Eks tõde on vahepeal. On selge, et puuduliku teoreetilise ettevalmistusega (liiga vähe tunde) õpilased õppisid teste lihtsalt pähe. Ilmselt oligi nii.Muidugi on tore ja mainstream väita, et riik on loll (alati!), aga praegune sõidukoolitajate hädakisa tundub olema veidi selline, et kui varem olid õpilased treenitud konkreetsete enam-vähem teadaolevate eksamiküsimuste valguses, siis nüüd peavad nad hakkama rohkem aega pühendama päriselt teemade selgeks tegemisele. Mis kasumit taotlevale ettevõttele on täiendav kulu ehk tuleb kulutada rohkem aega õppetööle ja õpetajale ning veebi teel seda hästi ei tee ka, mis on omakorda täiendav kulu. Ehk tänane ärimudel enam ei tööta, mistõttu riik on loll.
KUID, kuuludes selle "eliitse" lubadeomanike hulka, kes keskas aastaid seda õppinud on, siis ka minu jaoks tekitavad need lollakad pildid rohkem küsimusi, kui vastuseid, eriti kui küsimused on mingid poolkõvad stiilis "kas auto rikub seadust".
Ehk siis tavapärane transpordiameti praak (ja töövõtja nurkade lõikamine), mida üritatakse takkajärgi lõplikuks tõeks rääkida. Samasuguseid fopaasid on seal ju olnud varemgi, näiteks Autoleht käsitles hiljuti anomaaliat, kuidas samades piirkondades erinevad sõidueksami läbikukkumise %-d kordades. Või kuidas tehnoülevaatustel on analoogsed anomaaliad. Ma vist tean ka vastust - osadel eksamineerijatel/ülevaatajatel on ka oma au ja südametunnistus olemas ning TRAMi läbikukutamise indikaatorid nende jaoks ei maksa. Ja on sellised mendihinged, kelle jaoks on ülesanne ülim, täita vahendeid valimata.
Näed fundamentaalset probleemi selles, et TRAM kui kontrollija ja erafirma alltöövõtt lihtsalt kuigi hästi koos ei tööta, probleeme tekib sellest aga "inimesel tänavalt".
Aga kui läbikukkumiste järgi hinnatakse "kontrolli efektiivsust"? Ehk siis läbikukutamine vahendeid valimata, nagu konksutamine või nii? Kukkus rohkem läbi, järelikult töötas hästi.Sellele tahtsingi vihjata. Ja nagu akf AMvA juba ütles, ka sellele, et tulevast B-kategooria juhti sellise küsimusega läbi kukutada on inimvihkajalik.
Kuna vastaspool ehk autokoolitajad on erafirmad, on nad kindlasti kohanemisvõimelisemad kui riigiasutus. Liiga väike arv trafaretseid ülesandeid tingis selle, et õpilased õppisid neid lihtsalt pähe. Nüüd lahendati probleem sellega, et pakuti välja hulka konksutamisülesandeid, et läbikukkumise % saada kõrgemaks?
Äkki peaks alustama otsast peale, et küsima endalt, kas tänane autokoolituse maht on ikka piisav?