Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Jaan, 2025 12:53 See "oina" kampaania oli aga üsna lühiajaline, et 1990ndate tulekuga kaotas ta oma senise tähenduse.
Kes ehk ei tea, siis roolijoodikutele ja suuremate liiklus-sigadele võis toona sellise numbri kohutuslikult külge panna, et kaasliiklejad teaks eemale hoida. Rumvoltid ja mehed propageerisid seda omal ajal ETV-s usinalt.
Kohe selgus ka "heade mõtete stiilis" tehtud otuse "ebakõla": kõige esimese O-numbri sai auto, mille põhiline kasutaja perepea veel televisioonis esines ja selgitas, et tulid peolt naisega, tema oli piduselt-joogine-rõõmsameelne, aga naine mitte. Et naine läks rooli, et ohutult, kainelt ja viksilt koju jõuda. Naine oskab sõita korralikult, ise meie oma auto peal ju õpetasin, aga lube jah ei ole tal, sest mees põhiliselt omanikuna sõidabki ja naisel pole vajagi. Ja nüüd autol O-number ja iga tänavamiilits peab teda muudkui kinni ja imestab, et omanik roolis ja juhiluba alles ja et ei olegi üldse juht mingit seadust rikkunud ega ammugi mitte purjuspäi roolis olnud. o0001EA jne
Tartus sai mul tookordne hea tuttav kah suht alguses, o293.EA oli midagi, ja siis mina sain kah selle o-auto roolis mõned korrad linnapeal ringi sõita, sest kutt ise ikka ei riskinud. Läks müüki ja võttis uue auto. Ühel hetkel oli uudsus kadunud, neid o-numbreid nii-nii palju, et keegi enam ei viitsinud ega jõudnud neid kõiki vahtidagi ja tagatipuks selgus statistika, et korduvate roolist tabatute protsent oli nii tühine, et kogu see pull kuulutati lõppenuks ja o-seeria jagati lihtsalt reas kõik välja.
Viimati muutis Peeter, 09 Jaan, 2025 17:11, muudetud 2 korda kokku.
lootsik
Liige
Postitusi: 381
Liitunud: 18 Nov, 2010 22:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas lootsik »

Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... stroofioht

Võib politseile vihje anda: eesti rekkameestele on omane sõita ninaga eelsõitva rekka tagaotsas. Paldiski maanteel igapäevaselt sõites tavaline rutiin, sõidab 4 rekkat sadamast, 80 kmh, autode vahel pikivahe max 10 m. Sellisest formatsioonist ei saa üle ega ümber, venid 70-80ga selles pasapilves, mis auto järel praeguse ilmaga lendab.

Sõita gaasiautoga sedasi on idiotismi tipptase, seal peaks keegi selle 200 inimese rabelemise välja maksma ning tagasõitva rekka juht võiks mõnda aega jala käia.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

On ikka häda seal Keila- Paldiski vahelisel teel liiklemisega , kas Sirle Loigo eelmisele traktoreid käsitlevale kirjale midagi vastas ka ?
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

eesti rekkameestele on omane sõita ninaga eelsõitva rekka tagaotsas
No seal on ühe nina- ja teise tagumikukarvad ju kokku seotud...ja pole see nii väga eesti rekkameeste teema midagi, harrastavad seda nii panid ja eriti vene mehed. Viimaseid on õnneks küll olematuks jäänud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

lootsik kirjutas: 09 Jaan, 2025 15:16 Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.
Oli siis raske üks lisagenekas soetada ja paar bensiinikanistrit? Kuhugu oleks neid saanud ju ikka sinna autosse mahutada? Et kui enam ei söida, siis kadakate vahel genekas käima ja pärast paari piipu jälle liigume.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Tuttav käks kunagi arki oma autot arvele võtma ja sai 666 nr. Palus siis ilusti et äkki annate järgmise, no üldse ei taha üks neis kõvatajatest olla. Tuldi vastu ja sai 667
Huvitav on see et 777 nr olen ma näinud enamik eestlaste autode küljes kuigi olen koguaeg arvanud et tegu venelaste numbriga
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Rebane11 kirjutas: 09 Jaan, 2025 20:56
lootsik kirjutas: 09 Jaan, 2025 15:16 Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.
Oli siis raske üks lisagenekas soetada ja paar bensiinikanistrit? Kuhugu oleks neid saanud ju ikka sinna autosse mahutada?
Et kui enam ei söida, siis kadakate vahel genekas käima ja pärast paari piipu jälle liigume.
Sellise genekaga, mida inimene jõuab pagasnikusse tõsta, tuleb e-autot laadida 4-6 tundi, et selle autoga saaks 1 tund edasi sõita.

Toodetakse küll e-autodele väikseid (kuni 5kW) generaatoreid, millede kasutusotstarve on "sõidu pikendaja", ehk generaator töötab sõidu ajal, et sõiduakust vähem voolu võtta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

AMvA kirjutas: 10 Jaan, 2025 9:57 Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on
Ei toimigi. Elektriauto BMS (aku juhtimise süsteem) ei võimalda samaaegset laadimist ja sõitmist. Need on teineteist välistavad tegevused. Süsteemis laadija-aku-mootor saab elekter liikuda korraga ikkagi ainult ühes süsteemis. Sellise lahenduse jaoks tuleb terve BMS ümber ehitada ja tulemusse on sisse kirjutatud suur põlenguoht. Nii, et ei soovita sellist lahendust mitte kellelegi.

Praktikas järgi proovitud - kui elektriauto on kaabli otsas, siis süsteem autoga sõita ei luba.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Ärge nüüd kohe akf OLAVI-le kambakat tehke - ta kirjutas kui võimalust, mitte kui soovitust. Ega iga võimalust ei pea kohe proovima, eriti kui see nõuab mingi tehase-asja ümberehitust ning natuke ise peaga mõtlemist...

OT algab.
Kunagi nõuka ajal soovitas üks napsi- ja naljamees Kihnus vanamutil nohu raviks "kärbsevussi" ninasse lasta. Õnneks oli võimalus mutt kohe lennukiga Pärnusse viia ja puhuti eluvaim sisse tagasi. Mis nohust sai, seda ma ei tea...
OT lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

mart2 kirjutas: 10 Jaan, 2025 11:14OT algab.
Kunagi nõuka ajal soovitas üks napsi- ja naljamees Kihnus vanamutil nohu raviks "kärbsevussi" ninasse lasta. Õnneks oli võimalus mutt kohe lennukiga Pärnusse viia ja puhuti eluvaim sisse tagasi. Mis nohust sai, seda ma ei tea...
OT lõpp.
OT algab
Olematu ravivõimaluse korral soovitati hambavalu ravida elektrišokiga. Üks nähvakas küünlajuhtmega õige hambapihta. Aga tšutšmekid kampas sõpra ravides võtsid selle mitte jagajapealt, vaid küünlast. Oh seda "rõõmu", kui 131 käima läks! See patsient hoidis igaljuhu edaspidi autodest eemale...
OT lõpp
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kilo Tango kirjutas: 10 Jaan, 2025 10:16 /---/

Praktikas järgi proovitud - kui elektriauto on kaabli otsas, siis süsteem autoga sõita ei luba.
See on pigem või ka selleks mõeldud et auto pistikus sõitma ei saaks minna. Talvel paari (tava)autot näinud millel plokisoojendusjuhe järel tolknemas.
Mõnel hajameelsemal isikul oleks sealgi kasulik miski plokeerrelee mis 220V olemasolul starterit ei lase panna näiteks. :idea:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kilo Tango kirjutas: 10 Jaan, 2025 10:16
AMvA kirjutas: 10 Jaan, 2025 9:57 Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on
Ei toimigi. Elektriauto BMS (aku juhtimise süsteem) ei võimalda samaaegset laadimist ja sõitmist. Need on teineteist välistavad tegevused.
Süsteemis laadija-aku-mootor saab elekter liikuda korraga ikkagi ainult ühes süsteemis. ...
Loogiline, et EU's selliseid tooteid müüa ei saa, mis suurendavad auto saastet aga ega siis muu maailm on ka olemas.

Jah, täitsa õige, et akut tühjendamisega samal ajahetkel laadida ei saa ja seepärast ei nimetatagi neid seadmeid mitte "generaatoriks" või "akulaadijateks" vaid "välbapikendajateks".
Ei ühendata neid mitte auto laadimise pessa vaid "otse akule".
Ja kui sõidul vajab auto mootor näiteks 40A voolu, siis akust võetakse 20A ja genekas annab 20A juurde ning pikendab sõiduvälpa ca 50%.

See on muidugi hiinapäraste väikeautode (arvuliselt maailmas kõige rohkem) teema ja mitte meil ostetavate "suurte pereautode" jaoks, mis tarvitavad 100km läbimiseks 25kWh.

Näiteks kui Dacia Spring (aku pinge ca 220V) tarvitab 70km/h kiirusega sõites 8kWh/100km ja läbib ühe laadimisega 70km/h sõites kuni 300km, siis "välbapikendajat" kasutades võib läbitava maa suurendada 500km'ni. (Vaadake, et kui palju tühja ruumi on Springil ees kapoti all.)
Olen ise sõitnud Springiga ja fix kiirusel 70km/h horisontaalsel maanteel oli energiakulu ca 8kW.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

No ma ei tea mehed, juhtmevaba Tasla mis sõidab ja laadib samal ajal on juba mõnd aega olemas:

https://youtu.be/hHhf223jGIE?si=qkn9kOpcQU8KZFmw
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist