Lennuõnnetused
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Ütlete: ei saanud märkamatuks jääda. Ma kohtusin ühel päeval kahe pimeda inimesega rooli taga. Üks jätkas haagisega jeebiga möödasõitu nagu poleks mind olemaski, teine üritas läbi minu auto vasakpööret. Mõlemad juhtumid olid hea nähtavuse juures ja vastaskursil liikuvate autodega. Liikusin täiesti hariliku kiirusega ja olin eelnevalt pikalt nähtav.
Inimesed ei märka teinekord arusaamatul põhjusel hästi nähtavaid objekte.
Inimesed ei märka teinekord arusaamatul põhjusel hästi nähtavaid objekte.
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Selle video põhjal (helikopteri variant) tundub ,et koperdise piloodi aju tegeles millegi muuga kui mõtestamisega, kuhu reisilennuk suundub. Kui ta oleks hetkeks mõelnud, oleks ta aru saanud, et asub lennuki ja maandumisraja vahel.
Ma ei saa päriselt aru, miks üldse peaks helikopterid liikuma lennuvälja maandumisalas. Kes paremini teab, võiks seletada!
Ma ei saa päriselt aru, miks üldse peaks helikopterid liikuma lennuvälja maandumisalas. Kes paremini teab, võiks seletada!
Re: Lennuõnnetused
Kas nüüd tean aga refereerin teadjamate juttu: Potomaci jõgi Washingtonis . Selle kaldal on Roland Reagani lennujaam kuhu need reisilennukid maanduvad. Samal kaldal aga jõest kaugemal on helikopterite lennuväli ja baas. Pentagon on samuti seal . Teisel kaldal on Kapitoolium, valitsuse lennuväli ja üldse on riigiasutusi palju. Kopterid lendavad seal kogu aeg ringi ja veavad VIP-sid mööda kindlaksmääratud marsruute. Üks kopterite lennutrass läheb piki Potomaci jõge allavoolu ja sealkaudu lähevad nad ka oma baasi.Erureamees kirjutas: ↑03 Veebr, 2025 20:13 Ma ei saa päriselt aru, miks üldse peaks helikopterid liikuma lennuvälja maandumisalas. Kes paremini teab, võiks seletada!
Kopter lendaski tõenäoliselt sihiga baasi jõuda . Jõgi teeb Roland Reagani lennuvälja kohal poolkaare paremale ja lennukid tulevad sealsamas üle jõe. Kopterite ja lennukite trassid ristuvad ja sellepärast peavad kopterid olema kõrgusel alla 200 jala.
Sel korral lendas kopter üldiselt rutiinselt. Öeldi et lennuk tuleb vastaskursil maandumisele - kopter teab kuhu ta maandub. Tema kõrval paremal pool olevale lennuväljale. Öeldi et möödu tagant - tähendab et tuleb võtta vasakule ja lasta kiiremini tulev lennuk läbi. Jõel laiust on.
Sel korral lendas kopter kas otse edasi või keeras jõe looget järgides paremale. Sellest poleks ka veel katastroofi kui ta ei oleks lennukõrguset ületanud. Aga et ta ei hoidnud vasakule ja lendas kõrgemal kui lubatud siis juba oli katastroof.
-
- Liige
- Postitusi: 434
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Tegu on ikkagi suurriigi pealinnaga, kus asuvad nii sõjalise (Pentagon) kui poliitilise (Valge Maja) juhtimise keskused. Sõjaväe kopterid teenindavad seda süsteemi VIP-taksodena. Antud kopteri kutsung oli näiteks PAT-25 (PAT - Priority Air Transport). Samal ajal asub üsna keset linna ka tsiviil-lennujaam ja õhuruumi jagamine nende eri süsteemide vahel on paras peavalu. Kopterite jaoks on oma kindlad trassid koos kõrgusepiirangutega (vist 200 jalga enamasti) ja osad neist ongi piki jõge, sest seal on kõige ohutum madalal lennata. Ja ei pidavat ka olema väga haruldane, kui maanduvad lennukid üle kopterite tuiskavad (kopteripilootide vastutusel). Võibolla lootis kopteri piloot ka seekord lennuki alt läbi mahtuda, aga ei õnnestunud, kuna oli pime, ta ise oli kogemata liiga kõrgel ning lennuk oodatust madalamal.Erureamees kirjutas: ↑03 Veebr, 2025 20:13Ma ei saa päriselt aru, miks üldse peaks helikopterid liikuma lennuvälja maandumisalas. Kes paremini teab, võiks seletada!
Edit: vanahalb jõudis juba ette...
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Seda kõike, mida te kirjutasite tean ma niigi. Lihtsalt ma tahtsin öelda, et selline ristumine peaks olema välistatud. Maandumisradade lähenemisalad moodustavad ju sellise teravatipulise koonuse, mille läbimõõt ka kaugeimas punktis pole teab kui suur. Minu arusaamise järgi peaks olema välistatud aeglaste õhusõidukite ilmumine selle koonuse sisse ükskõik mis suunast ja ükskõik mis kujul, olgu droonid, lennukid või kopterid ja kuulugu Rooma paavstile, Pentagonile või Jeff Pesosele. Ja eriti veel sellises õhuruumis.
Igal juhul käitus kopteri piloot nagu maatüdruk, kes on esimest korda keset New York City liiklust.
Igal juhul käitus kopteri piloot nagu maatüdruk, kes on esimest korda keset New York City liiklust.
Re: Lennuõnnetused
Küsiks vahele, et kui kopteripiloot tõesti öönägemisseadmetega lendas, kuidas see nähtavat pilti mõjutab? Nähtav valgus on vist halvemini nähtav ja soojad asjad paremini. Otse tulev lennuk on vähem soe kui tagant poolt vaadatuna. Siiski on seda nähtavat asja ka nii piisavalt vist.
Re: Lennuõnnetused
Minu kokkuvõtlik kirjeldus Potomaci kohal toimunud kokkupõrkest:
Kopter lendas 200 jalase lennulaega lõigul enamasti vaid paarkümmend jalga alla 300 jala kõrgusel (u 270 jala peal, lennukõrgust mõõdetakse õhusõiduki põhjast, kopter aga on u 5,5 m ehk 18 jalga kõrge), pidades seda kiirel lennul pimedas ohutumaks kui nõuetekohaselt 200 jalast madalamal lendamist. Kopter nägi vastutulevat lennukit aegsasti, kuid jättis arvestamata selle sihtkohta maandumisrajal 33. Vastutulevale lennukile ruumi andmiseks hoidis kopter paremale, väljudes seetõttu kopteritele ette nähtud lennuteest ja sattudes lennuki laskumisnõlvale kriitiliselt lähedale. Maandumisraja 33 teljele lähenedes laskus kopter küll mõneks ajaks mõnekümne jala võrra madalamale, allapoole 250 jalga, kuid maandumisraja otsast piloodi arvates piisavalt pikalt mõõda jõudes tõusis taas ülespoole, eeldades, et lennuk tuleb maanduma piki maandumisraja telge ja arvestades ekslikult, et jõudis ATC liiga hilja antud korraldust eirates lennuki eest juba õnnelikult läbi. Paraku lennuk ei tulnud maanduma piki maandumisraja pikitelge vaid kaarega pikiteljel olevat majakat teekonnalt välja jättes. Lennukipiloodid märkasid lennuki vasakpöörde tõttu nüüd juba paremalt lähenevat kopterit alles paar sekundit enne kokkupõrget ja nende reaktsioon tegi olukorra hullemaks, sest keerati niigi vasakpõõret sooritavat lennukit järsult vasakule, mis langetas juba niigi u 300 jala peale laskunud lennuki vasaku tiiva otsa lennuki põhjast umbes 5 meetrit (u 17 jalga) madalamale. Kopter, mis oli maandumisraja otsast mööda saamise järel tõusnud taas u 270 jala peale, mahtus säilinud u 30 jalase lennukõrguste vahe tõttu läbi küll lennuki nina alt, kuid paraku tabasid lendamisel üles paindunud tiiviku otsad lennuki madalamal asuva vasaku tiiva otsa ja lõikasid selle maha, purustades ka tiivas oleva kütusepaagi ning purunedes kokkupõrkel saadud löögist ka ise. Metallosade kokkupõrkest või lennukitiivas olevate elektrijuhtmete lühistumisest tekkinud säde süütas kütuseaurud ja järgnenud plahvatus purustas lennuki tiiba veelgi või rebis selle üldse küljest. Lennuk tegi allesjäänud parema tiiva tõstejõu toimel 1,25 täistiiru ümber oma pikitelje ja kukkus madalasse jõkke. Tiiviku kaotanud kopter prantsatas kivina jõkke veelgi kiiremini, paiskudes lennuki tiivalt tiiviku pihta saadud löögist tagurpidi.
Kopter lendas 200 jalase lennulaega lõigul enamasti vaid paarkümmend jalga alla 300 jala kõrgusel (u 270 jala peal, lennukõrgust mõõdetakse õhusõiduki põhjast, kopter aga on u 5,5 m ehk 18 jalga kõrge), pidades seda kiirel lennul pimedas ohutumaks kui nõuetekohaselt 200 jalast madalamal lendamist. Kopter nägi vastutulevat lennukit aegsasti, kuid jättis arvestamata selle sihtkohta maandumisrajal 33. Vastutulevale lennukile ruumi andmiseks hoidis kopter paremale, väljudes seetõttu kopteritele ette nähtud lennuteest ja sattudes lennuki laskumisnõlvale kriitiliselt lähedale. Maandumisraja 33 teljele lähenedes laskus kopter küll mõneks ajaks mõnekümne jala võrra madalamale, allapoole 250 jalga, kuid maandumisraja otsast piloodi arvates piisavalt pikalt mõõda jõudes tõusis taas ülespoole, eeldades, et lennuk tuleb maanduma piki maandumisraja telge ja arvestades ekslikult, et jõudis ATC liiga hilja antud korraldust eirates lennuki eest juba õnnelikult läbi. Paraku lennuk ei tulnud maanduma piki maandumisraja pikitelge vaid kaarega pikiteljel olevat majakat teekonnalt välja jättes. Lennukipiloodid märkasid lennuki vasakpöörde tõttu nüüd juba paremalt lähenevat kopterit alles paar sekundit enne kokkupõrget ja nende reaktsioon tegi olukorra hullemaks, sest keerati niigi vasakpõõret sooritavat lennukit järsult vasakule, mis langetas juba niigi u 300 jala peale laskunud lennuki vasaku tiiva otsa lennuki põhjast umbes 5 meetrit (u 17 jalga) madalamale. Kopter, mis oli maandumisraja otsast mööda saamise järel tõusnud taas u 270 jala peale, mahtus säilinud u 30 jalase lennukõrguste vahe tõttu läbi küll lennuki nina alt, kuid paraku tabasid lendamisel üles paindunud tiiviku otsad lennuki madalamal asuva vasaku tiiva otsa ja lõikasid selle maha, purustades ka tiivas oleva kütusepaagi ning purunedes kokkupõrkel saadud löögist ka ise. Metallosade kokkupõrkest või lennukitiivas olevate elektrijuhtmete lühistumisest tekkinud säde süütas kütuseaurud ja järgnenud plahvatus purustas lennuki tiiba veelgi või rebis selle üldse küljest. Lennuk tegi allesjäänud parema tiiva tõstejõu toimel 1,25 täistiiru ümber oma pikitelje ja kukkus madalasse jõkke. Tiiviku kaotanud kopter prantsatas kivina jõkke veelgi kiiremini, paiskudes lennuki tiivalt tiiviku pihta saadud löögist tagurpidi.
Viimati muutis Sults, 10 Veebr, 2025 23:04, muudetud 2 korda kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Mõneti meenutab 1978 San Diegos toimunud Pacific Southwest liinilennuki kokkupõrget Cessna 172- ga. Samuti lähtuti valest eeldusest. Ja väikelennukil oli vist ka mingi eksamineerimisega tegu. Erinevalt DC omast toimus see päeva ajal.
Re: Lennuõnnetused
Tookord liinilennuk lendas cessnale selga ja kuigi seal oli probleem kommunikatsioonis, siis pilootide istmed olid nii alla lastud et nad ei näinud sealt akendest midagi.Erureamees kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 20:10 Mõneti meenutab 1978 San Diegos toimunud Pacific Southwest liinilennuki kokkupõrget Cessna 172- ga. Samuti lähtuti valest eeldusest. Ja väikelennukil oli vist ka mingi eksamineerimisega tegu. Erinevalt DC omast toimus see päeva ajal.
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Nad ei näinud midagi, on suur liialdus. Nad ei näinud nii madalale üle nina nagu eeldati. Tavaliselt pole sel mingit tähtsust. Väikelennuki eksamineeritaval jällegi oli mingi seadeldis peas, mis ei lasknud tal välja näha ja pidi simuleerima instumentaallendu. Peale seda vist bänniti need devaisid ära.
Re: Lennuõnnetused
Väike riivamine lennurajal ruleerimisel.
Japan Airlines plane hits Delta Air Lines jet while taxiing at Seattle Airport
https://x.com/sentdefender/status/1887239515074666860The Wing of a taxiing Japan Airlines Flight collided earlier with the Tail of a parked Delta Airlines Aircraft at Seattle–Tacoma International Airport, resulting in Serious Damage to both Aircraft.
https://x.com/sentdefender/status/1887240608068108695Another Angle showing the extent of the Damage to the Tail of a Delta Airlines Aircraft, that was struck earlier by a taxiing Japan Airlines Flight at Seattle–Tacoma International Airport.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
Indias kukkus alla Mirage 2000 hävituslennuk.
https://x.com/clashreport/status/1887455333259657531
https://x.com/sentdefender/status/1887516699110343117Wild coincidence. Just as reports come out of the first French deliveries of Mirage 2000 fighter jets to Ukraine, in an unrelated incident, the Indian Air Force has announced that an Indian Air Force Mirage 2000 crashed during a routine training flight due to a “system malfunction.” Both pilots ejected safely.
https://x.com/clashreport/status/1887455333259657531
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
Filipiinidel kukkus alla (USA)luurelennuk, mis lendas Filipiinide armee ülesandel.
https://x.com/sentdefender/status/1887563465755181534A U.S. Servicemember and 3 Defense Contractors were killed earlier today in the Southern Philippines, after a Light Plane carrying out an Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR) Mission at the request of Philippine Armed Forces, crashed in a Rice Field near the Town of Ampatuan.
Witnesses reported seeing smoke and hearing an explosion before the aircraft went down, approximately half a mile from a cluster of farmhouses. No injuries were reported on the ground, though a water buffalo was killed in the incident. The identities of the deceased have not been released pending notification of their families.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
Alaskal kukkus alla-kadus radaritelt väikelennuk 10 reisijaga

https://x.com/rawsalerts/status/1887722663407460791
Brasiilias põrkas maanteel hädamaandumise teinud väikelennuk kokku bussi ja teiste masinatega. Mitmed neist süttisid põlema.
Search underway after a Bering Air flight carrying 10 passengers has gone missing
#Nome | #Alaska
At this time Emergency crews in Nome, Alaska, are urgently searching for a missing aircraft. The Bering Air Cessna 208B Grand Caravan EX, registration number N321BA, carrying 10 passengers, departed from Unalakleet, Alaska, on a scheduled flight to Nome but disappeared en route. The aircraft last made contact shortly after takeoff before vanishing from radar. Search and rescue teams, including local authorities and the Alaska Air National Guard, have launched a coordinated ground and aerial search. Officials are urging residents in remote areas to report any signs of wreckage as efforts intensify.
https://x.com/rawsalerts/status/1887722663407460791
Brasiilias põrkas maanteel hädamaandumise teinud väikelennuk kokku bussi ja teiste masinatega. Mitmed neist süttisid põlema.
https://x.com/nexta_tv/status/1887843696692879726Plane crashes into passenger bus during emergency landing in São Paulo, Brazil
According to preliminary reports, the aircraft attempted an emergency landing and collided with several vehicles. In addition to the plane, the bus and multiple other vehicles caught fire.
Currently, two fatalities have been confirmed, while the number of injured is still being clarified.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
brasiilia õnnetuse moment ka kaamerasse jäänud
https://x.com/nexta_tv/status/1887889053930131881
https://x.com/nexta_tv/status/1887889053930131881
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist