Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

USA kohalikul lennuväljal pani kokku kaks business klassi lennukit.
Watch as a private jet owned by Mötley Crüe singer Vince Neil crashed into a parked jet at Scottsdale Municipal Airport in Scottsdale, Arizona. At least one person is dead after the two jets collided on the runway. According to the FAA, a Learjet 35A veered off the runway after landing and struck a Gulfstream 200 business jet on the ramp. Airport officials reported that the Learjet’s left main landing gear appeared to have failed during landing, leading to the collision. When fire crews arrived, one person was already deceased, while three others were treated for various injuries at a nearby hospital.
https://x.com/rawsalerts/status/1889133177643393260
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

737 põrutas õhkutõusul mingile teenindusmasinale sisse.
https://www.facebook.com/AirNavRadar/po ... OFi9EasOXs#
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

USA-s kukkus mereväe hävitaja vette-piloodid pääsesid
New video shows U.S. Navy fighter jet crashing into the San Diego Bay earlier today
https://x.com/BNODesk/status/1889857627586437599
https://www.youtube.com/watch?v=9kZrt4FIEjY
A fighter jet crashed into the San Diego Harbor on Wednesday, with the two pilots on board ejecting before being rescued by the Coast Guard, according to San Diego Fire-Rescue.

Both pilots were said to be good condition and under 24-hour medical observation out of an abundance of caution, the Navy said in a news release Wednesday evening.

The two-seat EA-18 Growler went down around 10:15 a.m. local time, according to a Navy official.
https://abcnews.go.com/US/fighter-jet-c ... =118747366
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Sults
Liige
Postitusi: 129
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

NTSB on vahepeal avaldanud infot ka Potomaci jõe kohal toimunud kokkupõrkes osalenud Black Hawki kombineeritud CVR/FDR salvestiste kohta ja andnud täpsustavat infot CRJ700 FDR andmete osas.
Kaks sekundit enne kokkupõrget oli lennuki kõrgus 313 jalga, samas kui laskumiskiirus oli 448 jalga minutis ehk 7,5 jalga sekundis. Kokkupõrke hetkeks jõudis lennuk seega laskuda umbes 300 jala kanti, arvestades mõned sekundid varem alustatud põikemanöövrit, millega piloot püüdis kokkupõrke vältimiseks lennukit üles poole juhtida, ja mille tulemusena võis laskumise kiirus viimase 2 sekundi kestel väheneda.
Kokkupõrke hetkest 2 sekundit varem olid lennuki tüürpinnad maksimaalselt lennukit üles suunavas asendis ja lennuki tangaažinurk 9 kraadi nina üles, mis viitab, et piloot oli kopterit märganud juba mõni sekund varem.
Kuna lennuk sooritas vasakpööret maandumisraja suunas, oli lennuki kaldenurk 11 kraadi vasakule, mistõttu vasak tiib oli lennuki kerest madalamal.

Black Hawk oli selle FDR andmetel kokkupõrke eel salvestunud viimase 5 sekundi kestel (pole teada, mitu sekundit enne kokkupõrget viimane info pärineb) lennanud ühtlaselt 278 jala kõrgusel. Erinevalt mitmete lennundusekspertide väidetest, et kopter ilmselt ei näinud lennukit, sest lendas nina allapoole suunatult, mistõttu esiakna kohal olev lülitite konsool varjas vaate lennukile, näitavad FDR andmed, et kopteril oli viimastel hetkedel kerge (0,5°) positiivne tangaažinurk. Kuna nina ülespoole nurk kiirel lennul pole helikopterile loomulik, viitab see minu arvates otseselt kopteripiloodi viimase hetke instinktiivsele katsele kopterit järsult pidurdada (ma pole lennundusasjatundja, kuid olen videotest näinud, kuidas kiiremaks õhus pidurdamiseks suunatakse kopteri kurss üles, et gravitatsioon aitaks hoogu maha võtta, parandage, kui ma olen valesti aru saanud). Ka kopteri külgkalle 1,6 kraadi vasakule võib viidata katsele keerata suunas, mis lennuki maandumisnõlva arvestades oleks taganud suurema kõrgustevahe, aga see kalle on nii väike, et võib olla ka juhuslikku laadi.

Seega tundub mulle, et minu varasem postitus kokkupõrke võimaliku käigu kohta on endiselt kõige tõenäolisem variant.
Lisan siia ka ühest lennujaama poolt kokkupõrkest tehtud videost välja nopitud kaadritest tehtud kollaaži, mis näitab kokkupõrkes vasaku tiiva kaotanud lennukikere rullumist kokkupõrke tagajärjel. Juurde lisatud kaldenurka näitav illustratsioon ei pruugi olla iga kaadri kohta päris täpne, sest tiiva kaotanud lennukikere vänderdas üksjagu ka oma pikitelje suunaga, mistõttu kehva resolutsiooniga pisikeselt pildilt pole päris selge, milline on sel hetkel täpne kaldenurk. Kaldenurga olen püüdnud määrata parema tiiva otsas särava rohelise märgutule asukoha järgi lennuki maandumisprožektorite ja lennuki saba valgustavate prožektorite valgusvihu suhtes.
Kõige ülemiselt vasakpoolseimalt kaadrilt on näha, et veel mõni sekund enne kokkupõrget oli kopteril selgelt negatiivne tangaažinurk (nina alla suunatud), järgmisel kaadril on see juba märgatavalt vähenenud. Teise ja kolmanda kaadri vahel on pikem ajavahe, sest tulepilv varjutas sekunditeks olulised detailid ja ma ei pidanud võrdsete ajavahemike esitamist kollaaži kompaktsuse huvides oluliseks.
Pange tähele, et mõlema õhusõiduki tuled särasid pärast kokkupõrget edasi (va. kopteri sabarootori juures olev tuli, mis purustati kokkupõrkes koos saba ülemise otsaga), mis poleks vast võimalik, kui oleks toimunud kere-kerega kokkupõrge. Isegi kopteri sabal ja kere all olevad strobotuled vilkusid pärast kokkupõrget edasi (kollaaži keskmisel kaadril punakas sabastrobo sähvatus), vaatamata sellele, et tiivaga kokkupõrkes hävines sabarootor koos saba kogu ülaosaga (horisontaalstabilisaatorid jäid terveks).
Potomac mid air collision collage i.jpg
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 3358
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Asukoht: Võromaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas wk2 »

Delta Flight 4819 kukkus täna maandumisel Toronto Pearsoni rahvusvahelises lennujaamas alla. Canadairi CRJ-900 läks ümber ja süttis mingil hetkel pärast lennurajale jõudmist. https://x.com/Osinttechnical/status/1891579414430830750
https://x.com/IntelPointAlert/status/18 ... 1142485282
https://x.com/newschannel3now/status/18 ... 2824137751
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

pwn13 kirjutas: 12 Veebr, 2025 18:05 737 põrutas õhkutõusul mingile teenindusmasinale sisse.
https://www.facebook.com/AirNavRadar/po ... OFi9EasOXs#
https://aviationsourcenews.com/wp-conte ... AUQVf.jpeg
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

pwn13 kirjutas: 18 Veebr, 2025 17:04 Õnnetuse hetk
https://www.facebook.com/share/v/1XdCfpxLgC/
Nagu oleks endal telik alt ära murdnud. Glissaad oli ju üsna stabiilne ja suurest külgtuulest märki nagu ei oleks. Või tekkis wind shear?
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

AMvA kirjutas: 19 Veebr, 2025 17:13
pwn13 kirjutas: 18 Veebr, 2025 17:04 Õnnetuse hetk
https://www.facebook.com/share/v/1XdCfpxLgC/
Nagu oleks endal telik alt ära murdnud. Glissaad oli ju üsna stabiilne ja suurest külgtuulest märki nagu ei oleks. Või tekkis wind shear?
Veits järsk maandumine oli aga jah see isegi jässakas telik loobus koostööst. Samas oli õnne, tundub et lennati suht aurude peal ja suuremat põlengut ka ei tekkinud.
Sults
Liige
Postitusi: 129
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

USA-s Arizonas põrkasid õhus kokku kaks Marana regionaalse lennujaama juures lähenemist ja uuele ringile minekut harjutanud väikelennukit (Cessna 172S Skyhawk SP, Lancair 360 Mk II). Teisele lennukile maandumisraja kohal tagant otsa lennanud eksperimentaalsel Lancairil murdus osa vasakust tiivast ja lennuk kukkus alla, hukkusid mõlemad lennukis viibijad. Eespool olnud Skyhawkil õnnestus väikestele vigastustele vaatamata järgmisel ringil ohutult maanduda, kumbki lennukisviibijatest ei saanud viga.
https://www.youtube.com/watch?v=tTq6bdRBrWk
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Veelkord sellest DC kokkupõrkest: https://youtu.be/lJmvyEEIkEM?si=5KW0nSjHjXE4T8IJ
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

737 oleks maandumisel äärepealt teise lennukiga kokku põrganud
https://x.com/visegrad24/status/1894493106520637803
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Business-jeti piloot ei saanud lennuvälja radade konfiguratsioonist aru ja tõlgendas maandumisrada ruleerimisteena ja liikus selle tõttu ühe ristumise jao liiga kaugele. Peaks hakkama suurte tähtedega viitasid kaasa arvatud pimedate kirjas paigutama lennuväljadele.
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

767-e üks mootor otsustas peale linnuga kokkusaamist tuld võtta.
https://fb.watch/y307MZp0Z9/
NAFO ep
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 11 Nov, 2023 0:20
Kontakt:

Relva käsitsemisel juhtunud õnnetused

Postitus Postitas NAFO ep »

USA-s Pennsylvanias kukkus parkimiplatsile rusudeks alla väikelennuk, piloot suutis hooneid vältida õnneks. 5 inimest pardal said kõik viga.

https://x.com/nexta_tv/status/1898982583137882436?s=46
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline