Lennuõnnetused
-
- Liige
- Postitusi: 7853
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Norra riikliku Esimese Kanali sõnul on võimalik terroriakt antud lennukiga.Mainiti seda Saksamaal toimunud juhust,kus postipakid läksid kärssama ja Saksa julgeolekuteenistus kahtlustab orke.GPS segamist ma ei usu isiklikult,lendureid peaks õpetatama ka ilma GPS lendama,kui juba lennuväli silmade ees.Ma ei ole lendur aga amatöörina vaatan neid Lennukatastroofide seerijaid National Geographicu kanali peal.Seal on mõni intsident sarnane,kus elektroonika üles ütleb ja lendurid maanduvad vana kooli stiilis,vähemalt kanalis jooksvates filmides mainitakse,et käsitsi maandatav lennuk ei tohiks olla lenduritele midagi imelikku.Jah raske ta on aga lendurid peavad võimalusega arvestama.
Norra uudisenupu põhjal kahtlustatakse orkide käitumist stiilis meid seal ei ole.Miks aga üks Balti riikidest võeti sihikule oli kanali arvates selgemast selge,katsetavad reaktsioone.
Norra uudisenupu põhjal kahtlustatakse orkide käitumist stiilis meid seal ei ole.Miks aga üks Balti riikidest võeti sihikule oli kanali arvates selgemast selge,katsetavad reaktsioone.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Lihtsalt vahemärkuseks: sarnane intsident, kui varem sama liini teisel suunal oli, kui lastiruumi üritati sokutada lennul põleva süttiv pakk magneesiumiga, mis oleks siis lennuki lastiruumi süüdanud, ei ole väga tõenäoline õnnetuse põhjus, sest lendurid teavad (ja teatavad lennujuhtidele) põlengust lastiruumis ammu enne seda, kui see saab lennuki juhitavusele saatuslikuks. PRAEGU teada olevatel andmetel ei tegelenud meeskond hädamaandumisega olukorras, kus lastiruumis oli tulekahju.
Re: Lennuõnnetused
Praeguseks teada olev ametlikum info
Pilte ja video ka
https://maailm.postimees.ee/8141300/fot ... aubalennuk
Mingi striim kohapealt
https://www.youtube.com/watch?v=KV1yCPjd5QE
Kabiin jäi üllatavalt terveks

https://x.com/fl360aero/status/1861044746061291865
Lennutrajektoor
https://x.com/ITSJUSTMEhu/status/1861036373869842854
Lennutrajektoori rekonstruktsioon
https://x.com/chrisschmitz/status/1860932569249816602
Video
https://www.youtube.com/watch?v=s57TOGrg-jU
Läheduses olnud kaamera järgi künnab lennuk mingil hetkel järsku maasse-saadetise paigast liikumine? Elektriliinidesse takerdumine...
https://maailm.postimees.ee/8141618/vil ... -leekidest«Lennukis oli neli meeskonnaliiget – kaks Hispaania kodanikku, üks sakslane ja leedulane,» ütles Vilniuse rajooni politsei pressiesindaja Julia Samorokovskaja täna BNSile. «Üks hispaanlastest hukkus,» lisas ta.
Lennuk kukkus alla kell 5.28 Vilniuse lennujaama lähedal Liepkalne tänaval, riivates maja, milles oli tosinkond inimest. Riikliku kriisilahenduskeskuse juhi Vilmantas Vitkauskase sõnul evakueeriti majast 12 elanikku, kellest ükski viga ei saanud, ning neile annab abi pealinna omavalitsus.
Pilte ja video ka
https://maailm.postimees.ee/8141300/fot ... aubalennuk
Mingi striim kohapealt
https://www.youtube.com/watch?v=KV1yCPjd5QE
Kabiin jäi üllatavalt terveks
https://x.com/fl360aero/status/1861044746061291865
Lennutrajektoor
The flight path of EC-MFE did not deviate much from normal. It began to descend/fall 4km from the runway.
https://x.com/ITSJUSTMEhu/status/1861036373869842854
Lennutrajektoori rekonstruktsioon
https://x.com/chrisschmitz/status/1860932569249816602
Video
https://www.youtube.com/watch?v=s57TOGrg-jU
Läheduses olnud kaamera järgi künnab lennuk mingil hetkel järsku maasse-saadetise paigast liikumine? Elektriliinidesse takerdumine...
https://x.com/aviationbrk/status/1861036323580137589New CCTV captures DHL flight QY5960 as it nose dived moments before landing at Vilnius International Airport.
The crew member who died during the crash was a Spanish citizen, the police confirmed to the Elta news agency later on Monday morning. The other three crew members included a Lithuanian, a German and another Spanish citizen.
Lithuania’s intelligence agency, the State Security Department, also said it was too early to make conclusions about the cause of the incident.
Lithuania’s Justice Ministry confirmed to the Baltic News Service it had opened a pre-trial investigation into the incident.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Tundub, et enamus lennukist tabas suhteliselt tühja kohta Žirniu gatve ja Liepkalnio gatve ristist loodesuunas.
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Mitte just 100 %teemasse, aga kes soovib lennundusest rohkem aru saada hästi jutustatult, soovitan soojalt Ryanairi piloot- intruktori ja päritolult meie ülemerenaabri Peteri videosi. Ta tegutseb (s) niinimetatud Ryani Girona hubis Hispaanias. Päriolult rootslane. Seal on nii õnnetuste kohta kui ka üldist lennundusest tohutult. Arvatavasti kui selguvad faktid teeb ta sellestki õnnetusest video. Aga sinna läheb aega veel. Naised turul rääkisid tüüpi infoga ta ei opereeri. Inglise keeles muidugi. https://www.youtube.com/@MentourPilot/featured
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Liitun soovitusega. Lausa kohustuslik algajatele lennuõpilastele. NTR tüüpi infoga ei soovita eriti kellelgi opereerida.Erureamees kirjutas: ↑26 Nov, 2024 9:02 Mitte just 100 %teemasse, aga kes soovib lennundusest rohkem aru saada hästi jutustatult, soovitan soojalt Ryanairi piloot- intruktori ja päritolult meie ülemerenaabri Peteri videosi. ... Naised turul rääkisid tüüpi infoga ta ei opereeri. Inglise keeles muidugi. https://www.youtube.com/@MentourPilot/featured
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Aastaid tagasi, õpingutega seoses tuli palju taolist case study teha (ise valisin lennuõnnetusi), üllatavalt tihti on taoliste üllatuslike, maandumisel viimasel hetkel väljaspool rada allasadamiste taga nähtus nimega tuulenihe ehk windshear
https://en.wikipedia.org/wiki/Wind_shear
See ei tõesta midagi, aga muster tuli kuidagi tuttav ette, et sellistel juhtudel kõik oli viimase hetkeni õige ja ok, kuniks lennuk lendas vastu rada sodiks või osutus äkki väljaspool rada olevaks.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wind_shear
See ei tõesta midagi, aga muster tuli kuidagi tuttav ette, et sellistel juhtudel kõik oli viimase hetkeni õige ja ok, kuniks lennuk lendas vastu rada sodiks või osutus äkki väljaspool rada olevaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Kui mu mälu mind ei peta, siis tuulenihe oli ka Saaremaal toimunud An-28 õnnetuse põhjus (või vähemalt spekuleeriti sellega). Samas siinkohal oleks ilmselt juba meteoroloogid või amatöörmeteoroloogid selle võimaluse välja pakkunud, kuna tuulenihe on üldiselt hästi teada fenomen.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Nov, 2024 14:59 Aastaid tagasi, õpingutega seoses tuli palju taolist case study teha (ise valisin lennuõnnetusi), üllatavalt tihti on taoliste üllatuslike, maandumisel viimasel hetkel väljaspool rada allasadamiste taga nähtus nimega tuulenihe ehk windshear
...
Videotest küll midagi erilist silma ei hakka. Jääb mulje nagu lennuk lendaks lihtsalt mööda loomulikku maandumistrajektoori maasse. Tavaliselt tullakse reisilennukiga maanduma puudujäägiga ja siis suurendatakse mootorite veojõudu, et stardirajale pihta saada. Siinkohal jääb mulje, nagu oleks see viimane glissaadi faas ära jäänud.
Aga nüüd ma lähen iseeenda ettepanekuga mitte spekuleerida juba vastuollu. Ehk siis istume kätel ja ootame. Küll uurijad leiavad vastused.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Siin on raadioside ja trajektoor pealtvaates: https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
Raadioside tagasi lugemisel tehakse üksikuid vigu. Võimalik väsimuse märk.
Raadioside tagasi lugemisel tehakse üksikuid vigu. Võimalik väsimuse märk.
Re: Lennuõnnetused
Selle video all on üks kommentaar:Kilo Tango kirjutas: ↑27 Nov, 2024 0:04 Siin on raadioside ja trajektoor pealtvaates: https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
Raadioside tagasi lugemisel tehakse üksikuid vigu. Võimalik väsimuse märk.
Veel üks sealt:I was based at Vilnius for over 1,5 year and there is something particular to that ILS approach to runway 19. In my opinion there is an issue with the fly up glide slope signal and localiser side lobes. More than once we had false localiser captures or erratic fly up movement just prior to reaching the final approach point whilst intercepting the ILS. Not saying it had anything to do with it now but the pilot stating “we are still left” is giving me a worrying feeling.
Sorry to hear it ended like this. Flying cargo at night is also not the most relaxing experience either. Let’s see what comes next in the reports.
veel:I work in ATC myself and also worked on occurrence investigations, here are some thoughts:
1) There are a couple of readback/hearback errors. A wrong QNH, a wrong altitude (2500 instead of 2700), and most importantly the wrong readback of the tower frequency "118 05" instead of "118 205", which most likely was the reason for no more communication at the end. The first two are not essentially important to the crash, but are signs of fatigue on both sides.
2) It especially bothers me, that the aircraft was sent to tower freq even though they never reported established on the ILS and it was obviously visible that they were still left of the LOC.
3) At the end, they were left with 4NM to go until touchdown, not established on the ILS, still being sent to tower and after reading back the wrong tower frequency they had no radio contact with ATC, still going too fast, not configured for landing... with so many things at once, there must have been enormous workload in the cockpit, while 4 miles from touch down equals 1,5 - 2 minutes remaining. That leaves much room for errors.
Possible Icing issue leading to stall, possible mechanical issue, possible medical issue, possible issue with the ILS GS... Could legit be anything at this time, so no need for speculations. Wait for the investigations.
Based on the given data, pilots were flying IRKAL 2B arrival with ILS Z RWY 19 approach. MIZOP point minimums are 5000 feet and max 230 kt. After that, take the right turn heading 104 to VI412 (to intercept the ILS beacon), which you need to intercept at 3000 feet (max 210 kt). Next, fly the runway heading at 194 to D6.2 at 2700 feet, which is 6.2 miles from the runway threshold. This is the point where G/S must be alive, and the 3-degree descent must be maintained. It must have a stabilized approach (the aeroplane must be fully prepared for landing). From 3:04 to 3:07, you can observe a good 3-degree descent. However, at 3:08, you might notice the "dive" manoeuvre. I'm not sure about the pilot flying, but at least the pilot monitoring felt distracted.
Several mode videos are available from the Lithuanian mass media. One shows an airplane pitching its nose up just moments before the crash. This could have been an instinctive attempt to recover from the rapid altitude loss. For me, it seems like the crew made some fatal mistakes during the arrival/approach phases. The wrong altimeter setting can be a potential reason for that. The airplane was missing some 200 feet of altitude. When pilots noticed that, they pitched nose up, but it was too late. However, that won't explain the dive moment.
Lithuanian authorities have little to no experience in air crash investigations. As it was a US plane, NTSB will provide all the help needed. I would bet on a pilot error or technical failure as two major factors, with minor mistakes from ATC.
Looks like an unstable approach compared to 18.11.2024 data.
At 840m 263 km/h on 18.11.2024 vs. 391 km/h on 25.11.2024
At 450m 252 km/h on 18.11.2024 vs. 322 km/h on 25.11.2024
The question for authorization of ILS marker is also a bit odd.
Siin on analüüsitud esitatud andmeid/videoid.
Tundub, et lennuk on EYWI-lähenemise ütlusele kõrguseks 2700 jalga, QNH 1020 vastanud hoopis (segaselt kõlab?) 2300 jalga QNH 1020? Ja ka eetris kõlanud EYWI-toweri sagedus millele APP pealt üle minna on vigane? Kordab üle EYWI TOW sageduse ja peale seda on vaikus. Pildi järgi on näha, et BCS18D 2700 peale küll ei säti?
Re: Lennuõnnetused
ILS puhul, selles lennu faasis ei juhtu midagi kui baro seade vale on. ILS puhul eksisteerib võimalus, et mõni masin sõitis glissaadi antenni kriitilise ala sisse, mis häiris signaali aga see on vähetõenäoline, antenn on keset põldu ja sinna ei tehta ühtegi objekti ega teed.
Re: Lennuõnnetused
Tundub, et ta vajus ILS-i kiirest laskudes läbi. Laskudes oli 2700 peal ainult hetkeks ja vajus kohe edasi alla läbi 2500-2300-2100 peale.slider kirjutas: ↑27 Nov, 2024 15:42 ILS puhul, selles lennu faasis ei juhtu midagi kui baro seade vale on. ILS puhul eksisteerib võimalus, et mõni masin sõitis glissaadi antenni kriitilise ala sisse, mis häiris signaali aga see on vähetõenäoline, antenn on keset põldu ja sinna ei tehta ühtegi objekti ega teed.
Milline "mõni masin" oleks saanud seda ILS-i segada?
P.S. Kirjeldasin lihtsalt mida ütles Vilnius ja mida vastas/kordas "postipoiss18".
Re: Lennuõnnetused
Tõsi, seal ei paista olevat teid mis sellist olukorda põhjustaks, selline trajektoor paistis just nagu oleks tegu glissaadi signaali häirega. Tallinnas on ka olukord kus perimeetri tee Trt mnt poolses nurgas lõikab seda ala napilt. Iga kord kui patrull või keegi tahab sealt läbi sõita peab torni käest luba küsima. Nüüd on seal vist valgusfoor ka. Lihtsalt kommentaariks, kui "habras" see süsteem on siis signaali häirib ka liiga kõrge muru ja paks lumi antenni ees, mõlema kohta on manuaalis lubatud mõõdud. Signaal ise on kuni 5W.
Re: Lennuõnnetused
Panin Vilniuse lennuõnnetuse kõrgus- ja kiirusinfo graafikule, alates lokalisaatori punktist IF. Normkiiruse sirge on joonistatud IF ja FAP punktides maksimaalselt lubatud IAS kiiruste järgi. Normkõrgus on toodud Vilniuse lennuvälja instrumentaalse lähenemise kaardi info järgi.
Lennuk ületas lennujaamale lähenedes nõutud lennukõrgust ja -kiirust, mistõttu ei õnnestunud saavutada stabiilset laskumist. Paistab olevat inimlik viga, mis tingitud väsimusest, tornist saadud eksitavast infost raadiosageduse kohta ja võimalik ka, et ilmast (tugev puhanguline tuul, võibolla ka jäätumisoht). U. 3. miili kohal laskus lennuk allapoole pilvi ja tekkis visuaalne nähtavus linnale. Täpselt 1. miili kohal, u 10 sekundit enne kokkupõrget maaga, vajus lennuk miskipärast 1 sekundi jooksul 50 ft, kuigi enne seda laskus suhteliselt stabiilselt kiirusega u. 15 ft/s. Samast hetkest algas ka lennuki rullumine paremale.
Viimane raadioside lennukist toimus 6. ja 5. miili vahel. 4. ja 2. miili juures torni algatatud sideseanssidele vastust enam ei tulnud. Võimalik, et piloot keeras raadio tornist antud valele sagedusele (118,205 asemel 118,05 Mhz).

Lennuk ületas lennujaamale lähenedes nõutud lennukõrgust ja -kiirust, mistõttu ei õnnestunud saavutada stabiilset laskumist. Paistab olevat inimlik viga, mis tingitud väsimusest, tornist saadud eksitavast infost raadiosageduse kohta ja võimalik ka, et ilmast (tugev puhanguline tuul, võibolla ka jäätumisoht). U. 3. miili kohal laskus lennuk allapoole pilvi ja tekkis visuaalne nähtavus linnale. Täpselt 1. miili kohal, u 10 sekundit enne kokkupõrget maaga, vajus lennuk miskipärast 1 sekundi jooksul 50 ft, kuigi enne seda laskus suhteliselt stabiilselt kiirusega u. 15 ft/s. Samast hetkest algas ka lennuki rullumine paremale.
Viimane raadioside lennukist toimus 6. ja 5. miili vahel. 4. ja 2. miili juures torni algatatud sideseanssidele vastust enam ei tulnud. Võimalik, et piloot keeras raadio tornist antud valele sagedusele (118,205 asemel 118,05 Mhz).

Re: Lennuõnnetused
Jah. Sellele graafikule lisada veel samamoodi peale mustast kastist juhtseadmete asend ja mootorite režiimid. Ja teisest kabiini hääled.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist