Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1254
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Postitus Postitas kalle »

Tere,

Jah, pole pikemat aega siia midagi pistnud, kuigi peaks, sest olgu veidi kiirem ja suurema kõlapinnaga mudelistide jaoks on see FB siiski oma puudustega. Aga seekord siis selline teema ja tõesti Urmase endaga seotud. Nimelt mingi x aastaid tagasi, sain Urmase käest reliikvia.
Sügaval nõukaajal suure hoolega ainsast võimalikust toorikust pooliku tegemisega Whitley. Ja kuna pooleli jäänud tööl on näha tõsise meisterlikkuse jälgi, siis polnud see enam minu jaoks tavaline tükk plastikut, vaid taaskord midagi, mida tasus hakata päästma.
Täna on muidugi Frogi vormist sündinud nõuka kastmes mudeli tegemine paras masohhism, aga mis teha, materjal nõuab. Kuna tänaseks on Whitleyst juba mitu kaasaegset mudelit, siis otsustasin, et sünnib hübriid. Selline kus ajalooliselt väärt säilitamist osad on alles ja ülejäänu võimalikult kasutatav kraam uuest karbist. Kuna olen ammu tahtnud teha Whitley transpordi varianti, siis tuli leida õige doonor ja hakata sobitama. Doonorkiks siis uuema laine Airfix, mis oli üllatavalt raske ost ja kaugeltki ei õnnestunud seekord kohalikku müüjat toetada, sest seda ei pakkunud lihtsalt keegi. Aga lõpuks see saabus ja sai hakata tegutsema. Piltidest alustan algmaterjali tutvustamisega. Need tiivad ongi nüüd need, millega nähtud vaev ja tulemus on just see, miks see teema on sündinud. No vaadake ometi!

Pilt

Siin on näha, millise hoole ja armastusega on tiiva paneelijooned ümber lõigatud:

Pilt

Esimesel pildil on vasakul tiival näha suuremat pahteldatud ala. Sellega oli ka oma traagiline lugu, kus midagi läks kõveraks ja kuidas seda tuli kuskil ahjus paradada ja uuesti teha ja siis läks midagi veelvalesti ja kõik see draama. Kõik see ajalugu väärib ju paremat saatust kui prügikast?:) Kunagi mõtlesin, et panen need tiivad as is raami ja teen sellest omamoodi ajakapsli natüürmordi. Aga täna olen siiski valmis mudeli teele asnud, mille käigus see ilus vaev läheb siiski värvi alla. Aga Urmase tööd ma mingi muul moel ei puutu ja isegi aja jooksul tekkinud praod jäävad puutumata, nagu kiriku lagi. Siin on need näha:

Pilt

Selliseid asju on veidi veel, aga need jäävad ja ma loodan, et ma midagi pekki ei keera, nagu värvimisega lihtsalt võib juhtuda. Kereosad on nõuka karbist puutumatud ja nendel pole muud väärtust, kui see, et need sobivad kokku tiibadega ja uue aja kerele liitmine oleks liiga keeruline. Küll aga saab vanale kerele panna uue nina ja see algabki siin:

Pilt


Niisiis..esialgu muud pole ja tahstin selle teema siin ruttu ära teha, seega ajaloo osa vaatab Whitley puhul huviline ise seekord kahjuks.

Lõpptulemus peaks olema midagi sellist:

Pilt



Kiiret arengut siin teemas ei tule, kuna olen end osanud siduda mitme tööga korraga ja kõik need muud asjad. Aga siiski, usun, et saan päästetud selle!:)

Kk
fossiil
Liige
Postitusi: 3635
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Postitus Postitas fossiil »

Vauu, no see on ikka projekt...
Aga minu poolt igatahes sügav kummardus
allarmiin
Liige
Postitusi: 67
Liitunud: 24 Mär, 2006 22:46
Asukoht: Auküla
Kontakt:

Re: Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Postitus Postitas allarmiin »

Põnev!
Mis seal FB lehel on siis mingi mudelistide leht olemas lausa? Miks sinna on kolitud?
lennundushull aastast 1995.
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1254
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Re: Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Postitus Postitas kalle »

Ega pole päris ringi kolitud, vaid tegevus toimub mõlemas kanalis. Miks..aga see on juba nii lai teema, et põhjalik vastus ja analüüs venitaks doktoritöö mahus uurimuse välja. Et siis laiemalt, mis täna inimest kõnetab ja otsuseid tegema paneb ja üsna kiirelt tuleb mängu reklaam, tarbimisotsuste suunamine ja suur bisnis.
Aga meie teema puhul.. kas see on kiirem feed, või see, et palju on juba koondunud ühte kotha ja foorumite osakaal on pidevalt vähenendud. Brittmodelleri tasemel tugevaid tegijaid on pigem vähe täna. Meiemaa näite põhjal võib ka öelda, et rahvas on rohkem aktiivne FBs kui siin. Kas asi on selles, et seal on teema laiem, kui militaar, või milleski muus on jälle see analüüsi teema.

Kk
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1254
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Re: Kalle mudeli päästmislood. Urmase Whitley

Postitus Postitas kalle »

Midagi on ikka toimunud ka. Esialgu tundus, et saab lihtsamalt läbi, aga üsna varsti sain aru, et tahan neid uuema resti tükke ikka rohkem kasutada, mis tähendas rohkem lõikamist lihtsalt.

Siin siis kahe kere jupid koos enne lõikamist:

Pilt

Ja siin lõikamine ja liitmine pooleli. On näha ka tiibade talad, mis tuli sobitada uuest mudelist vanadesse tiibadesse, kus neid varem polnud. Nendega koos pidi tekkima ka telikute koopad, mis vanades tiibades olid täiesti tühjad. Seda lisaks sellele, et seal midagi oleks, veel sellepärast, et saaks kasutada uue mudeli telkuid.

Pilt

Siis katus peale ja vahepeal tuli sisse lõigata ka uue resti küljeuks, mis siin vajab veel vimistlemist:

Pilt

Siis saabus pidulik hetk kallid tiivad külge lükata. Uuema resti talad istusid üllatavalt õigetesse kohtadesse:

Pilt

Peale seda kõike sai alustada rattakoobaste ehitamist, enne seda tuli juurde ja sisse lõigata ka kere kõhuosa:

Pilt

Kuigi alguses polnud plaanis tiibu üldse puutuda, tuli siiski mootorite osad ettevaatlikult maha lõigata, et paigaldada uued ja paremad. Selle käigus paljastusid muidugi mitmed kihid vaeva, mida Urmas oli kunagi pahtli abiga pidanud tegema. Peale seda kõike võis uued mootorid külge panna ja telikute ruum saigi kokku:

Pilt

Hetkel rohkem pilte pole. Veidi on arenguid sabas ja ninas ja kabiinisisu ehitus algab. Sellest kõigest meie järgmises saates

Kk
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline