Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1677
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2024 9:50 Kõnekaim näide oli Pärnu suuruse Pripjati evakuatsioon 4 tunniga.
Mis kell õnnetus juhtus? Mis kell inimesed evakueeriti? Ei tundu väga neli tundi see protsess.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
pwn13
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas pwn13 »

davidsoniharald kirjutas: 11 Okt, 2024 18:12
Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2024 9:50 Kõnekaim näide oli Pärnu suuruse Pripjati evakuatsioon 4 tunniga.
Mis kell õnnetus juhtus? Mis kell inimesed evakueeriti? Ei tundu väga neli tundi see protsess.
käsk anti ikka märksa hiljem, kuna nõuka liidus õnnetusi ju ei juhtunud.
andrus
Liige
Postitusi: 4702
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas andrus »

davidsoniharald kirjutas: 11 Okt, 2024 18:12
Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2024 9:50 Kõnekaim näide oli Pärnu suuruse Pripjati evakuatsioon 4 tunniga.
Mis kell õnnetus juhtus? Mis kell inimesed evakueeriti? Ei tundu väga neli tundi see protsess.
Venekeelses vikis kirjutatakse Pripjati linna artiklis, et
Сообщение об эвакуации было передано по местному радио 27 апреля 1986 года в 13:10, спустя 36 часов после аварии. Жителей города вывезли на 1225 автобусах и 250 грузовиках к 17:00 того же дня.
On jah pisikene kahtlus, et sealt 36 tunni seest tuleb nendele 4-le tunnile evakuatsiooni ettevalmistamise aega juurde lisada.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas OLAVI »

lennumudelist kirjutas: 08 Okt, 2024 22:42 Minu reaktsioon, kui mingi sireen üürgama hakkab, ja see ühiskondlik paistab olevat, oleks veenduda et pole juhtunud keemiaõnnetust.
Selle saavutamiseks pistaks pea aknast välja ja passiks siia-sinna ning nuusutaks kah. ...

(Ma ei tea, kas ma esindan Eesti keskmist elanikku, kuna ma olen elanud mingil ajal raudteejaama kõrval, kus vahest ammoniaaki laaditi.)
Keemia õnnetuse ohu puhul on akna avamine väga vale käitumine!

Tartu Külmhoone (töötas ka ammoniaagiga) ohutsoonis olid nii Aparaaditehas kui ka Autoremonditehas ja seal kehtinud ammoniaagihäire juhendi järgi võis läbi akna jälgida õues olevaid inimesi ja mitte akent avada ega ise välja minna.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
kummikomm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Mär, 2024 14:10
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas kummikomm »

Kapten Trumm kirjutas: 07 Okt, 2024 14:15 See kõik on õige ja küllap nii saabki olema, lihtsalt kahel operatiivsuunal saab põgenike arv olema sadades tuhandetes
Lugesin kokku, et kui Võru, Põlva ja Valga maakondadest viimne kui inimene ära viia (sh. mehed), siis saab 85 000 kokku. Kuhumaani siis härra Trummi arvates on vaja Eesti inimtühjaks kaapida?

Natuke huvitavam on Ida-Virumaal, kus Narva linn on suurim evakueerimist vääriv asula üle 50 000 elanikuga. Narva evakuatsioon on aga selline teema, millega Venemaa saab kahvlisse panna. Ei ole häid valikuid seal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kagusuunal on sobivaim pikaajaliseks kaitseks sobiv vöönd Väike-Emajõgi-Võrtsjärv-Suur-Emajõgi-Peipsi. Mis tähendab muidu, et Tartu muutub rindelinnaks. Juba ainuüksi Tartu maakonnas on 162 000 inimest. Need paarsada tuhat mõlemalt operatsioonisuunalt ajab vaevata kokku isegi mitte eriti negatiivse sündmuste arengu korral.

Kui neid mitte evakueerida organiseeritult, hakkavad nad sealt omaalgatuslikult põgenema, sest peake UKR sõda peaks vist igaühele selge olema, mis saatus on okupatsiooni all, eriti kui kuulud ühiskonnagruppi, mida idanaaber peab endale vaenulikuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

On jah pisikene kahtlus, et sealt 36 tunni seest tuleb nendele 4-le tunnile evakuatsiooni ettevalmistamise aega juurde lisada.
Kui üldse, siis väga minimaalselt. Aga nelja tunniga peale otsuse vastuvõtmist evakueeriti 50 000 inimest.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1677
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas: 23 Okt, 2024 11:03
On jah pisikene kahtlus, et sealt 36 tunni seest tuleb nendele 4-le tunnile evakuatsiooni ettevalmistamise aega juurde lisada.
Kui üldse, siis väga minimaalselt. Aga nelja tunniga peale otsuse vastuvõtmist evakueeriti 50 000 inimest.
Nelja tunniga leiti kogu vedav tehnika, mis kõik inimesed linnast minema transportis? Kahtlane. Neli tundi võib olla aeg, mis kulus evakuatsiooni käsust linna tühjaks peksmisele, mitte kogu protsessile. Evakuatsioon tuli ka ju ette valmistada, see tähendab keegi kuskil juba võttis vastu otsuse, et see tuleb läbi viia. See käsk ei tulnud kindlasti neli tundi ennem evakuatsiooni lõppu, vaid oluliselt varem. Evakuatsiooniks kasutati busse. Karta on, et paljud neist sõitsid kohale Kiievist, mis asub kahe ja poole tunni autosõidu kaugusel. Ei mahu kuidagi see nelja tunni sisse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43804
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tuleb silmas pidada, et NSVL ajal eksisteeris vastav tsiviilvõimete planeerimise ja mobiliseerimise süsteem. Igas autobaasis oli oma mobilisatsiooniplaan ja enamvähem teati, kuhu ja mida tuleb teha. Selle 1200 bussi kokkuajamiseks ja koondumisalale sõiduks kulus umbes öö (mobilisatsioonikäsk olevat antud eelneva päeva õhtul), see neli tundi oli alates käsu andmisest läbi raadiosüsteemi kuni viimaste busside linnast lahkumiseni. Sinna mahtus ka korterite kontroll miilitsa poolt. Vahepeal mingid tunnid tiksusid bussid kuskil kogunemisalal, oodates käsku linna sisenemiseks.

Mis seal venis, oli vastava (poliitilise) käsu andmine, mistõttu elanikud said mõttetult kiiritada. Kui alguses mängiti peitusmängu. Asi muutus piinlikuks alates hetkest, kui see saaste Rootsis avastati. Siis hakkas USA oma satelliite sinna piirkonda saatma ning edasi oli vältimatu kogu peitusmängu teatavaks saamine, sest küllap ka sealkandis kuulati lääne raadiojaamasid, Gorba ju lõpetas nende segamise ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6418
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas mart2 »

Otsus ametlikult võeti vastu kell 11:00. Otsuse ettevalmistamise aega me ei tea. Alustati evakuatsiooniga 14:00 - seega 3 tundi hiljem. Evakuatsiooniks kulutati väiodetavalt 2,5 tundi, kuid maha jäei arvestatav kogus inimesi, keda peeti hetkel infrastruktuuri jooksutamiseks vajalikuks (number pole teada!).
Seega raporteeriti vähemalt 5,5 tundi peale väljakuulutamist (!), kuid ei tea, millal see kell tegelikult "seisma pandi" - kas viimase elaniku bussi istumisel või hoopis toetavate isikute (s.h. miilitsate) liikumisel mingi kokkuleppese joone taha.
Evakuatsioonis osales väidetavalt 1200 suurt bussi ja umbes 300 veoautut. Neid kokku ajada on ka käsu korral paras protsess.

Numbrid on internetis leitavad.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

Nelja tunniga leiti kogu vedav tehnika, mis kõik inimesed linnast minema transportis? Kahtlane. Neli tundi võib olla aeg, mis kulus evakuatsiooni käsust linna tühjaks peksmisele, mitte kogu protsessile
Pole seal midagi kahtlast, sest kogu tsiviilkaitsesüsteem oli ju juba olemas ja läbi katsetatud. Meie võime siin ju ilkuda, et see oli mõeldud vaid nomenklatuurile, et see kõik oli pakazuhha etc, etc, aga praktika näitas, et vajadusel suudeti 50 000 linn nelja-viie tunniga tühjaks teha. Vaatame ja kadestame. Sest ega õppust võtta ei luba ei ego ega raha.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1677
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm väitis, et...
Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2024 9:50 Küsimus on selles, et massevakuatsioon allub natuke teistele reeglitele kui sihitud evakuatsioon. NSVL suutis neid edukalt teha seeläbi, et neil oli igasugu "organite töötajaid" nagu putru ja puhtalt autoriteedi ja jõuga pandi kuulekad kodanikud tegema nagu vaja. Kõnekaim näide oli Pärnu suuruse Pripjati evakuatsioon 4 tunniga.
Tegelikkuses läks ikka natuke kauem aega:
Kapten Trumm kirjutas: 23 Okt, 2024 14:28 Tuleb silmas pidada, et NSVL ajal eksisteeris vastav tsiviilvõimete planeerimise ja mobiliseerimise süsteem.
Selle 1200 bussi kokkuajamiseks ja koondumisalale sõiduks kulus umbes öö (mobilisatsioonikäsk olevat antud eelneva päeva õhtul), see neli tundi oli alates käsu andmisest läbi raadiosüsteemi kuni viimaste busside linnast lahkumiseni. Sinna mahtus ka korterite kontroll miilitsa poolt.


Otsuse vastuvõtmisest linna evakueerimiseni kulus ikka tublisti rohkem, kui neli tundi. Tubli tulemus kahtlemata seegi. Nõukogude liit oli ikkagi vangilaager võrreldes vaba maailmaga.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1677
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas: 23 Okt, 2024 14:38
Nelja tunniga leiti kogu vedav tehnika, mis kõik inimesed linnast minema transportis? Kahtlane. Neli tundi võib olla aeg, mis kulus evakuatsiooni käsust linna tühjaks peksmisele, mitte kogu protsessile
Pole seal midagi kahtlast, sest kogu tsiviilkaitsesüsteem oli ju juba olemas ja läbi katsetatud. Meie võime siin ju ilkuda, et see oli mõeldud vaid nomenklatuurile, et see kõik oli pakazuhha etc, etc, aga praktika näitas, et vajadusel suudeti 50 000 linn nelja-viie tunniga tühjaks teha. Vaatame ja kadestame. Sest ega õppust võtta ei luba ei ego ega raha.
Need evakuatsiooniks vajalikud 1200+ bussi ja muud sorti transpordi tehnikat ei seisnud pidevas valmisolekus Priprijati linna piiril vaid aeti kokku pärast õnnetust. Paljud neist tulid Kiievist. Kiiev on ca 2,5 tunni kaugusel Priprijatist. Seda aega ei loeta millegi pärast evakuatsiooni aja sisse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
mart2
Liige
Postitusi: 6418
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas mart2 »

Ma eespool kirjutasin, et ametlikel andmetel peale käsu andmist VÄHEMALT 5,5 tundi hiljem olevat lõppenud.

Ametlikud andmed ja NLiidu tegelikkus? :wall:
Ei ole teada, mida peeti evakuatsiooni lõpuks! On võimalik erinevate "rajajoontega" saada mitmetunnine lõtk. :evil:

Aga muljet avaldav töö sellegipoolest!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

Need evakuatsiooniks vajalikud 1200+ bussi ja muud sorti transpordi tehnikat ei seisnud pidevas valmisolekus Priprijati linna piiril vaid aeti kokku pärast õnnetust
Ei seisnud muidugi, aga samas oli nii automajanditel kui juhtidel teada, kust inimesed peale võtta, milline auto kuhu inimesed millist teed mööda etc etc
..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline