TUVASTADA lennuk
Jõudsin koju ja piilusin tarka raamatusse. Jagan arvamust, et kõige rohkem sarnaneb R-2600-le. Silindri mõõt peaks olema 156mm. Ash-82 on sama silindrimõõduga, aga nookurite kaaned on kuue poldiga nelja asemel.
M-87 ja 88 langevad välja jah, neil on kõik tõukurvardad mootori ühes otsas vastavalt prantsuse koolile. Nookurite kaaned on ka teistsugused.
Mõni Boston võidi ju Saaremaal ka peale sõda maha kanda. Või jäi untsus mootor ripakile.
M-87 ja 88 langevad välja jah, neil on kõik tõukurvardad mootori ühes otsas vastavalt prantsuse koolile. Nookurite kaaned on ka teistsugused.
Mõni Boston võidi ju Saaremaal ka peale sõda maha kanda. Või jäi untsus mootor ripakile.
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Tere!
1 MTAP kaotas ühe Bostoni (A-20) Irbeni väina kohal juuni 8ndal 1944. Balti laevastiku Boston-kaotused (1 GMTAP ja 51 MTAP) on vist kõik siin nimekirjas:
http://www.bellabs.ru/51/Analysis/Losses_1.html
Luurepolgu 15 ORAP kaotuseid selles ei ole. Nende kasutuses oli ka Bostoneid.
Kari
1 MTAP kaotas ühe Bostoni (A-20) Irbeni väina kohal juuni 8ndal 1944. Balti laevastiku Boston-kaotused (1 GMTAP ja 51 MTAP) on vist kõik siin nimekirjas:
http://www.bellabs.ru/51/Analysis/Losses_1.html
Luurepolgu 15 ORAP kaotuseid selles ei ole. Nende kasutuses oli ka Bostoneid.
Kari
Käisime täna seda mootorit rohkem uurimas, kirju leidsime vaid silindrilt, mootori plokil(karterit ei oska mootoril otsida) ühtegi numbrit silma ei hakanud. Kolvi läbimõõt mõõdulindiga mõõtes ca 154 mm, silindril ca 157-8mm. Lähedal õlut libistavad külamehed palusid, et me seda mootorit tööle ei paneks ja sellega ära ei lendaks. Ikkagi nende vara. Rohkemat targemat nendelt kohalikelt kahjuks teada ei saanud, samuti ei saanud rääkida ka mootori omanikuga. Lisan siis pildid leitud numbritest:












Esimesel fotol olev markeering F10M76 näitab, et tegu ei ole Vene mootoriga, ka kolmandal fotol olev NO 2 viitab sellele. Seega on tõenäoline, et mootor kuulus Sõrve poolsaare rannikul saksa laevastiku õhutõrje poolt 19.11.1944 allatulistatud Bostonile. Irbeni väina kohal alla koksatud lennukid vast Saaremaani ei jõudnud kuna laevu rünnati madallennul ja pihta saamisel läksid need kohe kaledele seltsiks.
Anton - horridoo!
Radiaal- ehk tähtmootoril on küll silindrite arv ühes reas reeglina paaritu. Seega kaherealine täht on näiteks 10 või 14 silindrit.remus kirjutas: segadusse ajab see et kuidas saaab panna nii pisikesele väntvõllile näiteks 12 silindrit ringi ratast.
Konstruktsiooni omapära on selles, et silindrireas on otse väntvõlliga ühendatud vaid üks, niinimetatud emakeps. Teiste silindrite kepsud kinnituvad selle kepsu võllikaelal olevatele sõrmedele. Tavaline nukkvõll samuti puudub, selle asemel on väntvõllist kaks korda aeglasemalt pöörlevad nukk- kettad.
Remusele:
Omal ajal vaevas see küsimus endalgi hinge.
Tähtmootoril (silindrid tähekujuliselt ümber väntvõlli) on üks vändakael "tähe" kohta. Antud mootoril siis kaks tükki. Ühte tähte topitakse kõige rohkem üheksa silindrit, edasi läheks karteri läbimõõt ebapraktiliselt suureks (kepsude pikkus, mootori erikaal, õhutakistus ja muud jamad). Igas "tähes" käib üks, natuke kogukam keps väntvõlli külge ja teised kõik omakorda selle külge. Kepsu laagri asemel käib koost lahti hoopis väntvõll.
V-mootoritega on sama lugu. Kui automootoril on silinriread nihkes ja vastakuti asuvate silindrite kepsud kõrvuti sama vändakaela peal, siis lennukimootoris on tavaliselt silindrid täpselt kohakuti. Ühe külje keps käib vända külge, teise külje oma tolle kepsu külge.
Loodetavasti ei läinud jutt liiga segaseks.
Omal ajal vaevas see küsimus endalgi hinge.
Tähtmootoril (silindrid tähekujuliselt ümber väntvõlli) on üks vändakael "tähe" kohta. Antud mootoril siis kaks tükki. Ühte tähte topitakse kõige rohkem üheksa silindrit, edasi läheks karteri läbimõõt ebapraktiliselt suureks (kepsude pikkus, mootori erikaal, õhutakistus ja muud jamad). Igas "tähes" käib üks, natuke kogukam keps väntvõlli külge ja teised kõik omakorda selle külge. Kepsu laagri asemel käib koost lahti hoopis väntvõll.
V-mootoritega on sama lugu. Kui automootoril on silinriread nihkes ja vastakuti asuvate silindrite kepsud kõrvuti sama vändakaela peal, siis lennukimootoris on tavaliselt silindrid täpselt kohakuti. Ühe külje keps käib vända külge, teise külje oma tolle kepsu külge.
Loodetavasti ei läinud jutt liiga segaseks.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline