Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
zephys
Liige
Postitusi: 169
Liitunud: 28 Apr, 2015 14:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas zephys »

Lamell vs naast - siin liitun nendega, kes oskab lamelliga sõita. Minu kogemused on ka seda laadi, et lamelliga on pidamise tunnetus parem. Jutt siis esiveolistest. Ja saab ka tallinnas ristmikel minema, kui rahulikult sõita. Ainuke kord, kui hätta jäin oli tondi-tammsaare ristil, aga siis jäin põhjaga ridadevahelisse valli kinni mingil õudsa lumega.
Iseasi on muidugi lamelliga aastaringi või isegi aastaid ringi lasta - no pole veel kohanud sellist, mis suvel kuumaga peaks ja pärast suve järgmine talv ka midagi suudaks.
Kiire haldexiga neliku all on olude sunnil see hooaeg naast, kuid ei meeldi - vb lihtsalt ei oska ma nendega sõita, aga ei suuda leida seda head tunnetust pidamise vahel kiirendades, kurvis ja pidurdamisel. Lamelliga oli olukorrateadlikus kuidagi parem - muidugi tunnetuslikult.
Õudsaim kogemus naastuga on kia picante hakkapelita seitsmega - no see konservikarp lärmas isegi pehme g-mersu üle maantel.
Üllatavalt hea kogemus lamelliga oli kunagi vaesel ajal vallai protiga - esiveolisega lõuna-eesti talves pole nii täpselt pidamise piiri muu rehviga tundud lumes, veojõukontrolli eelse aparaadiga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: 18 Dets, 2024 18:06 Selgitan oma arvamust.

Ma ei arva, et naastrehvid oleks saatanast, lihtsalt igaüks peab ise vaatama, kui palju ta neid tegelikult vajab.
Kui 2-3 korda aastas, kas siis on mõtet ohverdada mugavus?
Samas, kui pead üle päeva esimesed 2-3 kilomeetrit "jää-küüru" peal suure teeni sõitma, siis täitsa asjakohased!

Ideaalset varianti ei ole, on esmalt vajadused (ka ajakulu taliteel on seda mõne jaoks), siis majanduslikud võimalused ja seejärel lahendused... :oops:
Ma olen aja jooksul täheldanud, et isikud, kes sõidavad autodega, mille müraisolatsioon on pehmelt öelda puudulik, tarvitavad enamasti lamelle ja armastavad neid paremaks rääkida (a'la mis me mõttetud mehed naastusid ostate, sõita ei oska või).

Ei midagi isiklikku, lihtsalt praktiline tähelepanek elust. Mis mugavust sa naastrehvidega siis ohverdad? Rehvivahetuse aeg? Mul on kõikidel autodel olnud teised veljed ja rattad vahetan siis kui vajalikuks pean ega käi rehvivahetuses või ilmateadet vaadates stressamas. Kui on korralik auto, siis mingit lisamüra salongi naastud ei tooda. Mis see on, eks igaüks valib, mina võin öelda, et Volvo lisamüra ei tekita, küll aga Subaru tekitab ja mitte vähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

1) Kui kogu algul kirjeldatu tõele vastab, siis on probleem selgelt rooli ja istme vahelises tihendis ... :lol:
2) Mis on normaalne auto? Kas ainult selline, millega Trumm sõidab?
3) Mks ma peaksin naaste pelgama - kas on midagi, mis neid eriti halvaks teeb? :scratch: Lihtsalt ma ei näe oma kasutuse (ja sõidustiili) juures nende vajadust, sest ülalkirjeldatud probleeme, erinevalt Kapteni-härrast, mul ei ole esinenud, kuigi sõidan palju linnas ja maal (viimasel ajal enamasti Põlvamaa teedel).
Vaatasin just, et uhiuuena XC60 ja Outbacki baasmudelite vahe on 22.000 eurikut! Pole põhjust "ülearuseid" tuhandeid ära anda.:mrgreen:
Normaalne auto antud kontekstis on see, kuhu naelte müra salongi ei kosta. Minu kogetu põhjal P3 XC70 selline on ja selle kaasaegne Outback kindlasti ei ole.

Ja 22 tuhat hinnavahet ei ole ka ok. Ma lihtsalt rääkisin sellest hetkest, kui XC70 veel osta andis, toona maksis käsikastiga ja baasvarustuses D3 diisel 163 hj hinnakirjas 42 000, millest oli kord kvartalis võimalik 6000 alla saada (ehk siis 36 000) ja see variaatorkasti ja bensumootoriga Outback maksis ca 30 000, hinnavahe oli ainult 6000 ja nii väikse vahega poleks ma taolist ebarafineeritud kolisevat ja kõmisevat autot küll ostnud. Kõik oli kirjutatud selles kontekstis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rebane11 kirjutas: 18 Dets, 2024 18:41 Mina olen ka olnud sügavalt lamelliusku. Kunagi 25+ aastat tagasi ametiauto sain naastudega. See oli vast viimane kasutamine. Põhimaanteedel olen eduliselt hakkama saanud. Tunned, et rool ja taguots muutub kergeks, siis tuleb kiirust ja sõiduvõtteid rohkem jälgida. Ja sõitmist on olnud palju. Praegu, penskarina ostan uued lamellid ja uisutan aasta ringi. Kusagil 3. aastal hindan olukorda, kas kannatab veel aasta või tuleb uus jooks muretseda. Nende 2 korda aastas vahetamiste pealt kokkuhoitud raha eest kannatab korralikud rehvid osta. Viimati kui vanad rehvid jäätmejaama viisin, siis kuli ütles, et ära viska sinna suurde hunnikusse, pane kultuurselt siia kõrvale :lol:
Lamellid aasta ringi on arukas teema siis, kui läbisõit on väga väike, nt 2000 km aastas.
Keskmise läbisõiduga muudab ainuüksi talverehvidest lähtuv suurem kütusekulu kogu ürituse rahalisest mõttetuks pluss muidugi veel liiklusohutuse teema, need tänapäevased, kustukummi meenutavast materjalist lamellid, on suvisel kuumal asfaldil pehmelt öelda riukalike omadustega. Ja peale ühte, keskmise läbisõiduga suve need talvel enam ei kõlba. Ja kindlasti on vene rulett nende keskeuroopa lamellidega miinuskraadidega sõitmine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

Akf Trumm, paljudel on lihtsalt talvisest salongimürast suhteliselt savi. Üldiselt kipub ikka nii olema, et vaikne salong maksab ja kuigi ideaalmaailmas me vist kõik sõidaks väikeauto asemel pigem uue BMW või Mersuga, siis päriselus tuleb teha majanduslikud valikud. Kui see müra väga häirib saab kasutada lamelle (väga odav lahendus) või lasta teha lisaisolatsioon (juba kallim, aga hea tegija puhul on tulemused ka päris head)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ghostship kirjutas: 19 Dets, 2024 9:53 Akf Trumm, paljudel on lihtsalt talvisest salongimürast suhteliselt savi. Üldiselt kipub ikka nii olema, et vaikne salong maksab ja kuigi ideaalmaailmas me vist kõik sõidaks väikeauto asemel pigem uue BMW või Mersuga, siis päriselus tuleb teha majanduslikud valikud. Kui see müra väga häris saabki kasutada lamelle (väga odav lahendus) või lasta teha lisaisolatsioon (juba kallim, aga hea tegija puhul on tulemused ka päris head juba)
Üks võimalus on ka saada sellest naabrist parem kompleksist üle ja osta korralik, peetud auto ning jätta need müraisolatsioonivabad tainasplekist karbid neile, kes asjast midagi ei tea.

Korralik müraisolatsioon pole mitte ainult kulukas, vaid ka kaalult raske. Näiteks E-klassi mersu sees olevad müraisolatsiooni materjalid ja -elemendid pidid umbes 200 kilo kaaluma. Odavamal rahvaautol (ei mõtle siin VW-d) pidi sama arv olema seal 50 kilo kandis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Nujah. Eks preemiumautod sellepärast ongi raskemad. Aga muidu korralik müroisolatsioon ei maksa rohkem kui jooks rehve. Lambist esimesed hinnad, mis leidsin:
https://www.ravolar.ee/et/mugavus/muraisoltsioon/
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

See on variant neile, kes midagi tehnikast ise ka jagavad. Kas Trumm soovitaks mingit 500 000+ sõitnud XC70d või veidi levinumat näidet E60 keskmisele noorele juhile, kes elab-sõidab suures enamus Suur-Tallinna piirkonnas ja parimal juhul iseseisvalt saab ratta vahetud?
nukkel
Liige
Postitusi: 1653
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas nukkel »

Arvan et kastijalgrattas on õige valik kui Volvot osta ei jõua :lol: :lol: :lol:
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Dets, 2024 10:01
Üks võimalus on ka saada sellest naabrist parem kompleksist üle ja osta korralik, peetud auto ning jätta need müraisolatsioonivabad tainasplekist karbid neile, kes asjast midagi ei tea.
Naabrist parem kompleks on ikka see, kui ostetakse endale mingi teiste poolt pehmeks tallatud premium, sest uus "tainasplekist karp ei ole auto".

Kui võrrelda siga ja kägu, nagu Volvo ja Subaru on, siis saabki tulemuseks olla sea ja käo võrdlus. Võib olla asjad muutuvad siis, kui hakata sama klassi autosid võrdlema? No näiteks Volvot teiste premiumidega? Või Subarut teiste odavama otsa autodega? Aga mis seal ikka, sama jutt läheb siin juba ei tea mitmendale ringile, et ainult sina tead, mis on parim jne...
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

davidsoniharald kirjutas: 19 Dets, 2024 10:48 ... Võib olla asjad muutuvad siis, kui hakata sama klassi autosid võrdlema? No näiteks Volvot teiste premiumidega? Või Subarut teiste odavama otsa autodega? ...
5+
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
isonts
Liige
Postitusi: 1283
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

Ma sõidan lamellidega, sest need tulid masinaga kaasa. Eelistaksin naela, aga linnas on teed nii puhtad, et kõrvadel(rahakotil) hakkab valus.
Samas olen olnud olukordades väljaspool linna, kus lamelliga ristmikult bemmiga minema ei saa. Nagu kännu taga istud.
Mingi aasta tuli keset talve jäävhm ja peale seda kui ühel ristmikul ise kahe foori taha seisma jäänud masina vahelt läbi libisesin ristmikule ja järgmisel ringteel minu ees üks otse ringil märgid maha sõitis loobusin ise ka ja pidin oma masina mingi suvalise mustamäe torni parklasse oma auto maha jätma. Isegi kahe jala peal liikumine oli väga raskendatud. Naelaga mehed ilmselt sõitsid edasi ainult selle hirmuga, et mingi lamelliga hull võib sisse libiseda.
Ja on olukord, kus ei jõudnud Võrus kooli, kuna maal ei saanud maja juurest mäest ülesse. Isegi graanuli puisatmine tee peale ei aidanud. Ei mäletagi, kuidas lõpuks ülesse sain. lükates või tõmmates. All olid esimest korda alla pandud lamellid, mis tulid kaasa autoga Hollandist. Tellisin omale samal päeval naelad ja jätsin oma vanad(uued) lamellid rehvivahetajale. Tegelikult polnud isegi tema neist huvitatud. Külmaga olid kõvad nagu plastmass.
Võrumaale ma talvel lamellidega väga nina ei pistagi. Külavahe teedele seal mingit kloriidi keegi ei pritsi. Lumi on tee peale nii kõvaks sõidetud/lükatud. Sisuliselt jäätee. Kui mingi väike sula või vihmake ka peale tuleb siis on isegi naelaga riskibisnis. Lamelliga pole mõtet üritadagi.
Nooremale põlvkonnale olen käskinud alati uued korraliku naelad osta. Olen oma erinevatel eluetappidel igassuguse kvaliteedi ja vanusega rehve proovinud(va. odav hiinakas), aga elu on tunduvalt muretum kui rehvide kohapealt ei koonerda.. Olgu see nael või lamell...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui võrrelda siga ja kägu, nagu Volvo ja Subaru on, siis saabki tulemuseks olla sea ja käo võrdlus.
Eks sellised purtsatused tekivad, kui võhik asub sõna võtma talle tundmatul teemal.

Outback ja XC70 olid toona sama klassi autod, nii lihtne see oligi. Ja autoajakirjades on neid võrreldud aegade algusest peale (õigemini hetkest kui Volvo tegi P1 V70XC-ga Outbackile esimesse konkurendi).

Subaru- töökindel, kuid mitte eriti mugav.
Volvo - mugav, kuid mitte nii töökindel
Või Subarut teiste odavama otsa autodega?
Outback ja odavama otsa auto? Mida te suitsetate, noormees....?
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Dets, 2024 12:34, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isonts kirjutas: 19 Dets, 2024 11:37 Ma sõidan lamellidega, sest need tulid masinaga kaasa. Eelistaksin naela, aga linnas on teed nii puhtad, et kõrvadel(rahakotil) hakkab valus.
Samas olen olnud olukordades väljaspool linna, kus lamelliga ristmikult bemmiga minema ei saa. Nagu kännu taga istud.
Mingi aasta tuli keset talve jäävhm ja peale seda kui ühel ristmikul ise kahe foori taha seisma jäänud masina vahelt läbi libisesin ristmikule ja järgmisel ringteel minu ees üks otse ringil märgid maha sõitis loobusin ise ka ja pidin oma masina mingi suvalise mustamäe torni parklasse oma auto maha jätma. Isegi kahe jala peal liikumine oli väga raskendatud. Naelaga mehed ilmselt sõitsid edasi ainult selle hirmuga, et mingi lamelliga hull võib sisse libiseda.
Ja on olukord, kus ei jõudnud Võrus kooli, kuna maal ei saanud maja juurest mäest ülesse. Isegi graanuli puisatmine tee peale ei aidanud. Ei mäletagi, kuidas lõpuks ülesse sain. lükates või tõmmates. All olid esimest korda alla pandud lamellid, mis tulid kaasa autoga Hollandist. Tellisin omale samal päeval naelad ja jätsin oma vanad(uued) lamellid rehvivahetajale. Tegelikult polnud isegi tema neist huvitatud. Külmaga olid kõvad nagu plastmass.
Võrumaale ma talvel lamellidega väga nina ei pistagi. Külavahe teedele seal mingit kloriidi keegi ei pritsi. Lumi on tee peale nii kõvaks sõidetud/lükatud. Sisuliselt jäätee. Kui mingi väike sula või vihmake ka peale tuleb siis on isegi naelaga riskibisnis. Lamelliga pole mõtet üritadagi.
Nooremale põlvkonnale olen käskinud alati uued korraliku naelad osta. Olen oma erinevatel eluetappidel igassuguse kvaliteedi ja vanusega rehve proovinud(va. odav hiinakas), aga elu on tunduvalt muretum kui rehvide kohapealt ei koonerda.. Olgu see nael või lamell...
Nõustun täielikult. Taolised jääteed on isegi 5 km Tallinna piirist, kui näiteks töö tõttu päris põhimaanteedel sõitmisega asi ei piirdu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Lamell vrs nael...eelmisel talvel oli näitlik juhus- 10-cm lumest tuli naeltega Rifteriga välja tõmmata kõige pikem/raskem Jumper, millel tutikad talvetähistusega lamellid all. Lihtsalt istus kinni ja ei mõelnudki liikuma hakata. Ja tegu ei olnud mingi kolkakülaga, vaid linnaoludega. Plägase asfaldi peal lamell mõistagi peab- juhul, kui pläga all jääd pole...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist