Peeter kirjutas: ↑07 Nov, 2024 8:24
Andrus Merilo: halvemal juhul evakueerime elanikud välismaale
1 küsimus Kas Rail Balticust on julgeolekukasu?
Kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo:
Kas Rail Balticust on julgeolekukasu?
Kui Rail Baltic saab valmis, on kasu, aga see pole võluvits. Lihtsa sõduri vaatevinklist on Rail Balticu hind nii kõrge, et selle raha eest võiks osta need sõjalised võimed, mida tahetakse selle raudteega siia tuua.
Rail Balticut saab kasutada konflikti korral hetkeni, mil kogu liikumine on veel võimalik. Rail Balticut ära lõigata on lihtsam kui teedevõrku hävitada.
Rail Balticu hinnalipik on sõjalisest vaatest liiga suur, selle raudtee kasu on pigem majanduslik.
Raudtee purustamine on ka kõige lihtsam, märksa lihtsam kui teede puruks laskmine.
Siin on see aspekt, et kasutatakse EU fondide/struktuuride midaiganes sihtotstarbelist raha, mida ei anta militaareesmärkidel, ära muuhulgas ka nii, et sellest oleks mingi sõjaline kasu. n.ö. "kanditakse" tsiviilsektorile antud papp mingis osas/vormis militaareesmärkide peale.
Omaosaluse kohta on erinevad hinnangud seinast seina
ELi-poolse rahastamise vähenemisel 80%-le projekti finantsvajakust kujuneb Eesti omaosaluse suuruseks 320,6 miljonit eurot, kuid 60% puhul juba 529 miljonit. Seega on projekti ELi-poolse rahastamise vähenemise risk üks olulisemaid.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/80184 ... kem-maksma
Seega tuleks, kui üldse midagi niiviisi tahaks võrrelda, IMHO võrrelda seda, mida me saaksime 270....529 miljoni EUR eest sõjaliselt soetada ja kas need "soetatud võimed" vms kaaluksid üles eeldatavad "mööda raudteed kiirelt saabuvad võimed".
Ei saa võrrelda "kogu ca 3 miljardit" (mida ennustatakse, et läheb maksma Eesti lõik). Siis saaks, kui EU annaks selle (oma osa) raha meile militaarkraami soetamise toetuseks.
Lihtsalt vahemärkus.