Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 28 Nov, 2024 8:18 380 hobust ja 280 kmh Vmax oli 1990ndate alguses karm värk, täna mitte niiväga. Klemmikas kohe ütleks, et ilmne näide, et patrullpolitseile tuleb minimaalselt Audi RS6d osta. :D
Kui 200 pealt lõpeb alles kolmas käik ära, siis taoliseks sõiduks on võimsamal eeldusi palju rohkem. Kolmanda käiguga on isegi 200+ hj klassi autol kiirendus veel päris raju. Klemmika rõõmuks - 195 kW Superbi ja 400 kW Lamborghini vahe on veel suurem.
Ära toida trolli - loodame et leiab oma ''ande'' austajatele viljakamaa keskkonna kui siinne.
See et tal on tõsised probleemid baasteadmistega selgus juba palju lehekülgi tagasi...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.youtube.com/watch?v=hyF9JBjqq80

Üsna tuntud video USA-st, E30 BMW M3, öendud võimsuse järgi tundub olevat pigem 2,5 mootoriga (238 hj) vs politsei Camaro LS1 5,7 mootoriga, 350 hj. Kiirusomadused paistavad üsna samast klassist. Kiirusi vaadates tundub, et BMW M-divisjonis palka niisama ei saada. Camaro teelpüsivus jääb BMW-le suuresti alla ja lõpuks teebki Camaro spinni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Olen selle Lotus Omega videoga kursis.
Alustame sellest, et sealne juht oskas ka sõita, keskmine juht teeks tema asemel avarii selle autoga, see mida ta seal tegi, oli äärmiselt ohtlik.
Vastab tõele, et Audi RS6 eest ta poleks ära saanud ja ilmselt ka 195kW Superbi eest ei oleks, kuna see ei oleks liiga maha jäänud.
Politseiauto ei tohi lihtsalt liiga maha jääda, ei peagi täpselt kannul püsima kõigil.

Teine asi on see, et sealne Saab ei olnud ligilähedalgi sellele, mida suudaks 2,0 195kW uus Skoda Superb.
Loomulikult kõiki kõige kiiremaid autosid kätte ei saagi, kus on hea juht, aga selliseid juhuseid on ülimalt vähe, kui politseil on head autod.
Järgmine asi on see, et väga kiireid autosid pole liikluses väga kuskil kasutada.

Kui kolmas käik lõppes alles 200 juures(ma ei ole seda kontrollinud, usun praegu sind), siis on tänapäeva mõistes selgelt tegemist jõu raiskamisega.
Kui sel Omegal oleks tänapäevane 8 käiguline kiire käiguvahetusega automaat, siis tuleks talle märkimisväärselt kiirendust juurde, selline auto võiks omada isegi 10 käigulist.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Kastist välja mõeldes võiks igal patrullil kaasas olla miski droon mida panna eest ärasõitjat jälgima. Minu arust vähemalt osadel DJI droonidel on funktsioon follow me/follow target vms. Võib ka mõnelt oma droonivalmistajalt sobiva lahenduse tellida. Või on see liig keeruline?
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Some kirjutas: 28 Nov, 2024 17:21 Kastist välja mõeldes võiks igal patrullil kaasas olla miski droon mida panna eest ärasõitjat jälgima. Minu arust vähemalt osadel DJI droonidel on funktsioon follow me/follow target vms. Võib ka mõnelt oma droonivalmistajalt sobiva lahenduse tellida. Või on see liig keeruline?
Teoorias on see kõik tore ja hea, aga sellised droonid on kallid ja päris suured ning politsei peab neid kuskil hoidma.
Lisaks peaksid sellised droonid suutma lennata 300 km/h, et põgenejatel järel püsida.
Droonid muidu on politseitööks kindlasti head asjad, aga sellisel moel on see natuke kallis ja keeruline.
Ma usun, et droonid ka üha rohkem saavad tulevikus politseitöö osaks.

Ma olen kindlasti politseitöö tõhustamise poolt, uue ja hea varustusega.
Ma ootaks kasvõi seda, et mobiilseid kiiruskaameraid ostetaks juurde ja neid hakkaks rohkem näha olema igal pool 50 ja 70 alades, kus kiiruseületamised on massilised ja ohtlikud.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas parkija »

Oli juhus kui mootorrattaga tehti kiiret sõitu Tallinnas ja seejärel Tallinnast Pärnu poole , oli vist obama visiidi ajal , politsei käsutuses olnud vist Robinson helikopteriga mindi püüdma , ei saadud kätte , linnavahel mõõdeti tsikli kiiruseks 240 km/h , klemmikas auu , kas Audi RS 6 oleks olnud võimeline tsiklile järgi sõitma ja tsikli peatama , konkreetne vastus .
Alts
Liige
Postitusi: 75
Liitunud: 16 Apr, 2005 12:44
Asukoht: Elva
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Alts »

Meenub kunagi kuuldu. Sõidan tsikliga rahulikult kahesajaga Tartust Elva poole ja keegi hakkab mööda minema, polktsei raisk....
Kuni targem järele annab, annab kavalam talle kerepeale.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Marvin »

parkija kirjutas: 28 Nov, 2024 18:15 Oli juhus kui mootorrattaga tehti kiiret sõitu Tallinnas ja seejärel Tallinnast Pärnu poole , oli vist obama visiidi ajal , politsei käsutuses olnud vist Robinson helikopteriga mindi püüdma , ei saadud kätte , linnavahel mõõdeti tsikli kiiruseks 240 km/h , klemmikas auu , kas Audi RS 6 oleks olnud võimeline tsiklile järgi sõitma ja tsikli peatama , konkreetne vastus .
Minu tutvusringkonnas sõideti Tallinna piirist Pärnu piirini poole tunniga. Olid ajad :).
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Vähemalt 120km poole tunniga ja seda kunagisel Tallinn-Pärnu maanteel?
Eks need jutud ole teada, need ei vasta pea kunagi tõele.
see tähendaks keskmiseks kiiruseks vähemalt 240 km/h, see on võimatu.
Pigem grammi pealegi.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Marvin »

Ela oma enesekindlas mullis edasi.
Roamless
Liige
Postitusi: 4119
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Kastist välja mõeldes võiks igal patrullil kaasas olla miski droon mida panna eest ärasõitjat jälgima. Minu arust vähemalt osadel DJI droonidel on funktsioon follow me/follow target vms. Võib ka mõnelt oma droonivalmistajalt sobiva lahenduse tellida. Või on see liig keeruline?
Natuke droonide teemal. Autolehe andmetel on Eestis esimesed liiklustrahvid juba määratud droonilt mõõdetud kiiruse eest. Seega toimub asju, mis pole suure kella küljes. Üheks trahvi kättesaajaks oli Autolehe ajakirjanik, kes oli väga nördinud, et puudus igasugune hoiatus kiirusmõõtmise suhtes (ala Waze polnud ka keegi märget teinud, kuna nii "alatult" drooniga mõõdeti kiirust ja keegi ei saanud midagi aru, enne kui kinni peeti ja trahvikviitung välja kirjutati).
Teiseks, surematul teemal "tagaajamine ja politsei autopargi võimsus". Kolmapäeviti on Discoverylt "High Speed Chase", soovitan "tagaajamisete fännidele" vaadata :D ehk lõpptulemust ei määra autode võimsus, vaid juhi oskused. Erinevus Euroopaga on, et minuarust meil ei kogune tagaaetava sappa tavaliselt 5 kuni 10 võmmiautot, vaid juba 5 autot on väga palju, lisaks paistab, et USA võmmid on tänapäeval väga kitsid relvakasutamise suhtes, sõltub osariikidest, ainult korra anti rekkajuhile saates tina, kuna PIT maneuver nii raske auto vastu ei õnnestunud. Keskmiseks võmmiautoks on politseispetsifikatsioonis linnamaastur Ford Explorer, millel kas 3.0 või 3.3 liitrine mootor, mis tegelikult suht uimane sellise auto kohta, alles järgmiseks laiemalt levinud autoks on Dodge Charger, millel tavaliselt 3,6 liitrine V6, mis liigub paremini. Ei mingeid Charger Hellcate, ega Camaro erimudelid tavaliselt. (Okei ühes tagaajamises osales ka Charger Hellcat V8-ga, aga sõideti suht kiirelt sodiks ja oli originaalis kurjategijatelt konfiskeeritud ja eks on ka Camarosid, aga tegu on suht haruldustega, mitte standart patrullautodega). Kriitikat ka, siili loobitakse liiga vähe ja tundub, et kasvõi meie mõistes võiks USA võmme paremini koolitada, kuidas siili efektiivsemalt kasutada, PIT manöövrit võivad teha ainult spets koolituse läbinud tegelased, kellel ka tavaliselt rammimisvarustus ja kuigi saates on nö ekstreemsemad juhud, tundub et saates olnud põgenejal lastakse ikka liiga kaua eest ära sõita (tihti ületati juba osariigipiire ja põigati sisse asulate magalarajoonidesse) ja väga muigama pani, kui ühed väikelinna võmmid (paks mustanahaline mees ja veel paksem mustanahaline naine) ühe tagajamise käigus tähistasid osariigi politsei poolt välja rammitud tegelase tabamist, et see oli neil esimene tagaajamine üldse, kus kahtlusalune õnnestus kätte saada. :D Ehk kokkuvõtvalt, kõik sõltub oskustest, mitte "auto võimsusest", kui tee ja oskused ei võimalda, siis ei saa sa ka V12 masinaga võmmide eest minema, vaid "võimsa autoga" sõidad tavaliselt ise ennast sodiks. Teine reegel on, et pead nö minema saama kohe, sest kui tagaajamine venib USA-s pikemaks, on sul sabas ca 15 võmmiautot, lisaks ootavad siin ees siilidega patrullid ja/või teesulud ja seljas istub juba helikopter ja/või droonid. :D
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eespool toodud American style car chase Opel Lotus Omega osavõtul iseenesest mingeid erilisi oskusi ei eelda, teel oli piisavalt vaba ruumi ja Saabi vastu suur võimsuse ülejääk. Tee meenutas meie kaherealisi põhimaanteid (nt Ääsmäe-Haapsalu), seal kannatab kuiva ja sooja ilmaga vabalt 200ga sõita nagu videos näha oli.

Suure võimsuse ülejäägiga on möödasõidud hetkelised ja sellest ka ohutumad - kui just ketsi ringi ei lase. Maksimaalkiiruse lähenedes kuivab võimsusvaru kokku ja möödasõiduks tuleb tükk aega võimalust passida, Saabil on see probleem, kuid Opelil mitte eriti.

Autol, mille Vmax on 250+, on 200 peal veel täiesti arvestatav "minek", niiet möödasõidud toimuvad viuhti, kui juhi silmanägemine ja silmamõõt korras on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Marvin kirjutas: 02 Dets, 2024 10:24 Ela oma enesekindlas mullis edasi.
Arvad, et võid jamada ajada, mis ei allu matemaatika ega füüsikaseadustele?

Keskmist kiirust ei olnud seal kindlasti võimalik 240 km/h saavutada.
Aga sinu vastus näitab, kes sa oled.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Dets, 2024 13:38 Eespool toodud American style car chase Opel Lotus Omega osavõtul iseenesest mingeid erilisi oskusi ei eelda, teel oli piisavalt vaba ruumi ja Saabi vastu suur võimsuse ülejääk. Tee meenutas meie kaherealisi põhimaanteid (nt Ääsmäe-Haapsalu), seal kannatab kuiva ja sooja ilmaga vabalt 200ga sõita nagu videos näha oli.

Suure võimsuse ülejäägiga on möödasõidud hetkelised ja sellest ka ohutumad - kui just ketsi ringi ei lase. Maksimaalkiiruse lähenedes kuivab võimsusvaru kokku ja möödasõiduks tuleb tükk aega võimalust passida, Saabil on see probleem, kuid Opelil mitte eriti.

Autol, mille Vmax on 250+, on 200 peal veel täiesti arvestatav "minek", niiet möödasõidud toimuvad viuhti, kui juhi silmanägemine ja silmamõõt korras on.
Sealne kihutamine sellise vana autoga, tänapäeva mõistes, ei ole üldse nii lihtne ja ohutu, kui sa arvad.
See eeldab oskusi, vastasel korral läheb see auto lihtsalt käest ja avarii ongi käes.
Ega selle vana tehnoloogiaga Lotus Omegaga ei ole sama gaasi põhja vajutada, mis tänapäevase S500 Mersuga, nende autode juhtimise lihtsus on väga erineval tasemel.

Kuid sellisel moel nagu seal kihutati on isegi uue autoga vaja natuke oskusi, vastasel korral on avarii liiga kerge tulema.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Marvin »

klemmikas kirjutas: 02 Dets, 2024 16:13
Marvin kirjutas: 02 Dets, 2024 10:24 Ela oma enesekindlas mullis edasi.
Arvad, et võid jamada ajada, mis ei allu matemaatika ega füüsikaseadustele?

Keskmist kiirust ei olnud seal kindlasti võimalik 240 km/h saavutada.
Aga sinu vastus näitab, kes sa oled.
Mina? Ma olen või olen olnud väga paljusid asju - matemaatika ja füüsika olümpiaadide paljukordne võitja sealhulgas. Mootorrattur. Purjetaja. Matkaja. Autoõpetaja. IT-juht. Autohuviline. Ajakirjanik. Metsatööline. Kindlasti paljusid asju veel. Aga päris kindlasti ei tea sina, kes ma olen. Veel vähem on sul voli mulle miskit olemist pähe määrida või ette heita.
Võta nüüd oma enesekindlal jauramisel hoogu maha. Inimesed on teinud igatsugu hullusi - Tallinna piirist Pärnu piirini poole tunniga sõitmine sealhulgas. Ei, see ei ole mõistlik. Jah, see on vastutustundetu ja ohtlik. Aga see ei muuda fakti.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist