mart2 kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 16:53
Tunnistan ausalt, et ei saa aru nendest, kes talvel sõidavad nn. universaalrehviga või 4-season rehvidega.
Kesk- ja Lõuna-Euroopas on ehk OK, kuid kahtlen, et nad meie kliimas nõuetele vastaks.
Eraldi suve ja talverehvid ei tule kokku kallim kui samal ajal kasutatavad ja kuluvad universaalide komplektid, kuid ohutus on hoopis teine!
Tean mitmeid "autopedesid (

)", kellel rohkem kui üks auto, kuid keegi ei hoia kokku hooajaliste "papude" pealt.
Kes viimasel ajal pole uusi rehve ostnud siis mainiks kohe ära et pärast Covid-rahatrükki on hinna 30-50 % tõusnud.
Näiteks selline universaalrehv mis mul ühel autol all on -
https://www.rehvidpluss.com/EST/rehv/Go ... R19/161561
Eesti hindadega 230 EUR/tk. Kui hakata kombineerima kahte komplekti siis ainuüksi head talverehvid on peaaegu sama hinnaga. Odavamatest hakkas silma Kumho 132 EUR/ tk. Pluss suverehvid , need on samuti kas 200 lähedale või odavmargid natuke üle 100. Kui vanade rehvidega leppida siis 2022 valmistusaasta suve-Pirellid olid 121 EUR/tk. Lisaks veljed või pidev ümberlappamine. Ja kõige suurem probleem et neid topeltrattaid pole eriti kuskil hoida.
Talverehvid peaks siis nagunii lamellid olema sest Skandinaaviast/Baltikumist välja naeltega ei saa, Helsinki kesklinn on samuti naelavaba ja töö asjus peaks naeltega sõitma kas suure kaarega mööda ringteed või ukerdama agulis. Odavama otsa suverehvid tähendab et neid saab kasutada võib-olla neli kuud aastas . Mai keskelt septembre keskpaigani. Odav suverehv kardab hirmsasti öökülma ja läheb libedaks. Ohtlik ongi just ootamatu libedus. Muidu võib suverehviga jaanuariks ka sõita, lihtsalt teisi sõiduvõtteid tuleb kasutada.
Siis tuleks valemisse veel polaarpööris lisada - kui ta pöörleb sedapidi nagu tänavu pole mingit talve ja jaanuaris on muru kohati roheline nagu Kesk-Euroopas. Ning veel kilometraaz -eelmisel aastal tuli 5000 km , käisin paar korda pühapäeval kirikus ja ükskord Norras.
Ei ole mõtet kahe rehvikomplektiga opereerida sest isegi kümne aastaga ei kulutaks neid lõpuni ja tuleb juba kuupäeva tõttu minema visata.
Kes kuulmise järgi (hiinakas ja nagunii plastik) rehve ostavad siis üks tootjate nimekiri.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tire_companies
Märge on juures et vajab toimetamist ja võib-olla pole kõik õige. Varem nimetatud Nankang on pika ajalooga Taiwani firma. Euroopa Bridgestone minu jaoks no-name türklane kui silm õigesti seletab. Paljud imelikud nimed mida kohe Hiina ja plastmassiga seostatakse on suurte tootjate regionaalsed brandid. Goodyear paistab sellega eriti silma. Ma suhtuks ettevaatlikult India või Pakistani kaupa. Hiina on suur riik ja suured tolerantsid - tehakse nii väga head kraami kui täielikku rämpsu.