"Tankid EKV-le"
Re: "Tankid EKV-le"
Kui paljud selles teemas soomuse vastastest ise on valmis softskin masinaga lahingute läheduses ringi sõitma?
Kastivanema abil oli pohlad.
Paar akf`i mainisd, et kasutavad kaitseks kastis liivakotte või ehitab oma üksusele ise soomustatud kaubiku. Trumm loodab varitsust õigeaegselt märgata.
Mina ütlen ausalt, et ise enam ei julgeks.
Kastivanema abil oli pohlad.
Paar akf`i mainisd, et kasutavad kaitseks kastis liivakotte või ehitab oma üksusele ise soomustatud kaubiku. Trumm loodab varitsust õigeaegselt märgata.
Mina ütlen ausalt, et ise enam ei julgeks.
Re: "Tankid EKV-le"
Aitab nüüd demagoogiast. "Soomuse vastased" on sinu enda väljamõeldis. Jutt on sellest, kui palju see maksab ja kas, mis ulatuses ning mille arvelt me saaksime endale jalaväesoomukeid lubada.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Tankid EKV-le"
Kusjuures ma ei ole omaarust jalaväesoomukitest nagu kusagil rääkinud. Vähemalt ei ole ma neid silmas pidanud. Muidugi võiks neid ka alati rohkem olla, aga on nagu on.
Ma räägin soomustatud kabiinidega veokite vajadusest.
Re: "Tankid EKV-le"
Nende kohta käib sama.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Tankid EKV-le"
Ma ei tea kui suur on eelarves see osa, mis on mõeldud sõidukite soetamiseks. Raamleping on sõlmitud ca 700 miljoni peale. Kogu vajadust sellega kindlasti ära ei kata. Aga oletame, et kasvõi pool sellest on mõeldud kaitseväele veomasinate ostmiseks. ca 350 milljonit. Ma pakuks, et ühe soomustatud kabiiniga veoauto hind jääb poole milli kanti. Esimesed 700 sõidukit oleks võimalik ära osta.
Re: "Tankid EKV-le"
24 soomustatud Sisu E13TP konkslaadurit on Leedu näitel nii 20 miljoni euro teema ehk 833 333 eurot tükist. Kui olemasolevatel veokitel tavalised kabiinid lihtsalt soomustatute vastu välja vahetada saaks veelgi odavamalt. Neid veokeid annab tootjalt tellida ju ka ilma kabiinita kus on lihtsalt šassii ja mootor ning kus hiljem miskid kohalikud meistrimehed, näiteks Go Craft meil sinna sinna siis miski soomustatud kabiini moodi asjanduse peale aretavad? Praegusel juhul tehakse see kasti või konteineri osa sinna kabiini taha niikuinii kohalike seppade poolt.
War isn't a 100-meter dash, it's a marathon. Baseless optimism is a form of self-deception.
-
- Liige
- Postitusi: 513
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: "Tankid EKV-le"
Suurbritannia määras Eesti kaitseks oma 4. brigaadi. Kes selle brigaadi ajalooga vähe rohkem kursis on teab, et nende nimetused on olnud järgnevad:
- Heavy Armoured Brigade
- 4th Armoured Brigade
- 4th Armoured Brigade Group
- 4th Mechanized Brigade
- 4th Infantry Brigade and Headquarters North East
- 4th Light Brigade Combat Team
Raskesoomusest sai soomusüksus, soomusüksusest sai mehhaniseeritud, sellest jalaväebrigaad ja täna on nad kergebrigaad. Nendel muutustel on olnud mitmeid põhjusi, kuid kõige olulisem neist on eelarveprobleemid. Märkimisväärse hoobi nende väele andis arenguplaan nimega „Army 2020“. Selle plaani tagajärgedega tegelevad nad veel pikalt.
2025. aasta Kevadtormil harjutatakse 4. brigaadi Eestisse toomist. Eks siis saab igaüks ise käia ülelugemas, et mitu masinat on soomustatud ja kas kogemata on neile määratud operatsiooni piirkonda kaasa toodud mõni soomuseta asi.
- Heavy Armoured Brigade
- 4th Armoured Brigade
- 4th Armoured Brigade Group
- 4th Mechanized Brigade
- 4th Infantry Brigade and Headquarters North East
- 4th Light Brigade Combat Team
Raskesoomusest sai soomusüksus, soomusüksusest sai mehhaniseeritud, sellest jalaväebrigaad ja täna on nad kergebrigaad. Nendel muutustel on olnud mitmeid põhjusi, kuid kõige olulisem neist on eelarveprobleemid. Märkimisväärse hoobi nende väele andis arenguplaan nimega „Army 2020“. Selle plaani tagajärgedega tegelevad nad veel pikalt.
2025. aasta Kevadtormil harjutatakse 4. brigaadi Eestisse toomist. Eks siis saab igaüks ise käia ülelugemas, et mitu masinat on soomustatud ja kas kogemata on neile määratud operatsiooni piirkonda kaasa toodud mõni soomuseta asi.
Re: "Tankid EKV-le"
Nende samuste Volvo ja Volvo FMX veokite kabiinide soomustamisega, milliseid ka juhuslikult EKV kasutab tegeleb nt. suurbritannia firma NP Aerospace.
Samas Taani armee Scaniate kabiinid soomustas ära prantsuse firma Centigon. See on auto kohta kahele mehele keskmiselt nii 16 tundi tööd.
Samas Taani armee Scaniate kabiinid soomustas ära prantsuse firma Centigon. See on auto kohta kahele mehele keskmiselt nii 16 tundi tööd.
War isn't a 100-meter dash, it's a marathon. Baseless optimism is a form of self-deception.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: "Tankid EKV-le"
Palun viidet sellele.sg01 kirjutas: ↑25 Okt, 2024 18:16 Nende samuste Volvo ja Volvo FMX veokite kabiinide soomustamisega, milliseid ka juhuslikult EKV kasutab tegeleb nt. suurbritannia firma NP Aerospace.
Samas Taani armee Scaniate kabiinid soomustas ära prantsuse firma Centigon. See on auto kohta kahele mehele keskmiselt nii 16 tundi tööd.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: "Tankid EKV-le"
Meie probleem siin on sama mis oli Heremil avalikus meedias - vaielda ei tahaks, kuid vastamata jättes hakkavad väiksemate kogemustega inimesed uskuma, et "järjekordsel leitnantil" on õigus, sest avaldust ümber ei lükatud!davidsoniharald kirjutas: ↑25 Okt, 2024 19:22 Kallid lapsed! Viimastel lehekülgedel võime siis näha, millist teksti hakkab tulema, kui järjekordne leitnant kujutab ette, et on kindral.

Hetkel mitteregistreeritud lugejaid foorumis üle 4x rohkem kui liikmeid ...

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: "Tankid EKV-le"
Scania Exchangeable Cabin
BY #CENTIGON
The exchangeable #armoured cab concept is the simple and cost-effective way to protect your crew when they need it most. This simple to install cab requires only 16 hours for 2 persons to replace the original truck cabin. This cab, developed in partnership with the #OEM #Scania, can be fitted on 6x6 or 8x8 frames. The ballistic protection includes the full perimeter, including roof and floor according to #STANAG 4569.
War isn't a 100-meter dash, it's a marathon. Baseless optimism is a form of self-deception.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: "Tankid EKV-le"
Siit kirjeldusest on ju näha, et soomustamata kabiini vahetus soomustatud kabiini vastu võtab aega 16 tundi. Sina aga väitsid, et kabiini soomustamine võtab aega 16 tundi. Vaks vahet sees.sg01 kirjutas: ↑25 Okt, 2024 20:28Scania Exchangeable Cabin
BY #CENTIGON
The exchangeable #armoured cab concept is the simple and cost-effective way to protect your crew when they need it most. This simple to install cab requires only 16 hours for 2 persons to replace the original truck cabin. This cab, developed in partnership with the #OEM #Scania, can be fitted on 6x6 or 8x8 frames. The ballistic protection includes the full perimeter, including roof and floor according to #STANAG 4569.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: "Tankid EKV-le"
Ja siit tuleb ka välja, et läheb samale raamile mis soomustamata kabiin. Aga kumba jaoks on raam projekteeritud? Kui palju ohverdame kandevõimes, maastikuläbivuses ja töökindluses?davidsoniharald kirjutas: ↑25 Okt, 2024 20:37Siit kirjeldusest on ju näha, et soomustamata kabiini vahetus soomustatud kabiini vastu võtab aega 16 tundi. Sina aga väitsid, et kabiini soomustamine võtab aega 16 tundi. Vaks vahet sees.sg01 kirjutas: ↑25 Okt, 2024 20:28Scania Exchangeable Cabin
BY #CENTIGON
The exchangeable #armoured cab concept is the simple and cost-effective way to protect your crew when they need it most. This simple to install cab requires only 16 hours for 2 persons to replace the original truck cabin. This cab, developed in partnership with the #OEM #Scania, can be fitted on 6x6 or 8x8 frames. The ballistic protection includes the full perimeter, including roof and floor according to #STANAG 4569.
Lisasoomus, kui sellega pole ette arvestatud, toob igasugu muresid endaga kaasa
Re: "Tankid EKV-le"
Kuigi olen antud teemal täielik profaan, üritan siiski paar sõna sekka öelda.
Kuivõrd mõttekas on nt kütuseveokil pelgalt kabiini soomustamine? Kui vastasel on kange tahtmine suur pauku teha, siis sihitakse ikka pigem tsisterni?
Kas ja kui palju tõstab hukukindlust see kabiini soomustamine per se? Läbilastud tavarehvid, kaitseta mootor jne, muudavad selle superkabiini nii ehk naa surmalõksuks, sest sõiduk ise on ju muudetud suht lihtsasti liikumisvõimetuks?
Lisaks tuleks enne sisse võtta ja läbi analüüsida Ukraina sõjas toimuv. Odavad ja lihtsad droonid on suutelised läbi jahvatama ka raskesoomust, asi see mõne metallplaadiga tihendatud veok on. Droonid on Ukraina sõjas saanud alles oma tuleristsed, see valdkond jääb kindlasti kõige tormilisemalt arenema ka sõjajärgselt. Loomulikult on meil looduslikke iseärasusi ja kõike 1:1le üle kanda pole võimalik (nt külm talv peaks lennuulatust odavate akudega kordades vähendama, paksud metsad jne).
Täissoomustatud (eri)üksused on pigem suurriikide ekspeditsiooniarmee osised. Mäletame, et ka Ukraina sõja alguse legendaarne kolonn koosnes peamiselt soomustatud läikivatest paraadsõidukitest (kasvõi Tigr, mis pildid nüüdseks täielikult kadunud). Tänaseks on need asendunud Buhankade ja Hiina UTVdega. Saab sõditud nendegagi.
Piiratud väikeriigi eelarve tingimustes peame väga täpselt vaatame, et kui palju ja kuhu me raha puistame. Eksimisruum erinevalt suurtest riikidest on meil kahjuks oluliselt väiksem. Kui me läheme suurrikidega bariteetsust otsima, kõrvetame oma näpud kiiresti. Veremaa-sugusel naftariigil on ikka väga kerge vajadusel panuseid tõsta (nt meie legendaarne lisamoona hanke eelarve võrdub 1-2 päeva kuluga, mida verelased Ukrainas sõdimiseks kulutavad).
Kuivõrd mõttekas on nt kütuseveokil pelgalt kabiini soomustamine? Kui vastasel on kange tahtmine suur pauku teha, siis sihitakse ikka pigem tsisterni?
Kas ja kui palju tõstab hukukindlust see kabiini soomustamine per se? Läbilastud tavarehvid, kaitseta mootor jne, muudavad selle superkabiini nii ehk naa surmalõksuks, sest sõiduk ise on ju muudetud suht lihtsasti liikumisvõimetuks?
Lisaks tuleks enne sisse võtta ja läbi analüüsida Ukraina sõjas toimuv. Odavad ja lihtsad droonid on suutelised läbi jahvatama ka raskesoomust, asi see mõne metallplaadiga tihendatud veok on. Droonid on Ukraina sõjas saanud alles oma tuleristsed, see valdkond jääb kindlasti kõige tormilisemalt arenema ka sõjajärgselt. Loomulikult on meil looduslikke iseärasusi ja kõike 1:1le üle kanda pole võimalik (nt külm talv peaks lennuulatust odavate akudega kordades vähendama, paksud metsad jne).
Täissoomustatud (eri)üksused on pigem suurriikide ekspeditsiooniarmee osised. Mäletame, et ka Ukraina sõja alguse legendaarne kolonn koosnes peamiselt soomustatud läikivatest paraadsõidukitest (kasvõi Tigr, mis pildid nüüdseks täielikult kadunud). Tänaseks on need asendunud Buhankade ja Hiina UTVdega. Saab sõditud nendegagi.
Piiratud väikeriigi eelarve tingimustes peame väga täpselt vaatame, et kui palju ja kuhu me raha puistame. Eksimisruum erinevalt suurtest riikidest on meil kahjuks oluliselt väiksem. Kui me läheme suurrikidega bariteetsust otsima, kõrvetame oma näpud kiiresti. Veremaa-sugusel naftariigil on ikka väga kerge vajadusel panuseid tõsta (nt meie legendaarne lisamoona hanke eelarve võrdub 1-2 päeva kuluga, mida verelased Ukrainas sõdimiseks kulutavad).
Re: "Tankid EKV-le"
Neid veokeid annab tootjalt tellida ju ka ilma kabiinita kus on lihtsalt šassii ja mootor ning kus hiljem miskid kohalikud meistrimehed, näiteks Go Craft meil sinna sinna siis miski soomustatud kabiini moodi asjanduse peale aretavad? Praegusel juhul tehakse see kasti või konteineri osa sinna kabiini taha niikuinii kohalike seppade poolt.
Väga vana teema.
Soovitan vaadata teemasid 10 ja enam aastat tagasi. Viide - https://en.wikipedia.org/wiki/Thyssen_Henschel_UR-416
Toona tambiti asi juba idee tasemel nii sodiks, et ... Isegi vaid 2 silda ja ujuvuse puudumine pidada olema juba piisavateks argumentideks, et projekt alla lasta.
Vahest nüüd ollakse selles suhtes leplikumad ja ollakse ka aru saanud, et eelpool nimetatud UR-416 ja teised sellelaaadsed aretused võiksid siiski ka meile jõukohased olla. Ja mitte ainult, et jõukohased, vaid ka äärmiselt hädavajalikud ning odavaimad valikud.
Edu diskussioonis! Mina väsisin toona lõplikult ära tuuleveskitega võideldes.
Teemad, kus asjast juttu on.
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p302557
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p295177
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p371247
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=20948
Kopeerin ühe oma tollase postituse, mis peaks piisavalt kokkuvõtlik olema.
Mis krdi ESTOMOG? Keegi nagu poleks eelnevaid teemaarendusi näinud-kuulnudki!
Mida siin ikka nii väga omast peast arendada, e. siis jalgratast leiutada ja siis endale peale seda rusikaga suures uhkustundes vastu rinda taguda, kui kõik see on maailmas juba aastaid tagasi ära tehtud ja ka kasutusel? Ja uskuge mind - need olemasolevad mudelid on läbinud kümneid ja kümneid lahingukatsetusi ning need on ikka olemasolevate lähteandmete alusel väga hästi välja töötatud.
Mis muud, kui kordan ennast veelkord.
1. kergeim ja odavaim variant, kus soomuskere istutatakse lihtsalt UNIMOG-i raamile-ratastele - UR-416;
2. tüsilikum variant, kus baasmasina (UNIMOG) raam ja koostisosised on seotud soomuskandevkerega - Sonderwagen 1 (Kfz 91), Sonderwagen 2, Sonderwagen 1 Faun, Sonderwagen 4 (e. TM-170 või SW-4), Condor APC.
No, olge inimesed ja suvatsege pilk peale visata! Need masinad on käesoleval hetkel kõik erinevates maailma riikides kasutusel ja mõningaid neid ka toodetakse erinevates riikides litsentsi alusel. Mudelite väljatöötajad olid Mowag GmbH ja ThyssenKrupp AG (Thyssen-Maschinenbau (praegu Rheinmetall Landsysteme)).
UR-416 kasutasid ja enamasti kasutavad ka veel täna - Argentiina, Ecuador, El Salvador, Saksamaa, Kreeka, Keenia, Maroko, Holland, Pakistan, Peruu, Filipiinid, Katar, Saudi Araabia, Hispaania, Togo, Türgi, Venezuela, Zimbabwe.
Vastavalt vajadusele võivad UR-416´ed olla erinevas varustusastmes - ka kummipumpamissüsteemide, ABK-kaitse ja öövaatlusseadmetega.
Kusjuures UR-416 on tehniliselt nii lihtsalt teostatavad, et seda on labaselt kopeerides tehtud isegi palestiinlaste nurgatagustes töökodades (Liibanonis) ja üksuste remondiboksides (Rodeesia).
Sonderwagen 1 ja 2, 1 Faun - Kasutas peamiselt vaid Saksamaa kuid eksporditi ka mitmetesse välisriikidesse.
Sonderwagen 4 (põhimudel) - kasutasid ja kasutavad Saksamaa, Luxemburg, Hispaania, Austria, Kuweit, Indoneesia, Lõuna-Korea, Makedoonia ning tänaseks ka Iraak. Samuti võimalik ehitada erinevas komplektsuses ja erineva relvastusega.
Kõik Sonderwagen`id on ette nähtud ka ujuma (seda mainin, kuna see omadus - vähemalt arutluste põhjal otsustades - Eestimaa tingimustes nii ülitähtsaks on osutunud !!!
).
Condor APC - samuti hea saksa töö. Teenistuses Kuveidis, Uruguais, Malaisias, Portugalis, Tais, Filipiinidel ja Portugalis. Ikka-ikka UNIMOG´i peale ehitatud.
No mõtelge nüüd, inimesed! Mis on eelpooltoodud info valguses kõige optimaalsem tegevusvariant? Õigus. Loomulikult võtta aluseks juba olemasolev väljatöötlus (selmet JÄLLE ikka ise jalgratast leiutada - iseendale muidugi) ja seda siis vähesel määral omatahtsi modifitseerida või siis omandada litsents ja seda siis omakorda siit-sealt lubatud ulatuses kohendada. Nii lihtne see ongi. Ja ongi meil kõik-see odavamalt ja meie riigile kasulikumalt (töö ja raha jäävad Eestisse, tehnohool ja varuosad ühilduvad kaitseväe üldiste standarditega jne., jne.) kogu jalavägi miinimumnõuetele vastava soomuse taha ja ratastele pandud.
Ja seda selmet senti näpu vahel hööritades ja pisarat poetades väljamaise romula väravas halada. Ja lõpuks, peale kogu seda alandust ja häbi, ikka konstateerida tõsiasja, et ei saa, ei jõua, ei suuda ja liiga kallis.
P.S.
Aga muidugi ei taha ma noortel konstruktoritel võtta ära võimalust kõike seda rõõmu (väljatöötamine, tugevus- ja materjaliarvestused, katsetused jne., jne.) oma pea, käte ja rahakotiga üle elada. Missugused avastamisrõõmud ikkagi. Jõudu tööle!
Väga vana teema.
Soovitan vaadata teemasid 10 ja enam aastat tagasi. Viide - https://en.wikipedia.org/wiki/Thyssen_Henschel_UR-416
Toona tambiti asi juba idee tasemel nii sodiks, et ... Isegi vaid 2 silda ja ujuvuse puudumine pidada olema juba piisavateks argumentideks, et projekt alla lasta.
Vahest nüüd ollakse selles suhtes leplikumad ja ollakse ka aru saanud, et eelpool nimetatud UR-416 ja teised sellelaaadsed aretused võiksid siiski ka meile jõukohased olla. Ja mitte ainult, et jõukohased, vaid ka äärmiselt hädavajalikud ning odavaimad valikud.
Edu diskussioonis! Mina väsisin toona lõplikult ära tuuleveskitega võideldes.

Teemad, kus asjast juttu on.
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p302557
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p295177
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 16#p371247
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=20948
Kopeerin ühe oma tollase postituse, mis peaks piisavalt kokkuvõtlik olema.
Mis krdi ESTOMOG? Keegi nagu poleks eelnevaid teemaarendusi näinud-kuulnudki!


Mis muud, kui kordan ennast veelkord.

1. kergeim ja odavaim variant, kus soomuskere istutatakse lihtsalt UNIMOG-i raamile-ratastele - UR-416;
2. tüsilikum variant, kus baasmasina (UNIMOG) raam ja koostisosised on seotud soomuskandevkerega - Sonderwagen 1 (Kfz 91), Sonderwagen 2, Sonderwagen 1 Faun, Sonderwagen 4 (e. TM-170 või SW-4), Condor APC.
No, olge inimesed ja suvatsege pilk peale visata! Need masinad on käesoleval hetkel kõik erinevates maailma riikides kasutusel ja mõningaid neid ka toodetakse erinevates riikides litsentsi alusel. Mudelite väljatöötajad olid Mowag GmbH ja ThyssenKrupp AG (Thyssen-Maschinenbau (praegu Rheinmetall Landsysteme)).
UR-416 kasutasid ja enamasti kasutavad ka veel täna - Argentiina, Ecuador, El Salvador, Saksamaa, Kreeka, Keenia, Maroko, Holland, Pakistan, Peruu, Filipiinid, Katar, Saudi Araabia, Hispaania, Togo, Türgi, Venezuela, Zimbabwe.
Vastavalt vajadusele võivad UR-416´ed olla erinevas varustusastmes - ka kummipumpamissüsteemide, ABK-kaitse ja öövaatlusseadmetega.
Kusjuures UR-416 on tehniliselt nii lihtsalt teostatavad, et seda on labaselt kopeerides tehtud isegi palestiinlaste nurgatagustes töökodades (Liibanonis) ja üksuste remondiboksides (Rodeesia).
Sonderwagen 1 ja 2, 1 Faun - Kasutas peamiselt vaid Saksamaa kuid eksporditi ka mitmetesse välisriikidesse.
Sonderwagen 4 (põhimudel) - kasutasid ja kasutavad Saksamaa, Luxemburg, Hispaania, Austria, Kuweit, Indoneesia, Lõuna-Korea, Makedoonia ning tänaseks ka Iraak. Samuti võimalik ehitada erinevas komplektsuses ja erineva relvastusega.
Kõik Sonderwagen`id on ette nähtud ka ujuma (seda mainin, kuna see omadus - vähemalt arutluste põhjal otsustades - Eestimaa tingimustes nii ülitähtsaks on osutunud !!!


Condor APC - samuti hea saksa töö. Teenistuses Kuveidis, Uruguais, Malaisias, Portugalis, Tais, Filipiinidel ja Portugalis. Ikka-ikka UNIMOG´i peale ehitatud.
No mõtelge nüüd, inimesed! Mis on eelpooltoodud info valguses kõige optimaalsem tegevusvariant? Õigus. Loomulikult võtta aluseks juba olemasolev väljatöötlus (selmet JÄLLE ikka ise jalgratast leiutada - iseendale muidugi) ja seda siis vähesel määral omatahtsi modifitseerida või siis omandada litsents ja seda siis omakorda siit-sealt lubatud ulatuses kohendada. Nii lihtne see ongi. Ja ongi meil kõik-see odavamalt ja meie riigile kasulikumalt (töö ja raha jäävad Eestisse, tehnohool ja varuosad ühilduvad kaitseväe üldiste standarditega jne., jne.) kogu jalavägi miinimumnõuetele vastava soomuse taha ja ratastele pandud.
Ja seda selmet senti näpu vahel hööritades ja pisarat poetades väljamaise romula väravas halada. Ja lõpuks, peale kogu seda alandust ja häbi, ikka konstateerida tõsiasja, et ei saa, ei jõua, ei suuda ja liiga kallis.
P.S.
Aga muidugi ei taha ma noortel konstruktoritel võtta ära võimalust kõike seda rõõmu (väljatöötamine, tugevus- ja materjaliarvestused, katsetused jne., jne.) oma pea, käte ja rahakotiga üle elada. Missugused avastamisrõõmud ikkagi. Jõudu tööle!

Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline