Eesti helikopterid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid
Ei olegi kummaline.
Lihtsalt kui see sellisel primitiivsel masinal nagu Mi-8 olemas on, siis kuidas AW jaoks on sellest saanud tõrkuv kosmoseteadus?
Kui ma netist lugesin, mis imeseadmeid kasutatakse selleks, et tuvastada jää teke kopteril, siis väike ime, et see imetehnoloogia pole töökindel.
Kindlasti lisatumbler armatuuril, kus piloot sellet teatud ilmaoludes käsitsi sisse lülitab, on umbes 50 korda töökindlam kui x-kiiri kasutav superpuper andur.
Autodel on selline tehnoloogia aastakümneid kasutusel tagaklaasi, peeglite, ukselukkude ja aknapesu pihustite soojendamiseks, lülitatakse sisse juhi poolt nupust ja liigse kuumenemise vältimiseks on süsteemis termotakisti või aegrelee. Täitsa 100% töökindel süsteem, sobiks ka lennundusse.
Kui selle toimimise peale mõelda, siis kõige kriitilisemad on propi labad ja nende soojendamine, kui soojendava võrgu saab laba sisse panna selle tootmisel (meil eeldaks see labade või terve propi vahetamist), siis kõige keerukam osa on see, kuidas elektrivool kanda kopteri kere seest pöörlevale propile. Pannna mõned seadmekarbid kopterisse lisaks ei tohiks olla ju kosmos, ok, seda saab teha ainult sertifitseeritud tegija, aga lennumasinatele pannakse lisaseadmeid üle maailma ja tihti ka mingi suurema hoolduse käigus, lihtsalt elu nõuab.
Lihtsalt kui see sellisel primitiivsel masinal nagu Mi-8 olemas on, siis kuidas AW jaoks on sellest saanud tõrkuv kosmoseteadus?
Kui ma netist lugesin, mis imeseadmeid kasutatakse selleks, et tuvastada jää teke kopteril, siis väike ime, et see imetehnoloogia pole töökindel.
Kindlasti lisatumbler armatuuril, kus piloot sellet teatud ilmaoludes käsitsi sisse lülitab, on umbes 50 korda töökindlam kui x-kiiri kasutav superpuper andur.
Autodel on selline tehnoloogia aastakümneid kasutusel tagaklaasi, peeglite, ukselukkude ja aknapesu pihustite soojendamiseks, lülitatakse sisse juhi poolt nupust ja liigse kuumenemise vältimiseks on süsteemis termotakisti või aegrelee. Täitsa 100% töökindel süsteem, sobiks ka lennundusse.
Kui selle toimimise peale mõelda, siis kõige kriitilisemad on propi labad ja nende soojendamine, kui soojendava võrgu saab laba sisse panna selle tootmisel (meil eeldaks see labade või terve propi vahetamist), siis kõige keerukam osa on see, kuidas elektrivool kanda kopteri kere seest pöörlevale propile. Pannna mõned seadmekarbid kopterisse lisaks ei tohiks olla ju kosmos, ok, seda saab teha ainult sertifitseeritud tegija, aga lennumasinatele pannakse lisaseadmeid üle maailma ja tihti ka mingi suurema hoolduse käigus, lihtsalt elu nõuab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikopterid
Kurat poleks uskunud aga Trummiga täitsa nõus.
Re: Helikopterid
Seletage nüüd rumalale maakeeli ära kuidas need tiivikud siis ära jäätuvad? Saan aru et seisvatele tiivikulabadele saab koguneda jää ning enne starti tuleks sellest vabaneda - kas analoogselt lennuki kande- ja juhtpindadega saaks sellest jääst enne starti vastava jäätõrjega lahti? Või on probleem juba töötava tiivikuga kuhu lennu ajal võib jää tekkida - võib-olla tõesti aga hästi ei kujuta ette kuidas paarsada m/sek liikuvale labale saab üldse midagi sadestuda - või saab?
PS. https://flightsafety.org/hs/hs_nov-dec90.pdf
siit loeb välja et suurem probleem on üldse autorotatsioonil ning mootori jäätumisel.
Tänan!
PS. https://flightsafety.org/hs/hs_nov-dec90.pdf
siit loeb välja et suurem probleem on üldse autorotatsioonil ning mootori jäätumisel.
Tänan!
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Helikopterid
Kas sa viitaksid, kus sa selle superduper tehnoloogia kohta lugesid? Ma leidsin küll, et süsteem on üsna lihtne:Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Jaan, 2025 11:52 Kui ma netist lugesin, mis imeseadmeid kasutatakse selleks, et tuvastada jää teke kopteril, siis väike ime, et see imetehnoloogia pole töökindel.
Kindlasti lisatumbler armatuuril, kus piloot sellet teatud ilmaoludes käsitsi sisse lülitab, on umbes 50 korda töökindlam kui x-kiiri kasutav superpuper andur.

Siit saad lugeda veid juurde:
https://www.pprune.org/rotorheads/40511 ... ost7360553
Mis puudutab tehnilistesse lahendustesse, siis need kõik on ammu olemas. Mida ei ole, on vastavussertifikaat konkreetsetele mudelitele ja selle pärast ei saa süsteemi ka paigaldada meie helikopteritele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid
See "iseavastav" tehnoloogia ongi ebatöökindel ja keerukas, ka autoasjanduses on. Võimsamad generaatorid, soojenduselemendid ja elektri ülekandmine pöörlevatele asjadele on lihtsalt/töökindlalt lahendatav. Ja tumbler armatuurlaual.
Meie kopteritel ühel on - järelikult eksisteerivad ka AW sertifitseeritud osad, mida pannes soojenduseta kopteri külge, saadakse soojendusega kopter.
Mõistagi ei saa seda teha Ants garaazist, kuid osade puudumise probleem tundub olevat lahendatav. Ise küsimus, misasi see ühel soojendusega kopteril seal kogu aeg jukerdab, kahtlustan, et samad imeandurid, mis peavad jäätumise avastama. Sest muud lahendused on tehnika ajaloo jooksul piisavalt töökindlaks lihvitud.
Näiteks tehnoloogia, mis avastab esiklaasil vihma ja käivitab kojamehed, pole umbes 25 aastaga, mil seda kasutatud on, siiani töökindlaks saanud - küll käivad kojamehed niisama (vihma pole), küll ei hakka õigel ajal tööle. Tehnoloogia, mis seisneb soojenduselementide lülitist sisse lülitamises, on aga väga töökindel, äkki seesama Mi-8 seda kasutab?
Meie kopteritel ühel on - järelikult eksisteerivad ka AW sertifitseeritud osad, mida pannes soojenduseta kopteri külge, saadakse soojendusega kopter.
Mõistagi ei saa seda teha Ants garaazist, kuid osade puudumise probleem tundub olevat lahendatav. Ise küsimus, misasi see ühel soojendusega kopteril seal kogu aeg jukerdab, kahtlustan, et samad imeandurid, mis peavad jäätumise avastama. Sest muud lahendused on tehnika ajaloo jooksul piisavalt töökindlaks lihvitud.
Näiteks tehnoloogia, mis avastab esiklaasil vihma ja käivitab kojamehed, pole umbes 25 aastaga, mil seda kasutatud on, siiani töökindlaks saanud - küll käivad kojamehed niisama (vihma pole), küll ei hakka õigel ajal tööle. Tehnoloogia, mis seisneb soojenduselementide lülitist sisse lülitamises, on aga väga töökindel, äkki seesama Mi-8 seda kasutab?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikopterid
On siin siis keegi kes nende ppa kopteritega rohkem kursis on, milline vidin seal koguaeg pekki läheb?
Re: Helikopterid
Hakkasin pead sügama, et kunagi-kusagil olen Mi-8 jäätõrjesüsteemide kohta lugenud. Peale mõningat arvutis tuhnimist leidsin populaarteadusliku materjali üles, on teine tehtud simulaatori DCS Mi-8MTV2 mooduli kasutajale rõõmustamiseks ning kättesaadav https://forum.dcs.world/topic/128006-ho ... on-system/. Vastav pdf-fail 2,56 MB, sisaldab erinevaid ilupilte, süsteemi kirjeldust ning juhtimispõhimõtteid. Ehk antud teemas hariv.
Re: Helikopterid
Kui ainuke teema labade kütmises, et need ei oleks mingil nullilähedasel temperatuuril, siis võiks nagu olla lihtlabane temperatuuriandur seal labas sees koos lülituse ja küttekehaga, lihtsalt jälgiks laba temperatuuri, et kui see masina sisselülitamise hetkel on mullilähedasel temperatuuril, siis hakkab laba kütma ja üritab näiteks 5 kraadist temperatuuri sellel hoida. Kui sisselülitamise hetkel on laba temperatuur -10 näiteks vms, siis ei küta seda +5 peale enam ja süsteem nn ei tööta, kuna ei ole vajadust. Kui lennu ajal ilmastik muutub ja laba temperatuur on kerkinud näiteks -3 peale, siis hakkaks ikkagi kütma ja kütaks +5 kraadi peale laba. Ma ei tea kui palju selline liikuva laba soojendamine energiat võiks tarbida, ilmselt omajagu, elektrienergia labadesse saamisel saaks vist kasutada samamoodi püsimagneti stiilis generaatorit justkui, et kopteri kere küljes selline ümmargune sõõr rootori lähedal, kus magnetid ja labade küljes teine ümmargune selline sõõrik, kus küljes keerlevad koos labadega mähised, miskaudu siis ilma otsese kontaktita, küll üsna väikese õhupiluga saaks vurtsu kerest labadeni kanda. Sarnaselt kuidagi ehk saaks ka labase harjadega kontaktipõhiselt selle elektri sinna üles pöörleva kehani viia, lihtsalt harjad kuidagi ilmastikukindlalt mingi sõõriku sisse kaitstult paigutada ja ei tohiks ka see tegelikult suur probleem olla.
Re: Helikopterid
noo šveitsi kiirabikopterid ju lendavad, need on kamovid ja neil on jäätumisevastane kaitse põhivarustuses minu teada.
laagreid ja liigendeid läbib 100 celsius kraadini kuumutatud õli ja tiivikutes on küttetraat sees.
raudpolt kindlalt tean küttetraadi olemasolu Mi-10, MI-6 ja Mi-26 kopteritel. ja kamovite kohta on pildimaterjali et traat läheb tiivikulaba sisse.
https://www.youtube.com/watch?v=-ezM-sV2H2w
panevad täielikult jäätanud kopterit käima....
Re: Helikopterid
Kust selline kelbas välja on imetud? Šveitsi õhupääste (Rega) lendab H145-ga, mis asendavad järeleproovitud EC145 tüüpi koptereid ja AgustaWestland Da Vincidel.noo šveitsi kiirabikopterid ju lendavad, need on kamovid
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid
Mis rumal jutt see on? Kamovid???
https://en.wikipedia.org/wiki/Rega_(air_rescue)
Re: Helikopterid
AMvA kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 11:35Mis rumal jutt see on? Kamovid???
https://en.wikipedia.org/wiki/Rega_(air_rescue)
Mis sees siis on, ei ole kamov jah:
https://www.youtube.com/watch?v=v2Vp5GI2aHc
Re: Helikopterid
Heliswiss ei tegele kiirabiga, Heliswiss põhitegevusala on lastiveodolavsu1 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 11:53AMvA kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 11:35Mis rumal jutt see on? Kamovid???
https://en.wikipedia.org/wiki/Rega_(air_rescue)
Mis sees siis on, ei ole kamov jah:
https://www.youtube.com/watch?v=v2Vp5GI2aHc
https://www.heliswissinternational.com/en/
Re: Helikopterid
Kolmekümne kuuest helikopterist moodustavad Ka-32 tüüpi kopterid ka lennupargi põhilise osa- tervelt kaks tükki...Heliswiss ei tegele kiirabiga, Heliswiss põhitegevusala on lastiveod

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid
AMvA kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 12:06Heliswiss ei tegele kiirabiga, Heliswiss põhitegevusala on lastiveodolavsu1 kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 11:53AMvA kirjutas: ↑13 Veebr, 2025 11:35
Mis rumal jutt see on? Kamovid???
https://en.wikipedia.org/wiki/Rega_(air_rescue)
Mis sees siis on, ei ole kamov jah:
https://www.youtube.com/watch?v=v2Vp5GI2aHc
https://www.heliswissinternational.com/en/
SAR on neil tegevualana täiesti olemas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist