Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

olevtoom kirjutas: 23 Dets, 2024 11:37
Muhu (sõltumatu) tagavedrustus oli sihuke, et mida kõrgemale auto tõusis (mida madalamale ratas kere suhtes vajus), seda väiksemaks muutus rööbe. See tähendas, et pärast hüppekat (või lihtsalt suuremat kühmu teel) oli pööramine ...mmm... huvitav.
Seebikarbil (966/968) oli tagumiste õõtshoobade pöördetelg autoga risti ja seda jama ei esinenud. Kaalujaotusest tingitud ülejuhitavus muidugi jäi.
Alajuhitavust mina ei märganud, aga, noh, ega ma nii kõva autojuht ka ei ole.
Mitte rööbe, vaid tagarataste põikikalle muutus rämedalt (tagaotsa tõstmisel läksid rattad alt "kokku"). Ekstreemoludes - tõstes tagaotsa üles ja lastes alla, võis auto jääda rehviservadele kandma ning rattad ei vajunudki enam normaalasendisse.

Ega see seebikarbi "handling" nüüd ka midagi kiiduväärset polnud, inseneride kaitseks võib muidugi öelda, et vaevalt kurviomadused 100 kmh seal eesmärgiks olid. NSVL sõiduautode peamine kriteerium on olnud (v.a Ladad) vedrustuse suur energiamahukus, mis tagab talutava sõidu kehval teel, mis aga on vastuolus sõiduomadustega piiroludes.

Muhu tagavedrustuse pilt
Pilt

Uute vedrudega võisidki rattad olla umbes nii nagu fotol
Pilt
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Dets, 2024 10:41 Mitte rööbe, vaid tagarataste põikikalle muutus rämedalt (tagaotsa tõstmisel läksid rattad alt "kokku"). Ekstreemoludes - tõstes tagaotsa üles ja lastes alla, võis auto jääda rehviservadele kandma ning rattad ei vajunudki enam normaalasendisse.
Ma saan täitsa aru, et viimase tõe instantsil on keeruline tunnistada, et sellise kinemaatika juures muutuvad nii rattakalle kui rööbe - aga no nii on :).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikult sellise kalde korral on rattarööbe ülevalt ja alt mõõdetute keskmine :P
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Paluks veel targemana näivat väidet!
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Mõnda kriipis kõvasti see, et Toyotade marke vähe tean. Zigullidest jagan ka nii ja naa. Vähe, sest huvi puudub. Neli ratast ja käima läheb. Toyota Landcruiser parkis isegi eile mu kõrval, tõsi, kasti polnud ja läti number oli. Aga nodi salongi mahub palju.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Rebane11 kirjutas: 31 Dets, 2024 4:22 Mõnda kriipis kõvasti see, et Toyotade marke vähe tean. Zigullidest jagan ka nii ja naa. Vähe, sest huvi puudub. Neli ratast ja käima läheb. Toyota Landcruiser parkis isegi eile mu kõrval, tõsi, kasti polnud ja läti number oli. Aga nodi salongi mahub palju.
???
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Uut Toyota Land Cruiserit ei pidavat enam saama tehasest tellida "kaubikuna" ehk siis N1G-na.
Eelmist olevat saanud, nahksisu ja kliimaseade ja N1 8)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õues on lamellivaenulik ilm, päeva jooksul oli 2 avariiohtlikku olukorda, mõlemal keeras lamellidel eessõitja end põigiti. Esimenel juhul peatee mahapöördel, teisel juhul ringtee ületamisel. Mina erilist libedust ei tajunud, üsna uued Pirelli naelad lõikasid küll, niiet sain auto piisava varuga seisma. Pärast parklates vaatasin, mõlemal driftijal olid tõesti lamellid, seejuures üsna uued all.

Umbes null kraadi, kõvaks tallatud lumi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Nõmmel oli täna ka väikestel tänavatel kinnisõidetud lumi. Täitsa sõidetav lamellidega, ei libisenud kuidagi.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas: 31 Dets, 2024 12:36 Õues on lamellivaenulik ilm, ...
Umbes null kraadi, kõvaks tallatud lumi.
See ei ole mitte lamellivaenulik ilm, vaid õigeid sõiduvõtteid vajav ilm ning "oskaja" saab ka naelaga auto risti teele.
Naela selge eelis on ainult vesise kattega lausjääl, muidu rahulikult sõitjal erilist vahet pole.
Kui akf-l on probleeme lamellidega, siis peaks rohkem harjutama... :scratch:

Puhtalt isiklik kogemus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2323
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas: 31 Dets, 2024 10:12 Uut Toyota Land Cruiserit ei pidavat enam saama tehasest tellida "kaubikuna" ehk siis N1G-na.
Eelmist olevat saanud, nahksisu ja kliimaseade ja N1 8)
Juba paar aastat saab osta länkari mootoriga Hiluxi, nahksisu ja kliimaseade ja N1 :)
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Sest lamellindusest vrs naelandus ja IMHO kaunikesti arrogantsest soovitusest sõitma õppida- kus peab lamell, seal peab ka nael. Kus lamell enam ei pea või lumes kinni istub, seal peab nael ikkagi ja ronib ka lamellist märksa edukamalt välja.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2323
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Lemet kirjutas: 31 Dets, 2024 21:28 Sest lamellindusest vrs naelandus ja IMHO kaunikesti arrogantsest soovitusest sõitma õppida- kus peab lamell, seal peab ka nael.
Päris puhtal asfaltil vist tegi lamell pidamiselt naeltele ära testides :scratch:
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Mina selle paari suusailma pärast, mis Eesti talve jooksul on ei näe küll põhjust pool aastat naeltega klõbistada. Veidi ettevaatlikum sõidumaneer ja saab ikka kohale.
Head uut aastat kõigile!
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Rebane11 kirjutas: 01 Jaan, 2025 1:52 Mina selle paari suusailma pärast, mis Eesti talve jooksul on ei näe küll põhjust pool aastat naeltega klõbistada. Veidi ettevaatlikum sõidumaneer ja saab ikka kohale.
Head uut aastat kõigile!
See on ju juba hoopis teine teema. Mugavus, "avos", optimaalsus, etc, aga mitte lamell vrs nael sisuline külg. Sõiduohutuses ja teelpüsivuses teeb ikkagi nael lamellile talvetingimustes siiski ju ära. Mõistagi IMHO, 46 rooli taga veedetud aasta kogemusel. Ja nagu öeldud, on paljud mu lamelliusku tuttavatest, kel vaja talvel üle Eesti liikuda, tasapisi taas naeltele üle läinud. On's selle põhjuseks lisandunud elukogemus (praktika olla tõe kriteerium) või viimased paar talve, mis tõesti ka talve vurhvi on olnud- mine võta kinni, aga millegipärast nii on. Ja kui siin mingi aeg tagasi, kui sellise lume maha viskas, et Tallinn-Tartu teel elektroonika kiiruse suvise 120 pealt 80le piiras ja teehooldusest haisugi polnud, tundsid end julgemalt nimelt naeltel kulgejad, lamelliga kodanikud libistasid 60ga ja leidsid end tibagi rohkem lubades risti teel. Paar sellist madallendurit, kes minust 80+ kiiruse mööduda üritasid, tegid tireli, üks kadus lihtsalt teelt minema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist