Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas affa »

WP: ametnike teatel on Läänemere kaablite kahjustamised olnud pigem õnnetusjuhtumid kui Vene sabotaažiaktid

19. jaanuar 2025, 15:38
Ameerika Ühendriikide väljaanne The Washington Post kirjutab, et viimaste kuude merekaablite kahjustamise juhtumid on olnud pigem õnnetusjuhtumid kui Venemaa korraldatud sabotaažiaktid.


Euroopa ja USA julgeolekuteenistused olevat üha enam üksmeelel, et tegemist on olnud õnnetusjuhtumitega, kirjutab väljaanne, tuginedes kolme juhtumeid uuriva riigi kõrge julgeolekuametniku ütlustele.

Seni on laialdaselt kahtlustatud, et tegemist on Venemaa hübriidrünnakutega ning selle tõttu alustas eelmisel nädalal NATO uue seiremissiooniga Läänemerel.

Ametnike teatel polevat aga Ameerika Ühendriikide ja poole tosina Euroopa julgeolekuteenistuse juurdlused näidanud, et kaubalaevad, mis lohistasid oma ankruid mööda merepõhja ja kahjustasid nõnda erinevates juhtumites elektri- ja andmesidekaableid, oleksid teinud seda tahtlikult või Kremli juhiste järgi
Euroopa julgeolekuametnikud ütlesid, et Soome luureteenistus on lääne kolleegidega ühel meelel, et 25. detsembri Estlinki ja sidekaablite kahjustamise intsident Vene varilaevastiku tanker Eagle S poolt näib olevat õnnetus. Samas olevat Soome luureteenistus seisukohal, et Venemaa rolli juhtumites on võimatu välistada.
«Mis tahes hübriidoperatsiooni puhul on kõige tähtsam, et asja oleks võimalik eitada, ütles Soomest pärit europarlamendi liige Pekka Toveri, olles arvamusel, et Vene julgeolekuteenistusel võis õnnestuda operatsiooni läbiviimine ka nõnda, et sellest ei jäänud maha asitõendeid.

Euroopa Komisjoni tehnoloogilise suveräänsuse, julgeoleku ja demokraatia eest vastutav asepresident Henna Virkkunen ütles samuti esmaspäeval väljaandele Japanese Times, et tegemist ei saa olla õnnetusjuhtumitega. «See ei saa tõesti olla juhus, kui need toimuvad mitu korda aastas,» ütles Virkunnen.
https://maailm.postimees.ee/8175336/wp- ... taaziaktid
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010974584.html
Viimati muutis affa, 19 Jaan, 2025 23:12, muudetud 1 kord kokku.
nukkel
Liige
Postitusi: 1647
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas nukkel »

Isiklikult arvan et tahtlik.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Some »

Eks spionaažiaparatuur oli kah elektroonikahuvilise pootsmani hobitegevus...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sekeldaja »

Härja väljaheide (ja seda ütleb ka Pekka Toveri originaalartiklis).

"Euroopa ja USA julgeolekuteenistused olevat üha enam üksmeelel, et tegemist on olnud õnnetusjuhtumitega, kirjutab väljaanne, tuginedes kolme juhtumeid uuriva riigi kõrge julgeolekuametniku ütlustele."

- "Olevat".
- Euroopa ja USA julgeolekuteenistustes peaks töötama pisut rohkem kui kolm "kõrget julgeolekuametnikku" (anonüümsed. Kui kõrge on "kõrge"?).
- "Ametnike teatel polevat aga Ameerika Ühendriikide ja poole tosina Euroopa julgeolekuteenistuse juurdlused näidanud..." - mina tean seni ainult üht juurdlust, mis ka päriselt juurdlus on. See soomlaste oma. Seda, et taanlased Yi Pengi kinni pidasid ja koos rootslastega korra või paar pardal käisid, misjärel laeva minema lasid, ei saa nimetada juurdluseks. Ega ka New New Polar Beari juhtumit. Vähemalt soomlaste omaga võrreldes mitte.
- "Euroopa julgeolekuametnikud ütlesid, et Soome luureteenistus on lääne kolleegidega ühel meelel, et 25. detsembri Estlinki ja sidekaablite kahjustamise intsident Vene varilaevastiku tanker Eagle S poolt näib olevat õnnetus. Samas olevat Soome luureteenistus seisukohal, et Venemaa rolli juhtumites on võimatu välistada."
"Näib olevat". "Võimatu välistada". Selge see, et seni kuni juurdlus käib, antakse võimalikult ümmargusi ja diplomaatilisi vastuseid.

Huvitaval kombel räägib kõnealune artikkel muidu küll maast ja ilmast, aga kordagi ei leia meenutamist Lloyds' Listi artikkel luureseadmetest Eagle S-i pardal, mis maakeelseski meedias refereerimist leidis: Estlink 2 lõhkunud laev oli varustatud luureseadmetega
Nende pardalesattumine oli ka "õnnetus"? "Halvasti hooldatud Vene varilaevastiku vähese kogemusega meeskonna" tähelepanematus, hajameelsus, ükskõiksus, lollus? Nagu akf Some juba ette jõudis - pootsmani (sala)hobi? Hoopis Lloyds' List võttis vaevaks natuke villast visata?
Andke mulle vaheaeg, nagu samuti inglise keeles öeldakse.

P.S.: Kui see artikkel üritab hoopis olla kremlivastane infoop, siis on tegemist küll ühe väga s*ta infoopiga.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Runkel »

Kas jõuti laeva omanikeni ja sealt paistavad vastu ootamatud lipsustatud tegelased või mis alustel ametitele järjest selgem asi paistab? Muidu on kui akf vanahalva jutt, et laeva meeskond purjus ja ankrut pole ka võimalik lohisemas näha, kui just keegi jommis peaga üle reelingu ei kuku.
TALUPOEG TALUJA
Liige
Postitusi: 427
Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Minu kui paadunud maaroti küsimus:
Kui ankur välja visatakse, kas siis laev ei peaks kursilt kõrvale kalduma? Või on mootor nii võimas, et tõmbab keti kohe katki hoo pealt, kui peaks millegi taha kinni jääma? Selle suunamuutuse koht peaks siis ka ju hiljem tuvastatav olema, kus see "õnnetus" täpselt pihta hakkas?

T.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas vanahalb »

Sekeldaja kirjutas: 19 Jaan, 2025 18:35

Huvitaval kombel räägib kõnealune artikkel muidu küll maast ja ilmast, aga kordagi ei leia meenutamist Lloyds' Listi artikkel luureseadmetest Eagle S-i pardal, mis maakeelseski meedias refereerimist leidis: Estlink 2 lõhkunud laev oli varustatud luureseadmetega
Nende luureseadmete ajajoon on tegelikult
27.detsember - pardal olid luureseadmed (delfi jms)
28.detsember - väidetavalt olid pardal luureseadmed
31.detsember - pardalt ei leitud luureseadmeid https://yle.fi/a/74-20134341
Google translaator: Soome lahel kaablikahjustuste tekitamises kahtlustatavalt tankerilt Eagle S spiooniseadmeid politsei uurimise andmetel leitud ei ole.
Briti mereliiklusele spetsialiseerunud meediaväljaanne Lloyd's List on varem väitnud, et tankerit kasutati Vene "spioonilaevana". Väljaande andmetel oli tanker varustatud luureseadmetega, mida kasutati NATO laevade ja lennukite raadioliikluse kuulamiseks.
Kriminaalinspektor Elina Katajamäki ütleb aga, et laeval on läbi viidud ulatuslik uurimine ning ajalehtedes kirjeldatud spiooniseadmete kohta pole vaatlusi tehtud.
Politsei on laevalt konfiskeerinud merevarustuse ning algatatud on tehniline juurdlus.

Siin võib olla tegu sellega et mingi taat jutustas sadamakõrtsis tõestisündinud lugusid ja purjus ajakirjanikud korjasid üles. Klikimeediaks nimetatakse :)
Talupoeg Taluja - niipalju kui ma olen aru saanud mõjutavad merel laeva igasugused jõud - tuuled ja hoovused ning laev tahab kogu aeg kursilt kõrvale kalduda. Kas siis autopiloot või roolimees hoiab õigel teel.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Lemet »

Või on mootor nii võimas, et tõmbab keti kohe katki hoo pealt, kui peaks millegi taha kinni jääma?
Dedveite tonnaaž ca 75 000 tonni, kiirus 12 sõlme või siis 22 km/h...päris suured jõud mõjuvad.

Spioaaživarustuse kohta kirjutab soomekeelne Wiki (TOMAT)
Allikas väitis hiljem Lloyd's Listile, et Eagle S-s tuvastati volitamata isik, kes ei olnud meremees. Kuulamis- ja salvestusseadmed toodi pardale "suurtes kaasaskantavates kohvrites". Seal oli "mitu sülearvutit" türgi ja vene keele klaviatuuridega. Lloyd's Listi andmetel jälgiti kõiki NATO laevastiku laevu ja lennukeid. "Neil olid kõik üksikasjad ja nad vastutasid sageduste eest. Seda kontrollisid Vene, Türgi ja India raadiooperaatorid. Samuti väideti, et Eagle S kukkus transiidi ajal La Manche'i "sensor-tüüpi seadmed"
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sekeldaja »

vanahalb kirjutas: 19 Jaan, 2025 21:35
Nende luureseadmete ajajoon on tegelikult
27.detsember - pardal olid luureseadmed (delfi jms)
28.detsember - väidetavalt olid pardal luureseadmed
31.detsember - pardalt ei leitud luureseadmeid https://yle.fi/a/74-20134341
Myshiptrackingu andmeil viibis Eagle S Peterburi sadamas 22. detsembri kella 03:16-st 23. detsembri kella 00:45-ni, sõitis üle Ust-Lugasse ja viibis seal 23. detsembri kella 12:07 - st 25. detsembri kella 04:27-ni. Vastavalt 21,5 ja 52 tundi. Kui oletada, et sadamakülastuse alguse ja lõpuna loetakse lootsi pealevõtmise ja mahamineku kellaaegu, jääb kai ääres viibimise aeg selle äärde sõidu, manööverdamise ja haalamise ning lahkumisel samade tegevuste vastupidises järjekorras läbiviimise võrra veel lühemaks. Oletame, et järele jääb 17 ja 48 tundi.
Nüüd ERR artiklis on, et "Lisaks toodi Eagle S-i pardale suur hulk pealtkuulamis- ja salvestusseadmeid ja sülearvuteid, mis Venemaale saabudes maha laaditi".
Antud juhul tuleb Venemaale saabumiseks lugeda Peterburi sadama külastust See on oluliselt lühem kui Ust-Lugas, kus Eagle S-ile ka lastiti 35 000 tonni bensiini. Teadmata on, kas Peterburis eelnevalt ka midagi lossiti, igatahes külastuste pikkuste vahe on silmaga nähtav ja paneb pigem arvama, et seal võidigi hoopis "muid opertasioone" läbi viia.
35 000 tonni bensiini 17 tunniga tankerisse pumbata on olenevalt terminali tehnilisest varustusest täiesti reaalne, aga nafik siis veel Ust-Lugasse tolgendama sõita? Muidugi võidi udu puhumiseks ka osalaste laadida - näiteks 5000 Piiteris ja 30 000 Ust-Lugas vms.
vanahalb kirjutas: 19 Jaan, 2025 21:35.
Siin võib olla tegu sellega et mingi taat jutustas sadamakõrtsis tõestisündinud lugusid ja purjus ajakirjanikud korjasid üles. Klikimeediaks nimetatakse :)
Mulle isiklikult tundus artiklis esitatud väide, et luureseadmed olid nii võimsad, et laeval oli mitu korda blackout, kuna genekad ei pidanud vastu, kahtlasevõitu. Varustuse kohta, mis toodi pardale kohvrite ja mitte merekonteineriga. Samas jälle on nüüd välja tulnud, et laev on ametlikult meresõidukõlbmatu ja leitud vigade nimekirjas oli juba enne Soome jõudmist 26 punkti, kui ma ei eksi. Ehk pole ime, kui see küna üldse ausõna peal sõitis ja masinaruumis on kõik teibi, tati ja traadiga kinni tõmmatud.
Aga kui Lloyds'i ka enam usaldada ei saa, siis keda üldse saab?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas vanahalb »

Lloyds-le rääkis anonüümseks jääda soovinud isik. Ma saan aru et kuidagi laevaga seotud isik kui ta teadis et need asjad Venemaal maha laaditi.
Kui sedapidi siis võib-olla ja selge et soomlased ei leidnud pärast enam midagi. Kuigi, nahh selleks Peterburi sõita et seljakotid või isegi merekonteiner maale viia. Ust-Luga on samuti Venemaa valduses. Ja see teadja pidi ka ise pärast Lloydsiga kontakti saama. Suht lühikese ajavahemiku jooksul.


Vigade loetelu on sellessamas vene kapteni Youtube videos, alates ca 4.00. https://www.youtube.com/watch?v=A5wuki0mO04
Viimane kontroll oli siis Soomes mida tabelis veel pole ja 32 viga.
Enne seda 20.09.2024 Ghanas 24 viga, veel varemalt 01.06.23 Belgias 9 viga ja 31.03. 2023 Usas ilma vigadeta. Veel varasematel kontrollimistel pole samuti ühtegi viga kirja pandud. Inspektsioonide tüübid on küll erinevad. Osa vigu tundub mulle sellelaadsed et "seina peal pole evakuatsiooni plaani" ja päeva pealt ära uppuma nagu ei hakkaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Euroopa ja USA julgeolekuteenistused olevat üha enam üksmeelel, et tegemist on olnud õnnetusjuhtumitega, kirjutab väljaanne, tuginedes kolme juhtumeid uuriva riigi kõrge julgeolekuametniku ütlustele."
Hädine katse Trumpi tagumikku pugeda? Ehk asume siis vandenõuteooriaid ja Kremlile huvi pakkuvat tirazeerima?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas ruger »

Vahejuhtumeid siis 4 mitte WP andmetel olnud 3.
Pilt
https://x.com/auonsson/status/1881097650000536056
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas vanahalb »

Soome politsei arvates pigem õnnetus.
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010979641.html
Eestikeelne jutt alternatiivmeediast ka et ei peaks ise hakkama tõlkima.
https://eestinen.fi/2025/01/ootamatu-ar ... nnetuseks/

Krt, ma olen kogu aeg rääkinud et Venemaal peab viina hinda tõstma! Need tõmmud mehed Indiast, Indoneesiast, Filipiinidelt ja mujalt ei kannata ju üldse.

A aega veel on , võib-olla tuleb Soome politseil uusi mõtteid.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Lemet »

Eestinen.. tõsiselt või? Asine allikas??.? :shock:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas affa »

Eestineni ei tea, aga Helsinkin Sanomat, millele ka on viidatud, on küll tõsiseltvõetav.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline