Imekaunis. Äkki kirjeldad kas ära mis kaubad siis läbi meie Soome ja EL vahel liikuma hakkavad - sellised mille vedamine läbi mitme ümberlaadimise läbi on kasumlikumad kui laevadega vedamine?
Mis üldse läbi Soome liigub, vt kasvõi siis: https://oec.world/en/profile/country/fin - ok, kõige värskemate andmete saamiseks peaks maksma $75 (nädalas), aga ka toodud andmed on oluliselt värskemad kui RB tasuvusarvutusel prognoositud-esitatud.
Vihjeks - teras ... ei sobi. Puit ... ei sobi. Nafta jms - ei sobi. Autod Hiinast? Me enam ei taha neid. Pudipadi Hiinast? Midagi veel?
Lahmima pole mõtet hakata, võtame kasvõi sellesama pudipadi - suurem konteinerlaev veab korraga sama palju kui RB suudaks oma "ülikiire" transpordiühenduse vahele mahutada mitme nädala sees, ja need laevad liiguvad igatpidi, vajadusel tulevad läbi Põhja-Jäämere, vajadusle läbi Suessi, või kui kuskil läheb tuliseks siis ümber Nõelaneeme. See et me ehitame siia ühe paari rööpaid ja loodame raiuda sellega suure TRANSIIDI akna Euroopasse... unistada võib aga kuigi 90% poliitikutest oskab rohkem matemaatika asemel lobisemist (ja nende nõuandjad lobistamist), siis reaalsus on tegelikult enamusele kohale jõudnud, lihtsalt kaasnev bürokraatia, poliitika ja eneseõigustamine on selline et projekt on nagu allamäge veerev ülekaaluline kiviaegne piduriteta kaubarong, mitte paindlik energiat säästev kaasaegne säästutramm (või buss)