Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Rebane11 kirjutas: 20 Dets, 2024 15:17 ZAZ muhk oli hea.... aga siis said vanemad Mosse 412 ostuloa.
Meil oli 70-ndate lõpus ja 80-ndate algul "suguvõsa ühiskasutuses" 412 (no mitte päris ühiskasutuses, aga vahel juhtus umbes nii).
Vanaonu (ja ühe teise siinse austet foorumi kasutaja vanaisa) sõitis ühel NSVL Merelaevanduse kaubalaeval kõrgel ametikohal merd.
Vedasid vahel ka NLiidu autotööstuse toodangut välismaale ekspordiks.
Ta sai ühe 412 mosse (vist... aga üsna kindlalt siiski) seda liini pidi. Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
No seal oli omadel jopedel lausa oma järjekord nende väljapraagitud limude järgi. Ma mäletan, et algul oli tal võimalus saada mingi mosse parempoolse rooliga, aga ta ei võtnud seda ja ootas ära, millal vasakpoose rooliga mõni isend saadavale ilmub.

Kuna ta oli "pool aastat merel ja pool aastat kodus" (vms "graafik"), siis vahetevahel sõitis sellega ka minu vanamees.
Ma ise olin siis veel liiga tatikas.
Sellega on meeles, et see tahtis maanteel lendu minna, kui liiga kiiresti (+/- üle 100km/h või sinna kanti) uhasid ja eriti kui mõni suurem buss või veokas vastu tuli samal ajal.... :mrgreen:

Muideks selle 412-ga tegin mina oma esimesed ametlikud katsed ja sõidud autoroolis.
Ühe teise AKF-i isaga koos sai ka salaja sellele hääled sisse pandud ja huligaan oldud.
Zapper tuli juba hiljem, siis kui load käes olid.

Hakkasin praegu oma Zapperist fotot otsima (mida ma krt ei leidnud kahjuks) ja siis neid ürgseid pilte vaadates meenusid veel, et esimest korda auto baranka taga oldud ja n.ö. "ise" rooli keeratud sai ühe sõbra isa süles Moskvitšiga 401 "Stirlitz" (no nii seda vanemad mehed omavahel kutsusid toona, kuigi õige "Stirlitz" oli mingi Opel).
Mul isegi pilt selle mosse ninast tollest ajast 70-ndatest, kus ma ise ka peal olen, arvutis olemas.... 8)
.
Moskvitši remont.jpg
.
Ja esimest korda üldse mingi mootoriga liikuriga ise sõidetud sai Tula 200M sangade taga.
Tulast koos minuga samuti foto arvutis olemas, aga seal ma olin veel liiga väike, sellega ise sõidetud sai juba aastaid hiljem.
.
Tula200M.jpg
Tula200M.jpg (188.58 KiB) Vaadatud 936 korda
:D
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
Mäletamist mööda sattus kord terve laevatäis merd mööda Inglismaale saadetavaid Mossesid tormi kätte ja peale seda oli Tallinna linnapildis olnud parempoolse rooliga 408said (412???) hulgim liikumas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Lemet kirjutas: 20 Dets, 2024 16:07
Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
Mäletamist mööda sattus kord terve laevatäis merd mööda Inglismaale saadetavaid Mossesid tormi kätte ja peale seda oli Tallinna linnapildis olnud parempoolse rooliga 408said (412???) hulgim liikumas.
Jah. Just siis need parempoolse rooliga mossed saadaval olidki. ma ei saa mürki võtta, aga kuidagi on meelde jäänud, et olid 408-ad.

*
Oli jälle üks mölapidamatuse hetk, mis ikka vahest mind külastada tahab 8)
Ma rohkem ei risusta teemat oma ürgsete mälestustega ja kaasfoorumlased saavad nüüd kohe lamellide, Outbackide ja XC-de juurde tagasi tulla.

:oops:
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Fucs kirjutas: 20 Dets, 2024 16:03
Rebane11 kirjutas: 20 Dets, 2024 15:17 ZAZ muhk oli hea.... aga siis said vanemad Mosse 412 ostuloa.
Meil oli 70-ndate lõpus ja 80-ndate algul "suguvõsa ühiskasutuses" 412 (no mitte päris ühiskasutuses, aga vahel juhtus umbes nii).
Vanaonu (ja ühe teise siinse austet foorumi kasutaja vanaisa) sõitis ühel NSVL Merelaevanduse kaubalaeval kõrgel ametikohal merd.
Vedasid vahel ka NLiidu autotööstuse toodangut välismaale ekspordiks.
Ta sai ühe 412 mosse (vist... aga üsna kindlalt siiski) seda liini pidi. Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
No seal oli omadel jopedel lausa oma järjekord nende väljapraagitud limude järgi. Ma mäletan, et algul oli tal võimalus saada mingi mosse parempoolse rooliga, aga ta ei võtnud seda ja ootas ära, millal vasakpoose rooliga mõni isend saadavale ilmub.

Kuna ta oli "pool aastat merel ja pool aastat kodus" (vms "graafik"), siis vahetevahel sõitis sellega ka minu vanamees.
Ma ise olin siis veel liiga tatikas.
Sellega on meeles, et see tahtis maanteel lendu minna, kui liiga kiiresti (+/- üle 100km/h või sinna kanti) uhasid ja eriti kui mõni suurem buss või veokas vastu tuli samal ajal.... :mrgreen:

Muideks selle 412-ga tegin mina oma esimesed ametlikud katsed ja sõidud autoroolis.
Ühe teise AKF-i isaga koos sai ka salaja sellele hääled sisse pandud ja huligaan oldud.
Zapper tuli juba hiljem, siis kui load käes olid.

Hakkasin praegu oma Zapperist fotot otsima (mida ma krt ei leidnud kahjuks) ja siis neid ürgseid pilte vaadates meenusid veel, et esimest korda auto baranka taga oldud ja n.ö. "ise" rooli keeratud sai ühe sõbra isa süles Moskvitšiga 401 "Stirlitz" (no nii seda vanemad mehed omavahel kutsusid toona, kuigi õige "Stirlitz" oli mingi Opel).
Mul isegi pilt selle mosse ninast tollest ajast 70-ndatest, kus ma ise ka peal olen, arvutis olemas.... 8)
.
Moskvitši remont.jpg
.
Ja esimest korda üldse mingi mootoriga liikuriga ise sõidetud sai Tula 200M sangade taga.
Tulast koos minuga samuti foto arvutis olemas, aga seal ma olin veel liiga väike, sellega ise sõidetud sai juba aastaid hiljem.
.
Tula200M.jpg

:D
Sina siis see Jorh Adnieli näoga tegelane?
Päris uskumatu, kuidas ENSV ajal osati igast roostehunnikust liikuv eksemplar välja võluda. Ainult ämber ja number olid mõnest isendist algupärased.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 20 Dets, 2024 16:07
Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
Mäletamist mööda sattus kord terve laevatäis merd mööda Inglismaale saadetavaid Mossesid tormi kätte ja peale seda oli Tallinna linnapildis olnud parempoolse rooliga 408said (412???) hulgim liikumas.
Avtoexpordil oli UK-s mingi autorendi teenus ja need autod tulid N-Liitu tagasi ja müüdi kuidagi vaikselt maha. Lisaks parempoolsele roolile oli neil peal ka Perkinsi diiselmootor. Isa garaazhinaabril oli selline.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Lisaks parempoolsele roolile oli neil peal ka Perkinsi diiselmootor. Isa garaazhinaabril oli selline.
Kõik need diislid, automaatkastid etc paigaldati nõukogude autodele juba välismaise edasimüüja poolt, tehasest tulid need manuaali ja bensiinimootoritega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Mul oli pere teise autona Mosse, kui sai Sampo 10 kombain Perkinsi diisliga. Ahvatlus mootorid ümber visata oli suur, õnneks tuli Audi ajastu peale.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Fucs kirjutas: 20 Dets, 2024 16:13
Lemet kirjutas: 20 Dets, 2024 16:07
Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
Mäletamist mööda sattus kord terve laevatäis merd mööda Inglismaale saadetavaid Mossesid tormi kätte ja peale seda oli Tallinna linnapildis olnud parempoolse rooliga 408said (412???) hulgim liikumas.
Jah. Just siis need parempoolse rooliga mossed saadaval olidki. ma ei saa mürki võtta, aga kuidagi on meelde jäänud, et olid 408-ad.

*
Oli jälle üks mölapidamatuse hetk, mis ikka vahest mind külastada tahab 8)
Ma rohkem ei risusta teemat oma ürgsete mälestustega ja kaasfoorumlased saavad nüüd kohe lamellide, Outbackide ja XC-de juurde tagasi tulla.

:oops:
Austatud afk Fucs. Me saame ju iga kell avada uue teema - vanade meeste torinad, jorinad, korinad ja mida iganes. Alla 60 keelatud ja nii edasi.
PS. Viimasel pildil furaska on äge. Mis tärn seal ees? Meie peres on alles äiapapa NSVL aegne looduskaitseinspekrtori furaska ja embleem selle ees. Sisendab aukartust.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas: 20 Dets, 2024 16:37
Lisaks parempoolsele roolile oli neil peal ka Perkinsi diiselmootor. Isa garaazhinaabril oli selline.
Kõik need diislid, automaatkastid etc paigaldati nõukogude autodele juba välismaise edasimüüja poolt, tehasest tulid need manuaali ja bensiinimootoritega.
Tehasest tulid need paigaldamata mootori ja käigukastita. Käigukast oli pakendis, autoga pagasnikus kaasas.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas: 20 Dets, 2024 16:07
Igatahes seal vahel juhtus nende masinate lossimisel ja vedamisel mingeid väikseid ERROR-eid, kus mõni limu sai kriimukese vms külge ja siis need parseldati merelaevanduse siseliine (tutvuste kaudu) pidi vahel ka meremeestele maha.
Mäletamist mööda sattus kord terve laevatäis merd mööda Inglismaale saadetavaid Mossesid tormi kätte ja peale seda oli Tallinna linnapildis olnud parempoolse rooliga 408said (412???) hulgim liikumas.
Tartus oli päris mitu tükki neid parempoolse rooliga universaale, 426 ees ümarguste topelttuledega, Moskvitš Elite kirjadega.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Peeter kirjutas: 21 Dets, 2024 1:00
Tartus oli päris mitu tükki neid parempoolse rooliga universaale, 426 ees ümarguste topelttuledega, Moskvitš Elite kirjadega.
[/quote]

Meiekandis oli naaberkülas selline. Omanik oli tavaline traktorist niisuguse erisustega et NLKP liige. Parteipilet polnud taolises seltskonnas just tavapärane.
Bensiinimootoriga oli, rool paremal ja spidomeeter näitas miilides.
Mõnikord kui sõitu tegi ikka mainis et ärme täna kihutama hakka, töristame vaikselt 50-60-ga.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Muhk oli hea , no ei olnud , üks häda ja viletsus oli , bensiiniga ahju sai enamasti tööle ja siis oli soe ka , lumesajus kippus ära kustuma ja selle aja 13 A generaatoril polnud väge akut laetuna hoida kui tuledega sõita, hiljem läks vahelduvvoolugene peale ja siis oli parem . Talvine läbivus lumes , see ka , kuidas võtta , minu muhul olid taga LUAZ i rehvid , läbivus oli hea kuid kuna auto esiots oli kerge siis maal kus lumes olid roopad ja teine auto vastu tuli , no ei keera roopast välja , aitas tagurpidi käik ja tagurdades teepervele sõit .
Remontida sai kogu aeg , mootor maha ja peale koos siduriketta vahetusega kahekesti oli 20 minutit , näpud olid kogu aeg õlised .
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 21 Dets, 2024 8:46 Meiekandis oli naaberkülas selline. Omanik oli tavaline traktorist niisuguse erisustega et NLKP liige. Parteipilet polnud taolises seltskonnas just tavapärane. ...
Tollel ajal kui ettevõtte juhtkonna või insenertehniline töötaja tahtis parteisse astuda, siis eeltingimuseks pidi ta leidma 3 inimest töölisklassi hulgast, kes ka parteisse astuksid.
Ja siis moositi parteisse astuma neid, kes vähemalt tööjuures suutsid endast kaine mulje jätta ja riigivargusega vahele ei olnud jäänud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Meile tuli suveks praktika ajaks vahetusüliõpilane vennalikust Valgevenest. Tema tahtis parteirakukese koosolekust osa võtta aga võta näpust. Küll see tänitas, et meil 4. kursus ja mitte ühtegi NLKP liiget. Olevat viimane aeg üliõpilasena astuda, toonitas et muidu vaja leida 3 töölist, siis saab spetsialisti parteisse võtta. Sõjaväes sama joru.
klemm
Liige
Postitusi: 188
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

Some kirjutas: 19 Dets, 2024 20:07 Oot, sa sõidad aastaringselt naeltega?
Peaaegu.
Naelrehvid on a naelu sees pole.
Kristo 53980192
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist