Peeter kirjutas: ↑26 Okt, 2024 22:25
Sellise sõnastuse järgi on võimalik öelda nii, et
akutroll või hübriidtroll on trolli laiendatud võimalustega alaliik, aga täpselt samamoodi saab ka (iga ametimees) öelda, et
kui troll või tema alaliik võtab sarved maha kontaktliinilt, siis sellest hetkest liikluses osalemiseks peab ta olema registreeritud liiklusregistris, riiklikud reg.numbrid küljes ja kindlustus olemas. Paneb sarved kontaktliini külge tagasi pole enam numbrit vaja jne.
Selline ongi õiguslik vaakum. Vaja on selgust. Ja kuidas nüüd seadusandja otsustab, siis selle otsuse järgi võib/saab kas iga vormikandja edaspidi aku- või hübriidtrolli juhte pedereerida, või on sunnitud juhil minna laskma.
Minuarust ei ole õiguslikku vaakumit. Kõik need sarvedega kontaktliinis kinni olevad mitterööbassõidukid on autod. Troll on neist ainult selline mida kasutatakse reisijate veoks. Aga vanal nõuka-ajalgi olid karjäärides sarvedega kallurid mis sõitsid diiselmootori abil ekskavaatori alla, siis elektrimootoriga ja õhuliini mööda pikka maad kombinaadini ja seal manööverdasid jällegi diisliga.
Inglise keeles on selline asi trolleytruck https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleytruck ja kasutusel mitmel pool maailmas. Eesti liiklusseaduse "troll" on trolleybus sest Eestis selliseid tehnikaimesid veoautodena ei kasutata.
Liikluskindlustus peab trollil nagunii olema.
Liikluskindlustuse seadus
§ 4. Kindlustuskohustusega hõlmatud sõiduk
Leping tuleb sõlmida järgmise mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk) suhtes:
2) tramm ja troll;
https://www.riigiteataja.ee/akt/LKindlS
Juhtimiseks on vaja D-kategooriat. Mumeelest nüüd enam eraldi trollijuhi juhiluba ei ole. Liiklusseadust diagonaalis lugedes pole ka mingeid teeandmiskohustusi. Ennemuiste kohtas ikka sõnastust "anda teed trammile ja trollile" nüüd on "rööbassõidukile"
Mingine vahe on registreerimisel kui sõiduk pole võimeline ilma kontaktliinita sõitma. Kui on siis on ta tavaline autobuss. Et ta võib ka väliselt kontaktliinilt energiat ammutada on vaid lisaboonus.
Üks pilt ka trollibussist mis sõidab parasjagu ilma kontaktliinita - reg number nagu autol ikka
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybu ... 300416.jpg
Samuti foto veoautost mis ongi üsna traditsiooniline veoauto ja registreerimisnumbriga. On küll ka võimalik kasutada õhuliini.
https://www.deingenieur.nl/artikel/twee ... -duitsland