TUVASTADA lennuk

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Näh, EOD jõudis ette...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Topelt ei kärise. :)
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Just, ei kärise :wink: , nii et paneme veel ühe raksaka - parem ikka veidi vaadata kah, et kuidas asi käib:
http://de.wikipedia.org/wiki/Sternmotor

Urmas.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Mina jällegi ei mõista, kuda sellist mootorit õlitatakse.
Meil on küll nõukaaegsed kuiva karteriga mootorid diiselrongides, kus karterisse kogunev õli ära eraldi paaki pumbatakse, aga neil on vähemalt karter, kuhu õli koguneb.

Aga kuhu tähtmootoril süsteemist läbikäinud õli koguneb ja uuesti ringlusesse pumbatakse? Või õlitatakse neid, kallates õli bensiini sekka nagu punnvõrril?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
johnbull
Liige
Postitusi: 470
Liitunud: 07 Jaan, 2007 0:59
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas johnbull »

2- taktiline mootor
Ajalugu kirjutavad alati võitjad, ja kaotanud poolte ajalugu kuulub osalejate kahanevale ringile.
(Joachim Peiper)
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Tähtmootori õli ringleb pidevalt süsteemis ja seda ajab ringi tavaliselt tsentrifugaalpump. Suuremateks mahutiteks on õliradiaatorid ja torustik. Õli kogumis ja ärajuhtimissüsteem on igal mootoritüübil individuaalne.
Anton - horridoo!
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Õlipaak käis ka asja juurde. Tähtmootoritega on see lõbus lugu, et pikal seismisel valgub mootoris olev õli alumistesse silindritesse. Enne käivitamist tuleb siis mootorit paar pööret propellerist ringi ajada, et õli sealt väljalasketrakti kupatada. Sellest ka efektne sinine pilv käivitamisel. Selle tseremoonia vahelejätmisel tekkiva hüdraulilise löögi tulemuseks on kõver keps või minemalennanud silinder.
Saksa tagurpidi-V mootoritel oli vist sama probleem...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Paljast ringiajamisest jääb isegi väheks. Wilgal võetakse kahel alumisel silindril tagumine küünal maha ja ja lastakse õli välja. Samade silindrite sisselaskekollektoritel on õli väljalaskmise korgid.
Minu mäletamist mööda on kahel Wilgal kepsud kõveraks lastud. Üks oli ALMAVÜ Lennuklubi tuttuus mootor, mis just oli lennukile paigaldatud ja teine on praegu saarlaste käes (nemad mootorit ei lõhkunud).
Üks rahvatarkus selliste lennukite kohta- "Tähtmootoriga lennuk ei tilgu õli, vaid märgistab oma territooriumi". Perroonil on Wilga seisuplats selgelt äratuntav.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Et siis põhimõtteliselt õli ei tilgu karterisse nagu autol, vaid käib kinnist süsteemi pidi ringi, st piltlikult, et läheb ühest vändakaela tihendist sisse, läbib kõik need kepsu ja kolvi sõrmed ja junnid ning tuleb teisest vändakaela tihendist välja ja läheb radiaatorisse ja paaki ja sealt jälle eelmise vändakaela juurde tagasi? Ja see õli, mis süsteemi loomuliku ebatiheduse tõttu mootori sisemusse eksib, õlitab silindriseinu?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Tavaline kuiva karteriga õlitussüsteem. Wilga mootoril AI-14RA on õlikoguja kahe alumise silindri vahel, ulatudes ettepoole, reduktori alla.
Õli pääseb sinna nii silindrite vahelt kui reduktorist. Edasi läbi filtri mootori tagaosas olevasse imipumpa, sealt õlipaaki, survepumpa ja tagasi mootorisse. Silindriseinu määrib läbi väntvõlli kalibreeritud ava pritsitav õli. Loomulikult ka laagrite vahelt tulev õli. Sama mootoriõli kasutatakse ka muutuvsammuga propelleri labade seadmiseks.
mart
Liige
Postitusi: 46
Liitunud: 12 Veebr, 2004 14:34
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Vene lennuki jäänused Hiiumaal. Osa 2

Postitus Postitas mart »

Hiiumaalt kiviaia pealt on toodud Kärdlasse muuseumisse neli vene lennuki tükkki. Lennuk olevat alla kukkunud 1950. aastal Heinlaiu lähedale merre.
Pilte näeb Militaarse Hiiumaa lehel.

Pilt

Kahel lennukitükil on metallist stantsitud silt numbriga 1449094

Pilt

Eelmisel kevadel muuseumis sõjandusnäitusel eksponeeritud Suuremõisas allakukkunud lennuk kandis numbrit 49166032.
Trans
Uudistaja
Postitusi: 4
Liitunud: 22 Sept, 2006 13:57
Kontakt:

Postitus Postitas Trans »

its mabey from Hirth engine

Trans
Wir Kaufen alles Bar !! $ oder euro
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Stabilisaator sarnaneb Jak-tüüp hävitaja omale aga ehituselt mitte Jak-9, ehk on Jak-3. Numbri järgi otsistades tundub tegu olevat sõjajärgse toodanguga.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Lennuki radiaatori pirka

Postitus Postitas speedsta »

Ons võimalik selle asja järgi kindlaks teha, mis lennukiga on olnud tegu:

НКАП (viisnurk) СССР

Завод № 472

Изделив № 163

Радиатор № 93671

1942 09
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Tehas 472 ei tootnud sõja ajal lennukeid, seega on raske midagi tõestada.
Anton - horridoo!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline