Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
muhgel
Liige
Postitusi: 199
Liitunud: 11 Juul, 2008 10:30
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas muhgel »

Sten1111 kirjutas: 25 Nov, 2024 21:09 Ma kahtlustan et kui juhti paarkümend tundi koolitada kiiresti sõitma aiis annaks see rohkem tulemust kui lisa 50kw
Ära kahtlusta, nii see tegelikult ongi!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Klemmika jutt käikude arvu eelisest kiirendamisel on tegelikult BS.
Nendes Skoda DSG kastides on palju käike vaja seepärast, et mootori kasutatav pööretevahemik on üsna lühike.
140 kW näiteks on see ainult 1500-3000. 3000-st pöördest edasi hakkab moment kolinal langema ja edasi liikumine toimub karmi mootori piitsutamise arvelt, mille käigus turbo kuumeneb helevalgeks ning see saavutatav 140 kW saadakse lihtsalt pöördekasvu arvelt.
Väiksematel diislitel on see vahemik veel väiksem, nt 1,6 diislil on see momendivahemik vähem kui 1000 pööret.
Mootor lihtsalt on optimeeritud tööks väikestel pööretel, 1200-2000 pööret.

Mercedes W140 6-liitrisel V12 mootoril on 275 Nm saadaval juba 1000 pöördel ja see kasvab progresseeruvalt 4000 pöördel 570 Nm-ni. Sellise momendikarakteristikuga pole sada aastat mingit 8-t käiku tarvis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Loodan, akf klemmikas defineerib - mis asi on tema nägemuses kiirendus ning vajadusel piiritleb selle aja ja distantsiga. Kas 0-90? 0-100? 60-150?
Misiganes ... :scratch:
Minu eelpool toodud näites oli paigalt 3-käiguline jeep parem kui bemar, kuigi viimane sai ta alati varsti kätte. Loeb käigu pikkus ning ka mass, mitte ainult käikude arv.
Minu auto variaatoriga kasti puhul on üldse kaks elektroonilist valikut - tavaline ja sport režiim, kuid kiiruse alumine ots ("0") ja ülemine ots ("alla 200" 8) ) on ikka samad, kuigi kiirenduse vahe on tuntav.

Kui klemmikas ise oma laiu avaldusi ei piiritle konkreetsete numbritega/määratlustega, jäävad kõik need vaieldavaks! :idea:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tänapäevase, "narrowband" tüüpi mootori kombineerimine vanakooli, nt 4-käigulise (kiirendava 4- käiguga ehk overdrive) pikakäigulise kastiga tooks kaasa
1. kiirendamisel langevad pöörded liiga madalaks, et mootoril poleks jõudu efektiivselt kiirendada ("hakkab jalga puhkama").
2. selleks, et seda olukorda vältida, on vaja kasutada madalamaid käike, mis viivad jällegi pöörded ökonoomsusvahemikust välja.

Käigukast (tegelt kogu ülekanne) peab sobima kokku mootori omadustega. 8-käigulise DSG headus ei seisne mitte 8-s käigus kui sellises, vaid mootori tööga hästi sobivates ülekandearvu vahemikes.

Näiteks sama W140 kerega S600 mootori otsas ei annaks 8-käiguline kast pea mingit efekti võrreldes sünnipärase 4-käigulisega.

Automaatkastidele tuli 4s käik omal ajal tänu kiirteedele ja sõidukiiruse kasvule - nii nagu tuli 5-s käik käsikastile. Sealt edasi on käikude arvu kasv tulnud mootori kasuliku pööretevahemiku kokku kuivamisega (esmalt neljaklapimootorite tulekuga) ja hiljem juba ökonoomsusega seoses (mis on samuti koos pööretevahemiku kokku kuivamisega). Kui mootor veab lühemalt, siis peavad ka käigud olema "lühemad" ja neid peab olema rohkem.

Vanakooli (4k) automaatide puhul tuleb veel arvestada ka seda, et nende juhtimine toimus suuremas osas hüdromehhaaniliselt, mitte elektriliselt läbi aju juhitavate solenoididega (mis on kiirem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tsivi_list
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas tsivi_list »

mart2 kirjutas: 26 Nov, 2024 10:16 Loodan, akf klemmikas defineerib - mis asi on tema nägemuses kiirendus ning vajadusel piiritleb selle aja ja distantsiga. Kas 0-90? 0-100? 60-150?
Misiganes ... :scratch:
Minu eelpool toodud näites oli paigalt 3-käiguline jeep parem kui bemar, kuigi viimane sai ta alati varsti kätte. Loeb käigu pikkus ning ka mass, mitte ainult käikude arv.
Minu auto variaatoriga kasti puhul on üldse kaks elektroonilist valikut - tavaline ja sport režiim, kuid kiiruse alumine ots ("0") ja ülemine ots ("alla 200" 8) ) on ikka samad, kuigi kiirenduse vahe on tuntav.

Kui klemmikas ise oma laiu avaldusi ei piiritle konkreetsete numbritega/määratlustega, jäävad kõik need vaieldavaks! :idea:
Sa ka ei väsi oma rumalust demonstreerimast.
Klemmikal on õigus, kuid nagu tavaliselt, mattub tarkus lollide enesekindluse laviini alla.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Käigukast pidi olema nõrga mootori tunnus, ütleb ameerika vanasõna.
Autodel, mis kiirendavad 0-100 2 sek kandis, on käigukastiks 2-käiguline ürgaegne Powerglide ja Top Fuel, mis kiirendab 4 sekundiga 400 kmh, polegi käigukasti :D

OK, maanteesõit on natuke muud kui kiirendus, kuid kui mootorit õieti pole, siis ei aita ka 10 käiku. Klemmika kontseptsioon, et rohkem ja lühemad käigud tagavad (muudel võrdsetel tingimustel) parema kiirenduse, on üsnagi ebaõige.

Tänapäeva 1,0 ökopuuks tüüpi mootorid ei suudagi normaalselt sõita, kui autol pole 8-t käiku. Käsikaste sõiduautole üle 6 käigu enam ei tehta, sest keegi ei suudaks neid käike vahetada. Seepärast seal on nt 8k automaat teretulnud nähtus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

tsivi_list kirjutas: 26 Nov, 2024 12:55 ... Sa ka ei väsi oma rumalust demonstreerimast.
Klemmikal on õigus, kuid nagu tavaliselt, mattub tarkus lollide enesekindluse laviini alla.
Äkki akf annab mulle teada, mis minu jutus rumal oli?
Kas soov kiirenduse määratlemiseks? Või fakt, et masina mass mõjutab kiirendust?
Või see, et kuigi minu autol on kaks "sõidu režiimi" - tavaline ja sport - ei muuda see lõppkiiruse väärtust?

Kuna minu konkreetsed näited põhinevad elust enesest, siis jah, elu ongi rumal...
Teise lihtsalt rumalaks nimetamine, ilma mingite täpsustavate viideteta, loomulikult ei ole rumal, vaid on lausa geniaalsuse tunnus! :mrgreen:

PS. Ma ei ole kunagi väitnud ennast võidusõitjaks või autotehnika inseneriks ja võin olla alla keskmise haritud(?), kuid miks ei klemmikas ega tsivi-list mind ei aita tarkuse poole? :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Nov, 2024 10:05 Klemmika jutt käikude arvu eelisest kiirendamisel on tegelikult BS.
Nendes Skoda DSG kastides on palju käike vaja seepärast, et mootori kasutatav pööretevahemik on üsna lühike.
140 kW näiteks on see ainult 1500-3000. 3000-st pöördest edasi hakkab moment kolinal langema ja edasi liikumine toimub karmi mootori piitsutamise arvelt, mille käigus turbo kuumeneb helevalgeks ning see saavutatav 140 kW saadakse lihtsalt pöördekasvu arvelt.
Väiksematel diislitel on see vahemik veel väiksem, nt 1,6 diislil on see momendivahemik vähem kui 1000 pööret.
Mootor lihtsalt on optimeeritud tööks väikestel pööretel, 1200-2000 pööret.

Mercedes W140 6-liitrisel V12 mootoril on 275 Nm saadaval juba 1000 pöördel ja see kasvab progresseeruvalt 4000 pöördel 570 Nm-ni. Sellise momendikarakteristikuga pole sada aastat mingit 8-t käiku tarvis.
Paraku eksid sina.
Tõestad oma jutuga ühtlasi ka seda, et sa ei tunne mootoreid ega ülekande mõju.
Rohkem ma vaielda ei viitsi, sest on selge, et siinsed ei tea sellest autode osast midagi.
7 käiku dsg on kasutusel isegi 2,0 195kW bensiini Superbil ja see kasutab palju kõrgemaid pöördeid.

Olen korduvalt üritanud siinsetele selgitada, kuidas ülekanne ja mootor koos töötavad, aga on täiesti selge, et siit mitu ei tunne autode hingeelu ja ei üritagi ennast harida ega asjadest aru saada.
Kahju on sellest, et teiesugused töötavad ka mitmetel juhtudel autodiagnostikutena, kes tegelikult asja ei tunne ja lihtsalt umbes vahetavad juppe ning klient maksab ja autot ikka korda ei saa.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Nov, 2024 13:22 Käigukast pidi olema nõrga mootori tunnus, ütleb ameerika vanasõna.
Autodel, mis kiirendavad 0-100 2 sek kandis, on käigukastiks 2-käiguline ürgaegne Powerglide ja Top Fuel, mis kiirendab 4 sekundiga 400 kmh, polegi käigukasti :D

OK, maanteesõit on natuke muud kui kiirendus, kuid kui mootorit õieti pole, siis ei aita ka 10 käiku. Klemmika kontseptsioon, et rohkem ja lühemad käigud tagavad (muudel võrdsetel tingimustel) parema kiirenduse, on üsnagi ebaõige.

Tänapäeva 1,0 ökopuuks tüüpi mootorid ei suudagi normaalselt sõita, kui autol pole 8-t käiku. Käsikaste sõiduautole üle 6 käigu enam ei tehta, sest keegi ei suudaks neid käike vahetada. Seepärast seal on nt 8k automaat teretulnud nähtus.
Sest tohutu võimsatele autodele on raske ehitada käigukasti, mis ka vastu peaks jne.

Imelik on see, et sa pole võimeline aru saama ülekande mõjust igale mootorile.
See, kui sa lampi korrutad, et mu jutt ebaõige on, ei muuda seda ebaõigeks, sina lihtsalt ei ole võimeline aru saama, mootori toimivusest ja ülekannete mõjust.

iga mootor hakkab rohkemate lühikeste käikudega paremini kiirendama.
Ma rohkem ei ürita sinusugusele ebapädevale midagi selgeks teha, see on mõttetu üritus.
Sinusugused inimesed on põhjus, miks ma autodiagnostikat oma autole ise teen, sest pole soovi lampi juppide vahetamise eest maksta.
Isegi paljud diagnostikud ei tunne mootorite hingeelu, nagu ka sina seda ei tunne.

Suur osa sellest 4 käigulise vana S600 suurest pöördemomendist läheb selle vana käigukasti peale raisku.
Viimati muutis klemmikas, 26 Nov, 2024 19:14, muudetud 1 kord kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Nov, 2024 10:28 Tänapäevase, "narrowband" tüüpi mootori kombineerimine vanakooli, nt 4-käigulise (kiirendava 4- käiguga ehk overdrive) pikakäigulise kastiga tooks kaasa
1. kiirendamisel langevad pöörded liiga madalaks, et mootoril poleks jõudu efektiivselt kiirendada ("hakkab jalga puhkama").
2. selleks, et seda olukorda vältida, on vaja kasutada madalamaid käike, mis viivad jällegi pöörded ökonoomsusvahemikust välja.

Käigukast (tegelt kogu ülekanne) peab sobima kokku mootori omadustega. 8-käigulise DSG headus ei seisne mitte 8-s käigus kui sellises, vaid mootori tööga hästi sobivates ülekandearvu vahemikes.

Näiteks sama W140 kerega S600 mootori otsas ei annaks 8-käiguline kast pea mingit efekti võrreldes sünnipärase 4-käigulisega.

Automaatkastidele tuli 4s käik omal ajal tänu kiirteedele ja sõidukiiruse kasvule - nii nagu tuli 5-s käik käsikastile. Sealt edasi on käikude arvu kasv tulnud mootori kasuliku pööretevahemiku kokku kuivamisega (esmalt neljaklapimootorite tulekuga) ja hiljem juba ökonoomsusega seoses (mis on samuti koos pööretevahemiku kokku kuivamisega). Kui mootor veab lühemalt, siis peavad ka käigud olema "lühemad" ja neid peab olema rohkem.

Vanakooli (4k) automaatide puhul tuleb veel arvestada ka seda, et nende juhtimine toimus suuremas osas hüdromehhaaniliselt, mitte elektriliselt läbi aju juhitavate solenoididega (mis on kiirem).
Sa pole vist kursis, et vag grupi turbo bensukatel hakkab maksimum moment juba 1500-1700 rpm peale, ehk siis jõuaks kiirendada küll, aga madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine iga mootori puhul.
S600 puhul annaks uus 8 käiguline käigukast oluliselt kiirendust juurde, viiks selle praeguse üle 6 sekundi pealt mindagi 5 peale.
Kahjuks oled sa liiga ignorantne, et sellest kõigest aru saada.

Selles sinu 4 käigulise S600 probleem ongi, et pöörded langevad liiga madalaks, mis raiskab jõudu.
Jah käi oma rumal vastus välja, et see auto jõuab seal kiirendada, jah jõuab küll, aga kõrgemal pöördel kiirendaks ta paremini.
Aga ma rohkem ei ürita.
Kurb on see, et sinusugused ei saa aru, kui rumalad te tegelikult olete ja kui suurelt te oma rumalust eksponeerite tegelikult ja teisi halvustate, aga tegelikult olete ise rumalad.
On olemas ka 7 käiguline manuaal, Corvette ja Porsche peal ning neid leiab veel.

Ma leiaks veel autoteemasid, kus sinusugused hakkavad mind rumalaks nimetama, aga tegelikult oled ise rumal.
Näiteks 0W õlid, sa kindlasti arvad, et see õli on eriliselt vedel, aga 0W40 õli ei ole mitte ühelgi temperatuuril eriliselt vedel, tõmbasin nüüd teema käima, aiman rumalaid vastuseid.
Siia teemasse lõpetan vastamise ja ilmselt pole mõtet ka mujale vastata, kuhu need postitused tõenäoliselt liigutatakse.

Siinsetel on kaks varianti, kas mind edasi halvustada ja auto teemal ebapädevad edasi olla või võtta vaevaks ja ennast harida sel alal.
On selgelt aru saada, et siinsed ei üritagi ennast harida ja on tehnoloogiliselt 60ndates oma mõtlemisega.
Selle vana S600 puhul mõtlete lihtsalt emotsiooni pealt, et oh see liigub nii hästi, aga selle peale pole te siin võimelised mõtlema,et õige käigukastiga, liiguks ta veel paremini, kui asja mõõta sekundites, mitte emotsiooniga, mis on väga ebamäärane mõõteühik kiirenduse jaoks.

Administraatorilt võiks paluda küll, et tõstaks need postitused auto teemasse, kus ma enam edasi vaielda ei viitsi, mõttetu.
Viimati muutis klemmikas, 26 Nov, 2024 18:56, muudetud 2 korda kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas davidsoniharald »

klemmikas kirjutas: 26 Nov, 2024 18:08 Siinsetel on kaks varianti, kas mind edasi halvustada ja auto teemal ebapädevad edasi olla või võtta vaevaks ja ennast harida sel alal.
On selgelt aru saada, et siinsed ei üritagi ennast harida ja on tehnoloogiliselt 60ndates oma mõtlemisega.

Administraatorilt võiks paluda küll, et tõstaks need postitused auto teemasse, kus ma enam edasi vaielda ei viitsi, mõttetu.
Soovitad teistel siin end harida aga veel kord küsimus, milline on sinu tehniline haridus? Tehnika Kõrgkool? Tehnika Ülikool? Mõni kutsekool? YouTube ja internet? Palun vasta sellele küsimusele. Siis saame ka vastavalt ümber vaadata oma arvamused asjast.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
nukkel
Liige
Postitusi: 1649
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nukkel »

Inimesed palun jääme teemasse. Minu sugusel kes oskab aint arveid maksta teeninduses on palju siit õppida ja oma silmaringi avardada. Ärge minge isiklikuks.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 26 Nov, 2024 18:31
klemmikas kirjutas: 26 Nov, 2024 18:08 Siinsetel on kaks varianti, kas mind edasi halvustada ja auto teemal ebapädevad edasi olla või võtta vaevaks ja ennast harida sel alal.
On selgelt aru saada, et siinsed ei üritagi ennast harida ja on tehnoloogiliselt 60ndates oma mõtlemisega.

Administraatorilt võiks paluda küll, et tõstaks need postitused auto teemasse, kus ma enam edasi vaielda ei viitsi, mõttetu.
Soovitad teistel siin end harida aga veel kord küsimus, milline on sinu tehniline haridus? Tehnika Kõrgkool? Tehnika Ülikool? Mõni kutsekool? YouTube ja internet? Palun vasta sellele küsimusele. Siis saame ka vastavalt ümber vaadata oma arvamused asjast.
Huvitav, et kas koolis õpitakse selliseid lauseid või mõnes kirikus:
klemmikas kirjutas:
"madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine iga mootori puhul."
"pöörded langevad liiga madalaks, mis raiskab jõudu."
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 27 Nov, 2024 1:51 Huvitav, et kas koolis õpitakse selliseid lauseid või mõnes kirikus:
klemmikas kirjutas:
"madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine iga mootori puhul."
"pöörded langevad liiga madalaks, mis raiskab jõudu."
Sa tead ilmselt vastust isegi nagu me kõik - selle virtuaalkiirendaja maksimaalne haridus ongi YouTube ja internet.. :lol:
Kõik teised on lollid, rumalad ja harimatud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üsna selge on, et 140 kW ja umbes kahetonnise tegeliku massiga Superb on selline "sveitsi armeenuga", millega saab keskmiselt teha palju asju, kuid mis hästi ei tee suurt midagi. Ja riigivõimu puhul on sellised keskpõranda lahendused levinud ressursipiirangu tõttu - kuritegelik maailm suudab iga kell osta kiirema auto ja seda tuleb tasa lülitada taktika ja koostöö, mitte võidukihutamisega (millega kaasnevad lisa ohud muule liiklusele), politseiauto maksimaalkiirus ja 0-100 kiirendus on tegelikult teisejärgulised näitajad. Klemmikas lihtsalt eksib ja tirazeerib streetrace'i fantaasiaid.

Nädalavahetusel vaatasin, auto24-s oli müügil B6 kerega Audi S4, käsikast, 345 hobust (4,2 V8), nelivedu, vajab roolilati vahetamist, 5000 eurot. Iga kell sellest Superbist kiirem. Paar tuhhi remondiks ja ongi olemas. Repliigi mõte on selles, et kiireid autosid on saada üllatavalt vähese raha eest ja kõigiga võidu sõita pole Superbiga lootustki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline