OLAVI kirjutas: ↑27 Jaan, 2025 17:28
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Jaan, 2025 15:01
Inimene õpib kogu elu.
... Tahmuvad nendel mootoritel ka põlemiskambrid, sisselaskekollektorid ja lisaks klapid.
Kaudpritse hoiab puhtana (peseb bensiiniga) ainult sisselaskeklapi ja natukese sisselaskekanalit.
Vabariigi algusaegadel kasutatud erinevad
kütusekokteilid tekkitasid silindritesse tahma ja mootorite "sisepesu" oli tollel ajal tavaline tegevus (kuigi sellest vaikiti).
Ka "selle tagurpidi töötava mootori" põhiline ravivõte oli silindrite sisepesu ja kütuse vahetus.
Selle pähklipuru kasutamise iva on selles, et sellega saab plokikaane kanaleid ja klappe (pealtpoolt mõistagi) puhastada ilma plokikaant mootorilt maha võtmata. Selleks eemaldatakse vastav kollektor, puhastatakse üks kanal korraga, selle kanali jaoks keeratakse mootor asendisse, et vastavad klapid on suletud, ülejäänud kanalid teibitakse kinni ja siis lastakse väikese käsiliivapritsi abil seda pähklikoore puru sinna kanalisse. Erinevus soodast ja liivast on selline, et pähklikoorepuru ei kriibi metalli, kuid eemaldab selle tahmakorra. Seejärel puhutakse vastav kanal korralikult puhtaks ja protsess kordub järgmise kanaliga.
Vedela asjaga seda tehes on probleem, et see muudab selle pläga kleepuvaks ja osa sellest ei tule kanalist välja.
Tõenäoliselt ei aita see pehme puru olukorras, kui klappidele on sadestunud aastatepikkusest kasutamisest ja õlikulust tingitud vaigusete, minu kogemuse põhjal on see nii kõvasti kinni, et klapid tuleb välja võtta ja näiteks treipingis jämeda liivapaberiga puhastada. Seejärel need uuesti sisse lõigata/soveldada (sõltub, mis olukorras asi on). Mina olen teinud mõlemat, klapipesade üle lõikamist ja seejärel soveldamist, see teeb soveldamise mahu üsna väikeseks, kõveraks kulunud tööpindasid pidavaks soveldada on muidu hirmus vaev. Probleem on paar korda olnud sellega, et mõned autotootjad kasutavad mootorite garantiilist "tehaseremonti", kus näiteks klapipukside kulumine lahendatakse nii, et need puuritakse paar kümnendikku jämedamaks ja sinna sisse lähevad hoopis remontmõõdus klapid, kus sääre jämedus on ebastandardne, kuid pesade lõikajatel on vahendid tavaliselt standardses mõõdus. Opelil olen sellise asjaga kokku puutunud, klapisääred olid 6,2 mm 6,0 asemel kui õigesti mäletan.
Ma olen muidu skeptiline igasuguse kaant mahavõtmata tehtava töö suhtes (nt klapisääretihendite vahetamine kaant maha võtmata), aga antud pähklivärgil tundub lähemal uurimisel täiesti jumet olevat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.