Lennuõnnetused
Re: Lennuõnnetused
Sudaanis kukkus väiksem reisilennuk alla
https://x.com/nexta_tv/status/1884556901930734039
https://x.com/nexta_tv/status/1884556901930734039
Re: Lennuõnnetused
NB! Ääremärkuseks, et postituse juures olevad pildid ei ole selle õnnetuse omad, vaid ca 10 aastat varasemad. Lihtsalt illustratiivsed.pwn13 kirjutas: ↑29 Jaan, 2025 13:22 Sudaanis kukkus väiksem reisilennuk alla
https://x.com/nexta_tv/status/1884556901930734039
Re: Lennuõnnetused
Washingtonis põrkasid eile kohaliku aja järgi 21 paiku (Eesti aja järgi kella 4 paiku täna hommikul) Reagani lennujaama lähedal õhus kokku maandumiseks valmistuv regionaalne reisilennuk Bombardier CRJ700, 60 reisija ja 4 meeskonnaliikmega pardal, mis oli startinud Wichitast, Kansase osariigis, ja Fort Belvoirist (Virginia) startinud treeninglennul Sikorsky H-60 Black Hawk militaarkopter 3-liikmelise meeskonnaga. Rusud kukkusid Potomaci jõkke.
Pääsenute kohta info hetkel puudub. Ohvreid otsitakse paatide ja kopteritega, välja on kutsutud ka tuukrid.
https://edition.cnn.com/us/live-news/pl ... index.html
Pääsenute kohta info hetkel puudub. Ohvreid otsitakse paatide ja kopteritega, välja on kutsutud ka tuukrid.
https://edition.cnn.com/us/live-news/pl ... index.html
Re: Lennuõnnetused
Videosalvestus on ka juba lekkinud. https://x.com/sentdefender/status/1884791588817145937Sults kirjutas: ↑30 Jaan, 2025 6:29 Washingtonis põrkasid eile kohaliku aja järgi 21 paiku (Eesti aja järgi kella 4 paiku täna hommikul) Reagani lennujaama lähedal õhus kokku maandumiseks valmistuv regionaalne reisilennuk Bombardier CRJ700, 60 reisija ja 4 meeskonnaliikmega pardal, mis oli startinud Wichitast, Kansase osariigis, ja Fort Belvoirist (Virginia) startinud treeninglennul Sikorsky H-60 Black Hawk militaarkopter 3-liikmelise meeskonnaga. Rusud kukkusid Potomaci jõkke.
Pääsenute kohta info hetkel puudub. Ohvreid otsitakse paatide ja kopteritega, välja on kutsutud ka tuukrid.
https://edition.cnn.com/us/live-news/pl ... index.html
Re: Lennuõnnetused
Washingtoni lennuõnnetuse põhjus tundub olema lennujuhi lohakas töö:
Lennujuhi side helisalvestuselt on kuulda, kui ta küsib kopterilt, kas piloot näeb reisilennukit.
Lennujuht küsis: "PAT 2-5, kas te näete CRJ?"
Seejärel ütles lennujuht: "PAT 2-5, laske CRJ läbi!"
Kohe seejärel, ilmselt kokkupõrke hetkel, on kuulda hingeldamist, sealhulgas ilmselt tornist kostnud vali "oooh".
Tundub, et torn jäi hiljaks oma hoiatuse ja liikluse reguleerimisega.
Viimane transponderiinfo kopterist registreeriti kell 20:47:58, mil kopteri kõrgus oli 200 jalga.
Lennukist tuli viimane info kell 20:48:01 kui lennuk oli 350 jala kõrgusel.
Lennujuhi side helisalvestuselt on kuulda, kui ta küsib kopterilt, kas piloot näeb reisilennukit.
Lennujuht küsis: "PAT 2-5, kas te näete CRJ?"
Seejärel ütles lennujuht: "PAT 2-5, laske CRJ läbi!"
Kohe seejärel, ilmselt kokkupõrke hetkel, on kuulda hingeldamist, sealhulgas ilmselt tornist kostnud vali "oooh".
Tundub, et torn jäi hiljaks oma hoiatuse ja liikluse reguleerimisega.
Viimane transponderiinfo kopterist registreeriti kell 20:47:58, mil kopteri kõrgus oli 200 jalga.
Lennukist tuli viimane info kell 20:48:01 kui lennuk oli 350 jala kõrgusel.
Re: Lennuõnnetused
Doonaldi sõnul on süüdi õnnetuses ka Biden ja Obama; https://www.independent.co.uk/news/worl ... 89341.html
Re: Lennuõnnetused
Radaripilt koos ATC raadiosidega, ilmselgelt on ATC jäänud hiljaks olukorra lahendamisega - õhusõidukeid ei tohi lubada selliste kurssidega üksteisele nii lähedale:
https://www.youtube.com/watch?v=couSXuo7ekU
Kas ATC personali valikul rakendati DEI põhimõtteid või mitte, seda saab ilmselt varsti kuulda. Tõenäoliselt tol õhtul puldis olnud lennujuhi pädevus lahatakse ribadeks.
Muide, kuidas helikopter pidurdab? Minu teada teeb seda järsult nina ülesse keerates ja kõrgust võttes. Radariandmetelt on näha, et kopter tõusis tänu lennujuhilt saadud korraldusele pidurdades 100 jalga endisest lennukõrgusest kõrgemale (200 pealt 300 peale). Lennuk, mis viimase transpondriinfo järgi oli 350 jala peal, jõudis kokkupõrke hetkeks radariandmete järgi langeda ka 300 jala peale. Kui ATC oleks vait olnud, oleks olnud ohtlik lähenemine, tõsine intsident. Aga nüüd, tänu ATC-le hukkus 67 inimest ja 2 õhusõidukit.
Kui ATC oleks radarivideo 2. sekundil kõlanud "PAT25 you have the CRJ in sight?" asemel andnud korralduse "PAT25 turn left heading 150 degrees!", poleks vähem kui 20 sekundit hiljem kokkupõrget toimunud. Punane "CA" mõlema õhusõiduki markeri kohal juba radarivideo alguses tähendab ilmselt "Collision Alert", mis pidanuks selliseks korralduseks piisava põhjuse andma.
https://www.youtube.com/watch?v=couSXuo7ekU
Kas ATC personali valikul rakendati DEI põhimõtteid või mitte, seda saab ilmselt varsti kuulda. Tõenäoliselt tol õhtul puldis olnud lennujuhi pädevus lahatakse ribadeks.
Muide, kuidas helikopter pidurdab? Minu teada teeb seda järsult nina ülesse keerates ja kõrgust võttes. Radariandmetelt on näha, et kopter tõusis tänu lennujuhilt saadud korraldusele pidurdades 100 jalga endisest lennukõrgusest kõrgemale (200 pealt 300 peale). Lennuk, mis viimase transpondriinfo järgi oli 350 jala peal, jõudis kokkupõrke hetkeks radariandmete järgi langeda ka 300 jala peale. Kui ATC oleks vait olnud, oleks olnud ohtlik lähenemine, tõsine intsident. Aga nüüd, tänu ATC-le hukkus 67 inimest ja 2 õhusõidukit.
Kui ATC oleks radarivideo 2. sekundil kõlanud "PAT25 you have the CRJ in sight?" asemel andnud korralduse "PAT25 turn left heading 150 degrees!", poleks vähem kui 20 sekundit hiljem kokkupõrget toimunud. Punane "CA" mõlema õhusõiduki markeri kohal juba radarivideo alguses tähendab ilmselt "Collision Alert", mis pidanuks selliseks korralduseks piisava põhjuse andma.
Re: Lennuõnnetused
Postimees: Washingtoni lennuõnnetuse ajal polnud juhtimistornis tavaline personal.
https://maailm.postimees.ee/8183040/nyt ... e-personal
Blancolirio on teinud täiendava video.
https://www.youtube.com/watch?v=_3gD_lnBNu0
Sealt selgub, et CRJ700 suunas põhiliselt maandumisrajalt 01 maandumisrajale 33 ümber samuti lennujuhtimikeskus. Poleks ta seda teinud, poleks kursid ka ristunud.
Ümbersuunamise põhjuseks oli ilmselt CRJ700 järel lennuväljale lähenev reisilennuk, millele maandumisrada 01 jäänuks vabaks, kui CRJ700 väiksema lennukina oleks maandunud lühemale rajale 33.
https://maailm.postimees.ee/8183040/nyt ... e-personal
Blancolirio on teinud täiendava video.
https://www.youtube.com/watch?v=_3gD_lnBNu0
Sealt selgub, et CRJ700 suunas põhiliselt maandumisrajalt 01 maandumisrajale 33 ümber samuti lennujuhtimikeskus. Poleks ta seda teinud, poleks kursid ka ristunud.
Ümbersuunamise põhjuseks oli ilmselt CRJ700 järel lennuväljale lähenev reisilennuk, millele maandumisrada 01 jäänuks vabaks, kui CRJ700 väiksema lennukina oleks maandunud lühemale rajale 33.
Re: Lennuõnnetused
Jah - tornis olid biidenlased.Sults kirjutas: ↑31 Jaan, 2025 1:15 Postimees: Washingtoni lennuõnnetuse ajal polnud juhtimistornis tavaline personal.
https://maailm.postimees.ee/8183040/nyt ... e-personal
Doonaldi sõnul on süüdi õnnetuses ka Biden ja Obama; https://www.independent.co.uk/news/worl ... 89341.html
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Lennuõnnetused
Pealkiri on jama:
«Föderaallennundusameti kokkupõrget käsitleva esialgsele ohutusaruande kohaselt ei olnud töötajate arv kellaaja ja liikluse mahu kohta tavapärane,» vahendas teiste seas ajaleht New York Times. «Kolmapäeva õhtul lennujaama ümbruses helikoptereid juhendanud lennujuht juhendas ka lennuväljalt õhkutõusvaid ja seal maanduvaid lennukeid. Nende töödega tegeleb tavaliselt kaks lennujuhti ja mitte üks,» kirjutas ajaleht oma allikatele viidates.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 895
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Kõlab loogiliselt.Sults kirjutas: ↑30 Jaan, 2025 22:26 Muide, kuidas helikopter pidurdab? Minu teada teeb seda järsult nina ülesse keerates ja kõrgust võttes. Radariandmetelt on näha, et kopter tõusis tänu lennujuhilt saadud korraldusele pidurdades 100 jalga endisest lennukõrgusest kõrgemale (200 pealt 300 peale). Lennuk, mis viimase transpondriinfo järgi oli 350 jala peal, jõudis kokkupõrke hetkeks radariandmete järgi langeda ka 300 jala peale. Kui ATC oleks vait olnud, oleks olnud ohtlik lähenemine, tõsine intsident. Aga nüüd, tänu ATC-le hukkus 67 inimest ja 2 õhusõidukit.
Kui ATC oleks radarivideo 2. sekundil kõlanud "PAT25 you have the CRJ in sight?" asemel andnud korralduse "PAT25 turn left heading 150 degrees!", poleks vähem kui 20 sekundit hiljem kokkupõrget toimunud. Punane "CA" mõlema õhusõiduki markeri kohal juba radarivideo alguses tähendab ilmselt "Collision Alert", mis pidanuks selliseks korralduseks piisava põhjuse andma.
Kopter pidurdab lisades labadele tsükli esiküljel tõstejõudu ja võttes tagaküljel tõstejõudu ära, et sedasi kogu pearootori tõstejõu vektor tahapoole kallutada. Samal ajal võib vähendada mootori pöördeid, aga see eeldab ilmselt aerobaatika kogemusega pilooti ja ohutut kõrgust. Kopter pole kahjuks quad. :(
Kipun nõustuma, et olukorra võinuks päästa 20 sekundit varem antud käsk seiskuda või teha tagasipööre (ei ole vahet, kumb - kumbagi manöövrit ei saa oluliselt rutem teha).
Süüdi jääb ilmselt lennujuht. Aga see, kuidas president vatrab, kuidas tema eelkäijad "oskamatuid lennujuhte on palganud" on lihtsalt häbiväärne spinnimine. USA presidendid ei palka lennujuhte, seda teeb lennujaam. USA presidendid ei palka ka lennujaamade juhte. Vana teab ise kah, et ajab rumalat juttu, aga kasutas lihtsalt eetriaega väikese rassismi jaoks.
Re: Lennuõnnetused
Siin videos analüüsitakse lennujuhi ja kopteri vahelist sidet:Sults kirjutas: ↑30 Jaan, 2025 7:55 Washingtoni lennuõnnetuse põhjus tundub olema lennujuhi lohakas töö:
Lennujuhi side helisalvestuselt on kuulda, kui ta küsib kopterilt, kas piloot näeb reisilennukit.
Lennujuht küsis: "PAT 2-5, kas te näete CRJ?"
Seejärel ütles lennujuht: "PAT 2-5, laske CRJ läbi!"
Kohe seejärel, ilmselt kokkupõrke hetkel, on kuulda hingeldamist, sealhulgas ilmselt tornist kostnud vali "oooh".
Tundub, et torn jäi hiljaks oma hoiatuse ja liikluse reguleerimisega.
Viimane transponderiinfo kopterist registreeriti kell 20:47:58, mil kopteri kõrgus oli 200 jalga.
Lennukist tuli viimane info kell 20:48:01 kui lennuk oli 350 jala kõrgusel.
https://www.youtube.com/watch?v=hfgllf1L9_4
Varasemalt on juba läbi käinud, et kopteri ja torni vahel toimus suhtlus erineval sagedusel, kui lennukitegam nille salvestused on avaldatud,
aga, mis huvitav, siis kopter küsis tornilt visuaalset eraldamist (visual separation), mis tähendab seda, et kopter võttis sellega omale vastutuse lennuki(te) jälgimise eest. Sealt ka torni viimaste sekundite küsimused kopterile, et kas te näete lennukit.
Targemad ehk oskavad midagi öelda ja vabandan ettte mõistete tõlkimisel...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline