Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Suurte maasturirehvide korral on tegu väikese koguse tasakaalu raskustega :)
moscito
Liige
Postitusi: 282
Liitunud: 30 Juun, 2017 10:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas moscito »

Olen ise ka kokku puutunud ja natuke tööd teinud pingiga kus saab kaalud peita kodarate taha, aga pildil on topeltreaga kaalud just jäänud nähtavale kohale.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Ei saanud aru kohe mis häiris - muidugi saab kaalud kodarate taha peita (selleks on pinkidel vastav featuur) ja neid paremini hajutada.
Vabandan..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu uue VW tehase plekkvelgedele uute Pirelli naastudega läks umbes poole vähem tasakaalusid kui B-osa (mitte hiina) valuvelgedele koos Michelini suverehvidega. Äsja vahetasin (ise), siis panin tähele. Originaal plekkidel on 20-40 grammi ratta kohta, valudel oli 60-100.

Ärge ostke B-osa velgi, ostke kasutatud originaalid, ütleks.

Legendaarsed olid muidugi Masteri proti rehvid, seal võis pool veljeserva tasakaalu täis olla (150+ grammi).
Ma eile tõstsin rattaid autosse, üks Masteri rehv kaalus umbes samapalju kui Nokiani rehv plekkveljel. 16 tollised.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Master on legendaarne jah oma kõikuva kaalu tõttu - eks olenes misasjad seal toorikuks sattusid. Kui pääses lattu õnnestus omale päris hea ühesuguse kaaluga jooks välja ka valida. :wink:
Samas pidamine oli neil väga hea (kasutasid Hakkapeliitta vana mustrit).
Vaesel ajal vaese mehe valik 90-ndatel. Tänapäeval kindel no.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pidamisest ja Masterist.
Umbes 12a tagasi ostsin Volvo alla uue Masteri jooksu, 215/65/R16 Nordic 4 (Hakkapelita 4 mustriga). Tundus toimivat.
Üks rehv läks vahetusse üsna kohe) kõver. Teine läks mõni aasta tagasi kõveraks. Alles jäi 3.
Tahtsin osta 1-2 samasugust, aga tutkit, tehas enam ei tööta, lõpuks leidsin 2 tk täpselt sama ümbermõõduga (4wd teema) Nokian Hakkapelita 8 SUV.

Noh, ütleme, et siis tuli libedus tegelikult välja - pigem esiveolise käitumisega Volvo hakkas käituma nagu Subaru, kui gaasi kurvis surusid, keeras tagaotsa BMW kombel välja. Ostsin siis äsja 2 samasugust ja sama kulunud Nokiani juurde. Näib siis, mismoodi käitumine muutub. Muidugi, ma olin vahepeal istutanud tagumisele stabikale ka 535 tagumised stabika puksid koos klambritega, et mitte osta seda 250 eurot uut stabikat koos puksidega, mille vahetuseks tuleb tagasild alla lasta. Jäigem stabikas muudab auto ka rohkem "tail happy" tüüpi.

Masteri saladus 15a tagasi oligi selles, et kasutati Nokiani materjali ja Nokiani mustreid, tulemus saadi selline 3/4 Nokiani, ehk isegi parem odavrehvidest. Muidugi rehvid, sama Nokian on vahepeal Hakkapelita 4-st arenenud valgusaasta võrra.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

moscito kirjutas: 28 Nov, 2024 7:28 Olen ise ka kokku puutunud ja natuke tööd teinud pingiga kus saab kaalud peita kodarate taha, aga pildil on topeltreaga kaalud just jäänud nähtavale kohale.
Tahes väheseid tasakaale, siis tuleks kasutada kvaliteetseid (st originaal)velgi ja rehve. Ja hoida sillad-sillajooksud korras.
Vahetasin eile õhtul Volvol rattaid, originaal plekkveljed ja Nokiani 8 mm mustrijäägiga naastud, ühelgi rattal polnud tasakaale rohkem kui 50 grammi, tavaliselt kaks raskust, üks väljaspool ja teine seespool. Küllalt suured ja rasked rattad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
moscito
Liige
Postitusi: 282
Liitunud: 30 Juun, 2017 10:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas moscito »

velg 1.jpg
Öeldi, kui ma nii kõva tegija olen ja saan ühe reaga hakkama maksavad rehvivahetuse raha tagasi. Minu jaoks võõras pink ja kolm aastat tagasi viimane tegemine, aga nii sain tulemuseks.
Ma ei tahtnud kõvatada, minu mure oli,et niimoodi ei saa klientidele tööd teha, võttes täisraha. Endast lugupidav ettevõte ei peaks haltuuraga tegelema ja ütlema mis vahet on kuidas me teeme. Jääb ainult mõelda kuidas seal sillastendi või mootori remonti tehakse - tati ja traadiga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ennevanasti olid rehvidel miskid värvimärgid peal, et milline on kergeim koht ja milline raskeim. Ventiiliauguga vist sätiti neid, et raskem ventiiliga kohakuti. Üks võimalus rohkem tasakaale panna on neid märke eirata vahest.

Siiski, eriti kehvade rehvide hulgas leidub selliseid, millel on kaks raskuspunkti - võib tasakaalustama jäädagi. Kui Barumi rehvid meie turule kunagi tulid, siis nendel Continentali-eelsete mudelite hulgas leidus selliseid. Eks jätkuvalt tasuta lõunaid pole - ostes korraliku rehvi säästad end hulgast peavalust.

Siiski on ka erandeid. Ostsin kunagi jooksu GY Efficient Grip, tuttuued. Nii probleemseid uusi rehve ei mäleta teisi. Neljast rehvist läks ühel karkass katki enne kui muster poolele maale sai ja teine paariline viskas niisama, küllap ka seal oleks traadid varsti läinud. Siis irooniana, üks tuttav andis samasugused poolpidused sixpacki eest ära, panin alla ja sõidab mitmendat aastat juba, varsti hakkavad kulumismärgid kätte tulema. Ei mingit kõverat värki - juhtub ka Goodyearil. :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Dets, 2024 21:12 Ei mingit kõverat värki - juhtub ka Goodyearil. :wall:
Kust muidu ostsid need rehvid?
Mul sarnane kogemus continentalitega, mille soetasin kas reifendirecti või rehviliidri e-poest. Kuna hind oli hea ja rehvid tarniti üpris kiiresti (alla nädala) koju kätte siis detailidesse nagu rehvi tootmisaasta ei süvenenud. Hiljem, kui sarnased jamad nagu sul pihta hakkasid, selgus et esiteks olid mulle suht vanad, umbes 5 aasta taguse dot märgisega rehvid sokutatud ning üks spetsialist arvas et need on ilmselt mingist praakpartiist. Ühe talvega sain 2 rehvi utiliseerida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rehvid24.ee -st. Olid vist laos lausa kohapeal Eestis olemas. Neid tootmisaegu ei taibanud vaadata ja alles neid enam pole, et vaadata.
Samas vaesemates oludes olen omajagu sõitnud second hand rehvidega ja siledaks kulumiseni, mis on kindlalt aastaid vanad ja pole taolist probleemi täheldanud. Jõmbuliseks minek tuleneb teraskarkassi murdumisest, see ei sõltu vanusest, näiteks proti rehvidega on seda mul juhtunud. Vanadel rehvidel murdub karkass traatide väsimisest (vene radiaalrehvidel tavaline probleem), uutel saab see olla kas tehasepraak või mingi ökonoomitamine traadi hulga ja kvaliteediga.

Kahtlustan sellist "ärimudelit", et tehas hakkas mingi partiiga saama palju kaebusi ja need korjati müügilt ära (kuigi uuena võisid need veatud olla). Need vedelesid aastaid tootja laos ja lõpuks kuskil odavmüügis realiseeriti ning kohalikud "ärimehed" tassisid need siia. Tehas leidis vea üles, täiustas tootmist ja hiljem toodetutel mingeid probleeme ei tekkinudki. Viga oli näiteks kehvas karkassi traadis vms, mis vahetati kiiresti parema vastu. Valges ilmas müüaksegi selliseid asja selgemõtteliselt tootmispraagi nimega ja "for off road use", aga meie "ärimehed" sellistele pisiasjadele tarbija petmisel muidugi tähelepanu ei pööra ja müüvad neid kvaliteetse kauba pähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Dets, 2024 14:02
Samas vaesemates oludes olen omajagu sõitnud second hand rehvidega ja siledaks kulumiseni, mis on kindlalt aastaid vanad ja pole taolist probleemi täheldanud.


Kahtlustan sellist "ärimudelit", et tehas hakkas mingi partiiga saama palju kaebusi ja need korjati müügilt ära (kuigi uuena võisid need veatud olla). Need vedelesid aastaid tootja laos ja lõpuks kuskil odavmüügis realiseeriti ning kohalikud "ärimehed" tassisid need siia.
***
...Valges ilmas müüaksegi selliseid asja selgemõtteliselt tootmispraagi nimega ja "for off road use", aga meie "ärimehed" sellistele pisiasjadele tarbija petmisel muidugi tähelepanu ei pööra ja müüvad neid kvaliteetse kauba pähe.
Ma siin kirjutasin juba kunagistest "Made in France" rehvidest ja nende headusest. Täpselt samamoodi olen kirjutanud ka mürisevatest uutest Miku-rehvidest, millede puhul probleemile lahendust otsides kuugeldades kohe esimese asjana oli märgitud "Müra Michelini rehvides": ---"Made in Poland"--siis--"Vahetada välja!"
Aga selle viimase lõigu kohta: kuskile lattu jäänud kaup müüaksegi maha teinekord ka soodsama hinnaga, aga ega ka siis ei tähenda see allahindlus veel kehva kvaliteediga toodet, ja samas ka vastupidi- täishind ei garanteeri veel kvaliteeti. See ongi paralleeleksport. Igal alal on kuskil mingid laod, milledesse võib olla mingeid partiisid või kontenereid seisma jäänud. %eekatega tegeledes ütles näiteks üks Saksa piirkonnakese mänedžer, et mulle tuleb iga nädal Sonyt igat enim müüdavat mudelit 5000 tk sisse. Ja ükskõik kui hästi sa ka ladu ei jälgi, siis midagi millestki jääb alati seisma, kasvõi mudeliseeria uuendamise pärast. Ja siis müüakse pärast millalgi hiljem nn seismajäänud kaupade oksjonil maha. Kasvõi enne utiliseerimist, sest raha tuleb midagi ikka tagasi saada, mitte peale maksta. Olen ise küllalt selliseid pakkumisi näinud ja ei maksa sellest kohe nüüd "põhjapanevaid kõvatamisi" teha, lihtsalt ped ise äriinfot omama. Kõige rohkem mõistetavaks näiteks on kodutehnika hüper-super-mega-soodusmüük, kui müüakse "vanaks jäänud" ühe või kahe kataloogi taguseid tippmudeleid. No ei ole nad kohe sul praak ja rämps, pigem hoopis oluliselt parem variant kui värske kataloogi "suhtsisutühi" telekas või pesumasin vmt. Kui rehvidest rääkida, siis siinsetest "äridest" on väga tihti võimalik vanemaid küsimärgiga asju saada, samas kui "reifendirekt" saatis pool aastat vana asja ja siinne maaletooja mulle samamoodi otse 8tk poole aasta vanuseid. Ongi keeruline teada saada ja vahet teha, kas sulle müüakse soodsa hinna korral kas vana seisa jäänud kvaliteetasja, vana rämpsu või hoopis uut rämpsu. Uut kvaliteetasja tavaliselt megasoodukaga ikka ei saa, kui sa just õigeid kohti küsimiseks ei tea.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul oli viimati kokkupuude rehvikarkassi traatide murdumisega (rehvid lähevad kõveraks) siis, kui ma veel mossega ja vene radiaalidega sõitsin. Tollaste
vene radiaalrehvidega, mis erinevalt vanematest diagonaalsetest "kaltsurehvidest" kasutasid terastraadist karkassi, oli see viga, et need läksid äraviskamisele poole mustriga.

Hiljem sai sõidetud ikka igasugu lääne kulunud juustudega, osad meenutasid lausa slikke ja antud Goodyearid umbes 2012. a olid üle pika aja esimesed, millel sama mure oli. Päris radikaalne dejavuu oli.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

No talverehve ikka sony makiga üksühele ei tasu võrrelda. Mul garaazis töötab näiteks 40 aasta vanune sony raadio veel väga edukalt, samavana rehvi ma oma autole "relvaähvardusel" ka täna enam alla ei keeraks (90ndatel sai sellistega uisutatud üksjagu, teravad elamused garanteeritud :D ).
Kunagi vist tehnikamaailmas oli sedasorti test ka tehtud, kuidas vana rehvi kummisegu pidamisomadused halvenevad. Oli märkimistväärne erinevus värske rehviga.
Ehk siis minu targutuse point oleks selles, et vananeva rehvi müügil peaks olema vastav märge ka juures, umbes nagu toidupoodides need "parim enne möödas" soodusmüügid on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Pidin siis ka oma uuele elektrikale talverehvid hankima. Hulk aega lugesin teste ja reviewsid. Päris preemiummarke ei raatsinud osta, valisin lõpuks Kumho lamellid ja üllatusin. Rehvid on kõvasti vaiksemad kui Bridgestone suverehvid. Ühel päeval sai libedat ka proovitud ja tundusid päris korralikud. Eks vaatab mida päris talvel teevad aga testides esines lumega päris hästi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline