Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul on uue auto all ka Pirelli naastud, soovisin muidugi Continentali naaste, aga neid polnud antud mõõtu saada.
Hetkel ütleks, et on asjalikud küll. Kuigi testides pole nad nii kõrgel kohal nagu Conti (kes on tavaliselt esimese kolme hulgas), Pirelli on tavaliselt seal 6.koha kandis, Hankookidest ja Kumhodest natuke eespool.
Hetkel ütleks, et on asjalikud küll. Kuigi testides pole nad nii kõrgel kohal nagu Conti (kes on tavaliselt esimese kolme hulgas), Pirelli on tavaliselt seal 6.koha kandis, Hankookidest ja Kumhodest natuke eespool.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tunnistan ausalt, et ei tea kus akf-d ringi sõidavad, sest nende teada jäävad sinna lamellid kinni ja naelad ronivad välja ...
Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Või ei oska ma ronida sinna kus kinni jääb?

Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Või ei oska ma ronida sinna kus kinni jääb?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Saamaks aru, et pudru on põhja kõrvetatud, pole vaja ise kõrgemaid kokakursuseid läbida. Piisab, kui pead minema oma naelkummidega autoga klassi võrra suuremat uute lamellidega saani minema välja tõmbama.Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
Dlja ossobo...kordame siis veel, et ikka saab. Lihtsalt naeltega saab ka seal, kus lamelliga enam ei saa...või tahab akf sellele aabitsatõele vastu vaielda? Et tema sõidab lamellidega sirgeseljaliselt seal, kus nael ei pea ja kinni jääb?Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Ise olen pooltel kordadel naelu kasutanud ja pooltel lamelle. Kraavi pole sattunud. Hädas olen küll olnud, miski 15a tagasi Opel Omegaga mässasin hulk aega, et Järve Selveri parklast ülesmäge saada. All olid €25 tükk kasutatud naelad (põld raha noh). Teine kord olin raskustes tagaveolise Vianoga suure lumega Õismäe parklast välja tagurdamisega. Sellel siis uued naelad. Edasi ja tagasi jõnksutas kenasti aga paraku oli vaja lõpus rool välja keerata ja see mõjus lumes nagu pidur. Võttis vanduma küll. Aga kui juba sõitma sai siis sõitis kenasti ja kontrollitavalt.
Septembris siis ostsin esiveolise EV ja vaikuse huvides panin lamellid. 31.dets sain 10000km sõidetud ja siiani nagu pole mingeid jamasid esinenud. Eks kui ma foorumilt ära kaon siis teate, et lamellid vedasid alt
Aga muidu - ma ei salli soppa ja muda. Lumel ja jääl saan hakkama aga kui põld, tee ja taevas kõik ühte värvi on, siis see on minu jaoks vastik olukord.
Septembris siis ostsin esiveolise EV ja vaikuse huvides panin lamellid. 31.dets sain 10000km sõidetud ja siiani nagu pole mingeid jamasid esinenud. Eks kui ma foorumilt ära kaon siis teate, et lamellid vedasid alt
Aga muidu - ma ei salli soppa ja muda. Lumel ja jääl saan hakkama aga kui põld, tee ja taevas kõik ühte värvi on, siis see on minu jaoks vastik olukord.
Re: Autotehnikateema
Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).
Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798
Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.

Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html
100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary
Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sa räägid lumest või jääst?Lemet kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 18:21Saamaks aru, et pudru on põhja kõrvetatud, pole vaja ise kõrgemaid kokakursuseid läbida. Piisab, kui pead minema oma naelkummidega autoga klassi võrra suuremat uute lamellidega saani minema välja tõmbama.Samas mõni teadja ise kinnitab, et lamelli üldse ei kasuta - kus ta siis teab?
Dlja ossobo...kordame siis veel, et ikka saab. Lihtsalt naeltega saab ka seal, kus lamelliga enam ei saa...või tahab akf sellele aabitsatõele vastu vaielda? Et tema sõidab lamellidega sirgeseljaliselt seal, kus nael ei pea ja kinni jääb?Põlva- Võrumaa teedel pole sellist juhust olnud, et lamelliga ei saaks liikuda.
Lamellide kaitseks võin öelda, et kui ma veel sõitsin Subaru Outbackiga, siis ma kasutasin ainult lamelle. Ning kunagi sai selle komboga proovipärast talvel Saku krossirada läbi sõidetud. Kui sa ei tea, mis on Saku krossirada, siis soovitan järele vaadata ja siis mõelda, kas see lamell on ikka nii vilets.
Re: Autotehnikateema
Eg siis naelaga poleks seda siis läbinud, ma saan aru?Kui sa ei tea, mis on Saku krossirada, siis soovitan järele vaadata ja siis mõelda, kas see lamell on ikka nii vilets.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Võib-olla isegi oleks. Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam
Re: Autotehnikateema
Oma praktilise kogemuse najal julgen siinkohal vastu vaielda. Nagu juba kirjutasin, on tulnud naelkummudega käia välja tõmbamas uute lamellidega autosid lausa kahel korral. Eelmisel talvel, erinevad autod, erinevad juhid. Mõlemad istusid lahtises lumes kergel tõusul kinni, minul polnud nendele ligisaamisega ega nende liikumasaamisega mingit probleemi.Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
See vaidlus kipub peaaegu alati minema möödarääkimise (mõnikord ka röökimise
) nahka. Keegi ju ei väidagi, et naelal mingil ekstreemsel hetkel ei võiks täiesti arvestatav eelis olla. Küsimus on selles, kas nende hetkede nimel tuleb lamell üldse välistada keskmise autojuhi jaoks. Minule endale meeldib talvel igal võimalusel sõita talvel väiksematel vähesõidetavatel teedel ja enamustel talvedel sellist hetke kordagi ei teki, et kurat nüüd võiks küll nael kindluse mõttes all olla. Ilmselt maapiirkonna postiljonil või kohaliku jahiseltsi juhil on veidi erinev arvamus, aga jutt käib vähemalt minu arust ikka sellisest tavalisest autojuhist, kes võib eriti ekstreemel juhul nagu sajandi tuisk või metsik jäävihm oma sõidukese vabalt ka päev või kaks edasi lükata.
Re: Autotehnikateema
Loomulikult mitte, minu point on lihtsalt selles, et naela pidamine ja läbivus on lihtsalt parem kui lamellil. Mitte et lamell sõita ei sünniks või tiba vaiksem poleks. Sünnib ikka, lihtsalt ekstreemolukordades kaalub nael lamelli igal juhul üle. Aga nagu korduvalt öeldud, on need ju kaks ise asja.Küsimus on selles, kas nende hetkede nimel tuleb lamell üldse välistada keskmise autojuhi jaoks
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Ühe inimese praktiline kogemus, eriti mingite teitse erinevat marki autode väljatõmbamisega, on ikka väga subjektiivne arvamus. Tõelise võrdluse paremuse määravad ära vaid meetrid ja sekundid sama autoga samades tingimustes.Lemet kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 19:55Oma praktilise kogemuse najal julgen siinkohal vastu vaielda. Nagu juba kirjutasin, on tulnud naelkummudega käia välja tõmbamas uute lamellidega autosid lausa kahel korral. Eelmisel talvel, erinevad autod, erinevad juhid. Mõlemad istusid lahtises lumes kergel tõusul kinni, minul polnud nendele ligisaamisega ega nende liikumasaamisega mingit probleemi.Aga see naela eelis lahtises lumes puudub täiesti, või on isegi viletsam
Ma kahjuks vist viskasin oma TM rehvitestiga numbri makulatuuri, aga tööl peaks see veel alles olema ja katsun need võrdlusnumbrid siin ära tuua.
Re: Autotehnikateema
"Viies punkt" - see kus pea ja jalad kokku saavad e. maakeeli p..se. Elik ainus ja õige kehaosa millega olukordi teedel-tänavatel adekvaatselt tunnetada.OLAVI kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 18:36Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).
Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.
Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html
100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary
Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Eks igaüks kasutab parimat võimalust mida oskab ja mõni võibolla kolmandat silma, peaasi on teel püsida.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Selle tasakaaluorganiga pole sul küll autosõidus midagi teha, see võib valetada sulle nii, et ise kah ei usu (ja tegelikult valetabki).OLAVI kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 18:36Nii nagu inimestel on kuulmis- ja nägemistaju erinevad, nii on erinev ka tasakaalutunnetus ja ruumitaju ning erinevate inimeste võimekus sõita libedal teel.Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Jaan, 2025 15:29 ....
Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte ....
Kõrvade tundlikust mõjutab ka nende tervislik seisund ja kestev "tümakas" (müra).
Põhiline organ, millega inimene tajub liikumisel mõjuvaid jõudusid asub kõrvas ja nimetatakse seda tasakaaluorgan, tasakaaluelund või vestibulaarelund.
https://www.kliinik.ee/haiguste_abc/tas ... nd/id-1798Sisekõrvaesikus olevad ümarkotike ja mõik (ka elliptiline kotike ehk ovaalkotike) sisaldavad tasakaaluelundi tunderakke, mis on tundlikud keha lineaarsele liikumisele.
Pikem seletus, kus on käsitletud ka tasakaaluorgani mõju nägemisele:
https://teadvusehuvi.blogspot.com/2010/ ... -alad.html
100 aasta vanune teemakohane video tasakaaluorgani mõjust silmade liikumisele:
https://www.youtube.com/watch?v=m240q75 ... omeLibrary
Kui tasakaaluorgan ei ole piisava tundlikusega või "piisavalt jäigalt seotud autoga", siis peab sõitma "tagumikutunnetuse" järgi või lootma kaitseinglile.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Georges ja 3 külalist