Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Jaan, 2025 11:01
OLAVI kirjutas: 27 Jaan, 2025 17:28
Kapten Trumm kirjutas: 27 Jaan, 2025 15:01 Inimene õpib kogu elu.
... Tahmuvad nendel mootoritel ka põlemiskambrid, sisselaskekollektorid ja lisaks klapid.
Kaudpritse hoiab puhtana (peseb bensiiniga) ainult sisselaskeklapi ja natukese sisselaskekanalit.
Vabariigi algusaegadel kasutatud erinevad kütusekokteilid tekkitasid silindritesse tahma ja mootorite "sisepesu" oli tollel ajal tavaline tegevus (kuigi sellest vaikiti).
Ka "selle tagurpidi töötava mootori" põhiline ravivõte oli silindrite sisepesu ja kütuse vahetus.
Selle pähklipuru kasutamise iva on selles, et sellega saab plokikaane kanaleid ja klappe (pealtpoolt mõistagi) puhastada ilma plokikaant mootorilt maha võtmata. Selleks eemaldatakse vastav kollektor, puhastatakse üks kanal korraga, selle kanali jaoks keeratakse mootor asendisse, et vastavad klapid on suletud, ülejäänud kanalid teibitakse kinni ja siis lastakse väikese käsiliivapritsi abil seda pähklikoore puru sinna kanalisse. Erinevus soodast ja liivast on selline, et pähklikoorepuru ei kriibi metalli, kuid eemaldab selle tahmakorra. Seejärel puhutakse vastav kanal korralikult puhtaks ja protsess kordub järgmise kanaliga.

Vedela asjaga seda tehes on probleem, et see muudab selle pläga kleepuvaks ja osa sellest ei tule kanalist välja.

Tõenäoliselt ei aita see pehme puru olukorras, kui klappidele on sadestunud aastatepikkusest kasutamisest ja õlikulust tingitud vaigusete, minu kogemuse põhjal on see nii kõvasti kinni, et klapid tuleb välja võtta ja näiteks treipingis jämeda liivapaberiga puhastada. Seejärel need uuesti sisse lõigata/soveldada (sõltub, mis olukorras asi on). Mina olen teinud mõlemat, klapipesade üle lõikamist ja seejärel soveldamist, see teeb soveldamise mahu üsna väikeseks, kõveraks kulunud tööpindasid pidavaks soveldada on muidu hirmus vaev. Probleem on paar korda olnud sellega, et mõned autotootjad kasutavad mootorite garantiilist "tehaseremonti", kus näiteks klapipukside kulumine lahendatakse nii, et need puuritakse paar kümnendikku jämedamaks ja sinna sisse lähevad hoopis remontmõõdus klapid, kus sääre jämedus on ebastandardne, kuid pesade lõikajatel on vahendid tavaliselt standardses mõõdus. Opelil olen sellise asjaga kokku puutunud, klapisääred olid 6,2 mm 6,0 asemel kui õigesti mäletan.

Ma olen muidu skeptiline igasuguse kaant mahavõtmata tehtava töö suhtes (nt klapisääretihendite vahetamine kaant maha võtmata), aga antud pähklivärgil tundub lähemal uurimisel täiesti jumet olevat.
Otsisin ise ka võimalust kunagi pähklikoorepuruga mootorit puhtaks uhada ülaltpoolt, siis saadeti mind kuu peale, et seda kraami liigub nii vähe, et töökojad ostavad mitme aasta portsu korraga, et me paari kilo sulle küll ei müü ja masinaid meil rentida pole (aliexpressist veel siis ei julenud tellida igasugu tööriistu). Ega ma väga edasi ei otsinudki, lihtsam oli sisselaskekollektor maha võtta ja puhtaks küpsetada pitsiga (alumiinimum sisselaskekollektor).

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1612668

Peaks vist stiilinäitena kõlbama, kui hästi saab puhtaks selle meetodiga, loomulikult peab käsitsi ka sudima, kui on suurem kõnts peal (nagu foorumi postituses näha on).

Kõik otsepritsega masinad (Audi V10 otsepritse tuleb kohe meelde) tehakse nõnda puhtaks. Esimene vihje puhastuse vajadusele on kui hakkab misfire vigu viskama.

Ja kes lugeda ei viitsi vaid tahab näha kuidas asi toimib siis:

https://www.youtube.com/watch?v=-or6L4PvH7g
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viimases Autolehes paistis VKM Motorsi katse enda teenuseid reklaamida, sealt küsisid?
Peaks kotikese hankima ja proovima, kas tööriistamarketi käsipritsiga see kah töötab.
Muidu mingi 700 eurone "special blaster" tundus katsetamiseks liiga kallis.

Ma olen ka seni mehhaaniliselt teinud, stiilist traathari trelli otsas, aga selle miinus on see, et korralikud tehes peab kaan laual ja lahtivõetud olema, kuna traathari tekitab alumiiniumi puru, mis pärast satub tont teab kuhu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Jaan, 2025 11:43 Viimases Autolehes paistis VKM Motorsi katse enda teenuseid reklaamida, sealt küsisid?
....
Aastaid 5-6 tagasi uurisin seda.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

https://xn--triistamarket-imba.ee/et/to ... ru-5l.html
täiesti laokaup ja ei peagi teist neeru loovutama. :)
Probleem on paar korda olnud sellega, et mõned autotootjad kasutavad mootorite garantiilist "tehaseremonti", kus näiteks klapipukside kulumine lahendatakse nii, et need puuritakse paar kümnendikku jämedamaks ja sinna sisse lähevad hoopis remontmõõdus klapid, kus sääre jämedus on ebastandardne, kuid pesade lõikajatel on vahendid tavaliselt standardses mõõdus.
See oli juba 2000 -te alguses kui puutusin kokku tehnoloogiaga, kus õhukeste remonthülssidega taastatakse olemasolevad juhtpuksid. Tulemuseks on standardmõõt ning kasutada saab tehaseklappe. Sobilik kasutada kaantel, kus juhtpuksid on pikad ja tavameetoditega need välja ei tule.
Kulunud puks töödeldakse üle, sisse installitakse suruõhu tööriistaga õhuke rem.juhik ning õige mõõdu saamiseks kalibreeritakse pärast üle.
Eestis tegi seda tööd näit. Windorf ning enda masinal on need sees ning toimetavad siiani eeskujulikult.
https://cylinderheadshop.com/k-line-guide-liners/
Rohkem infot googlist ''bronze valve guide sleeves'' alt.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Neid sissepandavaid hülsse pani jah Windorf, tegelikult pidid need olema mõeldud kaantele kus polegi klapipukse.
Eks need tehasele mootoriremonte tegelevad partnesid omasid võimalusi kasutada tehase tootmisvõimalusi ja siis oli aretamisest lihtsam jämedamad klapid lasta teha. Kui sul on ligipääs vajalikule allüksusele, siis õhtul seadistada CNC masin natuke ringi ja lasta sulle üks jooks klappe veits jämedama säärega on tehnika küsimus.

Tõukuri mootorimehed rääkisid kord, et neil oli kord sees üks Audi RS4, millel ei saanud saalesid vahetada, isegi viimase remontmõõdu saaledega väntvõll suisa loksus. Lähemal uurimisel selgus, et väntvõlli kaelad olid viimasest remontmõõdust natuke peenemad ja pandud saaled paksemad. Sellise mootori otsa sattumine, kui sina seda remontima pead, on loodusõnnetus, kui klappidega on laiatarbe lahendus olemas, siis väntvõlliga pole see nii lihtne ja mingit ühte komplekti millimeeter paksemaid saalesid pole ka nii lihtne saada. Seal ei saa lihtsalt panna fooliumi raamlaagri ja saale vahele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Jaan, 2025 11:26 Kui klapisääretihendid on juba nii läbi, et keskmine lammas seda märkab (hommikul käivitades suure sinise suitsu pilve järgi) on tavaliselt juba klappide küljes sentimeetripaksused kõrbenud õlist "seened", mida kaudselt, kaant maha ja lahti võtmata, kuidagi puhtaks ei saa. See vähendab kanalite ristlõikepinda, piirab mootori võimsust ja teeb igasugu muid asju. Mingil hetkel jõuab see kinnipõlenud pläga ka klapi tööpindadeni ja hakkab segama klappide tihedat sulgumist.

Seepärast, kvaliteetne klapisääretihendite vahetus sisaldab enamasti ikka kaane autolt eemaldamist, korralikku klapitöd ja kaane tasapinnalihvi. Auto peal klapisääretihendite vahetamist võib teha mingil erandjuhul (nt on teada, et antud autol on kehvad tihendid ja seda tehakse kohe probleemi ilmumisel, mitte ei sõideta enne 2 aastat, kuni sinise suitsu pilv muutub juba piinlikuks) või on tegemist müügivariandiga (kehva kvaliteediga säästuremont järgmisele auto pähe määrimiseks). Klappide ebatiheduse tekkimine on just omane uuematele, neljaklapilistele mootoritele, mis kasutavad kaunis pehmeid klapivedrusid ja omavad seeläbi kehva tööpindade isepuhastumise võimet (erinevalt vanematest, suuremate avamisnurkade ja klapitõusudega kaheklapimootoritest).
Ma tooks ühe näite oma elust seoses klapisääretihendite vahetuse ja kaane mahavõtmisega. Aasta oli siis 2010 ja autoks MB W124 m103 mootoriga. Auto võttis natukene õli, aga ei midagi hirmsat, mootori läbisõit oli selleks ajaks ca 150 000 km (MB kohta ülivähe arvestades auto vanust). Üks väga autoriteetne, ainult MB-de remondile pühendanud ettevõte, ütles minu palve peale vahetada klapisääre tihendid midagi sellist- Siin ei aita ainult tihendite vahetamisest, kaanel tuleb juhtpuksid vahetada, need on juba nii läbi, selleks omakorda kaas maha ja lihvimisse....ühesõnaga üpris kallis ettevõtmine. Palusin neil veidi oodata, rääkisin veel paari targema inimesega ja ütlesin siis töökojale, et jääme ikkagi ainult klapisääretihendite vahetamise juurde. Nüüd peaaegu 15 aastat hiljem ja 40 000 km läbimist ei ole midagi hullu juhtunud, mootor töötab ilusti ja tagantjärgi oli mul ikkagi õigus, et ei lasknud kaant maha võtta ja juhtpukse vahetada. Seega julgen väita, et klapisääretihendite vahetamiseks ei ole vaja igakord ilmtingimata vaja plokikaant maha võtta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See "oi kui kulunud" jutt töökojas ei maksa midagi - klappidel on lubatud külgsuunaline lõtk ja näiteks BMW M30 mootoril on see lubatud kuni 1,5 mm ehk küllalt suur. Selle ületamisel tuleks puksid vahetada, aga kui klapid veidi puksis loksuvad on normaalne, sest mootori töötamisel on nad päris tulised ja metall paisub ka. Auto remondiraamatutes on need kirjas - need vanakooli mootorid käivad muidu üsnagi "lobedalt" ilma probleemideta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Nutt ja hala

Postitus Postitas ahto42 »

Ford transiti teemal on see, et seda ei sa N1'na ümber registreerida, sest kaubaruum pole eraldatud. Ta on ikkagi nö mikrobuss inimeste veoks. Seadus vist seal mingit erisust ei tee? ainuke variant N1 saada on sein vahele ja reisija sõidab nö kongis, aga see on mõeldamatu.
See mõned lehed tagasi viidatud Transiti kuulutus soov.ee's teeb selle odavaks 11a vanus ja lahja 77kw. Lisaks mängib siin rolli ka mass.
Töökaaslase sõber ostis poest uue 2022 aastal pmst sama transiti 8 kohalisena . Eraisikuna, et lapselapsi vedada, maja kõpitsemise tarvikud jne. Nüüd vormistas ümberehituse, st tagumine pink välja ja sein vahele. Eraisikuna on tallegi see mõistuse aga invaveoks ümberehitatud masinal veel suurem ulme.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas mart2 »

ahto42 kirjutas: 03 Veebr, 2025 15:50 Ford transiti teemal on see, et seda ei sa N1'na ümber registreerida, sest kaubaruum pole eraldatud. Ta on ikkagi nö mikrobuss inimeste veoks. Seadus vist seal mingit erisust ei tee? ainuke variant N1 saada on sein vahele ja reisija sõidab nö kongis, aga see on mõeldamatu. ...
Kas vaheseina asukoht on väga täpselt fikseeritud?
Meie metskonna UAZ-l oli ees juht ja kaassõitja, nende taga laiem ruum + 3 inimeste istmed ning siis alles vahesein, mis eraldas kaubaruumi inimestest.
Töölised sisenesid küljeuksest, olles ennem pannud saed-kanistrid taha ruumi.

Põhimõtteliselt peaks andma midagi samasugust kombineerida? :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Täna ei tea. Aga kunagi aastaid nii mõndagi tagasi määratleti kaubikuks olemist mingite kaubaruumi mõõtude järgi. Olid seal mälu järgi mingid pikkused ja kõrgused ja protsendid mängus.
Oli see kunagi sedasi siis, et igat universaalkerega ford fiestat või opel astrat ei saanud teha 5 kohaliseks kaubikuks.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Viimane kord kui asjaga kokku puutusin, oli M1 - N1 ümberehituse põhinõudeks et kaubaruum peab olema sõitjate salongist jäiga vaheseinaga eraldatud ja sõiduki kandevõimest üle poole peab jääma kauba vedamiseks. Arvestuslik ühe inimese mass oli seejuures 70 kilo ja vahesein võis olla ka sõrestik või võrk. Kuna mu tolleaegse Nissan Patroli oleks pidanud siis kahekohaliseks ehitama, jäi see plaan katki.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 03 Veebr, 2025 15:50 Ford transiti teemal on see, et seda ei sa N1'na ümber registreerida, sest kaubaruum pole eraldatud. Ta on ikkagi nö mikrobuss inimeste veoks. Seadus vist seal mingit erisust ei tee? ainuke variant N1 saada on sein vahele ja reisija sõidab nö kongis, aga see on mõeldamatu.
See mõned lehed tagasi viidatud Transiti kuulutus soov.ee's teeb selle odavaks 11a vanus ja lahja 77kw. Lisaks mängib siin rolli ka mass.
Töökaaslase sõber ostis poest uue 2022 aastal pmst sama transiti 8 kohalisena . Eraisikuna, et lapselapsi vedada, maja kõpitsemise tarvikud jne. Nüüd vormistas ümberehituse, st tagumine pink välja ja sein vahele. Eraisikuna on tallegi see mõistuse aga invaveoks ümberehitatud masinal veel suurem ulme.
Istmetega Transit (mis on tegelikult sama kaubik, akende ja istmetega) läheb tänase "loogika" järgi samasse patta luksusmaasturite ja -bussidega, sellest ka taoline tähelepanu. Lihtsalt maksu valemeid loonud ametnike silmaring ei ulatunud sinnani, et raske ja suurevõitu Co2 emissiooniga on ka väikesed reisibussid, mida kasutavad nt paljulapselised pered oma peamise tranpordivahendina ning istmetega transit polegi "täislaks" Mersu V-klass, mille salongi hind on 100 tuhat.

Lihtsalt seaduse vigade "auklikuks laskmise ring", mis normaalses elus tehaks ministeeriumi uste taga, katsetades kõiki võimalikke ja võimatuid olukordi, toimub nüüd meedias ja on kõigile naeruks, mis tasemel rahaministeerium asju ajab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

MeelisV kirjutas: 04 Veebr, 2025 11:03 Täna ei tea. Aga kunagi aastaid nii mõndagi tagasi määratleti kaubikuks olemist mingite kaubaruumi mõõtude järgi. Olid seal mälu järgi mingid pikkused ja kõrgused ja protsendid mängus.
Oli see kunagi sedasi siis, et igat universaalkerega ford fiestat või opel astrat ei saanud teha 5 kohaliseks kaubikuks.
Saab ka täna teha, lihtsalt enamikel juhtudel on probleem selles, et see eeldab vaheseina tekitamist juhi selja taha ja auto kahekohaliseks ehitamist. Kui eesmärk on saada sõiduauto, mis oleks N1, siis 99% soovijatest loobub. Tänapäeva väikeauto kandejõud on ca 400 kg, 2 inimest on 160 kg, üle jääb 240 kg ehk veidi üle poole. JOKK.

Küsisin oktoobris sellist asja Dacia salongist Dacia Joggeri kohta ja vastus oli, et võime teha küll, ainult arvestage siis kahekohalise salongiga. Probleem pidi olema selles, et lihtsalt võrkvahesein tagaistme seljatoe taga pole piisav, sest siis säilib 5 kohta ja see ei vasta sellele 50% kriteeriumile, 5 kohaga läheb enamik kandejõust ju reisijatele.

Näiteks eelviimane Land Cruiser võis tehasest tulla N1-na, seal pole see 50% reegel täidetud, aga kui valmistaja näeb ette, et see Harman Kardon stereo ja nahksisuga dziip on kaubik, siis pole Transpordiametil kobiseda midagi. Ilmselt siis maaletooja on suutnud tehasele oma soovi selgeks teha. "Kaubik" Land Cruiseril on kandejõud tavaliselt seal natuke üle 600 kg, millest 5 istekohta annaks kuni 400 kg. Sarnase kandejõuga on tavaliselt nt mersu E-klassi universaalid, neid küll tehasest N1-na ei tule.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 04 Veebr, 2025 14:38
....Eraisikuna, et lapselapsi vedada, maja kõpitsemise tarvikud jne. Nüüd vormistas ümberehituse, st tagumine pink välja ja sein vahele. Eraisikuna on tallegi see mõistuse aga invaveoks ümberehitatud masinal veel suurem ulme.
... Lihtsalt maksu valemeid loonud ametnike silmaring ei ulatunud sinnani, et raske ja suurevõitu Co2 emissiooniga on ka väikesed reisibussid, mida kasutavad nt paljulapselised pered oma peamise tranpordivahendina ning istmetega transit polegi "täislaks" Mersu V-klass, mille salongi hind on 100 tuhat.

Lihtsalt seaduse vigade "auklikuks laskmise ring", mis normaalses elus tehaks ministeeriumi uste taga, katsetades kõiki võimalikke ja võimatuid olukordi, toimub nüüd meedias ja on kõigile naeruks, mis tasemel rahaministeerium asju ajab.
Tundub, et paljud pole seda vastu võetud seadust ise lugenudki. Teen siis lühikokkuvõtte maakeeles, elik seaduse üldrahvalikus kõnepruugis kommenteeritud versiooni:
Otsus oli, et see seadus on vaja igaljuhul vastu võtta. Jõuga kasvõi läbi pressida. Eks pärast näeb, mis saab. Ja pressitigi, keegi midagi arutada ei tahtnudki, sest seaduse mõte ja sõnastus ongi ju selline: "Eks pärast näeb mis ja kuis saab. Ja kes seda siis ümber teeb või käima ajab, või miskujul kohitsema hakkab, või üldse ära tühistama saab... Las klativad siis juba need ise." No mingeid kohendusi ju ka tehti, et suurem kis-kära maha saada, aga kellelgi läbisurujatest pole olnud soovigi midagi arutada. Kaasatus ja huvigruppide või puudutatud isikute käest "seadusele sisendi küsimine" on pelgalt moekas sõnakõlks.
Määrad on vastu võetud, nii registreerimise maksu määramise alused, kui ka aastamaksu alused. Suur jutt on, et "romud saab lihtsalt arvelt nüüd mõne aja (aastakese) jooksul maha, ja mure lahendatud, hobiautod jmt saab ajutiselt ju arvelt maha võtta" jne jne aga juba praegu tuleb jutte, kus mingitel põhjusel seda (neid) olematut(id) autot(sid) siiski kustutada ei saa ja suure tõenäosusega maksu alla ka edaspidi läheb. Teine märge on see, et see hobisõiduki maksuvabastus kehtib ainult kuni 31.12.2026. St 01.01.2027-st edasi mingeid erisusi liiklusregistrist ajutiselt kustutatud või peatatud registrikandega mootorsõiduk-eile enam ei tehta. Maksavad kõik, ka nn hobi&muuseumi&jmt sõidukid. Järgmine teema on see, et juba praegu kirjutati sisse seadusesse registreerimise hinnatõusud. Laias laastus 2028 1. jaanuarist tõstetakse kõiki komponenete maksumäära poole võrra ja 2031 aasta 1. jaanuarist veel niipalju, et kokku on registreerimistasu algsega võrreldes ca kahekordne. Nügitakse rohelisemas suunas loomulikult. Eraldi pööraks neis maksukomponentides tähelepanu asjaolule, et N1-e Co2-e eriheite osa gramm on praegu pandud 1-204 g/km 2eurot ja sealt edasi nii 50 kaupa juba 30, 35 ja 301-st alates 40 eurikut, siis tulevikus 2 euro määr langeb kõigepealt 153-ni ja sealt edasi 90-ni. Lõpuks on määrad sellised: "... CO2 eriheite osa selliselt, et iga CO2 gramm vahemikus 1–90 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 2 euroga, vahemikus 91–136 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 30 euroga, vahemikus 137–186 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 35 euroga ning vahemikus 187 ja enam grammi kilomeetri kohta korrutatakse 40 euroga.”; (kui täna veel 2 euroga õnnestub pääseda, siis tulevikus arvesta selle komponendi koha pealt kohe heaga reg tasu jõhkra tõusuga- 2-st tehakse 30-40.
Aastamaksude muutmise kohta selles seaduses midagi märgitud ei ole. Aga asi see uus määr siis kehtestada ei ole neil ju "tulles vastu rahvahulkade tungivatele nõudmistele".
Sotsiaalse poole pealt on kirjutatud ekstra paragrahvina ära:
§ 25.3. Mootorsõidukimaksust tuleneva mõju leevendamise toetus See on ühekordne toetus ja tühistatakse 01.01.2026. See ei jää niimoodi.
Ette on nähtud, et alates 01.09.2025 on õigus esitada taotlus
„(1) Õigus taotleda tasu maksmise kohustuse ülevõtmist on isikul, kellel on tuvastatud abivahendi vajadus ja kes vajab abivahendit selleks, et kompenseerida terviseseisundist tingitud funktsioonihäiret ja vähendada selle mõju iseseisvale toimetulekule.”; (NB! Taotlus ei pea saama positiivselt lahendatud, see on pelgalt taotlus)
Lisandub lauseid: Tingimused, millisest terviseseisundist tingitud funktsioonihäire korral on abivahend vajalik, kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.”;
***
Abivahendi kasutamise vajaduse tuvastaja sõltuvalt abivahendi keerukusest ja abivahendi tõendi andmekoosseisu kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.”;
***
Sotsiaalkindlustusamet võib tasu maksmise kohustuse ülevõtmisel erandkorras otsustada:...

***
Abivahend käesoleva seaduse tähenduses on toode, mis aitab parandada inimese funktsioneerimisvõimet, kompenseerida funktsioonihäiret ja saavutada või säilitada igapäevaelus võimalikult iseseisev toimetulek.”;
***
Tasu maksmise kohustuse ülevõtmise taotlemisel sellise abivahendi eest, mille nimetus ei ole kantud abivahendite loetellu, kaasab Sotsiaalkindlustusamet menetlusse eksperdi.”;

Võtsin valikuliselt tsitaate, neid on seaduste muutmisena loomulikult rohkem, aga lihtsalt näitan, et välja kukub niimoodi, et :
"... sellest ühekordsest toetusest maksa sa see esimese ports pool auto aastamaksu ära, kui puudu jääb, siis leia ise kuskilt papirulli. Kui valus on, siis alates septembrist jõuame nii kaugele, et minister määrab ehk ära (kui ta veel on minister), millistel alustel sa üldse saad taotluse esitada, et milliste aluste alusel midagi ehk hüvitatakse. Me ise ka ei tea veel, sest määrust ju veel pole.... Aga sinul olgu maksud makstud! Ja ära sa nüüd mõtlegi hakata arvestama, et SKA su maksu üle võtab, läheb komisjoni ja eks siis näeb palju või kellele või mida või kas üldse midagi. Kui üldrahvalikku kisa ei kostu kuskilt poolt, siis ega meilgi ju pappi ülearu pole, ja on sulle üldse sellist sõidukit vaja, müü maha ja leia teine. Ahjaa, aga maksud olgu sul makstud!"
See on tüüpiline kõnepruuk ja suhtumine puuetega isikutesse. Ei midagi üllatavat ega erakordset.
Mingeid muid erandeid ette ei nähta (paljulapselised vmt jne).

Ja lõppu veel üks paragrahv sellest seadusest:
§ 18. Järelhindamine
Rahandusministeerium analüüsib hiljemalt 2030. aastal mootorsõidukimaksu ja liiklusseaduse 123. peatükis sätestatud registreerimistasu rakendamise eesmärgi saavutamist, kaasnenud mõju ja regulatsiooni tulemuslikkust.



Ja vat ei teagi nüüd kohe, millisesse teemasse seda kirjutada: kas nutt ja hala, või autoteema
Viimati muutis Peeter, 05 Veebr, 2025 13:15, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Suur jutt on, et "romud saab lihtsalt arvelt nüüd mõne aja (aastakese) jooksul maha, ja mure lahendatud, hobiautod jmt saab ajutiselt ju arvelt maha võtta"
Romud ja "fantoomautod" saab maha võtta, nagu ma aru sain, siis see enne räägitud "viimane ARK-s nähtav tehing enne 01 mai 2024) ei ole kriteerium.
Tulevikus läheb see lihtsalt kasvavalt kallimaks.

Hobiautod, mille registrikanne on ajutiselt peatatud, tuleb nüüd mõelda, mis edasi teha. Kas hakata maksma või võtta arvelt maha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist