Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 10:19 Kuna siin on kõvad Volvo ja muidu laguneva elektroonika spetsid kokku saanud, siis aidake mind ühe praktilise ülesandega.

P2 V70 2000 a on selline mure, et peale tankimist ei taha auto käima minna, läheb "täis".
Mulle arusaadavalt algab probleem selles bensiiniaurude süsteemist, läbi mille peaks liigne bensiiniaur leidma tee mootori sisselaskesse. Tankides satub süsteemi bensiini, see imetakse mootorisse ja tekitab tõrke käivitamisel, tagant lendab paar törtsu musta ja siis edasi on kõik korras. Järgmise tankimiseni.

Olemata süsteemi süvenenud, prognoosin kogemuste põhjalt, et seal kuskil on mingi purge valve nimeline klapp, mis mingitel tingimustel avab selle bensiiniauru ja mingitel tingimustel suleb. See klapp on ikaldunud ja laseb kõike läbi, paaki täis tankides satub süsteemi ka törts bensiini, mis tekitabki selle anomaalia.

Oskab keegi seda diagnoosi kommentaarida/kinnitada ja nimetada selle võlutoimelise detaili, mille otsisõna peaksin e-bay'sse sisestama. Nimelt olen ebayst saanud päris mitmeid korralikke vähe trööbatud second-hand juppe, mida meie romulast ei saa ja mis Info-Auto letis maksavad enamasti hingehinda.
Sa juba ise vastasid oma küsimusele. "P2 V70 2000 purge valve" annab tulemuseks EVAP canister, mille varuosakood on "Pierburg 530040248 - 124447". Aeromotorsist peaks vist see asi olema olema
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 10:19 Kuna siin on kõvad ... spetsid kokku saanud, siis aidake mind ühe praktilise ülesandega.
Kasutan tsitaati:
Kas siin on (või teab keegi kedagi), kes on pädev rääkima Aisin 55-51SN-i teemal? (Kui teha suudab, siis on veel vingem...
Algatuseks on nii palju, et veakoode ei ole, käike vahetab sujuvalt. Küsimus difri ja vahevõlli laagrites.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 10:19 ...
P2 V70 2000 a on selline mure, et peale tankimist ei taha auto käima minna, läheb "täis". ...
.. tagant lendab paar törtsu musta ja siis edasi on kõik korras. Järgmise tankimiseni. ...
Kas juhtub ainult paagi täis tankimisel?
Kas see toimub ainult esimesel käivitusel tanklas, sooja mootoriga või ka täis paagiga hiljem külma mootoriga?
Kas juhtub ka kui paagile korki peale ei pane?

Klapi seisukorda saab läbi puhudes kontrollida ja esmaabiks sisselaskesse mineva vooliku sulgeda.
Paagi tuulutuse klapp peaks avanema ainult üle mootori tühikäigupöörete, sõidu ajal, et paagi vaakumisse tõmbamisega bensiinis lahustunud põlevad gaasiaurud ära põletada välisõhku laskmise asemel.
Kusjuures võib süüdi olla ka bensiinipaagi ülerõhu kaitseklapp, mistõttu tõuseb gaasirõhk paagis liiga kõrgele.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Eilses Vikerraadio Päevakommentaar Oliver Laasil't teemal "ratastel arvutid" ja asjade remondist tänapäeval.
Kuidas tootjad intellektuaalse omandi kaitse loosungit kasutades, takistavad seadmete remonti kasutaja poolt.
https://vikerraadio.err.ee/1609477557/u ... b6ec17a692
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 17 Okt, 2024 11:13
Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 10:19 ...
P2 V70 2000 a on selline mure, et peale tankimist ei taha auto käima minna, läheb "täis". ...
.. tagant lendab paar törtsu musta ja siis edasi on kõik korras. Järgmise tankimiseni. ...
Kas juhtub ainult paagi täis tankimisel?
Kas see toimub ainult esimesel käivitusel tanklas, sooja mootoriga või ka täis paagiga hiljem külma mootoriga?
Kas juhtub ka kui paagile korki peale ei pane?

Klapi seisukorda saab läbi puhudes kontrollida ja esmaabiks sisselaskesse mineva vooliku sulgeda.
Paagi tuulutuse klapp peaks avanema ainult üle mootori tühikäigupöörete, sõidu ajal, et paagi vaakumisse tõmbamisega bensiinis lahustunud põlevad gaasiaurud ära põletada välisõhku laskmise asemel.
Kusjuures võib süüdi olla ka bensiinipaagi ülerõhu kaitseklapp, mistõttu tõuseb gaasirõhk paagis liiga kõrgele.
Juhtub ainult tankimisel, nii kõrini tankimisel kui mittekõrini, kui paagis on bensiini üle poole. Õigemini - tankimise järel käivitades.
Esimesel käivitusel ei võta üldse vedu, 2-3 käivitusega hakkab tasapisi lubama ja siis läheb vaevaliselt käima, gaasitades köhib kurgu puhtaks, tagant viskab veits musta ja siis edasi poleks nagu midagi juhtunud. Ja siis kui seisata ja käivitada uuesti, poleks nagu midagi juhtunud.

Mulle endale tundub, et see klapp on vigane, et tankimisel ma lasen kerge surve paaki ja see pressib natuke kütust/aure sisselaskesse, kuna klapp on ebatihe-katki. See takistab mootorit käivitamast (tekib "täis" efekt), väikse lappamise järel peksab mootor liigse väljalaskesse ja siis käivitub.

Kui see muidugi tõesti uuena vaid 34 eurot maksab, siis ma tellin selle ära, vahetan ära ja kui probleem kaob, siis lahenes katse eksituse meetodil. Mõtlesin, et jätan ükskord tankimisel mootori käima ja vaatan, mis juhtub, aga noh, pärast on bensiinijaamas midagi tuumaseene taolist :shock:
Annan siis teada, mis juhtus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

See tuulutusklapp peaks andma ka vastava veakoodi, samas on seda lihtne ka laua peal testida (tavaline mähisega 12V vidin). Vähemalt 30 a. vanal vag-il sai küll.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vähemalt skänneriga ei näe midagi ja check engine ka ei põle. Veakood tekib seal ju ikkagi mähise takistuse või ühenduse probleemi korral, kui nt klapp on vähe kulunud, kuid elektriosa korras ja laseb tankimispüstoli tekitatud surve läbi, ei tule sealt mingeid koode. Ja 12V testimine ei näita ka midagi, ilmselt klõpsub kenasti. Ühesõnaga, ma tellisin selle ära, hetkel ei viitsi edasi ajusid kulutada, kuna olen umbes 95% kindel, et probleem laheneb selle vahetusega. Kui ei, siis mõtlen edasi. Annan teada, mis sai :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 17 Okt, 2024 12:20 See tuulutusklapp peaks andma ka vastava veakoodi, samas on seda lihtne ka laua peal testida (tavaline mähisega 12V vidin). Vähemalt 30 a. vanal vag-il sai küll.
Euroopa autod annavad veakoodi ainult klapi elektrilisele osale ja klapi enda tiheduse viga ei pruugi näidata.
USA autodel (ja USA turule toodetud autodel) on keskkonnanõuete pärast rõhuandur paagis ja need näitavad viga isegi siis kui paagi kork on peale panemata või paagi kaitseklapid lekivad.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Peeter kirjutas: 17 Okt, 2024 10:58
Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 10:19 Kuna siin on kõvad ... spetsid kokku saanud, siis aidake mind ühe praktilise ülesandega.
Kasutan tsitaati:
Kas siin on (või teab keegi kedagi), kes on pädev rääkima Aisin 55-51SN-i teemal? (Kui teha suudab, siis on veel vingem...
Algatuseks on nii palju, et veakoode ei ole, käike vahetab sujuvalt. Küsimus difri ja vahevõlli laagrites.
Leedu käigukastipätid, äkki sealt leidub sobivat kraami. Kui ei, siis kannatab minna Tondi Olerexi taga olevasse Automaailma, seal peaks olema käigukasti varuosadega tegelev kuju.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 17 Okt, 2024 12:34 .... hetkel ei viitsi edasi ajusid kulutada, kuna olen umbes 95% kindel, et probleem laheneb selle vahetusega. Kui ei, siis mõtlen edasi. Annan teada, mis sai :D
Seal torude vahel on ka aurude kogumise paak ja kui see on "vedelat löga" täis kogunenud, siis ei kesta ka uus klapp kaua, sest see on gaaside mitte õlide juhtimiseks ette nähtud.
Ehk ühe toimetamise käigus on mõistlik ka muud sama ahela sõlmed üle kontrollida.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui see on mingi pläga probleem, siis küllap on see pläga esinev ka voolikutes ja klapi stutsides, eks siis vaatab edasi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Konkurss: kõige jampslikum asi, mis teie teada autoga on juhtunud.

Minu lugu. Tean inimest, kel oli 2000ndate alguses päris värske E46 seeria BMW. Sõidab siis lumeta talvel maale, auto on selline, soolast pehmelt öeldes hall. Parkis auto talu värava taha, kus karjatati ka lambaid.

Lammastele meeldib väga sool. Leides selle auto küljest, läksid seda lakkuma. Mis poleks probleem - aga kogu kari oli ümber auto ja lõpuks oli lammaste keele ulatuses kõik puhtaks lakutud. Lammaste isu sellega ei lõppenud, ajasid end auto najale tagajalgadel püsti ja lakkusid kõrgemalt, klaasidelt, kapotilt, uksepostidelt. Protsessi käigus kolistasid auto oma sõrgadega ka korralikult ära, niiet auto vajas põhjalikku ülevärvimist. :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Üks klient tuli autoga (marki enam ei mäleta) remonti ja kurtis et august läbi sõites käib käuks esisillas. Proovisõit ja tõesti - esisild käuksub, tundus et juhipoolt. Tõstukil selgus, et esiamordi peale vedru sisse oli kassipoeg roninud ning august läbi sõites jäi ta mingit moodi vedru vahele ja kräunatas iga kord.
Teine juhus kus vana 700-seeria Volvo tuli remonti ja muud probleemi polnud kui et ette rihmade vahele roninud kass tuli sealt kätte saada. Kuna mootor juba käis siis kahjuks oli hiirekuningas surnud. Lõpuks leidus üks julge tüüp, kes hea raha eest selle töö ette võttis. Mäletamist mööda tuli see kõuts lõpuks sealt 3 osas välja..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Auto oli BMW 750i, aasta vist äkki 88 - aga noh, ikka V12. Proovisõit peale käigukasti remonti. Tavaline maanteekiirus 90, mootor mühiseb omasoodu kuskil 1200 pöördel ja ühtäkki jääb vakka. Hakkan teeääres uurima, starter keerab ilusti, aga mootor ei võta vedu.

Pukseerime auto töökotta tagasi ja tõstuki peal avaneb kogu probleemi suurus. Jahutusvesi on pääsenud silindrisse, kuna pole kokkusurutav, siis on läinud puruks kolb, pooleks on ka keps ja pool kepsu, mis käi väntvõlli külge, peksis puruks mootoriploki (sealt oli kahe kämbla suurune tükk väljas).

Aga V12 tööd see pisiasi häiris vähe, ei mingit kolinat ega draamat ja tegelikult salongi polnud kuulda mitte kui midagi, lihsalt tahho järgi sai aru, et mootor suri välja. Esialgu mõtlesin, et mingi pritsungi viga või midagi. Vot selline müraisolatsioon on antud sõidukil :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Mul elas vene ajal üks hiir nn "portre Kiisus" (nüüd mõni saab jälle südari, aga kuna kõik ei tea misasi see kiisu on, siis ГАЗ veok) kusagil.
Pistis istme taha pandud osa lõunasöögist (võileivad, pirukad jms staff) tihti pintslisse ja seda ka sõidus olles. Korra oli närinud ka mingeid tulede kaableid ja ühe sellise kaabli lühisesse lasknud.
Tükk aega ei saanud aru, kus krdi kohas ta pesitseb. Kapotialune ja istmetagune sai korduvalt läbi tuuseldatud aga ei midagi.
Lõpuks aegu hiljem kui ta juba kusagile mujale oli kolinud või vanadusse ära surnud, avastasin korraliku kaltsudest, puulehtedest, paberitükkidest jms punutud pesakese kasti alt tagavara ratta seest. :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline