Getorix kirjutas: ↑27 Dets, 2024 1:10
gooligan kirjutas: ↑26 Dets, 2024 22:45
Üleskutsed luua Eestile enda "sõltumatu" energiasaar on pehmelt öeldes asjatundmatud. Oleksime sel juhul veel kordi haavatavamad ning pidevalt eksisteeriks reaalne oht suuremateks katkestusteks. Piisaks vaid 1-2 jaama (või selle ühenduste) saboteerimisest ja oleksimegi oma energiasaarel kummuli. Stabiilsest sageduse hoidmisest ei ole mõtet heietadagi.
Mis loogika see on?

Praeguse energiapoliitika "küll vajadusel naaber annab" kollapsi ehe näide ongi praegu toimuv.
Traalid rahulikult ankruga läbi ja riik, mis mängib rohelist ega ehita ise sisemaale juhitavaid võimsuseid juurde, naudib hommikul järsult tõusnud energiahindu ja kehitab õlgu.
Isegi, kui jutumehed võimul suudaksid muuta enne järgmist sajandit mereõigust ja Vene varilaevastikku korrale kutsuda, siis järgmisena "unustab" ankru põhja mõni Venemaa mereväele kuuluv alus. Rahvusvahelistes vetes oletame. Ja, mida siis tehakse? Kes neid kontrollib või peatab? Ma kahtlen, et praegune hipsteri taustaga peaminister julgeks siin radikaalselt sekkuda.
Oma tootmisvõimsueid ei asenda ükski kaabel.
Tootmisvõimsus ja sageduse hoidmine on kaks totaalselt erinevat asja.
Võrgusageduse kohta võib lugeda nt siit -
https://et.wikipedia.org/wiki/Võrgusagedus
Üldiselt on nii, et sagedust hoitakse piirkondade kaupa, sest väga väikesed sageudsalad on vastuvõtlikud ka väiksematele võrgu häiretele.
Sageduse kõikumine on surmav enamikule peenemale elektroonikale. Kohalikule imepisikesele energiasaarele ei hakka keegi ühtegi tööstusinvesteeringut kunagi tegema, sest riskid tehnoloogilise sisseseade hävimiseks on liiga kõrged ning valitakse stabiilsemad piirkonnad.
Meie välisühendused on üldiselt hoidnud elektri kättesaadavana. Rajatud Auvere (juhu)elektrijaam on viimase 9 aasta jooksul rohkem seisnud, kui töötanud. Toimunud on lugematul arvul avariilisi/prognoosimatuid seisakuid. Just tänu välisühendustele ei ole me pidanud hakkama elekritarbimist normeerima... Nüüd kujutame ette, mida oleks Auvere avariiline seiskumine igakordselt tähendanud meie võrgusagedusele.
Seetõttu ei saa ma ka tänasest paanikast aru - vool on olemas, targemad tarbijad on oma hinna ära fikseerinud (seda soovitasid tänavu sügisel pea kõik meie eksperdid, sest venelaste sigadused olid suht prognoositavad), meie baasvõimsused on töökorras ja vajadusel võimelised tootma (NB! ka peale Estlinki ärakukkkumist ei mahu need siiani turule - meil on piisavalt tootmist ka nendetagi!).
Samuti teame, et lähiajal kuulutatakse välja uus hange uute baasvõimsuste jaoks, mis tõenäoliselt päädib mõne uue gaasijaamaga. Alles peale nende valmimist arvatakse vanimad kivijaamad meie valmisolekuportfellist välja.
PS! Küll võiks igasugu rajatistele/laevadele jms edaspidi riigi nimele viitavad nimetused ära jätta. Estline, parvlaev "Estonia", Estlink - > need kõik seonduvad mingite jamade ja katastroofidega ning toovad meid soovimatusse rambivalgusesse.
PPS! Senini on venelased kasutatud varilaevastikku jamade korraldamiseks. Kuidas reageerida siis, kui ankrut oleks enda järel vedanud täisrelvis Peterburist Königsgsbergi teel olnud sõjalaev?