Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Mehed, kas te ei tunne vajadust uue rahvusliku lennukompanii järele? Oleks juba aeg alustada. Kuidagi ebakindel on see Brüsselisse saamine ja lõpuks on ju kolm kohtu seadus.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
nojah, eks siis peab ootama kuni asi valmis saab ja siis selgub tõde.
aga pime usk on kahjulik asi küll.
siinsamas teemaski on korduvalt läbi käinud, et aeglane kaubavedu ei mahu kiirete reisirongide vahele. üks niit, vähe vahejaamu, kaup liigub pisikeste juppide kaupa ja enamasti öösel.
ja mis puutub sinu varssavisse sõitu, siis see toimus olemasoleval raudteel. tavalise rongiga. kiirused kaubavedudega ühes suurusjärgus, ehk läbilaskevõime suurem kui rb-l. ütle nüüd palun, miks siis on rb-d vaja kui olemasolev raudtee juba võimaldab kiire liikumise? ja miks olemasolev raudtee ei ole kaubavedudest pungil?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ilmselt seetõttu, et siiani on olnud autotransport hõlpsam ja panustatud on selle arendamisele. Puuduvad laadimisjaamad, puudub infra, etc, etc. Usutavasti hakatakse kõige sellega RB raames ka tegelema. Muideks, samasse auku argumente võis lugeda ka enne Eurotunneli rajamist. Alates sellest, et praamid on odavamad, paremad ja lõpetades kaljukindla veendumusega, et tunneli kaudu pole midagi vedada ja eluilmas ei hakata seda kasutama. Täna näeme, et märkimisväärne osa kaupadest veetakse nimelt tunneli kaudu ning rongile pääsemiseks tuleb pahatihti sabas seista. Sõltub küll kellaajast ja päevast, aga jällegi- täpselt sama kehtib ka praamiliikluse kohta.ja miks olemasolev raudtee ei ole kaubavedudest pungil?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui rongiga oleks mõistlik kaupu vedada, oleks olemas nii kaasaegne taristu (see muide oli juba vene ajast OLULISELT paremas seisus kui rekka-terminalid - viimased on tulnud kõik nullist ehitada) kui kimaksid rongid edasi-tagasi Euroopa vahet. Raudteetransporti on eelistoetatud juba vähemalt 20 aastat. Meil siin õitses raudteevedu kuni venelased said oma naftaterminali käima ja kadunud Aadu Luukase käima lükatud süstikrongid seisma jäid. Sealt edasi on olnud pidev allakäik. Mahtu lihtsalt ei ole. Või noh - oleks kui idanaaber oleks normaalne riik. Paraku ei ole.
Raivo Vare (kes peaks raudteelogistikast ikka ühtteist teadma) on öelnud:"Kui rongi ees punase lipuga kõndiv mees aitaks kulusid alandada, siis kõnniks rongi ees punase lipuga mees". Selgituseks: hind määrab. Kiiruses ei ole rong rekkale konkurendiks. Ammugi mitte nähtavas tulevikus robotiseeruvas rekkalogistikas. Siis hakkavad terminalide vahel sõitma robotid, mis puhkeaega ei vaja ja kütavad ühe jutiga vabalt 1000+km. Terminalis vahetub robot lokaalveole spetsialiseerunud juhiga veoki vastu mõne minutiga ja kaup jõuab saajani veel enne kui rongikoosseis oleks saatja juurest teele suutnud asuda.
Mõned aastad tagasi panid meil mitu logistikafirmat seljad kokku ja ponnistus sai nimeks Merevaik. 1 (loe: üks) koosseis veereski Euroopa poole. SIis oli pidu läbi. Täna on seis selline, et rongiga kesk-euroopasse konteineri vedu on kirvega lüües +1000EUR võrreldes rekkaveoga. Seda vanal, odaval taristul. Rongi ajakulu on reaalselt oluliselt suurem. Kui sul on aga vaja vedada euroopasse puistelaadungit, siis laevatee ja sadamad on olemas. Laevade tonnkilomeetrile pole rongil mitte midagi vastu panna. Siin ei muudaks asja ka jõhker laevakütuste maksustamine - vahe on kordades.
Eurotunnelit eeskujuks seades - sa ikka tead, et Eurotunnel on 2 korda sisuliselt pankrotimenetluse läbi teinud (kõik võlad kirjutati maha ja alustati puhtalt lehelt)? Seda ka tead, et Eurotunneli ühes otsas on ~50miljonit elanikku ja teises otsas veelgi enam? SKP-s mõõdetuna on mõlemas otsas vähemalt suurusjärgu rohkem jõukust kui kogu RB kaetaval alal.
Raivo Vare (kes peaks raudteelogistikast ikka ühtteist teadma) on öelnud:"Kui rongi ees punase lipuga kõndiv mees aitaks kulusid alandada, siis kõnniks rongi ees punase lipuga mees". Selgituseks: hind määrab. Kiiruses ei ole rong rekkale konkurendiks. Ammugi mitte nähtavas tulevikus robotiseeruvas rekkalogistikas. Siis hakkavad terminalide vahel sõitma robotid, mis puhkeaega ei vaja ja kütavad ühe jutiga vabalt 1000+km. Terminalis vahetub robot lokaalveole spetsialiseerunud juhiga veoki vastu mõne minutiga ja kaup jõuab saajani veel enne kui rongikoosseis oleks saatja juurest teele suutnud asuda.
Mõned aastad tagasi panid meil mitu logistikafirmat seljad kokku ja ponnistus sai nimeks Merevaik. 1 (loe: üks) koosseis veereski Euroopa poole. SIis oli pidu läbi. Täna on seis selline, et rongiga kesk-euroopasse konteineri vedu on kirvega lüües +1000EUR võrreldes rekkaveoga. Seda vanal, odaval taristul. Rongi ajakulu on reaalselt oluliselt suurem. Kui sul on aga vaja vedada euroopasse puistelaadungit, siis laevatee ja sadamad on olemas. Laevade tonnkilomeetrile pole rongil mitte midagi vastu panna. Siin ei muudaks asja ka jõhker laevakütuste maksustamine - vahe on kordades.
Eurotunnelit eeskujuks seades - sa ikka tead, et Eurotunnel on 2 korda sisuliselt pankrotimenetluse läbi teinud (kõik võlad kirjutati maha ja alustati puhtalt lehelt)? Seda ka tead, et Eurotunneli ühes otsas on ~50miljonit elanikku ja teises otsas veelgi enam? SKP-s mõõdetuna on mõlemas otsas vähemalt suurusjärgu rohkem jõukust kui kogu RB kaetaval alal.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eestis ilmselt ka maal elamise ja omatarbeks traktoriga maa harimise

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sedapidi vaadates oleks RB ühes otsas ju ka 25 miljonit ja teises terve EU...Ja kui raudtee sedavõrd mõttetu on, siis miks küll Rootsis ja Taanis pidevalt sõitvaid ronge näha on? Näiteks DB Cargo (vana Railion EG, raudteeveod Rootsist Taani ja sealt läbi Padborgi edasi Euroopasse) aastatulu oli 2022 lausa 56,3 miljardit eurot.Seda ka tead, et Eurotunneli ühes otsas on ~50miljonit elanikku ja teises otsas veelgi enam? SKP-s mõõdetuna on mõlemas otsas vähemalt suurusjärgu rohkem jõukust kui kogu RB kaetaval alal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kust see 25 miljonit tuleb?Lemet kirjutas: ↑17 Nov, 2024 21:47Sedapidi vaadates oleks RB ühes otsas ju ka 25 miljonit ja teises terve EU...Ja kui raudtee sedavõrd mõttetu on, siis miks küll Rootsis ja Taanis pidevalt sõitvaid ronge näha on? Näiteks DB Cargo (vana Railion EG, raudteeveod Rootsist Taani ja sealt läbi Padborgi edasi Euroopasse) aastatulu oli 2022 lausa 56,3 miljardit eurot.Seda ka tead, et Eurotunneli ühes otsas on ~50miljonit elanikku ja teises otsas veelgi enam? SKP-s mõõdetuna on mõlemas otsas vähemalt suurusjärgu rohkem jõukust kui kogu RB kaetaval alal.
Ja tuletaks meelde et Pariisi ja Londoni vahel on 470 km. Tallinnast Varssavisse on ümmarguselt 1000 km ja kui sa Varssavisse jõuad, siis ei ole sa veel kuhugi jõudnud.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Skandinaavia elanike arv.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
25 miljonit oli välja käidud, eksju?
Kindlasti unistavad, ütleme näituseks, Göteborgi firmad juba ammu oma kauba saatmisest-saamisest FB kaudu.
Kremli troll.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Paneks siis Lemetile ühe lingi, kuidas Rootsi asustatuim osa hakkab mööda RB-d sõitma.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Ma ... ilways.svg
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Ma ... ilways.svg
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Nemad vast mitte ( kuigi iial ei või teada- mul on olemas näide, kus näiteks Travest saadeti puidukoormaga haagiseid läbi Trelle, Stocki ja Tallinna Poola Świnoujściesse, kust see edasi Saksamasle läks), aga näiteks Põhja-Rootsi ja Norra- miks mitte. Kui siitkaudu vedu odavam olema saab.Kindlasti unistavad, ütleme näituseks, Göteborgi firmad juba ammu oma kauba saatmisest-saamisest FB kaudu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Täiesti ümmargused numbrid rekka puhul : 150 eurot/100 kilomeetrit ja kulub 30 liitrit diislit. Vaidleme siia sinna, aga see pole ei 5 ega 10 %, vaid kütus moodustab kordades rohkem omahinnast.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Vaatamata aktiivsele kasutusele (olen isegi selle uru kaudu käinud ja operatsioon ise ei erine palju praamiga sõitmisest vedaja vaatevinklist) ei ole too üritus ju kasumlik. Ma ei viitsi viimaseid andmeid otsida. Ajalises mõttes pole ka erilist eelist märganud praami ees. Ainuke asi, et kiirrongid Londoni ja Euroopa vahel oleks ilma selleta võimatud. Aga meie kandis ei ole kumbalgi Soome lahe kaldal võrreldavat potentsiaali ei kauba, ei reisijavedudeks. Muidugi on iga üritus võimalik konkurentide surnuksmaksustamisega kasumlikuks muuta, aga see pole enam mingi turumajandus. Kolmekordne vedelkütuste hind muudaks meil Puutini erakordselt populaarseks. Muide meie ekspresidendi eksabikaasa analüüsis teemat kunagi väga hästi argumenteeritult. Ja eriti rumal oleks väita, et mõni logistikafirma on sellepärast vastu, et ta tegeleb autovedudega. Nad veaksid kasvõi kaamelite ja eeslitega kui sel mõtet oleks.
Ja lisaks, et igasugused lisaväärtused, mis tunneliga pidanuks kaasas käima (sünergia ja integratsioon, youknow) ei hoidnud ära Brexitit. Ja lisaks veel, et minu silmis oleks asi hoopis teine kui tegemist oleks mingi uue ja enneolematu tehnoloogiaga. Kui õnnestuks teleporteeruda (ärge nähke vaeva, ma tean, et see on võimatu!) Tallinnast Varssavisse või midagi sellelähedaselt revolutsiooniliselt uut. Aga tegemist on 200 aastat vana asjaga suhteliselt keskpäraste näitajatega.
Ja lisaks, et igasugused lisaväärtused, mis tunneliga pidanuks kaasas käima (sünergia ja integratsioon, youknow) ei hoidnud ära Brexitit. Ja lisaks veel, et minu silmis oleks asi hoopis teine kui tegemist oleks mingi uue ja enneolematu tehnoloogiaga. Kui õnnestuks teleporteeruda (ärge nähke vaeva, ma tean, et see on võimatu!) Tallinnast Varssavisse või midagi sellelähedaselt revolutsiooniliselt uut. Aga tegemist on 200 aastat vana asjaga suhteliselt keskpäraste näitajatega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline