Siis kui kaob vool!

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta

Kas te majapidamises on generaator?

On olemas, koos küttevarudega
38
14%
On olemas, kuid kütet napib
33
12%
Plaanin hankida
32
12%
Ei ole, kuid võiks olla
131
49%
Ei ole, milleks - see on mõttetu
36
13%
 
Hääli kokku: 270

Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4911
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Some »

Kia ja Hyundai EV-d annavad adapteriga 3,6kW-d välja, 65 või 77kWh akust võiks nagu päris kauaks jaguda. Edasi variant, et kas lähimasse laadimisjaama uut portsu laadima (odavam) või garaažis vedelev 7,2kW-ne genekas autot laadima panna. Kilpi ühendamiseks ka muidu liides olemas aga kahtlustan, et väikse tarbimise jaoks saaks kütusekulu ebamõistlikult suur, tundub mõistlikum sellega akut laadida.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas OLAVI »

otsija86 kirjutas: 05 Jaan, 2025 17:43 Kui tahta niiväga seda varustuskindlust seal ja mingi auto ka majapidamises nagunii olemas, siis äkki pigem autole külge lihtsalt 230V inverter ja kaks ühes lahendus olemas? Mingi selline näiteks https://greencell.global/en/power-inver ... -sine.html . Mul tööpirukal on see inverter kapoti all ja kasutan aegajalt selle kaudu 230V tarbijaid, praegu talvel see diisel ei lähe absoluutselt soojaks ja siis on tavaline elektripuhur salongis, ehk siis 1000W ....
Sellise võimsusega inverter oleks arvestatav plaan suuremate kodumasinate lühiaegseks toitmiseks, sest selle inverteri omatarve on 2,3A ja kui see on pidevalt ühendatud tööle, siis võtab see inverter omatarbeks 55Ah ööpäevas akust (lisaks kasutatavale energiale).
(Kui sellele võimsale inverterile ühendada taha ainult keskkütte ringluspump (35W), siis 12h jooksul võetakse akust ca 66Ah ja väiksema akuga auto ei pruugi enam käivituda.)

Mõistlik on omada suurelt erinevate koormuste toiteks kahte, erineva võimsusega (ja hinnaga) inverterit.
Kui on vaja toita keskütte ringluspumpa (30W) + automaatikat ja laadida erinevaid (väike)seadmeid, siis on mõistlik pikemaks kasutuseks kasutada väiksemat, 0,6A voolu tarbivat inverterit, sest see tarbib ööpäevas omatarbeks ainult 14Ah akust.
https://greencell.global/en/power-inver ... -sine.html
(Kui selle inverteriga toita 35W ringluspumpa, siis võetakse 12h jooksul 44Ah akust.)

See tootja näitab viisakalt inverterite tehnilisi andmeid (omatarve A ja kasutegur 85%), mida tasub inverterite valikul arvestada, sest minu mõõtmiste järgi ega teised ka ei suuda paremaid teha.

(Tsirk.pump Grundfos Alfa2L töötas 200Ah aku ja "väikse inverteriga" üle kahe ööpäeva.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
otsija86
Liige
Postitusi: 126
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas otsija86 »

Asja point oleks seda siiski töötava mootoriga autol kasutada, autoaku pealt sedasi süvatühjenemist nagunii poleks mõtet teha, peale 10 korda kasutamist aku ka perses ja osta uus. Kui antud tegelane plaanis nagunii mingi suvalise geneka pealt oma neid katla pumpasid toita, ma ei tea kui palju tal seal kogukulu elektrienergia osas neile oleks, siis ehk polekski suurt vahet küttekulus kas tiksub see pisike genekas nurgas pooleldi tühijooksul, või siis automootor, ca liiter tunnis vist läheb mõlemaga nagunii kütet, lihtsalt sõiduauto kasutamine selleks otstarbeks oleks justkui kaks ühes lahendus ja igapäevaselt kasutuses olev mootor, seega kindlasti ka tõenäosus, et see ei toimi väiksem. Lisaks kannataks selle võimekama inverteriga vajadusel ka külmkappide jms käivitusvoolud üle elada ja ka neid vajadusel toita, selle pisikese kaasaskantava genekaga võib probleeme tekkida. Isegi kaevupumba käivitusvool võib ületatav olla.
Viimati muutis otsija86, 06 Jaan, 2025 17:37, muudetud 1 kord kokku.
avrnbr
Liige
Postitusi: 217
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas avrnbr »

Olete kindlad, et nende tänapäevaste (turbo)diislite tühikäigul tundide viisi tiksutamine on hea mõte?
Liiati, kui normaalset töötemperatuurigi ei saavutata.
otsija86
Liige
Postitusi: 126
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas otsija86 »

Kindel on ainult surm ja maksud, kui keegi teab väita, et mõned korrad aastas sedasi toimides siiski mootori maha võib tappa, jagagu aga infot.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas OLAVI »

avrnbr kirjutas: 06 Jaan, 2025 17:36 Olete kindlad, et nende tänapäevaste (turbo)diislite tühikäigul tundide viisi tiksutamine on hea mõte?
Liiati, kui normaalset töötemperatuurigi ei saavutata.
Käesoleval kümnendil ostetud auto kasutusjuhendi vahel on eraldi teabeleht, kus auto kasutaja oma allkirjaga kinnitab, et on teadlik: "Pikk töötamine tühikäigul kahjustab heitgaaside puhastuse seadmete tööd".

Ehk pikemal kohapeal töötamisel on vist mõistlik abivahendi abil (tellis?) seada gaasipedaal 1500rpm asendisse?
Postitas otsija86 » 06 Jaan, 2025 18:49

Kindel on ainult surm ja maksud, kui keegi teab väita, et mõned korrad aastas sedasi toimides siiski mootori maha võib tappa, jagagu aga infot.

Kui sellisest tegevusest jääb jälg auto logisse, siis võib see garantiid mõjutada aga vanemat autot see suurt vast ei tohiks kahjustada, kui mootori jahutussüsteem (kulunud veepump) toimib?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Benjy
Liige
Postitusi: 552
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Benjy »

Genekas on odavam käiata ja lihtsam remontida.
otsija86
Liige
Postitusi: 126
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas otsija86 »

Benjy kirjutas: 07 Jaan, 2025 0:57 Genekas on odavam käiata ja lihtsam remontida.
Tihtipeale häda aga selles, et kui ongi vool läinud ja lähed seda kökatsit kuuri all käima ajama, siis see kuramus ei lähe, kuna seismisega midagi järgi andnud. Selleks, et käivitus oleks sama kindel, kui igapäevakasutuses oleval sõiduautol, selleks peaks üsna tihti kontrollkäivitusi tegema ja genekal pidevalt silma peal hoidma, niisama aasta otsa kuskile nurka vedelema jätta ja loota ,et kui vool ära läheb, et oi siis ma võtan ja uhan sellega, võib valus pettumus olla, et kallis investeering tehtud, aga kui tõeliselt häda käes, siis ikkagi istud ilma elektrita. Autoga ses suhtes lihtsam, nagunii pead jooksvalt hooldama ja käigus hoidma, seega justkui üks töö, kaks tulemust. Kui tahmamist karta, siis võid ju aegajalt minna ja pedaali alla litsuda ning põletust tal teha lasta, bensiinimootoriga masinatel vist sellist häda ei oleks muidugi.
Benjy
Liige
Postitusi: 552
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Benjy »

otsija86 kirjutas: 07 Jaan, 2025 3:11
Benjy kirjutas: 07 Jaan, 2025 0:57 Genekas on odavam käiata ja lihtsam remontida.
Tihtipeale häda aga selles, et kui ongi vool läinud ja lähed seda kökatsit kuuri all käima ajama, siis see kuramus ei lähe, kuna seismisega midagi järgi andnud. Selleks, et käivitus oleks sama kindel, kui igapäevakasutuses oleval sõiduautol, selleks peaks üsna tihti kontrollkäivitusi tegema ja genekal pidevalt silma peal hoidma, niisama aasta otsa kuskile nurka vedelema jätta ja loota ,et kui vool ära läheb, et oi siis ma võtan ja uhan sellega, võib valus pettumus olla, et kallis investeering tehtud, aga kui tõeliselt häda käes, siis ikkagi istud ilma elektrita. Autoga ses suhtes lihtsam, nagunii pead jooksvalt hooldama ja käigus hoidma, seega justkui üks töö, kaks tulemust. Kui tahmamist karta, siis võid ju aegajalt minna ja pedaali alla litsuda ning põletust tal teha lasta, bensiinimootoriga masinatel vist sellist häda ei oleks muidugi.
On ikka, otsepritsunginga vw masinad on alailma mootoripuhastuses käinud. Maapähkli kestadest tehtud sodi kasutatakse liivapritsi laadi masina sees. Mistõttu vähemalt toyota kasutab korraga pordi ja otsepritsungit. Tänapäeva masinates on kaunis palju elektroonikat, mille ülekoormamisel lahkub vajalik suits sealt seest. Neid variante, kuidas masin tuksi saada on palju. Näiteks hübriidajamiga masina puhul krokodillikäivitust teha ei tohi, põletab DC/DC kontrolleri maha.

Aga see pole oluline, oluline on, et oma genekaniru suudab üks mees küll ise käiguvalmis hoida. Kui ei suuda, siis toas on peegel.
pwn13
Liige
Postitusi: 1094
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas pwn13 »

Peaasi et bentsu karpasse ei jäta, ega neil honda v kloon mootoritel midagi muud väga pekki minna ei saa. Nüüdisaja genekatel magnetism vist ei tohiks ära kaduda enam.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas OLAVI »

Et tanklabensiin hoiustamisel karpat ei rikuks, kastuatakse väikemootorite testkäivituseks ja pikemaks hoiustamiseks alkülaatbensiini:
https://www.google.com/search?q=4T+ALK% ... client=img
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas AMvA »

Eks see kütus sõltub ka väga palju müüjast.

Kasutasin kogu aeg muruniidukis Statoil/Circle K bensiisni. Talvel jäi muruniiduk suvilasse ja kevadel läks esimese tõmbega käima.
Üks sügis võtsin viimase kanistritäie Krooningust ja siis oli kevadel ikka tõsine jama. Karpa lahti ja puhastamine. Bensiin oli muutunud mingiks ebamääraseks plögaks.
pwn13
Liige
Postitusi: 1094
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas pwn13 »

Kellel vajadus neid väikseid mootoreid paranda või niisama õlle kõrvale tegevust leida siis YT-s on siuke kanal nagu James Condon. Parandab erinevaid väikemootoreid ja suures mahus genekaid. Alustades mootori nullist ülesehitusega, geneka pea taastamine, karpa puhastus, klappide sättimine jne.
Benjy
Liige
Postitusi: 552
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Benjy »

pwn13 kirjutas: 07 Jaan, 2025 11:55 Kellel vajadus neid väikseid mootoreid paranda või niisama õlle kõrvale tegevust leida siis YT-s on siuke kanal nagu James Condon. Parandab erinevaid väikemootoreid ja suures mahus genekaid. Alustades mootori nullist ülesehitusega, geneka pea taastamine, karpa puhastus, klappide sättimine jne.
Kiidan kaasa, ta näitab ära igasuguste keerulisemate probleemide lahendamise.

Aga karpast rääkides, kütust sisse jätta ei ole hea olgu see kütus kui hea tahes. Võibolla ainult aspeniga ei muretseks. Muude kütuste puhul tekib kütuse vananemisel karpa sees sodikiht ja rikub pisikesed kanalid ja düüsid. Ei pea isegi umbe ajama, piisab ava vähenemisest ja mootor ei käi enam hästi.

Ei ole keeruline meeles pidada ja ei võta tükki küljest, kui masin pikemaks ajaks seisma jätta.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4761
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Siis kui kaob vool!

Postitus Postitas Madis Reivik »

https://forte.delfi.ee/artikkel/1203481 ... ise-pohjus

Üldiselt peaks arvestama et liitiumaku pole mänguasi ja igasugu internetitarkusega iseehitajad-elektroonikud peaksid eemale hoidma sellest.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist