Kastist välja mõeldes võiks igal patrullil kaasas olla miski droon mida panna eest ärasõitjat jälgima. Minu arust vähemalt osadel DJI droonidel on funktsioon follow me/follow target vms. Võib ka mõnelt oma droonivalmistajalt sobiva lahenduse tellida. Või on see liig keeruline?
Natuke droonide teemal. Autolehe andmetel on Eestis esimesed liiklustrahvid juba määratud droonilt mõõdetud kiiruse eest. Seega toimub asju, mis pole suure kella küljes. Üheks trahvi kättesaajaks oli Autolehe ajakirjanik, kes oli väga nördinud, et puudus igasugune hoiatus kiirusmõõtmise suhtes (ala Waze polnud ka keegi märget teinud, kuna nii "alatult" drooniga mõõdeti kiirust ja keegi ei saanud midagi aru, enne kui kinni peeti ja trahvikviitung välja kirjutati).
Teiseks, surematul teemal "tagaajamine ja politsei autopargi võimsus". Kolmapäeviti on Discoverylt "High Speed Chase", soovitan "tagaajamisete fännidele" vaadata

ehk lõpptulemust ei määra autode võimsus, vaid juhi oskused. Erinevus Euroopaga on, et minuarust meil ei kogune tagaaetava sappa tavaliselt 5 kuni 10 võmmiautot, vaid juba 5 autot on väga palju, lisaks paistab, et USA võmmid on tänapäeval väga kitsid relvakasutamise suhtes, sõltub osariikidest, ainult korra anti rekkajuhile saates tina, kuna PIT maneuver nii raske auto vastu ei õnnestunud. Keskmiseks võmmiautoks on politseispetsifikatsioonis linnamaastur Ford Explorer, millel kas 3.0 või 3.3 liitrine mootor, mis tegelikult suht uimane sellise auto kohta, alles järgmiseks laiemalt levinud autoks on Dodge Charger, millel tavaliselt 3,6 liitrine V6, mis liigub paremini. Ei mingeid Charger Hellcate, ega Camaro erimudelid tavaliselt. (Okei ühes tagaajamises osales ka Charger Hellcat V8-ga, aga sõideti suht kiirelt sodiks ja oli originaalis kurjategijatelt konfiskeeritud ja eks on ka Camarosid, aga tegu on suht haruldustega, mitte standart patrullautodega). Kriitikat ka, siili loobitakse liiga vähe ja tundub, et kasvõi meie mõistes võiks USA võmme paremini koolitada, kuidas siili efektiivsemalt kasutada, PIT manöövrit võivad teha ainult spets koolituse läbinud tegelased, kellel ka tavaliselt rammimisvarustus ja kuigi saates on nö ekstreemsemad juhud, tundub et saates olnud põgenejal lastakse ikka liiga kaua eest ära sõita (tihti ületati juba osariigipiire ja põigati sisse asulate magalarajoonidesse) ja väga muigama pani, kui ühed väikelinna võmmid (paks mustanahaline mees ja veel paksem mustanahaline naine) ühe tagajamise käigus tähistasid osariigi politsei poolt välja rammitud tegelase tabamist, et see oli neil esimene tagaajamine üldse, kus kahtlusalune õnnestus kätte saada.

Ehk kokkuvõtvalt, kõik sõltub oskustest, mitte "auto võimsusest", kui tee ja oskused ei võimalda, siis ei saa sa ka V12 masinaga võmmide eest minema, vaid "võimsa autoga" sõidad tavaliselt ise ennast sodiks. Teine reegel on, et pead nö minema saama kohe, sest kui tagaajamine venib USA-s pikemaks, on sul sabas ca 15 võmmiautot, lisaks ootavad siin ees siilidega patrullid ja/või teesulud ja seljas istub juba helikopter ja/või droonid.
