajalikku teooriaeksamit. Tapa autokoolist läks korraga 46 õppijat eksamit tegema, enamik neist ajateenijad. Kõik viimseni kukkusid läbi.
Autokoolide liidu president Neeme Külmallik ütleb, et midagi on nende uute küsimustega väga valesti. „Ei ole ju võimalik, et praktiliselt kõik kukuvad läbi. Just eile (esmaspäeval – A. L.) sai 18st vaid üks tehtud.“
Külmalliku sõnul on tegemist viimase tilgaga karikasse – transpordiameti sõiduõppe-alane tegevus on pikalt autokoole häirinud. Autokoolide liit saatis uuendustega seoses välja ka avaliku pöördumise, kus nõutakse, et amet eemaldaks esimesel võimalusel uued eksamiküsimused, algataks põhjaliku siseauditi ja vabastaks tööülesannete täitmisest ametnikud, kelle ebapädevus on viinud praeguse olukorrani.
Kaitsevõime on ohus
Külmallik sõnab, et suurim probleem on eksamil läbi kukkuvad ajateenijad. „Kaitsevägi jääb nii oma autojuhtidest ilma! Kaitseväes on kogu tegevus planeeritud nii, et aasta lõpuks peaks olema näiteks 700 juhti juures. Nüüd saab võib-olla ainult 50. See pöörab Eesti kaitsevõime pea peale!“
Ta räägib, et on suhelnud ajateenijatega, kes eksamil läbi kukkusid. Nad ütlevad, et eksamiküsimustest on raske aru saada, neid saab mitmeti tõlgendada ja kasutatakse termineid, mis on õppijatele arusaamatud. „Esimestel päevadel on olnud juhtumeid, kus küsimus oli eesti keeles ja vastused vene keeles, või oli küsimuse juures vale pilt.“ Külmallik räägib, et varsti tuleb kõik sõidueksami vastuvõtjad puhkusele saata, sest enamik õppijatest ei saa teooriaeksamilt edasi sõidueksamile.
Tema arvates võiks need küsimused, millele enamik valesti vastab, eksamilt eemaldada, nagu tehakse mujal maailmas. Transpordiameti sõidukite juhtimisõiguse osakonna juhataja Ave Smirnov aga ütleb, et tegu oli tavalise uuendusega.
Lõpp tuupimisele
Eksperdid koostasid küsimused vastavalt määruse nr 50 „Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded eksamisõidukitele“ lisale 2 – „Teooriaeksami temaatika ja vastamise piiraeg ning eksamiküsimuste arv ja temaatika olenevalt eksami sooritamise eesmärgist“. Koostajate seas olid liiklusekspert Juri Ess, sõidukoolitaja Vitali Nester ja OÜ Teooria.
„On mõistetav, et iga uus asi on alguses harjumatu ning viis aastat eksamitel olnud küsimused on kindlasti tuttavaks saanud ja sarnaseid lähenemisi on leitud erinevatest allikatest,“ räägib Smirnov.
Ta lisab, et praegu ei saa rääkida suurest läbikukkujate protsendist – tulemuste hindamiseks on vaja pikemat perioodi. „Kindlasti tuleb rõhutada, et oluline osa õpiprotsessis on selgeks saada liiklusreeglid, mitte õppida pähe küsimusi ja nende vastuseid,“ ütleb Smirnov. Ta lisab, et süüdlaste otsimine ei vii eesmärkideni ja vastutus lasub õppijal endal. „Liiklusesse ei peaks pääsema juhid, kelle teadmised ja oskused ei ole iseseisvaks ja ohutuks liiklemiseks piisavad.“
Smirnov tunnistab siiski, et vigu on esinenud. „Vastab tõele, et mõned eksimused olid sisestamisel tekkinud: üks venekeelne vastusevariant ühe küsimuse juures, ühel juhul puudus küsimuse juures pilt jms. Tuvastatud vead on mõistagi parandatud.“
https://www.ohtuleht.ee/1115203/midagi- ... oXxFsPXYPw
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Esimeses viites on ju ilusasti kirjas, et nõuded kehtivad
2.1.3. Classes of rear marking plates
Class 1: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red fluorescent and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 2: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red fluorescent border and yellow retro-reflective centre.
Class 3: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red retro-reflective and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 4: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red retro-reflective border and yellow retro-reflective centre.
Annex 12 Rear marking plates for trucks and tractors
-
- Liige
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Huvitav, kas keegi austatud kaasfoorumlastest tõepoolest arvab, et selle nö ameti nö ametnikud ja nö eluvõõrad nö eksperdid midagi tunnistavad ja midagi muudavad!? Ilma, et neil kas sõrmed sahtli vahele pole löödud või malakas pea kohal riputatud? 30 taasiseseisvumise aastaga formeerunud uusbürokraatia oma täies ilus. Ma juba 44 aastat rooli keeranud, sh ka kutselisena omal ajal, aga praegu rõõmustan üliväga, et tänapäeval ei pea sellist eksamit tegema! Brrr.. Muide, keskas 3 aastat nii liiklust, autotehnikat, pluss õppesõitu, ca 150+ tundi vähemalt...
Re: Liikluse planeerimisest
Ma kardan, et arvestades ÜRO logo antud dokumendil, siis see on väga üldistav ja ilmselt kehtestab iga liikmesriik oma regulatsiooni.Fucs kirjutas: ↑24 Sept, 2024 18:16 Esimeses viites on ju ilusasti kirjas, et nõuded kehtivad2.1.3. Classes of rear marking plates
Class 1: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red fluorescent and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 2: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red fluorescent border and yellow retro-reflective centre.
Class 3: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red retro-reflective and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 4: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red retro-reflective border and yellow retro-reflective centre.
Annex 12 Rear marking plates for trucks and tractors
Oled sa näiteks näinud neid helkurplaate traktoritel? Sinu postitatud dokunedi järgi peaks justkui olema.
Re: Liikluse planeerimisest
Aga vaatasin just spetsiaalselt 2 päeva ringi sõites kümneid poolhaakeid selle pilguga ja kõigil on need puna oranžid helkurid taga.
Re: Liikluse planeerimisest
Vabandust, aga kuidas ma ei ürita, ei suuda ma sellel veoka pildil tuvastada ühegi auto küljes numbrimärke. Mingid helkurid on sellega võrreldes umbes kuuenda järgu probleem. 
Ehk et kust paganast peaks teadma, mis seal pildil puudu ja mille peab ise juurde mõtlema.

Ehk et kust paganast peaks teadma, mis seal pildil puudu ja mille peab ise juurde mõtlema.
Re: Liikluse planeerimisest
Minu arust selle hala teooriaküsimuste keerukuse kohta võtab hästi kokku uudistes näidatud klipp, kus intervjueeriti mõnda äsja teooriaeksamilt tulnut. Üks neiu oli ilusti läbi saanud ja arvas, et küsimused olid lihtsad. Sh mainis, et oli aktiivselt õpingutele kulutanud nädal-kaks. Teine noorhärra kurtis veidi ja kolmas lubas vaidlustama minna. Tõenäoliselt korreleerus eksamitulemus ja küsimuste keerukuse hinnang õpingutele pühendatud ajaga.
Muidugi on tore ja mainstream väita, et riik on loll (alati!), aga praegune sõidukoolitajate hädakisa tundub olema veidi selline, et kui varem olid õpilased treenitud konkreetsete enam-vähem teadaolevate eksamiküsimuste valguses, siis nüüd peavad nad hakkama rohkem aega pühendama päriselt teemade selgeks tegemisele. Mis kasumit taotlevale ettevõttele on täiendav kulu ehk tuleb kulutada rohkem aega õppetööle ja õpetajale ning veebi teel seda hästi ei tee ka, mis on omakorda täiendav kulu. Ehk tänane ärimudel enam ei tööta, mistõttu riik on loll.
Iseenesest ma olen transpordiametnikega nõus, et seis liikluses ei ole sugugi mitte hea. Aga see olukord on kombinatsioonis liiklejate teadmiste, liikluskultuuri ning järelevalvega. Testimisele vindi peale keeramine võib aidata üldist liikluspilti parandada küll, aga teeb seda väga pikas perspektiivis ja ainult siis, kui kultuuritus ja järelevalve puudumine seda ära ei nulli. Viimase kahe üle ei hakka praegu halama..
Muidugi on tore ja mainstream väita, et riik on loll (alati!), aga praegune sõidukoolitajate hädakisa tundub olema veidi selline, et kui varem olid õpilased treenitud konkreetsete enam-vähem teadaolevate eksamiküsimuste valguses, siis nüüd peavad nad hakkama rohkem aega pühendama päriselt teemade selgeks tegemisele. Mis kasumit taotlevale ettevõttele on täiendav kulu ehk tuleb kulutada rohkem aega õppetööle ja õpetajale ning veebi teel seda hästi ei tee ka, mis on omakorda täiendav kulu. Ehk tänane ärimudel enam ei tööta, mistõttu riik on loll.
Iseenesest ma olen transpordiametnikega nõus, et seis liikluses ei ole sugugi mitte hea. Aga see olukord on kombinatsioonis liiklejate teadmiste, liikluskultuuri ning järelevalvega. Testimisele vindi peale keeramine võib aidata üldist liikluspilti parandada küll, aga teeb seda väga pikas perspektiivis ja ainult siis, kui kultuuritus ja järelevalve puudumine seda ära ei nulli. Viimase kahe üle ei hakka praegu halama..
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline