Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 10:58 ... Näiteks oleme me hetkel hädas uute autodega, millele on järelpaigaldatud Webasto jahutusvedeliku eelsoojendi.
Kui eelsoojendi programmeeritakse enne auto käivitamist töötama, siis autot käivitades annab auto veateate "vale jahutusvedeliku temperatuur", mis siis, et see on lubatud vahemikus.
Auto enesediagnost saab näidata ainult neid vigu, mille võimalikust on aju programmeerinud insenerid ette näinud näidatama.
Ehk antud juhul ei ole (kütte)seadme järelpaigaldamisel muudetud vastavalt vigade tuvastamise tarkvaralist osa (lõunamaise tarkvaraga autol?).

Anomaaliaid esineb ka tehasepaigaldatud lisakütteseadmete kasutamisel, kui auto käivitatakse +6C garaažis ja väljasõidetuna -15C välistemperatuuri, jäetakse mootor soojenemiseks tühikäigul kohapeale tiksuma, siis lisakütteseade tööle ei lülitugi, sest "käivitus toimus üle +3C temperatuuril".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 12 Mär, 2025 11:55
Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2025 10:54 Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks. :)
...
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:33
OLAVI kirjutas: 12 Mär, 2025 11:55
Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2025 10:54 Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks. :)
...
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
Amva, Niisama trollid?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 12 Mär, 2025 12:10
AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 10:58 ... Näiteks oleme me hetkel hädas uute autodega, millele on järelpaigaldatud Webasto jahutusvedeliku eelsoojendi.
Kui eelsoojendi programmeeritakse enne auto käivitamist töötama, siis autot käivitades annab auto veateate "vale jahutusvedeliku temperatuur", mis siis, et see on lubatud vahemikus.
Auto enesediagnost saab näidata ainult neid vigu, mille võimalikust on aju programmeerinud insenerid ette näinud näidatama.
Ehk antud juhul ei ole (kütte)seadme järelpaigaldamisel muudetud vastavalt vigade tuvastamise tarkvaralist osa (lõunamaise tarkvaraga autol?).

Anomaaliaid esineb ka tehasepaigaldatud lisakütteseadmete kasutamisel, kui auto käivitatakse +6C garaažis ja väljasõidetuna -15C välistemperatuuri, jäetakse mootor soojenemiseks tühikäigul kohapeale tiksuma, siis lisakütteseade tööle ei lülitugi, sest "käivitus toimus üle +3C temperatuuril".
Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

ahto42 kirjutas: 12 Mär, 2025 12:35
AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:33
OLAVI kirjutas: 12 Mär, 2025 11:55
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)
Mis asi on oss?
Amva, Niisama trollid?
Ei, tahan päriselt teada
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Oss=ostsillograaf
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:33 ...
Mis asi on oss?
Kõnekeelne üldine lühendsõna tähistamaks pinge (ajalise) mõõtmise seadmeid:
Õigekeelsuse sõnaraamat - ostsillograaf - elektrivõnkumisi mõõtev ja registreeriv seade.

Ostsilloskoop - asi, mis kuvab ekraanile
Ostsillograaf - asi , mille väljund on isekirjutaja
https://www.google.com/search?q=ostsill ... client=img

Kui vanasti kuvati ainult graafik reaalajas ekraanile, siis kaasaegsed (digi)seadmed võimaldavad salvestada mitmeid tunde signaale järjest ja neid signaale hiljem uurida, ehk on hägustunud piir visuaalset diagnoosiseadet iseloomustavate sõnade ...graaf ja ...skoop vahel.

Normaalne tänapäeval autodiagnostikas, arvutiga kasutatav (odav) USB digioss, on 8 sisendkanaliga, mis võimaldab reaalajas ja hiljem salvestatuna uurida 8 erinevat signaali:
https://autogun.ee/toode/ostsilloskoop-hantek-1008c/
Viimati muutis OLAVI, 12 Mär, 2025 13:01, muudetud 2 korda kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:36 Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
Ei puutu asjasse ju. Lisakütteseade paigaldatakse uuele (garantiilisele) autole esinduses ja esindusel on tarkvara ligipääsud olemas (ulatuses, mis valmistajatehas seda kättesaadavaks on teinud). Vähemalt mina olen autod tellinud juba koos "lisaaega", sh kütteseade, vältimaks garantiiprobleeme.
Kui keegi läheb uue autoga kuskile kuurialla, siis muidugi on oma probleem.

Lisavarustuse esinduses paigaldamise eest tuleb muidugi maksta krõbedat hinda. Isegi nt toonklaasid on mitmekordse juurdehindlusega. Mäletan ühe auto tellimisel, et universaali juhist tagumiste klaaside kiletamise eest küsiti 380 eurot esinduses, minu XC70l, mida samal ajal sai kiletatud, tegi toona tumeklaas.ee sama töö ära vähem kui 100 euroga.

Meil olid just teemaks ühe kaubikbussi teised veljed, esindus küsis umbes 200 eurot ratas. Ma ostsin samad asjad erilise pingutuseta auto24.ee varuosade turult 53 eurot tükist.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Mär, 2025 13:08, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2025 12:59
AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:36 Kütteseadme järelpaigaldaja ei oma juurdepääsu ECU tarkvarauuendustele.
Ei puutu asjasse ju. Lisakütteseade paigaldatakse uuele (garantiilisele) autole esinduses ja esindusel on tarkvara ligipääsud olemas (ulatuses, mis valmistajatehas seda kättesaadavaks on teinud). Vähemalt mina olen autod tellinud juba koos "lisaaega", sh kütteseade, vältimaks garantiiprobleeme.
Kui keegi läheb uue autoga kuskile kuurialla, siis muidugi on oma probleem.
Natuke ikka puutub. Lisaküttesedme võib paigaldada ka mõni teine ettevõte, garantiid see ei mõjuta.

Ja sellele autole ei ole tehas muudetud ECU tarkvara veel ette näinud. Aga see ei olnud ka antud jutu teema, vaid väideti, et kui temp andur näitab midagi lubatud vahemikus, siis viga ei ole.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 12 Mär, 2025 12:55
AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 12:33 ...
Mis asi on oss?
Kõnekeelne üldine lühendsõna tähistamaks pinge (ajalise) mõõtmise seadmeid:
Õigekeelsuse sõnaraamat - ostsillograaf - elektrivõnkumisi mõõtev ja registreeriv seade.

Ostsilloskoop - asi, mis kuvab ekraanile
Ostsillograaf - asi , mille väljund on isekirjutaja
https://www.google.com/search?q=ostsill ... client=img

Kui vanasti kuvati ainult graafik reaalajas ekraanile, siis kaasaegsed (digi)seadmed võimaldavad salvestada mitmeid tunde signaale järjest ja neid signaale hiljem uurida, ehk on hägustunud piir visuaalset diagnoosiseadet iseloomustavate sõnade ...graaf ja ...skoop vahel.

Normaalne tänapäeval autodiagnostikas, arvutiga kasutatav (odav) USB digioss, on 8 sisendkanaliga, mis võimaldab reaalajas ja hiljem salvestatuna uurida 8 erinevat signaali:
https://autogun.ee/toode/ostsilloskoop-hantek-1008c/
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Autospirit, Moller, Topauto on vähemalt neid elektrilisi Defasid küll ise paigaldanud. Ma pole põhimõtteliselt lubanud ka mujale minna. Selle põhjuseks on kogemused Eestis tehtud lisasoojendite paigaldusega diiselgeneraatoritele, mille ekspluatatsioonis on nähtud imeasju.
Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Kahtlustan ise, et tempi andurite ossiga mõõtmisel võib tegu olla tavapärase raketiteaduseks muutmisega. Minul on selle teemaga olematu kogemus, ma pole oma pea 10 auto isenäppimisel elusees näinud temperatuuri anduri riket, küllap on tegu töökindla tehnoloogiaga. Tavaliselt saab selles veenduda testriga, andmeid näeb nt Haynesi käsiraamatust (mitu oomi mis tempi juures).
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Mär, 2025 13:12, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2025 12:59 Lisavarustuse esinduses paigaldamise eest tuleb muidugi maksta krõbedat hinda. Isegi nt toonklaasid on mitmekordse juurdehindlusega. Mäletan ühe auto tellimisel, et universaali juhist tagumiste klaaside kiletamise eest küsiti 380 eurot esinduses, minu XC70l, mida samal ajal sai kiletatud, tegi toona tumeklaas.ee sama töö ära vähem kui 100 euroga.
Esindused tihti selliseid töid ise ei teegi vaid kärutavad autod spets.firmadesse nagu ülal toodud ning kasseerivad lihtsalt raha vahelt. Sama on tehtud ka näit. klaasivahetuse korral kui endal kohe aega pole.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ma ei eita midagi, lihtsalt minu praktikas on esindused neid Defasid ise paigaldanud alati. Ma pole muidugi kõikides esindustes seda teinud. Isegi selline tagasihoidlik butiik nagu Moller Pärnu sai kõigega ise hakkama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

AMvA kirjutas: 12 Mär, 2025 13:09 Seda kõik tean ma ka. Ma ei ole küll X kategooria autodiagnostik, aga 5 aasta jooksul sai TPI-s üht-teist ikka õpitud.
Miks ma küsisin seda oli see, et miks peaks mingi anduri takistust ostsilloskoobiga mõõtma? Ostsilloskoobi ja -graafi nimi tuleneb sõnast ostsileerima ehk võnkuma.
Testriga mõõtes saad hetkeväärtuse, ossiga saad ajas muutuva väärtuste jada. Neid andureid on küll ja veel, (ei pea just temp andur olema) mis mingil suvalisel hetkel pada hakkavad ajama. Ossiga teed sellise hälbega asja kiiresti selgeks, tavatestriga võid nikastama jäädagi. Ja ossiga saad mitut asja korraga mõõta, mis annab sulle võimaluse erinevate andurite samaaegseks mõõtmiseks ja sõltuvate vigade leidmiseks.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Mär, 2025 13:10 Autospirit, Moller, Topauto on vähemalt neid elektrilisi Defasid küll ise paigaldanud. Ma pole põhimõtteliselt lubanud ka mujale minna. Selle põhjuseks on kogemused Eestis tehtud lisasoojendite paigaldusega diiselgeneraatoritele, mille ekspluatatsioonis on nähtud imeasju.
Defa paigaldus Webastoga võrreldes on lapsemäng, selle teeb ka pimedate ühing ära :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline