TTT kirjutas: ↑09 Okt, 2024 10:57
Päevast oponendid!
Tänud OLAVIle suure kodutöö eest, millega leidis tõendamist, et oli vähemalt Subarul kasutusel veel 2015 aastal, seega mitte 30, 20 aastat tagasi, vaid 9 aastat tagasi. Ja 2015 aasta ja vanemaid autosid meil ikka peaks olema rõhuv enamus. Ise pakun, et sama lahendus on ka uuematel masinatel, neil millel peale süüte väljalülitamist seierid ja numbrid nähtavale jäävad

See selleks.
Tänud ka Peetrile, et tühikäigu sisse lülitas
Olin tiba hõivatud, ei olnud mahti retsenseerimisega tegeleda, seda enam et mõni viimasem postitus tekitas küsimärke? Et mida ikkagi kirjutaja mõtles, et ehk selgitab ise?
Aga nüüd siis teemasse. Ärme jookse kuskile kaugemale. Võtame algusest. Algas see pull siin Volvo S80P2/V70P3-keha generaatori protokolli asjus. Sellel kehal jooksevad ikka pikalt
"kellad ja märgutuled" just nii, nagu jutt eespool:
peale süüte väljalülitamist seierid ja numbrid nähtavale jäävad. Ikka mitmeid-mitmeid aastaid, nii 6-7-8, olid veel osutid näha enne kui virtuaalsed kellaplokid tulid.
Aga sisu elik tehniline lahendus on juba algusest, aastast 2004, selline: Nagu juba minu 01.10 postitatud jooniselt näha, siis generaatori (ACM) 6/26 suhtlus mootori juhtmooduli ECM-iga 4/46 toimub läbi Lin-protokolli. Skeem siin:
viewtopic.phpp=861074#p861074
Edasine etapp signaali kulgemisel: ECM 4/46 suhtleb läbi "kiire CAN-i" keskse elektroonilise mooduliga CEM 4/56. See on mitte siis ainult generaatori asjus, vaid üleüldse kogu ECM-i ja CEM-i vaheline suhtluskanal. P.S. Selles võrgus istub veel terve kari mooduleid. Vt Lisa1
Edasi järgmiseks tegeleb CEM 4/56 infoga ja nüüd juba läbi keskmise kiirusega CAN võrgu edastab selle info "kellaplokki", ametliku nimetusega DIM 5/1. P.S Jutt sama, mis eespool, vt Lisa2
DIM 5/1 koosneb
täiesti vanaaegsetest osutitest, märgutuledest, mis ka pärast süüte väljakeeramist alles jäävad, ja lisaks veel ka infodispleidest. Aga kogu info sellesse" DIM-i tuleb ainult keskmise kiirusega CAN-i kaudu, muid ahelaid ei ole. Sealhulgas ka märgutuled. Kõikides osaskeemides, kus figureerib DIM 5/1, on suhtluskanaliks DIM 5/1-ga märgitud "keskmise kiirusega CAN".
Eraldi teema on veel see, et mida
märgutuled ja/või kirjed tähendavad ja mida nad signaliseerivad. Nt: laadimine katkeb, ECM genereerib veakoodi. See salvestub ja kui ECM loeb vajalikuks, siis edastatakse veakood CEM-i. CEM omakorda töötleb ja edastab esmases etapis teate märgukirja displeile nn teate milles on vea lühikirjeldus ja seda selgitav sümbol. Vastavalt vajadusele süttib sellega koos ka hoiatuskolmnurk, mis on samuti kaheastmeline: kas hoiatav kollane, või keelav punane. NB See ei tähenda veel
"laadimise lambikese" süttimist.
"Laadimise lambike" süttib alles siis, kui CEM on fikseerinud lubatust madalama tasemega pardapinge. Ja siis süttib see
"laadimise lambike", millel on tegelikult mitte generaatori, vaid aku sümbol. Ja see signaliseerib ohtlikult madala pardapinge (aku), mis vajab tähelepanu. Süttib seejärel uuesti ka punane ohukolmnurk. Ja see "laadimise lambike" ei ole seotud mitte generaatori tööga, vaid akupingega, ja võib süttida oluliselt hiljem võrreldes laadimise katkemisega. See sõltub juba aku võimekusest, energiatarbimisest ja juhi oskustest jälgida olukorda. Sellega näitasin praegu, et DIM 5/1-s kuvatud vead nii
displeikirjetena, kui märgutuledega võivad tulla mitte ainult ühel tasandil ühte CEM 4/56 suhtluskanalit mööda, vaid mitmest erinevast süsteemist mitmest erinevast moodulist ja need ei pruugi tulla ainult läbi selle ühe CEM 4/56 ühe sidesuhtluse, vaid erinevates lahendustes. Vigade käitlemisel ja kustutamisel olen kokku puutunud olukorraga, kus kuigi on VIDA-ga võimalus kustutada kõik vead ühe korraga, siis mõnikord need ei kustu ja on DIM 5/1 poolt kuvatavate vigade ja/või erinevate hoiatus-info-kirjete kustutamiseks seda teha eraldi erinevates sõlmedes ja seejärel uuesti ekstra siis DIM 5/1 kellaploki vastavas loendis. Mingisuguseid "otsejuhtmeid" kellaploki akutulest otse generaatorini", ega ka muude
"taoliste asjadeni" enam ei ole. Ainult CAN.
See põlvkond hakkas Volvol valmistoodanguna jooksma S80P2-l alates 2006 aastast, V/XC70P3-l 2007-st. Kõik peale seda aastat tulnud mudelid jooksevad juba selle põlvkonna softi pealt.
Aga enne seda,
juba aastal 2004 tuli täiesti seeriatoodangust (st mitte katsemudelina) selle sama põlvkonna softi pealt ka S40. Ja kohe sealt edasi V50, C30 ja C70-e II põlvkond. Kas ja kuidas lisaks neile mudelitele on olukord softiga FL järgsetel mudelitel alates 2005 S60-e, S80P1-e ja V/XC70P2-ga pole vajadust olnud tudeerida, küll aga saan siia teha märke, et minu vana põlvkonna S70 juba 1999-l aasta veebruaris tuli Tartusse esimesena uue Vadise softiga, mis oli 2000 väljuva S80-e ja seejärgse V70P2-e oma.
Volvo juba alates 2004-2007-st on oma toodangul
ka süüte väljakeeramisel alles jäävate osutite ja numbrite ja märgutulede korral lahendanud auto ülesehituse CAN-põhisena ilma "otsetraatideta", ja ammugi siis veel 2014 ilmunud virtuaaldisplei puhul.
Teiste markide tehnilisi lahendusi võib mõni teine isik selgitada.
Nii, et lihtsamate tehniliste teadmistega lugejates väärarvamusi ei tekkiks, siis seda
armatuuri lambikese kaudu ergastamise juttu koos väitega:
Ise pakun, et sama lahendus on ka uuematel masinatel, neil millel peale süüte väljalülitamist seierid ja numbrid nähtavale jäävad
ei ole mõtet ilma konkreetsema analüüsita eriti tõsiselt võtta.
Ahjaa, ja P.S. ikka kah:
*Ma ei teeni leiba Volvode remontimisega.
*Ma kirjutan nii, nagu tehniline lahendus on ja ma ei viitsi vaielda teiega, kes te seda ikkagi soovite. Kui teid on mitu, vat siis vaielgegi omavahel või tehke kasvõi väitlusturniire.
Lisad:
1) Volvo kiire CAN
2) Keskmine CAN
3) Kruisi kontroll. Suvaline näide. Näha on kõik moodulid, mis osalevad selles protsessis koos nende vaheliste ühendustega. Joonisel näha kaks kihti erineva kiirusega CAN-i ja lisaks ka LIN. Joonis on lisatud lihtsalt näitena selgitamaks ja ilmestamaks erinevate moodulite tööd, tegevust ja ühilduvust andmevõrgus, ilmestamaks signaali ja suhtluse edasi-tagasi teekonda ECM-CEM-DIM vahel. (Ka
tuleke "Cruise" ei süti teps mitte otsejuhtmena ECM-ist.)
NB! Joonised on aastast 2008, aga täpselt sama plokkskeem on juba MY2004 S40-l, MY2007 S80P2-l jne.

- Volvo kiire CAN.jpg (120.69 KiB) Vaadatud 673 korda

- Volvo keskmine CAN.jpg (96.21 KiB) Vaadatud 673 korda

- Mootori juhtimine kruiskontroll.jpg (97.1 KiB) Vaadatud 660 korda