Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 10 Veebr, 2025 14:27 Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
Ja kui sa teaks veel, palju see jahutusvedelik maksab :D
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Jahutusvedeliku vahetus vist ainult korea EV-de rõõm, tehakse iga 60 tuhande kilomeetri takka ja siis maksab kogu hooldus koos jahutusvedelikuga ca €500. Elab üle. Samas Tesla omanikud ei pea üldse jahutusvedelikku vahetama, see olevat eluaegne. Ja kohustuslikke hooldusintervalle Tesladel ka pole, omaniku suva millal hooldama ronib.
nukkel
Liige
Postitusi: 1649
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas nukkel »

Some kuidas see särts on kestnud talvel?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Hullu pole, Tartusse sõitis miinuskraadidega välja küll. Ainus ebameeldivus, et kiirlaadijas laeb aeglasemalt kui tavaliselt. Selleks, et akut eelsoojendada, peaks sobiva laadija juba varakult autos navis välja valima, käsitsi seda Kial kahjuks teha ei saa. Ja et ma armastan Waze kasutada siis autonavi peale lülitumine veits ebamugav. Aga nuh, tegelikult pole hullu, nagunii laen kiirlaadijas ainult nii palju, et koju välja sõidaks. Ehk siis mitte just kaua. Päris kindlasti ei tasu kiirlaadijas üle 80% laadida, sealt ülespoole läheb laadimine sigaaeglaseks. Kui sellest kojujõudmiseks ei piisa siis on mõistlikum tee peal lisalaadimine teha. Ja kodus börsihinnaga laadides leiab ikka need mõned tunnid kui elekter odav on. Üldiselt kiirlaadijasse väga harva asja, siis kui mingid päris pikad sõidud ees. Linnas ja linnalähistel saab EV-ga terve nädala laadimata hakkama kui pikki sõite pole näha siis laen vaid nädalavahetustel.
Ahjaa, EV pluss on see, et saad mobiilist auto soojenema panna. Ehk siis autosse istudes on 20C salong, istme- ja roolisoojendus sees ja aknaid ei pea jääst kraapima.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Kui nüüd nokkida, siis eelsoojendus on paljudel autodel olemas, kas tehasest või järelpaigaldatud ja siis on ka mootoriplokist istmeni kõik soe ja klaasid puhtad.
professional retard
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas: 10 Veebr, 2025 16:49 ... Samas Tesla omanikud ei pea üldse jahutusvedelikku vahetama, see olevat eluaegne.
Ja kohustuslikke hooldusintervalle Tesladel ka pole, omaniku suva millal hooldama ronib.
Tehnika puhul ei tähenda "eluaegne" mitte omaniku eluiga, vaid "tootja poolt planeeritud seadme kasutusaega".
Paljud inimesed ei hooldagi oma autot. Kui mõni tuli süttib, siis kallatakse peale ja ühe aasta peaks iga auto vastu pidama ning siis võib auto järgmise vastu välja vahetada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

nukkel kirjutas: 10 Veebr, 2025 17:50 Some kuidas see särts on kestnud talvel?
See aasta ei olegi õiget talve olnudki ju, ainult 4. jaanuaril oli -13C.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
nukkel
Liige
Postitusi: 1649
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas nukkel »

Loen ja sain aru kui näiteks sõita mingi 150 kilti nädalas siis täitsa hea. Muidugi kui inimene peaks Raplast Tallinna panema iga päev ja tagasi siis jah diisel aga need Rae,Saku jne nendel inimestel täitsa mõeldav.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 10 Veebr, 2025 14:27 Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
Jahutussüsteemi õhutamine on ka muidu teemaks autodel, millel on paisupaak radika küljes. Seal on tungivalt soovitatav süsteemi täita nii, et auto on kallakul nina üles või on nina üles tõstetud. Muidu jääb õhk sisse ja auto hakkab jahutusvedelikku välja purtsatama. Nendel, millel paisupaak on esiamordi kannu küljes, tavaliselt sellist asja ei ole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Veebr, 2025 13:07 Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
Terve esiklaasi ulatuses kusjuures iidamast-aadamast Ford -i puhul kasutusel. Isegi escort -id olid selle lisaga varustatud.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kirs kirjutas: 11 Veebr, 2025 13:14
Kapten Trumm kirjutas: 11 Veebr, 2025 13:07 Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
Terve esiklaasi ulatuses kusjuures iidamast-aadamast Ford -i puhul kasutusel. Isegi escort -id olid selle lisaga varustatud.
Koosnes veel kahest eraldi poolest, ja mäletan, et mul oli toimetamist suht uue masinaga, Mondeo 2000~ mille üks pool maha oli koolenud. Juhi pool, kihtide vahelt pekkis, remontida ei andnud. Väga hea asi kui töötab, läks klaasivahetusse.
Viimati muutis Peeter, 11 Veebr, 2025 17:14, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

nukkel kirjutas: 11 Veebr, 2025 1:44 Loen ja sain aru kui näiteks sõita mingi 150 kilti nädalas siis täitsa hea. Muidugi kui inimene peaks Raplast Tallinna panema iga päev ja tagasi siis jah diisel aga need Rae,Saku jne nendel inimestel täitsa mõeldav.
Sõltub akust ja auto efektiivsusest. Mul Niro EV ja soojal ajal on minu tegevuspiirkond laadimata ca 200km, ehk siis Tartusse ja tagasi. Miinuskraadidega jagub akut ca 300km jaoks, ehk siis tagasiteel Tikupoisis pissipeatus nii 15 minutit. Raplasse ja tagasi teeb vast vana Leaf ka ära.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Peeter kirjutas: 11 Veebr, 2025 13:31 Koosnes veel kahest eraldi poolest, ja mäletan, et mul oli toimetamist suht uue masinaga, Mondeo 2000~ mille üks pool maha oli koolenud. Juhi pool, kihtide vahelt pekkis, remontida ei andnud. Väga hea asi, läks klaasivahetusse.
Iseroostetav Mondeo õnneks ei kuulu naljalt autosid natuke tundva inimese valikute hulka 8)
Aga jah, jääb üle vaid kadestada, mulle sattus taoline hüve esmaskordselt, inimene õpib kogu elu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist