Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 12:03 Jeep-kaubik, mis riigi silmis probleem on, pole mitte Porsche Cayenne, vaid eelmise põlvkonna Land Cruiser, mida sai kohe tehasest tellida kaubiku tüübikinnitusega ja mille pidi siis ARK kobisemata N1G-na arvele võtma. Kahtlustan, et selliseid autosid oligi enamus müüdutest. Uut, viimast põlve ei pidavat enam saama.

Kui järgi mõelda, millest nõudlus sellise butafooria järele, siis meenutame "firmaautode eelnõud" ja kogu seda nõiajahti, siis selle "nõudluse" on riik ise oma läbimõtlemata tegevusega tekitanud.

Siin esindus ise reklaamib oma N1
https://www.auto24.ee/soidukid/4171460

Seejuures paneb imestama, et istmetega N1 lugemisel kaubikuks peab olema minimaalselt kaubaruumi eraldav võrk, siis seal pole sedagi.
Ligi tuhat aasta maks ja pea 5K reg tasu.
Sõbral on NP300 Navara ja ütles et Qasqaiga saab pikemaid asju vedada kui navaraga. Mõte selles, et kui LC/Cayenne/Q7/X5 sile põrand+ vahesein siis pmst suurema kaubaruumiga kui euro/jaapani kastikas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma Puumarketis käies olen vahetevahel näinud neid ehituse "projektijuhte", kes oma liivakarva nahksisuga X5 salongi tolliseid ehituslaudu topivad.
Et sõiduauto salongis midagi pikemat vedada on ikka väga erandlik ja ajutine asi. Muide, Opel Omega B, millel sai parempoolse esiistme ettepoole alla langetada kannatas vedada nats üle 3 meetriseid asju. Iseasi, mis sellest salongist järgi oleks mõne aja jooksul olnud. Ja kandejõud oli 660 kg, millega oli see suurima kandejõuga Euroopa madal sõiduauto.

Pikapil on tihti jah see probleem, et kasti esiseinast ettepoole ei pruugi pääseda, st salong pikkuses arvesse ei tule.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Bmw e46 330 puhul suvel sõidad 18 tollistega ja kui talvel tahad 15 tollisega sõita siis lisaks talve velgedele tuleks paigaldada ka talve pidurid(väiksemad).
Tava inimene nagunii ei viitsi aga hobiauto puhul miks mitte
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43 Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Mu 2004 aasta mersumootoriga käkerdisel on taga 19" 255-laius. Väiksemat ei saa alla isegi panna, laiuses saab 225-ni minna. Ees on lihtsam, 18-tolline 225. Naelad muidugi.
Sõidetud saab, väga lõbus on. Kopikas oli kitsaste 155-laiusega (ei olnud 145, kuigi millegipärast see number ka meenub) naelikutega muidugi lumepudrukunn mu autode ajaloos, teine sarnane oli 1992 Civic CRX, sest needsamad kopika veljed istusid talle ka.
Olematu kaaluga autodele sobib nael kõige paremini, lamelli ei suuda ta "tööle vajutada". No ja juhi raske jalg võib ka natuke rolli mängida..
professional retard
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:30 .... Muide, Opel Omega B, millel sai parempoolse esiistme ettepoole alla langetada kannatas vedada nats üle 3 meetriseid asju.
NB! Ka Volvol käib parem esiiste ette alla. Tagant "klõpsudest". Ja läheb kah päris pikk ritv siis sisse läbi kogu masina.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Näiteks P2 põlve XC70, millel saab panna plekkvelje 7x16 tolli (originaal rehvilaius 215) tuleks otsida 195/75 R16 naastrehvid ja keevitada need veljed tolli võrra kitsamaks.
Viimati muutis Kapten Trumm, 21 Jaan, 2025 9:52, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 20 Jaan, 2025 22:30
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43 Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Mu 2004 aasta mersumootoriga käkerdisel on taga 19" 255-laius. Väiksemat ei saa alla isegi panna, laiuses saab 225-ni minna. Ees on lihtsam, 18-tolline 225. Naelad muidugi.
Sõidetud saab, väga lõbus on. Kopikas oli kitsaste 155-laiusega (ei olnud 145, kuigi millegipärast see number ka meenub) naelikutega muidugi lumepudrukunn mu autode ajaloos, teine sarnane oli 1992 Civic CRX, sest needsamad kopika veljed istusid talle ka.
Olematu kaaluga autodele sobib nael kõige paremini, lamelli ei suuda ta "tööle vajutada". No ja juhi raske jalg võib ka natuke rolli mängida..
Kummalisel kombel, Mercedes SLK esimese põlvkonnaga (3,2 mootoriga), mersul vähemalt näitab minimaalset rattamõõtu tehasest 16 tolli, 7x16, rehvi laius 205. Sama allikas näitab Crossfirel tõesti suuri rattaid.

https://www.wheel-size.com/size/mercede ... lass/2003/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Eks autosid on igasuguseid.
1990 aasta Nissan Maxima-ga kaasas olnud käsiraamatus oli kirjas rehvi laiuseks 205, kuid väikeses teksis - sügavama lumega piirkondades talvel on soovitav 195.

Mõeldakse ka tehastes...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

mart2 kirjutas: 21 Jaan, 2025 11:26 Eks autosid on igasuguseid.
1990 aasta Nissan Maxima-ga kaasas olnud käsiraamatus oli kirjas rehvi laiuseks 205, kuid väikeses teksis - sügavama lumega piirkondades talvel on soovitav 195.

Mõeldakse ka tehastes...
1990 - 15" tolli rehvimõõt.
Need 195 ja 205 lähevad samale veljele
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

AMvA kirjutas: 21 Jaan, 2025 10:09
Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42 18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?
Ooda... mis siin siis nüüd valesti öeldi? :dont_know:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas 2korda2 »

Enne kui hakkate velgi kitsamaks keevitama võiks vähemalt üle kontorllida, millise mõõduga rehvid vastava tüübikoodi juures lubatud on.
Kui plaanis ainult ise ja põllurallikana kasutada, siis keevitage minu poolest kasvõi pooleks. Liiklusesse aga sellise omaloominguga paluks mitte tulla. Normidel on põhjus.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

isakene kirjutas: 21 Jaan, 2025 11:50
AMvA kirjutas: 21 Jaan, 2025 10:09
Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42 18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?
Ooda... mis siin siis nüüd valesti öeldi? :dont_know:
Üldiselt ei hakka keegi tootma valuvelgi mingi imemõõduga rehvide jaoks. Velgi toodetakse selliste rehvide jaoks, mis tehas on autole ette näinud.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

2korda2 kirjutas: 21 Jaan, 2025 12:01 Enne kui hakkate velgi kitsamaks keevitama võiks vähemalt üle kontorllida, millise mõõduga rehvid vastava tüübikoodi juures lubatud on.
Kui plaanis ainult ise ja põllurallikana kasutada, siis keevitage minu poolest kasvõi pooleks. Liiklusesse aga sellise omaloominguga paluks mitte tulla. Normidel on põhjus.
Suuremalt jaolt need normid likvideeriti mõni aasta tagasi, kus konkreetse automargi juures tohtis vaid tehnilisse passi kantud kindlaid mõõte kasutada. Reeglina vaadatakse praegu vaid seda, et ratas koopast välja ei ulatuks.
Ise keevitatud veljed on aga tänavaliikluses keelatud. Iseasi, kas keegi seda kontrollib. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist