Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas OLAVI »

Ei tea, et kui palju siin kalamehi on?
Minul on ainult üks kord juhtunud, et esimese spinninguheitega oli kohe haug otsas ja vaevalt kaabelgi esimese korraga kätte saadi.
Arvata võib, et ankruid on juba korduvalt veetud, sest kui ankrukett on lühike, siis ankur lohiseb mööda põhja ja kui kett on liiga pikalt väljas, siis see võib kaevuda liiga sügavale ning kett katkeb.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas AndresTy »

Kui ankru ja selle keti eemärk on laeva paigal hoida, siis miks ta peaks katkema, kui ankur peab? Ankru pidamine - põhja kinni haakumine ja sellega laeva paigal hoidmine - ongi ankru ja selle keti eesmärk. Ei ehitata vast ankruketti sellise teadmisega, et siis kui ankur peab läheb kett ankru hiivamiskatsel tõenäoliselt puruks. Vahet pole, kui pikalt seda ketti välja lastud on või kui sügavale ankur ja kett on kaevunud.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas affa »

Elering on siiski ka oma nõude esitanud.
Osa kaapelien omistajista on hakenut siviiliperusteista takavarikkoa puhtaasti vahingonkorvaustensa kattamiseksi. Kantaverkkoyhtiö Fingrid, teleoperaattori Elisa ja virolainen kantaverkkoyhtiö Elering ovat jättäneet Helsingin käräjäoikeuteen yhteisen hakemuksen. Myös suomalainen valtionyhtiö Cinia jättänee hakemuksen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010943001.html
nukkel
Liige
Postitusi: 1647
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas nukkel »

Tore. Loodetavasti nad saavad midagi.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sekeldaja »

AndresTy kirjutas: 04 Jaan, 2025 23:46 Kui ankru ja selle keti eemärk on laeva paigal hoida, siis miks ta peaks katkema, kui ankur peab? Ankru pidamine - põhja kinni haakumine ja sellega laeva paigal hoidmine - ongi ankru ja selle keti eesmärk. Ei ehitata vast ankruketti sellise teadmisega, et siis kui ankur peab läheb kett ankru hiivamiskatsel tõenäoliselt puruks. Vahet pole, kui pikalt seda ketti välja lastud on või kui sügavale ankur ja kett on kaevunud.
Laeva ankruga paigalhoidmine ja selle järel lohistamine on kaks eri asja. Ankrus olles hoiavad laeva nii ankur kui keti see osa, mis järele lastakse ning mille pikkus merepõhjal peaks rusikareeglina olema kolm ankrukoha sügavust pluss 90 meetrit. Ankru hiivamiseks sõidab laev ketti sisse võttes ankru juurde, kuni saab selle hiivata enamvähem vertikaalselt. Reeglitejärgse ankurdamisega võrreldes on ankruga traalimine selle selge ja tahtlik lõhkumine.
Loomulikult on ankrud ja ketid tehtud tugevusvaruga, mida tõestab ka soomlaste väide, et Eagle S oli ankrut lohistanud kümneid kilomeetreid enne Estlink 2-ni jõudmist, aga samuti see, et ta nii selle kui väiksemad kaablid ikkagi katki tõmbas. Aga lõpuks katkes ikkagi. Kaamel ja sulg. Täpsemalt saame teada, mis toimus, kui ankur leitakse.
Viimati muutis Sekeldaja, 05 Jaan, 2025 12:59, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas OLAVI »

AndresTy kirjutas: 04 Jaan, 2025 23:46 Kui ankru ja selle keti eemärk on laeva paigal hoida, siis miks ta peaks katkema, kui ankur peab? Ankru pidamine - põhja kinni haakumine ja sellega laeva paigal hoidmine - ongi ankru ja selle keti eesmärk. ...

Fikseeritult "rippuva" ankru eesmärk ei ole sõitva laeva sõidupidurina kasutamine.
Seisva laeva "kohapeal paigal hoidmiseks" peab kinnitus pidama vastu tuule ja lainete poolt tekitatavale (sujuvalt muutuvale) jõule ja et laeva nina oleks vastutuult.
Suurel kiirusel suunatult liikuva 100 000 tonnise massiga keha momentseks peatamiseks ei ole ankrukett ette nähtud, sest laeva inertsmoment ületab ankruketi katkemisjõu.

Uuri, et miks sõiduautosid ei tohi terastrossi või -ketiga pukseerida aga võib elastse köiega.

Liikuva laeva pidurdamiseks ankruga, kasutatakse inertslöögi vältimiseks ankruvintsi pidurit.
Mis juhtub, kui vintsipidur ei suuda pidurdada:
https://www.youtube.com/watch?v=4iszDhk ... ipbuilding

Siin on jäänud kaamerasse haruldane ankruketi katkemise hetk:
https://www.youtube.com/watch?v=nGyvZSn ... FrankFlett
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas OLAVI »

Sekeldaja kirjutas: 05 Jaan, 2025 10:44 ... soomlaste väide, et Eagle S oli ankrut lohistanud kümneid kilomeetreid enne Estlink 2-ni jõudmist, aga samuti see, et ta nii selle kui väiksemad kaablid ikkagi katki tõmbas. ...
... ei saanud nii pikalt kestnud traalimine olla juhus.
Ankruga traalimisel peab ankrukett olema fikseeritud päris täpse pikkusega et ankur oleks haakiva nurga all, sest kui kett on lühike, siis ankur ei haaku ja kui liiga pikk siis kaevub sügavale pinnasesse.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sekeldaja »

Lihtsalt väikeseks illustratsiooniks, milline on suure laeva ankruheitmise protseduur niiöelda õpiku järgi ja kui olematu on selle seos fraasidega "ankur kukkus kogemata, juhuslikult alla, keegi ei märganud, kaptenile teatamine võtab tunde" jne.

Fundamentals of Anchoring Operation
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Madis Reivik »

Ma ei ole spetsialist aga lohiseva ankruga sõitmine võiks ka peamasinalt oluliselt rohkem pöördeid nõuda.
Või on see jõud proportsionaalselt tühine ?
URR
Liige
Postitusi: 811
Liitunud: 13 Sept, 2006 10:07
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas URR »

AndresTy kirjutas: 04 Jaan, 2025 23:46Kui ankru ja selle keti eemärk on laeva paigal hoida, siis miks ta peaks katkema, kui ankur peab? Ankru pidamine - põhja kinni haakumine ja sellega laeva paigal hoidmine - ongi ankru ja selle keti eesmärk. Ei ehitata vast ankruketti sellise teadmisega, et siis kui ankur peab läheb kett ankru hiivamiskatsel tõenäoliselt puruks. Vahet pole, kui pikalt seda ketti välja lastud on või kui sügavale ankur ja kett on kaevunud.
Laeva ei hoia paigal ankur, vaid keti raskus. Ankur peab lihtsalt korraks kinni haakima, et kett ilusasti välja jookseks. Sõltuvalt ilmast lastakse vette 2-3 veesügavuse jagu ankruketti. Igas ankruketis on mõned nõrgemad lülid (saksa keeles Sollbruchstelle, ma ei tea, et selle kohta eestkeelset terminit oleks), mis peavad purunema, kui pinged liiga suureks lähevad, et midagi tähtsamat puruks ei rebiks.
Vahepeal oli juttu ka ankruketil olevatest märkidest. Iga "seekli" (ei mäleta enam kui pikk see mõõt on, 10-20 meetrit äkki?) järel on üks ankrulüli ära värvitud, et oleks näha, palju ketti välja on lastud. Need märgid on erinevad, et segi ei läheks, mitmes seekel vete läks.
Ankru põhja mööda kraapimine kindlasti pidurdab laeva. Seega kiirus väheneb või tuleb masinale pöördeid lisada. Aga veelgi märgatavam on vibratsioon, mis tekib ja mida on tunda kogu laevas.
Üks asi veel. Kui kõik stopperid meeltesegaduse hoos lahti teha, jookseb välja kogu ankrukett, mitte sobiv pikkus. Et ankrut mingi sobiva ketipikkusega järel lohistada, tuleb stopperid jälle õigeaegselt kinni panna. Kuidas seda kogemata teha?
Arutelud selle üle, kas ankrut on võimalik endale märkamata miilide kaupa järel lohistada, võiks ära lõpetada. See on lihtsalt lollus.
Viimati muutis URR, 06 Jaan, 2025 10:39, muudetud 2 korda kokku.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaadake vesselfinder.com
Umbes selles kohas, kus Estlink 1 (Kundasse) tuleb, on selline veider neutraalmere laiendus, kus on mingi isetekkeline ankruplats, praegugi seisab seal 15 kaubalaeva ankrus (ilma käiguta). Kes selle jama sinna tekitas? Ust-Luga operaator? Et seiske seal ja oodake?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
URR
Liige
Postitusi: 811
Liitunud: 13 Sept, 2006 10:07
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas URR »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 10:38 Vaadake vesselfinder.com
Umbes selles kohas, kus Estlink 1 (Kundasse) tuleb, on selline veider neutraalmere laiendus, kus on mingi isetekkeline ankruplats, praegugi seisab seal 15 kaubalaeva ankrus (ilma käiguta).
See ongi Vene varilaevastik. Ammu teada, aga kuna pole meie vetes, ei saa minema ajada.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 10:38 15 kaubalaeva ankrus (ilma käiguta). Kes selle jama sinna tekitas? Ust-Luga operaator? Et seiske seal ja oodake?
Neutraalmeri?
Ja ütle üks põhjus, miks seal Eesti majandusvööndis ankrus, triivis olla ei võiks?
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 10:38 Vaadake vesselfinder.com
Umbes selles kohas, kus Estlink 1 (Kundasse) tuleb, on selline veider neutraalmere laiendus, kus on mingi isetekkeline ankruplats, praegugi seisab seal 15 kaubalaeva ankrus (ilma käiguta). Kes selle jama sinna tekitas? Ust-Luga operaator? Et seiske seal ja oodake?
1. Estlink 1 tuleb Eestis maale Harkus (tehniliselt Kakumäel - Tiskres).
2. Enne kui sa küsida jõuad - Estlink 2 teeb seda Purtse lähistel.
3. Kunda jääb (linnulennul) esimesest 110 ja teisest 25 km kaugusele.
4. See isetekkeline ankruplats asub Pärispea neemest 10 miili NNE-s (kirdes) ja Kundast 24 miili NW-s (loodes). Mingit laiendust ei ole, asub Eesti majandusvööndis.
5. Sellest "pommuudisest" on Eesti ajakirjandus meid kursis hoidnud juba umbes kolm aastat: Mohni - Käsmu kaubalaevade ankruplats saastab Lahemaa mereala
6. Jah, selle taga on t!blastani 2018. aasta ukaas, et venemaa sadamatesse sisspääsu ootavad laevad ei tohi seda teha nende territoriaalvetes.
7. Kas ja mis kaablid selle ankruala alt läbi lähevad, vaata ise Maa-ameti merekaardilt. Sealt leiad ka mitte ainult täpsed Estlink 1 ja 2 maabumiskohad, vaid ka terved kaablimarsruudid (parema sõna puudumisel).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No sellised isetekkelised "ankruplatsid" on kõik vesi vene veskile - pärast räägitakse kuskil rahvusvahelises kohtus sirge näoga, et sõbrad, tegemist on ju Eesti valitsuse vaikimisi lubatud ankrupaigaga (keegi pole ära ajanud!) ja ankrud mõnikord ju lohisevad järgi, kui tugev tuul laeva endasi kanda üritab.

Faktides eksimise võtan omaks (estlink 1 ja 2), aga noh - see ankruplats on seal nagu nimme valitud, küllap said mu mõttest aru.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline