Liikluse planeerimisest
-
- Liige
- Postitusi: 904
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Turistina võib ju seda pulli lõunamaades fun vaadata olla, aga tegelikult tekitab kogu see jama parajalt stressi. Mäletan, et ükskord enne jõule saabusin Kreekast Anconasse, edasi ei saanud pühade pärast sõita ja läksin vanalinna jalutama. Kreeka kära oli veel kupli all kajamas kuid minu ümber oli tegelikult ikka väga vaikne. Itaallased sõidavad oma enamikus väga viisakalt. Ruumitaju areneb seal paremini välja ja autode külgvahed on meie mõistes muidugi väga väikesed, aga ilma selleta poleks neis linnades võimalik liigelda.
Re: Liikluse planeerimisest
Kreekas rendin alati auto. Mulle meeldib sealne liiklus rohkem kui Eestis. Linnades peab jah radar 360 kraadi režiimis olema aga maanteel möödasõit on võrratult mugav.
Re: Liikluse planeerimisest
Signaalitamine lõuna pool on mu arusaamist mööda hoiatamiseks ja mitte niiväga liikluse reguleerimiseks. Kunagi tuli Bakuus sõita ja mitte alati aga mingitel kellaaegadel olid ka foorituled ainult nõrkadele. Mingisugune suur ristmik, kapitaalselt umbe sõidetud ja kui punase tule taha ootama jääda siis hakkasid taganttulijad kohe signaalitama et mis sa passid, anna minna! Pärast signaalitasin ise ka et vaadake ette, ma tulen punasega ristmikule. Või kui seal mingis suunas keerata oli vaja siis suunatulede asendamiseks. Mõnikord siis ka kui keegi turist või arbuusivanamees maalt oli end hakatuseks samamoodi keset teed ära parkinud
Ega mingit erilist efekti sellel signaalitamisel polnud. Kõik andsid pasunat ja väga raske oli hoomata et kus suunast see heli parajasti tuleb. No aga vähemal on hoiatatud ja mõni ehk märkab vaadata. Kiirused olid ummikute tõttu väikesed ja mingit erilist avariiohtu polnud. Umbes niimoodi kui Tallinnas Kristiine ristmik oleks reguleerimata ja igaühel on samaaegselt vaja minna Tondi poolt Sõlesse ja Mustamäelt Kesklinna ja vastupidi. See siis kohandubki umbes jalakäija kiirusega sõiduks.
Riias oli umbes samasugune liiklus paarkümmend aastat tagasi sellele ringteel kuhu tuleb A2 maantee, väljuvad Moskva suund ja veel oma 4 tänavat. Mul oli siis vaja iga päev sealt läbi sõita ja tipptundidel tekkis kahe mahajoonitud rea asemele vähemalt neli. Kõik said sõidetud. Ka siis kui ringil väljaspoolt lugedes neljanda rea auto hakkas järgmisel mahasõidul välja pöörama ehk esimesse suruma. Ainult ühte plekimõlkimist nägin. Väikene turukott-sõiduauto oli rekka parema pimeda nurka ette jäänud ja veokajuht ei saanud vaikselt edasi liikudes kohe vist arugi. Mingi aja pärast pistis kaassõitja kabiini paremast aknast pea välja, vaatas ja hüüdis ahjaa! Juht oli vist öelnud et vaata mis jura see on, auto ei taha õiete edası minna.
Nüüd on sinna mitmekorruselised viaduktid ehitatud. Lõunamaa kogemust enam ei saa ja signaalitamist Riias nagunii polnud. Põhjamaine temperament.
Tallinnas oli umbes samasugune ring Ülemiste keskuse juures Järvevana ja Tartu mnt ristis. Alguses oli seal ainult raudteeviadukt ja kõik muu samal tasandil. See ring oli Riia omasi hulka väiksema diameetriga, sellist surumist ja lisaridade tekitamist polnud. Tipptunni ummik Järvevanal oli veepuhastusjaamani kui kõik viisakalt ja eeskirju järgides ristmikku läbisid.

Ega mingit erilist efekti sellel signaalitamisel polnud. Kõik andsid pasunat ja väga raske oli hoomata et kus suunast see heli parajasti tuleb. No aga vähemal on hoiatatud ja mõni ehk märkab vaadata. Kiirused olid ummikute tõttu väikesed ja mingit erilist avariiohtu polnud. Umbes niimoodi kui Tallinnas Kristiine ristmik oleks reguleerimata ja igaühel on samaaegselt vaja minna Tondi poolt Sõlesse ja Mustamäelt Kesklinna ja vastupidi. See siis kohandubki umbes jalakäija kiirusega sõiduks.
Riias oli umbes samasugune liiklus paarkümmend aastat tagasi sellele ringteel kuhu tuleb A2 maantee, väljuvad Moskva suund ja veel oma 4 tänavat. Mul oli siis vaja iga päev sealt läbi sõita ja tipptundidel tekkis kahe mahajoonitud rea asemele vähemalt neli. Kõik said sõidetud. Ka siis kui ringil väljaspoolt lugedes neljanda rea auto hakkas järgmisel mahasõidul välja pöörama ehk esimesse suruma. Ainult ühte plekimõlkimist nägin. Väikene turukott-sõiduauto oli rekka parema pimeda nurka ette jäänud ja veokajuht ei saanud vaikselt edasi liikudes kohe vist arugi. Mingi aja pärast pistis kaassõitja kabiini paremast aknast pea välja, vaatas ja hüüdis ahjaa! Juht oli vist öelnud et vaata mis jura see on, auto ei taha õiete edası minna.
Nüüd on sinna mitmekorruselised viaduktid ehitatud. Lõunamaa kogemust enam ei saa ja signaalitamist Riias nagunii polnud. Põhjamaine temperament.
Tallinnas oli umbes samasugune ring Ülemiste keskuse juures Järvevana ja Tartu mnt ristis. Alguses oli seal ainult raudteeviadukt ja kõik muu samal tasandil. See ring oli Riia omasi hulka väiksema diameetriga, sellist surumist ja lisaridade tekitamist polnud. Tipptunni ummik Järvevanal oli veepuhastusjaamani kui kõik viisakalt ja eeskirju järgides ristmikku läbisid.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Ta märkis, et sel sügisel algava peatänava ja Liivalaia tänava projekteerimise käigus võib transpordiamet siiski veel korra modelleerida ühissõidukeid või liiklust, kuid seda tuleb teha eesmärgipäraselt. „Vastutava abilinnapeana olen ma väga nõudlik. Modelleerimine peab lähtuma rangelt linna kehtivatest sihtidest ja mõõdikutest. Liiklusmudel peab Liivalaias ja peatänaval vastama küsimusele: kuidas tänav toimib siis, kui säästvad liikumisviisid moodustavad üle poolte liikumisviisidest? Muidu me jäämegi ummikuid taastootma,“ sõnas Pere.
Eestis on vist kombeks et ükskõik kes võib täita ükskõik millise ametikoha ja teha seal mis pähe tuleb.
Fuck reality, I substitute my own !
Eestis on vist kombeks et ükskõik kes võib täita ükskõik millise ametikoha ja teha seal mis pähe tuleb.
Fuck reality, I substitute my own !
Re: Liikluse planeerimisest
Tänase ilmaga pooled inimesed säästvat liikumisviisi kasutamas? Nunuhh...
-
- Liige
- Postitusi: 273
- Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kindlasti on selliseid kes ka lumetormis jalgrattaga sõidavad aga, et kohe pooled inimesed? PPP-l on ikka peas täielik jazz.
Re: Liikluse planeerimisest

Re: Liikluse planeerimisest
Nojah, linnaplaneerijad arvavad et inimesed jäävadki igaveseks 30-aastasteks sest nad ise on niisugused.
Linnas elab tegelikult ikka teises vanuses inimesi ka ja neil kõigil pole sugugi mugav kastirattaga ringi kolistada. Üks grupp vähemalt Tallinnas on turistid. Juhtusin sel suvel kui Linnahalli ümbrus oli üles kaevatud taksoga sõitma ja taksojuht seletas uhkusega et viis turisti sadamast Viru hotelli ja see võttis 1.5 tundi. Sai taksomeetrile hea noosi. Taksojuht tunneb muidugi rõõmu, kõigi teiste jaoks (ka ärksamatele rohelistele) on see idiootsus.
Vanemad inimesed samuti. Kui on just pensionär ja aega terve päeva ühistranspordiga sõita siis võib- olla sest kommunikatsioon ja kodust väljasaatmine seegi.
Mina oma vanuses pigem jalgrattaga asja ajama ei läheks. Sõidan küll ka mootorrattaga ja see on sellise ilmaga risk olenemata riietusest. Lehed on maas, kaevuluugid ja asfaldijoonistused on libedad ja linnaplaneerijatel oleks mõtlemisainet et kas prioriteet on kliima päästmine või EMO järjekorrad.
Linnas peavad olema kiiresti läbitavad transiitteed ja mupärast võib kõik ülejäänu viimase miili õuealaks teha. Kui planeerijad arvavad et Liivalaia tänav on õueala siis on nad marukangeid seeni söönud. Ei muud.
Linnas elab tegelikult ikka teises vanuses inimesi ka ja neil kõigil pole sugugi mugav kastirattaga ringi kolistada. Üks grupp vähemalt Tallinnas on turistid. Juhtusin sel suvel kui Linnahalli ümbrus oli üles kaevatud taksoga sõitma ja taksojuht seletas uhkusega et viis turisti sadamast Viru hotelli ja see võttis 1.5 tundi. Sai taksomeetrile hea noosi. Taksojuht tunneb muidugi rõõmu, kõigi teiste jaoks (ka ärksamatele rohelistele) on see idiootsus.
Vanemad inimesed samuti. Kui on just pensionär ja aega terve päeva ühistranspordiga sõita siis võib- olla sest kommunikatsioon ja kodust väljasaatmine seegi.
Mina oma vanuses pigem jalgrattaga asja ajama ei läheks. Sõidan küll ka mootorrattaga ja see on sellise ilmaga risk olenemata riietusest. Lehed on maas, kaevuluugid ja asfaldijoonistused on libedad ja linnaplaneerijatel oleks mõtlemisainet et kas prioriteet on kliima päästmine või EMO järjekorrad.
Linnas peavad olema kiiresti läbitavad transiitteed ja mupärast võib kõik ülejäänu viimase miili õuealaks teha. Kui planeerijad arvavad et Liivalaia tänav on õueala siis on nad marukangeid seeni söönud. Ei muud.
-
- Liige
- Postitusi: 273
- Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Linnas peab olema mugav antud linnaosa elaniku jaoks, mitte mingi transiidi jaoks. Linnast peab saama ringiga ümber sõita mugavalt aga mitte linnast läbi. Linnast läbisõit tuleb teha võimalikult ebamugavaks, siis läheb kohalikul elanikul elukeskkonnd palju paremaks.
Re: Liikluse planeerimisest
Minul on "antud linnaosa elanikuna" mugav siis, kui ma saan oma kodule autoga ligi ja sealt ka välja. Ja kui kastiratturid minu elu ebamugavaks teevad, eks ma pea siis elukohta vahetama. Eks nad ise tea... Tartu kesklinna on mul juba praegu asja ainult siis, kui Krisostomusesse mõni raamat on saabunud.tsivi_list kirjutas: ↑29 Sept, 2024 13:27 Linnas peab olema mugav antud linnaosa elaniku jaoks, mitte mingi transiidi jaoks. Linnast peab saama ringiga ümber sõita mugavalt aga mitte linnast läbi. Linnast läbisõit tuleb teha võimalikult ebamugavaks, siis läheb kohalikul elanikul elukeskkonnd palju paremaks.
Kremli troll.
Re: Liikluse planeerimisest
Ole nii kena ja loe enda postitatu korra uuesti läbi, ehk sa ise saad aru et see on lauskelbas.tsivi_list kirjutas: ↑29 Sept, 2024 13:27 Linnas peab olema mugav antud linnaosa elaniku jaoks, mitte mingi transiidi jaoks. Linnast peab saama ringiga ümber sõita mugavalt aga mitte linnast läbi. Linnast läbisõit tuleb teha võimalikult ebamugavaks, siis läheb kohalikul elanikul elukeskkonnd palju paremaks.
Sinu teooria järgi peaks siis Õismäe elanik Mustamäele sõitma ringiga linnast ümber? Või kesklinna elanik Kristiinesse ringiga ümebr linna?
Mõtle ka ikka veidi enne kui postitad, kui just ei ole eesmärk ennast teadlikult rumalana näidata.
Re: Liikluse planeerimisest
Kõigi seaduste kohaselt on see jalgratas mis võib liikuda kergliiklusteel, kui liigub ainult väntamise ajal ja nagu näha, siis vahe automobiiliga muutub üha väiksemaks.
https://auto.pub/koolibuss-hollandis/

https://auto.pub/koolibuss-hollandis/

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Et siis nagu teeks igale linnaosale oma poe (söök, jook, ehitus, jne), juuksuri, panga, kooli ja kui keegi tahab minna näiteks vanalinna vaatama (ma küll ei tea kes seda üldse enam tahab, minu tuttavatest on väga paljud kes pole sinna enam aastaid sattunud) siis unustagu ära sest see on miski muu linnaosa teema ja tal pole vaja sinna ronida.tsivi_list kirjutas: ↑29 Sept, 2024 13:27 Linnas peab olema mugav antud linnaosa elaniku jaoks, mitte mingi transiidi jaoks. Linnast peab saama ringiga ümber sõita mugavalt aga mitte linnast läbi. Linnast läbisõit tuleb teha võimalikult ebamugavaks, siis läheb kohalikul elanikul elukeskkonnd palju paremaks.
Üldiselt võib öelda, et idioot olla on kah inimõigus.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline