BMW ja Mercedese mudelid, mis USA tollibarjääri tõttu toodetu USA-s (kus oli nende peamine turg), on tuntud oma nigela (kooste)kvaliteedi tõttu ja seetõttu, et pidevalt miskit küljest kukub. Ju siis saksa tehastes, kus oli küll palju türklasi, kuid kupjad olid veel sakslased, oli natuke parem töökultuur jõustatud, USA-s seda ei õnnestunud. Ja ameeriklaste enda autode kvaliteet ongi enamasti selline.....parimal juhul keskpärane.rääkimata tunduvalt suuremast palgakulust ja kui Mehhikos suutsid sellise raha eest leida tööle lisaks tavamatsidele ka tippspetsialiste, siis USA palgataseme puhul hakkavad neid Forde kokku klopsima just vähemotiveeritud ja USA mõistes madalapalgalised latiinod ja mustanahalised
Kindlasti kaasneb ka probleem, et kolides tehase kuskile, tuleb muuta ka allhankijaid (väga suur osa auto osadest tuleb allhankest) ja need võiks olla võimalikult kohalikud, kuna ookeani tagant kõike vedada on tülikas ja kulukas - ehk siis tootmise kolimisega USA-sse tuleb ilmselt loobuda ka Mehhikos tegutsevatest kümnetest allhankijatest ja asendada need USA kohalikega (kui neid üldse leida õnnestub).
Olen sama meelt, et selline tolmutamine nagu Trump korraldab, lisaväärtust toodab vähevõitu ja päeva lõpuks kannatab see väiksemapalgaline ameeriklane, kes hinnatõusu suhtes kõige tundlikum on. Korra on tollimüüri taga USA autotööstus maganud maha ökonoomsete autode trendi ja võib ka mõne aasta pärast õudusega märgata, et tarbija eelistus on niipalju juba muutunud, et ostetakse trendikamaid "rohelisi" Euroopa linnamaastureid, mitte omamaist.