Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Naelutatav rehv: https://www.tirespot.ee/pood/toode/soid ... d-_88ssix/
https://revilo.ee/rehv/225-75-r-16-hank ... tav-dot21/
Naelutamisteenus: https://www.kummimees.ee/et/rehvide-nae ... naastudega
Siit saab ka naelutamise hinna teada - €10 rehv: https://veljedeoutlet.ee/rehvitood/

Ahjaa, nagu ennist reklaamisin siis käisin lamellidega pühapäeval Raplamaal sõitmas. Probleem tekkis kohe Lasnamäel, foori tagant startides minu esiveoline kraapis koha peal samas kui kõrvalt miski Corolla vms läks suht sujuvalt minema. Kas naelrehv oleks päästnud - ei tea. Kahtlustan, et viga pigem esiveos ja EV hirmsas pöördemomendis. Poe parklas uurisin pisut ja leidsin võimaluse Snow režiimi sisse lülitamiseks. Selleks tuleb Kia puhul režiimide valiku nuppu all hoida. Pärast seda hakkas paremini kohalt minema. Pidurdamise ja teel püsimisega probleeme ei olnud, ei kiirteel ega metsavahel. Pean kuskilt elektriautofoorumist uurima, kuidas nende autod käituvad. Et tegu oli sellise suht kareda lumega siis mul kuri kahtlus, et nael poleks aidanud. Aga talv veel ees, jõuan vaadelda.
Aga muidu pisut mõtetu vaidlus - igaüks leiab oma autole ja sõidustiilile sobiva rehvi, selle pärast tülli küll ei maksa minna. Võib küll juhtuda, et naelad keelustatakse siis nagu kaob vaidlus automaatselt...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Some kirjutas: 07 Jaan, 2025 11:40 .........
Naelutamisteenus: https://www.kummimees.ee/et/rehvide-nae ... naastudega
Siit saab ka naelutamise hinna teada - €10 rehv: https://veljedeoutlet.ee/rehvitood/
........
Tänud linkide eest!
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ERR andis teada, et 2024 võeti arvelt maha (mitte ei peatatud registrikanne) 18 tuhat autot rohkem kui aasta tagasi.
Huvitav, kas poliitikute ja rahaministeeriumi levitatav narratiiv sadadest tuhandetest "fantoomautodest" ei läbi elu katseid?
Mulle on see automaksu ümber käiv mütoloogia ja loosunglikkus vastumeelne juba algusest peale.

Rääkides "Soome eeskujust", siis mütologiseeritakse täiega, jättes targu (või teadmatusest ütlemata), et Soomes käib automaksu tasumine koos liikluskindlustusega ja seda saab ka üheks päevaks võtta. Et suvel sõitvaid hobiautopidajaid ei pea ju segaseks maksustama, pole asja eesmärk.
Viimati muutis Kapten Trumm, 07 Jaan, 2025 13:58, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See 10 eurot rehv on ilmselt eeldusel, et sul on naelutatav (st naelaaukudega) rehv, kuhu pannakse naelad sisse.
Kui tahad naelutada ilma nendeta rehvi, mis eeldab aukude puurimist, on see tunduvalt kallim.
Näiteks 17,5 tollise väikeveoki rehvile topeltnaelte paneku eest küsiti 50 eurot rehvist.
Naelutada saab põhimõtteliselt igat rehvi, kuid neid lamellikurde umbselt täis lamelli eriti ei saa ( selleks peab rehvil olema selline 2x2 cm pinda, kus pole mingeid lõikeid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas: 07 Jaan, 2025 9:46 Pigem tervel linnal elektrikatkestus ja ju siis ainus koht veel laadida sai. EV omanikud laevad reeglina kodus ja Tesla Y suudab ka talvel täis akuga päris kaugele sõita. Selline laulupidu tähendab, et kodus laadida millegipärast ei saadud.
Oleme ausad, elektriautosid ostetakse meil valdavalt toetuste abil ja koos kampaaniatega - seal annavad aga tooni keskmisest rahakamad tegelased, kes töötavad kontoris (nn nobedate näppude voor) - et antud toetamise võiks rahulikult lõpetada, isik, kes suudab soetada tõmbekeskuse suburbis 300 tuhat maksva maja, selle tehnoloogiahuvi ei peaks küll maksumaksja kinni maksma (maksku ise) - pole teab mis vajaduspõhine.

Sama käib ka igasugu päikepatareide, eramaja elektrituuliku toetuste ja muu jama kohta. Toetatakse seltskonda, kes tegelikult toetust ei vaja ja kasutab oma eelisseisundit lihtsalt ära (objektil töötav ehitaja nt ei saa nobedate näppude voorus osaleda mingit moodi).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Praegust toetust jagatakse juba teist aastat minu arust ja pole otsa veel saanud. €5000 millest tulumaks maha ehk siis €4000 liisingust vähemaks. Nüüd muudeti korda nii, et kastirattad enam toetust ei saa ja toetust on võimalik taotleda ka pruugitud elektrikale. Ahjaa, seoses sellega, et Saksamaal iga mõeldav plats elektrikaid täis laotud, mis müügiks ei lähe siis ametlikke hinnakirju ei maksa uskuda. Müügimeestel on päris avarad võimalused hinda alla lasta. Mina sain tutika EV €16000 lõpuks letihinnast odavamalt, ilma mingite kampaaniateta. Liisingut maksan nüüd märksa vähem kui Stingeri eest. Ehk siis alati tuleb müügimeestega võimalustest rääkida.
Kusjuures, ma kahtlustan, et järgmised kuud saavad automüügis väga nõrgad olema, kõigil kel autoost plaanis oli, tegid oma ostud eelmisel aastal ära.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 07 Jaan, 2025 14:20 Praegust toetust jagatakse juba teist aastat minu arust ja pole otsa veel saanud. €5000 millest tulumaks maha ehk siis €4000 liisingust vähemaks. Nüüd muudeti korda nii, et kastirattad enam toetust ei saa ja toetust on võimalik taotleda ka pruugitud elektrikale. Ahjaa, seoses sellega, et Saksamaal iga mõeldav plats elektrikaid täis laotud, mis müügiks ei lähe siis ametlikke hinnakirju ei maksa uskuda. Müügimeestel on päris avarad võimalused hinda alla lasta. Mina sain tutika EV €16000 lõpuks letihinnast odavamalt, ilma mingite kampaaniateta. Liisingut maksan nüüd märksa vähem kui Stingeri eest. Ehk siis alati tuleb müügimeestega võimalustest rääkida.
Kusjuures, ma kahtlustan, et järgmised kuud saavad automüügis väga nõrgad olema, kõigil kel autoost plaanis oli, tegid oma ostud eelmisel aastal ära.
Kas on ka sama hea sõita, nagu Stingeriga? :D
Aga Kia peaks tehniliselt sama olema kui Hyundai. Kas seni probleeme ei ole olnud nagu Ionicutega juhtub päris tihti?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Mul Niro EV, ehk siis suuresti sissetöötatud platvorm. Hetkel mul sellega muresid pole olnud, tean et Ioniq5 ja EV6 omasid 12V aku tühjenemise probleemi aga vast said tarkvaraliselt korda. Tead ehk veel miskeid haigusi neil olevat?
Stinger oli muidugi ägedam sõita, ikkagi kõik neli ratast rebisid edasi. Samas väljavaade on Niro-s parem, rohkem avarust jms. Huvitaval kombel on siseruumi rohkem kui Sportages, pidasin kunagi Niro-t väiksemaks autoks.
Nüüd Kia-l sama hinnaga saadaval 82kWh akuga mudel (mul 64kWh) aga ma ei nuta. Škoda tuli samasse segmenti Elroq-iga välja. Tahtnuks mahukat ja odavat siis võtnuks KGM Torres EVx-i. Aga mul ei kannatanud oodata, Stingeri omanikuvahetusmaks olnuks nüüd €4600 ja, et ma olnuks 1.jaanuari seisuga omanik olnud siis pidanuks ka €860 aastamaksu maksma. Nüüd maksan miinimumi - €50 aastas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Mina nimetan kliendi petmiseks seda, kui kliendile müüakse naelaaukudega rehv ja nimetatakse seda lamellrehviks, sest lamellrehvi pealmise kihi kummisegu erineb tavarehvi kummisegust.
(Lamellrehvi välimine kiht on erinevast kummisegust, mis tõstab selle valmistamise hinda.)

Lumes võib sellise mustriga rehv isegi töötada aga kuna kummisegu on erinev, siis jääl ei ole sellel lamellrehvi pidamist ja seetõttu selliste rehvide kasutajad kurdavadki, et "lamellrehv ei kõlba sõita".

See naelaaukudega ei ole lamellrehv!
Pilt
See pilt on veebipoest, kus on kirjutatud ausalt "naelutamata rehv" aga paljudes veebipoodides on sellise mustriga rehvid müügis udupildiga, "lamellrehvi" nime all ja kui võhikust ostja täpselt mustrit ei uuri, siis saabki petta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Loomulikult on naastudeta naelrehv kehvem kui lamell, sest naelrehvil on vaja osa pinda teha selline, mis peab naelu sees, sinna ei saa teha lamelle ega teha seda liiga pehmest kummisegust.

Kuid naastrehvid on läbi aja muutunud järjest lamellide sarnasemaks, nii mustri arenduse kui ka materjalide poolest. Kunagi olid naelrehvid täiesti kõvad krobakad, et naelu sees hoida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nüüd muudeti korda nii, et kastirattad enam toetust ei saa ja toetust on võimalik taotleda ka pruugitud elektrikale.
Eesti kasutatud elektriautode turu põhiline tegija on endine riigiasutuse Mitsubishi MieV, pekkis aku põhivarustuses. Oleks vaja neile uusi ostjaid. 8)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 07 Jaan, 2025 15:12
Nüüd muudeti korda nii, et kastirattad enam toetust ei saa ja toetust on võimalik taotleda ka pruugitud elektrikale.
Eesti kasutatud elektriautode turu põhiline tegija on endine riigiasutuse Mitsubishi MieV, pekkis aku põhivarustuses. Oleks vaja neile uusi ostjaid. 8)
Nende Mitsude probleem algas nende saabumisel, kus autosid ei saanud laiali jagada, sest hakkas kehtima talverehvide kohustus ja sellise mõõduga (e-auto väikseid) talverehve ei olnud tellitud (küll ostame poest) aga saabunud autod kõik olid suverehvidega.
Telliti siis vajalikud rehvid järgi ja need tulid 2 kuud aga autod seisid kogu see aeg väliparklas külma käes.
Keegi ei tulnud ka selle peale, et lugeda kasutusjuhendist, et kui kaua ja millises temperatuuris võib ilma akut laadimata, e-autot parkida.

Kui ükskord talverehvid saabusid, siis hakati tühjenenud ja läbi külmunud akudega masinaid elustama.
Kuna masinaid oli palju ja veeti neid sooja/laadima portsude kaupa, siis ka lõpptulemus oli vägagi kõikuv ja paljude autode akud said jäädavalt kahjustatud.
(Isegi Tesla kasutusjuhendis on kirjutatud hoiustamise kestvuse ja külma kohta piirangud.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 07 Jaan, 2025 21:15
Kapten Trumm kirjutas: 07 Jaan, 2025 15:12
Nüüd muudeti korda nii, et kastirattad enam toetust ei saa ja toetust on võimalik taotleda ka pruugitud elektrikale.
Eesti kasutatud elektriautode turu põhiline tegija on endine riigiasutuse Mitsubishi MieV, pekkis aku põhivarustuses. Oleks vaja neile uusi ostjaid. 8)
Nende Mitsude probleem algas nende saabumisel, kus autosid ei saanud laiali jagada, sest hakkas kehtima talverehvide kohustus ja sellise mõõduga (e-auto väikseid) talverehve ei olnud tellitud (küll ostame poest) aga saabunud autod kõik olid suverehvidega.
Telliti siis vajalikud rehvid järgi ja need tulid 2 kuud aga autod seisid kogu see aeg väliparklas külma käes.
Keegi ei tulnud ka selle peale, et lugeda kasutusjuhendist, et kui kaua ja millises temperatuuris võib ilma akut laadimata, e-autot parkida.

Kui ükskord talverehvid saabusid, siis hakati tühjenenud ja läbi külmunud akudega masinaid elustama.
Kuna masinaid oli palju ja veeti neid sooja/laadima portsude kaupa, siis ka lõpptulemus oli vägagi kõikuv ja paljude autode akud said jäädavalt kahjustatud.
(Isegi Tesla kasutusjuhendis on kirjutatud hoiustamise kestvuse ja külma kohta piirangud.)
Riigiametnikel on vahest elementaarse etteplaneerimisega miskipärast väga raske ja keeruline
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

Seda fenomeni tuntakse ka kui ''Kunagi varem ei ole seda juhtunud ja nüüd juba jälle!''

Et autoteemast liiga offtopicuks ei läheks, siis kuldne näide on Transpordiamet. Teada oli, et aasta lõpus läheb suuremaks tehinguralliks. Sai isegi tulevikule mõeldes pere sees mõned mahhinatsioonid ära tehtud, et rohehulludele võimalikult vähe kalõmmi maksta pikemas perspektiivis. Kuskil 17-18 detsembri paiku tehtud omanikuvahetus pole siiani igatahes registritunnistust suutnud postkasti tekitada. Varem oli see 3-4 tööpäeva teema, millest ilmselt enamus oli postikana teekond. Iseenesest ju e-riigis tühiasi, aga 55 euro eest ootaks küll veidi nobedamat liigutamist isikukoodi ja eesnime vahetamise eest ühel ajale jalgu jäänud rohelisel paberilipakal...
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

kus siis eksiti ja millega ?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bretschneider, Qwerty226 ja 2 külalist